Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Brak ładowania, kontrolki się nie świecą
[odpowiedz]
[1]
Brak ładowania, kontrolki się nie świecą
AutorWiadomość
92marcin18.01.2018 21:39

Skąd: Brańsk
Od: 2011-05-02
Postów: 113
Jest problem :) Przez ostatnie kilka dni czasami po przekręceniu kluczyka nie zapalały mi się kontrolki od oleju i ładowania. Na przekręconym kluczyku dotknąłem bezpieczników, coś sobie strzeliło prądem i od tej pory w ogóle nie mam kontrolek po przekręceniu kluczyka, jednocześnie też ładowania. Przez 3 dni męczę się i głowię jak to przywrócić.
Czy coś mogło się spalić? Coś nie daje prądu do licznika? Może zjarał się jakiś przewód?

Co zrobiłem:

-sprawdziłem masy (chyba że nie wszystkie ?)
-rozebrałem skrzynkę bezpieczników wyczyściłem całą i przesmarowałem sprayem do styków tak samo jej wtyczki wszystkie
-sprawdziłem wszystkie żarówki w liczniku - wszystkie dobre, przy okazji przesmarowałem wszystkie styki w liczniku
-kostka stacyjki też sprawdzona, na drugiej to samo
-bezpieczniki całe

Czy coś pomijam w takiej sytuacji bo już głupieje i nie wiem co jeszcze sprawdzić


Przy okazji do czego ten przekaźnik ze zdjęcia? bo chyba ktoś go sobie dołożył kiedyś?

I z drugiej fotki co to jest? Jakiś kondensator? bo nie mogę znaleźć informacji za bardzo. W elektryce taunusa z capri.pl którą opisał Gryziu nic o takim czymś nie ma. Mogę to wyrzucić ?
92marcin19.01.2018 14:01

Skąd: Brańsk
Od: 2011-05-02
Postów: 113
Wymieniłem wszystkie bezpieczniki na nowe (mimo że stare były git) i zapaliła mi się kontrolka od oleju. Jeszcze tylko ładowanie
Jachym19.01.2018 16:06

Skąd: Łódź
Od: 2016-09-10
Postów: 69
Ten przekaźnik to chyba dołożone dodatkowe zasilanie cewki prosto z aku?
92marcin19.01.2018 19:59

Skąd: Brańsk
Od: 2011-05-02
Postów: 113
A czy to potrzebne ? Na razie odłączyłem :)

Dziś sprawdziłem przewody: alternator-kontrolka , alternator-stacyjka. Przechodzi prąd. Czy ktoś ma jakieś propozycje co jeszcze można sprawdzić ? Już nie mam pojęcia na co patrzeć
amator19.01.2018 21:58
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
czasami styk czy bezpiecznik nie jest dobry, mimo że tego nie widać. Zbierają się jakieś tlenki na stykach, robią się też zimne luty. Sprawdziłeś, czy faktycznie nie masz ładowania? Jaki masz prąd na wyłączonym i na włączonym silniku?
szafa20.01.2018 08:15

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Wez miernikiem sprawdz przejscie w skrzynce bezpiecznikow
92marcin20.01.2018 09:37

Skąd: Brańsk
Od: 2011-05-02
Postów: 113
Amator sprawdzałem aku nie ładuje wcale na zgaszonym i odpalonym to samo. Wcześniej jak patrzyłem ładowanie i było to zawsze 14 z kawałkiem. Sprawdzam już wszystkie kabelki które mogą być za to odpowiedzialne. A skrzynka bezpieczników to dobry pomysł żeby sprawdzić dziś to zrobię :)
92marcin23.01.2018 13:54

Skąd: Brańsk
Od: 2011-05-02
Postów: 113
Sprawdziłem inne zegary to samo, sprawdziłem skrzynkę bezpieczników jest git. Wymieniłem cały alternator i jest ładowanie! piękna kochana kontroleczka znowu świeci po przekręceniu i gaśnie po odpaleniu, jak mnie to cieszy!

Okazało się że w starym alternatorze przyjarały się szczotki i wystarczyło wymienić same szczotki (może nawet tylko wyczyścić). Temat do zamknięcia :)
Kuki.vel.KrZaK23.01.2018 15:45

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
nie wpadł bym na to, że to alternator jest winowajcą :)
gryziu23.01.2018 16:08

Skąd: Warszawa
Od: 2004-10-07
Postów: 138
Przekaźnik z 1 foto to jest jakaś inwencja pozafabryczna, więc na pytanie od czego on jest jedyną satysfakcjonującą odpowiedź otrzymasz znajdując obwód w który jest on wpięty.

Kondensator przy cewce odpowiada za to, by się styki przerywacza nie wypalały zbyt intensywnie oraz za to, żebyś w radiu nie odbierał świszczenia modulowanego pracą silnika.
amator23.01.2018 18:54
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
No jak faktycznie nie ma ładowania, to trzeba zawsze sprawdzić szczotki, w drugiej kolejności te diodki w środku. Fajnie że rozwiązanie okazało się takie proste. A przy okazji odświeżyłeś sobie elektrykę ;)
92marcin24.01.2018 10:35

Skąd: Brańsk
Od: 2011-05-02
Postów: 113
Gryziu dzięki za info o kondensatorze. Czyli w taunusie on ma być zawsze ?

Racja elektryka odświeżona :)
Ładowania nie było, ale wtedy kontrolka powinna świecić kiedy nie ma ładowania ? tu nie świeciła wcale, prąd nie przechodził do kontrolki, chyba coś takiego
gryziu24.01.2018 21:27

Skąd: Warszawa
Od: 2004-10-07
Postów: 138
Kontrolka jest w obwodzie wzbudzenia alternatora, tak jak i szczotki. Jeśli szczotki są zdupcone, albo mostek w szczotkotrzymaczu, to i kontrolka nie zaświeci się.
Zasada działania tej kontrolki to nie tylko świeci-jest źle / nie świeci-jest dobrze, ale również warunki peryferyjne trzeba uwzględniać, czyli jeśli mamy włączony zapłon i niepracujący silnik, a kontrolka się nie świeci, to też jest źle.
BOBIK27.01.2018 20:28

Od: 2005-02-22
Postów: 162
Ale czy tor ozwiązuje problem taki, że początkowo brakowało też kontrolki ciśnienia oleju?;-)
92marcin29.01.2018 19:18

Skąd: Brańsk
Od: 2011-05-02
Postów: 113
Kontrolka oleju to przez uszkodzony bezpiecznik pisałem wyżej, ale tak się jakoś zgrało że zabrakło ich naraz :)
Gryziu, wiem że kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu i gaśnie po odpaleniu silnika. Tak jest i działa :)

[odpowiedz]
[1]