Technika |
Index >> Garaż >> problem bardzo elektryczny |
[odpowiedz] |
|
problem bardzo elektryczny |
Autor | Wiadomość |
maciorm | 17.03.2004 12:39 |
Skąd: Śląsk Od: 2003-11-13 Postów: 90 | Juz dlugo mecze sie z zasilaniem cewki 6 voltowej Boscha w moim taunim (taka jak w wiekszosci). Krotki opis problemu: normalnie podawane powinno byc 6-7V na cewke a w momencie rozruchu 12V przez wlacznik w elektromagnesie rozrusznika, ja mam nowke elektromagnes bez tego wlacznika wiec zainstalowalem przekaznik ktory ma to wlaczac. Na poczatku to dzialalo. Teraz w trakcie rozruchu mam jakies 3-4V a w trakcie pracy ok 5-6V. Zauwazylem ze kawalek przewodu oporowego (schowanego w wiazce - on pelni role rezystora bocznikowego) wystajacy z wiazki jest goracy w trakcie pracy. Zrobilem obejscie ukladu z przycikiem aby recznie podawac 12V na cewke i na razie to jedyna mozliwosc rozruchu. Pytanie gdzie problem? Cewka czy wiazka czy gdzie indziej, np. rozrusznik czy alternator przy rozruchu zwiweraja za bradzo z masa i tam cale napiecie sie gubi? Czy ktos mial juz podobny problem? |
314TeR | 17.03.2004 19:27 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | Przejrzyj dokładnieinstalację - gdzieś popełniłeś błąd przy podłączaniu, albo coś ci przestało działać. |
amator | 17.03.2004 20:33 |
Administrator
| sorry ... zaznaczam, ze moze sie nie znam, ale ja mam ceweczke Boscha 12V. Przynajmniej taki ma symbol: 0221 119 045 - KW 12V 1,5 - wlasnie tez bawie sie w elektryka ;) p.s. a katalogach Oldcarsa tez okreslone sa jako 12-ki ... |
trójkąt | 18.03.2004 01:03 |
| jeśli nie masz stycznika w elektromagnesie to najprostrzy sposób jest podłączyć przewód bezpośrednio do stacyjki.. do styku który steruje rozrusznikiem i przez "DIODE" podłączyć do cewki.. dioda jest niezbędna żeby prąd nie "cofał sie z cewki na rozrusznik" dioda wystarczy zę bedzie miała 5-10A i napięcie powyzej 100V patent jest sprawdzony io spisuje się bardzo dobrze... jeśli nie bedziesz wiedizał jak podłączyć to daj znać naszkicuje Ci jakiś schemacik. |
maciorm | 21.03.2004 00:48 |
Skąd: Śląsk Od: 2003-11-13 Postów: 90 | Dzięki Trójkat za rade nie pomyślałem o diodzie bo o cofaniu sie pradu wiem bo juz to przechodzilem. Wymyslilem przekaznik ale widocznie przestal sie sprawowac. Niedowiarkom proponuje zmierzyc napiecie na cewce bo tylko Taunusy z aparatem zaplonowym Motorcraft (czarna kopulka) maja zasilanie 12V a z aparatem Bosch (czerwona kopulka) maja zasilanie 6V a jedynie w momencie rozruchu 12V i np. w Haynesie bardzo naciskaja w opisie na to aby stosowac tylko wlasciwe cewki 6 voltowe. Mozna to poznac po grubym drucie oporowym (bialy z czerwonym paskiem) przy wiazce przewodow idacych do cewki. |
[odpowiedz] |
|