Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Problem z pompa i serwem
[odpowiedz]
[1]
Problem z pompa i serwem
AutorWiadomość
Cinekas17.02.2009 19:35

Skąd: Gdańsk
Od: 2008-02-12
Postów: 526
No sie wkurzyłem :/ tyle sniegu a ja musze corsa z napedem na przod jezdzic... :/ Słuchajcie akcja taka :P wieczorem wracałem od dziewczyny wszystko gra i hamuje, rano wstaje ide do taunusa odpalam jade kawałek na podwórku i nagle chcem zahamowac i pedał w podłoge i łapie tylko lewy przedni zacisk... pompowanie nic nie daje dalej schodzi do 98% skoku a przy 99% łapie zacisk :P Po wyłączeniu silnika idzie 2 razy nacisnac na pedał ale słychac jak normalnie ucieka powietrze i pedał znowu do podłogi? Podobno mógł sie płyn wlac do serwa i tak jest powiedzcie jak to rozkrecic holerstwo i od czego zaczac? Pompe odkreciłem :P
szafa17.02.2009 19:48

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Jeśli chcesz wytargać sevo z taunusa , to ściągasz pompę( albo i nie:P) wyciągasz bolec łączący pedał hamulca z trzpieniem serva. potem masz 4 śrubki dwie nakrętki od środka i dwie od komory:) z tego co pamiętam:) operacja bardzo prosta:)
Cinekas17.02.2009 19:57

Skąd: Gdańsk
Od: 2008-02-12
Postów: 526
Czyli od pedała idzie jakis bolec do serwa? A podobno w rozbieraniu serwa trzeba uwazac bo są sprezynki ktorych mozna szukac potem godzinami jak pospadaja....
szafa17.02.2009 20:13

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Jakby co to wrzucam Ci skany z manuala:) może się przydadzą:)
Pedał jest połączony z serwem własnie poprzez trzpień(czerwona ramka) jest połączony z pedałem takim bolcem(to niebieskie) z zawleczka To to coś czarne:P
Wyciągasz zawleczkę, bolec , odkręcasz i masz servo:) Jego samego nie rozbierałem tak że dalej nie wiem co i jak:(
szafa17.02.2009 20:18

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
No tak a fotek brak:(
http://img172.imageshack.us/my.php?image=tworczoscug1.jpg
http://img17.imageshack.us/my.php?image=skanuj0006gy6.jpg
http://img17.imageshack.us/my.php?image=skanuj0007br5.jpg
filip17.02.2009 20:42

Skąd: Wawa/STC
Od: 2004-07-08
Postów: 141
A ja miałem tak, że rozwaliła się taka gumka na serwie w którą wchodzi przewód z powietrzem i też syczało i nie było hampli, więc najlepiej sprawdź z którego miejsca syczy powietrzem...
maroo17.02.2009 20:48

Skąd: Kraków
Od: 2005-01-17
Postów: 110
Jak dla mnie serwo tu nie ma nic do tego.Najpierw zajmij się przyczyną wpadania pedału hamulca w podłogę.Jak dla mnie to pompa puściła między sekcjami.Nie napisałeś czy masz ubytek płynu czy nie.Pompę chyba wiesz jak zdemontować?
Cinekas17.02.2009 21:17

Skąd: Gdańsk
Od: 2008-02-12
Postów: 526
Pompa odkrecona, płynu mało było ale nie pamietam czy wczesniej było wiecej. Gadałem tak z wujasem i mowił że płyn mógł sie wlac jakos tam do serwa i tez tak robi a syczenie jest normalnie prawie z pod pedału...
maroo18.02.2009 11:55

Skąd: Kraków
Od: 2005-01-17
Postów: 110
No to załóż nową pompę albo wymień gumki w starej pompie załóż,zalej świeżym płynem i odpowietrz.Sprawdz przy okazji czy koła tylnie nie są mokre od płynu bo to może wskazywać na uszkodzony cylinderek hamulcowy.
nebel19.02.2009 12:13

Od: 2006-07-26
Postów: 319
Albo w zacisku wywaliło gumki - przerabiałem właśnie przy wymianie klocków okazało się że jedna połowka zacisku się zacięła i przy wyciskaniu pedałem hamulca, pękła na pierścieniu przeciw syfnym:/ zabawa była niezła.

