Technika |
Index >> Garaż >> Problem z pompa i serwem |
[odpowiedz] |
|
Problem z pompa i serwem |
Autor | Wiadomość |
Cinekas | 17.02.2009 19:35 |
Skąd: Gdańsk Od: 2008-02-12 Postów: 526 | No sie wkurzyłem :/ tyle sniegu a ja musze corsa z napedem na przod jezdzic... :/ Słuchajcie akcja taka :P wieczorem wracałem od dziewczyny wszystko gra i hamuje, rano wstaje ide do taunusa odpalam jade kawałek na podwórku i nagle chcem zahamowac i pedał w podłoge i łapie tylko lewy przedni zacisk... pompowanie nic nie daje dalej schodzi do 98% skoku a przy 99% łapie zacisk :P Po wyłączeniu silnika idzie 2 razy nacisnac na pedał ale słychac jak normalnie ucieka powietrze i pedał znowu do podłogi? Podobno mógł sie płyn wlac do serwa i tak jest powiedzcie jak to rozkrecic holerstwo i od czego zaczac? Pompe odkreciłem :P |
szafa | 17.02.2009 19:48 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | Jeśli chcesz wytargać sevo z taunusa , to ściągasz pompę( albo i nie:P) wyciągasz bolec łączący pedał hamulca z trzpieniem serva. potem masz 4 śrubki dwie nakrętki od środka i dwie od komory:) z tego co pamiętam:) operacja bardzo prosta:) |
Cinekas | 17.02.2009 19:57 |
Skąd: Gdańsk Od: 2008-02-12 Postów: 526 | Czyli od pedała idzie jakis bolec do serwa? A podobno w rozbieraniu serwa trzeba uwazac bo są sprezynki ktorych mozna szukac potem godzinami jak pospadaja.... |
szafa | 17.02.2009 20:13 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | Jakby co to wrzucam Ci skany z manuala:) może się przydadzą:) Pedał jest połączony z serwem własnie poprzez trzpień(czerwona ramka) jest połączony z pedałem takim bolcem(to niebieskie) z zawleczka To to coś czarne:P Wyciągasz zawleczkę, bolec , odkręcasz i masz servo:) Jego samego nie rozbierałem tak że dalej nie wiem co i jak:( |
szafa | 17.02.2009 20:18 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | No tak a fotek brak:( http://img172.imageshack.us/my.php?image=tworczoscug1.jpg http://img17.imageshack.us/my.php?image=skanuj0006gy6.jpg http://img17.imageshack.us/my.php?image=skanuj0007br5.jpg |
filip | 17.02.2009 20:42 |
Skąd: Wawa/STC Od: 2004-07-08 Postów: 141 | A ja miałem tak, że rozwaliła się taka gumka na serwie w którą wchodzi przewód z powietrzem i też syczało i nie było hampli, więc najlepiej sprawdź z którego miejsca syczy powietrzem... |
maroo | 17.02.2009 20:48 |
Skąd: Kraków Od: 2005-01-17 Postów: 110 | Jak dla mnie serwo tu nie ma nic do tego.Najpierw zajmij się przyczyną wpadania pedału hamulca w podłogę.Jak dla mnie to pompa puściła między sekcjami.Nie napisałeś czy masz ubytek płynu czy nie.Pompę chyba wiesz jak zdemontować? |
Cinekas | 17.02.2009 21:17 |
Skąd: Gdańsk Od: 2008-02-12 Postów: 526 | Pompa odkrecona, płynu mało było ale nie pamietam czy wczesniej było wiecej. Gadałem tak z wujasem i mowił że płyn mógł sie wlac jakos tam do serwa i tez tak robi a syczenie jest normalnie prawie z pod pedału... |
maroo | 18.02.2009 11:55 |
Skąd: Kraków Od: 2005-01-17 Postów: 110 | No to załóż nową pompę albo wymień gumki w starej pompie załóż,zalej świeżym płynem i odpowietrz.Sprawdz przy okazji czy koła tylnie nie są mokre od płynu bo to może wskazywać na uszkodzony cylinderek hamulcowy. |
nebel | 19.02.2009 12:13 |
