Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> zawieszenie przednie
[odpowiedz]
[1]
zawieszenie przednie
AutorWiadomość
Main07.02.2004 10:27

Skąd: Łańcut
Od: 2004-01-18
WWW
Postów: 21
wczoraj sie przyjrzalem mojemu sprzetowi z przodu i doszedlem do wniosku ze cos chyba nie tak z zawieszeniem bo wyglada mnie wiecej tak

/----\ a nie wiem czy nie powinno wygladac tak |----|

legenda:
poziome przerywane kreski to oś
skosne i pionowe koła
:P

wiedz prosze o stwierdzenie jak to powinno wygladac :D
leciej07.02.2004 10:45

Skąd: Warszawa
Od: 2003-12-01
Postów: 15
raczej napewno powwinno byc |----| .U nie jedno kolo stoi troszke krzywo tylko nie moge dojsc co to jest bo na sworzniach nie ma luzu i jedyne co mi przychodzi do glowy a raczej mojemu mechanikowi to ze siadla sprezyna. W kazdym razie swozen czeka u mnie na polce na wymiane.
Powodzenia w walce
314TeR07.02.2004 22:32

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Generalnie większość Taunusów ma w ten sposób rozjechane koła. Odpowiada za to po prostu wyklepane elementy zawieszenia, sworznie, silentbloki wachaczy, siadnięte sprężyny. Ja jak wymieniłem u siebie wszysko z przodu oprócz sprężyn, to rozjazd uległ znacznemu "skasowaniu", ale niestety niewielki pozostał. Po prostu Taunus tak ma...
maciorm17.02.2004 11:00

Skąd: Śląsk
Od: 2003-11-13
Postów: 90
Kąt rozjazdu w taunusach regulacji nie ma i jezeli jest rozkraczony to na pewno sa jakies czesci do wymiany. Sprezyny siadniete niewiele roznicy robia bo ja u siebie mam obnizona zawieche z przodu i krotsze sprezyny - to nie ma znaczenia. Na pewno przeguby kulowe gornego i dolnego wahacza no i tuleje gumowo metalowe gornego i dolnego wahacza - to glowna przyczyna jezeli przeguby nie maja luzow a jak maja to do wymiany, latwo dostac w kazdym sklepie. Warto tez dociagnac lozyska. Tuleje gornego sa produkowane przez http://www.ted.pl a do dolnego nie mam dostepu bo w sklepie powiedzieli ze tego nie dadza rady sprowadzic wiec jak ktos ma namiary gdzie to dostac to bede wdzieczny. Najlepsze sa poliuretanowe dostepne na http://www.oldcars.de ale bede probowal takie zrobic tylko musze dostac material.
$ebastian17.02.2004 13:37

Skąd: Sulechów/lubuskie
Od: 2003-12-21
Postów: 54
jesli mowa o zawieszeniu to mam pytanie/znalazłem na tej stronie Tuleje kołyski silnika,czyli dobrze rozumuje ze to są te tuleje [4]które trzymają cały wózek
maciorm27.02.2004 01:02

Skąd: Śląsk
Od: 2003-11-13
Postów: 90
Dokladnie. Lubimy miekkie zawieszenie w taunuskach ale te gumy gdy za miekkie to mamy cala os skretna wraz z silnikiem i skrzynia i to jest nietrudne do sprawdzenia wystarczy mocny kopniak w kolo od przodu i widac jak cala kolyska sie trzesie.
Michal27.02.2004 11:27

Skąd: Gdańsk
Od: 2003-10-29
Postów: 439
Tak sie podlacze. Czy ktos moglby podac orientacyjna cene wszystkich gum do przedniego zawieszenia Taunusa ? Czy trzeba kupic Motorcrafta, czy mozna jakis zamiennik (nie koniecznie od pomyloneza) ?
trójkąt27.02.2004 13:16

Skąd: Milanówek
Od: 2003-10-28
WWW
Postów: 92
jak masz mozliwość zakupu orginalnych to kupuj nawet jeśli cena była by większa... wszystkie podróbki jakie montowałem starczają na pół roku jazdy... może na rok jak ktoś tylko do kościoła w niedziele jeździ...
Gośćprzepraszam a gdzie i za ile w warszawie mozna kupic gumy do zawieszenia, swoznie ,koncowki drazkow. moga byc i podroby

damian
314TeR28.02.2004 15:15

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Ja do Taunusa kupowałem oryginały tuleji wachaczy. Komplet na stronę kosztował wtedy 90zł (za 3 gumy) a podróby 60 - więc widać, że bie było warto oszczędzać. Reszta to są 4 swożnie, 2 końcówki, gumy ramy, pianki na drążki, bałwanki... Za komplet na przód można spokojnie wydać 700 - 800 zł i trzeba jeszcze wziąć pod uwagę stan maglownicy, bo jesli ma luzy to trza dorzucić extra 400 - 500zł za dobry nowy magiel - regenerować szkoda kasy, starcza na pół roku a często regenracja kosztuje po 200 - 300zł. Podobnie przestrzegam przed kupowaniem pozornie tanich maglownich - "nowych po regeneracji" - starczaj tylko na pare miesięcy.

A gdzie kupić - dzwonić po sklepach, zadzwonić do Chudera, Camaro - powinnieneś kupić gdzieś.
Gośćdziekuje bardzo :P
Gośća jak mozna wymienic te gumy ktore trzymaja cala kolyske trzeba wykrecac cale zawieszenie czy jest jakis prostszy sposob
Gośćno nie ma sposobu. bez zdjecia/opuszczenia kolyski. odpiac trzeba uklad kierowniczy. a jak opuscisz trzeba uwazac na przewody chamulcowe da rady zmienic gumy nie odpinajac. (tylko trzeba naprawde uwazac)
PS. mowa o sytuacji gdy nie ma silnika w komorze. mozna probowac jakies patenty z podczepieniem silnika ale TO SA PATENTY
Gośćdzieki zapomnialem jeszcze zapytac o to co trzeba zrobic zeby wymienic tulejki gornego wahacza
$ebastian03.03.2004 23:57

Skąd: Sulechów/lubuskie
Od: 2003-12-21
Postów: 54
napewno czeba go wymontowac a potem na prasie wycisnąć i wcisnąć nowe tulejki,ja zaniosłem to do tokarza który miał prase i mi to zrobił.

[odpowiedz]
[1]