Sprawdź tam czy nic nie cieknie.
Stawiam na pompę hamulcową, a nie serwo, ale na końcach też może wyciekać (zaciski i cylinderki)
Cinekas19.02.2009 12:38

Skąd: Gdańsk
Od: 2008-02-12
Postów: 526
Nie zdejmowałem felg ale na tarczach było suchutko pod spodem tez... Stawiam że płyn przelał sie do serwa :P ale to podejrzenie :)

Ah i jeszcze jak zmieniałem klocki to w lewym zacisku cos mnie zaciekawiło... wciskajac lewy cylinderek prawy wtedy się wysuwał i na odwrót... działały zaleznie, usunołem cały syf z tych gumek ale dalej tak samo... Urwał! I moze własnie dlatego łapie tylko lewy przedni zacisk! Teraz pomyslałem :D

Czyli pewnie zostaje mi jakże najbardziej znana i powszechna metoda naprawy(regeneracji) zacisków :/ oj chciałem tego uniknąc, niemam teraz nikogo pod reką kto mógłby mowic czy wszystko jest OK :/
szafa19.02.2009 13:57

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Cinekas nie bój żaby:) też z tym właśnie teraz walczę:) nic strasznego. I tu i na c.pl wszystko opisane przez szanownych klubowiczów, a raczej klubowicza:) koszta też nie powalają.
Ale sprawdź pompę dokłąadnie tak jak Maroo mówi, może w niej poszły uszczelki
nebel20.02.2009 16:23

Od: 2006-07-26
Postów: 319
Zacznij od pompy tak samo miałem w TC III
A potem na spokojnie sobie zrób zaciski, łatwe do roboty jeśli się słuchasz granadziarza a nie wymyślasz narzędzie rocznik 45 bardzo przydatne. Nastaw się przytym że możesz parę dni stracić na szukanie nowych tłoczków bo często są skorodowane na najważniejszej powierzchni. (miałem komplet zapasowych i niestety wszystkie 4 były zjedzone :/ , ale korpus uratował mi d...sko)
Cinekas20.02.2009 17:26

Skąd: Gdańsk
Od: 2008-02-12
Postów: 526
Tylko nie kazdy ma narzędzie made in III rzesz :P Zacisk rozkrecony! Granadziarz i to na pół heh :P ale jeden tłoczek się zapiekł i niemoge go wyciagnac ;/
szafa20.02.2009 17:37

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Kurde najpierw mogłeś tłoczki powyjmować... A z tłoczkami to nie problem Od LT pasują:) 46zł sztuka, albo coś koło tego:) do mnie już jadą w paczuszce:)

edit...

Znalazłem:)




INDEKS: 5201-02-0052P
NAZWA: Tłoczek zacisku hamulcowego
OPIS: tłoczek ham sr -54 / wys -29 / typ-06, VW LT
PRODUCENT: 4MAX
W MAGAZYNIE: 6
Cena brutto: 49.30 zł
http://sklep.czesci.do.samochodow.intercars.com.pl/?grut=101575
15 od góry:)
Cinekas20.02.2009 19:24

Skąd: Gdańsk
Od: 2008-02-12
Postów: 526
Niedałbym rady napompowac bo wyciagnołem pompe i nie działaly przeciez heble ;P Kur 46zł :( miejmy nadzieje ze tylko jeden jest walniety...
szafa20.02.2009 22:42

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
No trochę kosztują... Pocieszę Cie:) ja wymieniam wszystkie 4:)
mic_jaj28.12.2015 09:44

Skąd: warszawa
Od: 2015-11-19
Postów: 27
Odkopię, może komuś się przyda.

Potrzebowałbym tę osłonę gumową (manszetę) pomiędzy serwem a grodzią. Problem w tym, że w fordzie tego już nie ma (nr. 1591587), ATE nie odpowiada, a na capri.pl też cisza. Ktoś próbował to może dokupywać, lub wie gdzie można takie cudo dostać?

[odpowiedz]
[1]