Od: 2006-07-26 Postów: 319 | Albo w zacisku wywaliło gumki - przerabiałem właśnie przy wymianie klocków okazało się że jedna połowka zacisku się zacięła i przy wyciskaniu pedałem hamulca, pękła na pierścieniu przeciw syfnym:/ zabawa była niezła. Sprawdź tam czy nic nie cieknie. Stawiam na pompę hamulcową, a nie serwo, ale na końcach też może wyciekać (zaciski i cylinderki) |
Cinekas | 19.02.2009 12:38 |
Skąd: Gdańsk Od: 2008-02-12 Postów: 526 | Nie zdejmowałem felg ale na tarczach było suchutko pod spodem tez... Stawiam że płyn przelał sie do serwa :P ale to podejrzenie :) Ah i jeszcze jak zmieniałem klocki to w lewym zacisku cos mnie zaciekawiło... wciskajac lewy cylinderek prawy wtedy się wysuwał i na odwrót... działały zaleznie, usunołem cały syf z tych gumek ale dalej tak samo... Urwał! I moze własnie dlatego łapie tylko lewy przedni zacisk! Teraz pomyslałem :D Czyli pewnie zostaje mi jakże najbardziej znana i powszechna metoda naprawy(regeneracji) zacisków :/ oj chciałem tego uniknąc, niemam teraz nikogo pod reką kto mógłby mowic czy wszystko jest OK :/ |
szafa | 19.02.2009 13:57 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | Cinekas nie bój żaby:) też z tym właśnie teraz walczę:) nic strasznego. I tu i na c.pl wszystko opisane przez szanownych klubowiczów, a raczej klubowicza:) koszta też nie powalają. Ale sprawdź pompę dokłąadnie tak jak Maroo mówi, może w niej poszły uszczelki |
nebel | 20.02.2009 16:23 |
Od: 2006-07-26 Postów: 319 | Zacznij od pompy tak samo miałem w TC III A potem na spokojnie sobie zrób zaciski, łatwe do roboty jeśli się słuchasz granadziarza a nie wymyślasz narzędzie rocznik 45 bardzo przydatne. Nastaw się przytym że możesz parę dni stracić na szukanie nowych tłoczków bo często są skorodowane na najważniejszej powierzchni. (miałem komplet zapasowych i niestety wszystkie 4 były zjedzone :/ , ale korpus uratował mi d...sko) |
Cinekas | 20.02.2009 17:26 |
Skąd: Gdańsk Od: 2008-02-12 Postów: 526 | Tylko nie kazdy ma narzędzie made in III rzesz :P Zacisk rozkrecony! Granadziarz i to na pół heh :P ale jeden tłoczek się zapiekł i niemoge go wyciagnac ;/ |
szafa | 20.02.2009 17:37 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | Kurde najpierw mogłeś tłoczki powyjmować... A z tłoczkami to nie problem Od LT pasują:) 46zł sztuka, albo coś koło tego:) do mnie już jadą w paczuszce:) edit... Znalazłem:) INDEKS: 5201-02-0052P NAZWA: Tłoczek zacisku hamulcowego OPIS: tłoczek ham sr -54 / wys -29 / typ-06, VW LT PRODUCENT: 4MAX W MAGAZYNIE: 6 Cena brutto: 49.30 zł http://sklep.czesci.do.samochodow.intercars.com.pl/?grut=101575 15 od góry:) |
Cinekas | 20.02.2009 19:24 |
Skąd: Gdańsk Od: 2008-02-12 Postów: 526 | Niedałbym rady napompowac bo wyciagnołem pompe i nie działaly przeciez heble ;P Kur 46zł :( miejmy nadzieje ze tylko jeden jest walniety... |
szafa | 20.02.2009 22:42 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | No trochę kosztują... Pocieszę Cie:) ja wymieniam wszystkie 4:) |
mic_jaj | 28.12.2015 09:44 |
Skąd: warszawa Od: 2015-11-19 Postów: 27 | Odkopię, może komuś się przyda. Potrzebowałbym tę osłonę gumową (manszetę) pomiędzy serwem a grodzią. Problem w tym, że w fordzie tego już nie ma (nr. 1591587), ATE nie odpowiada, a na capri.pl też cisza. Ktoś próbował to może dokupywać, lub wie gdzie można takie cudo dostać? |
[odpowiedz] |
|