Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Warsztaty i sklepy >> Silnik 1.6 R4
[odpowiedz]
[1]
Silnik 1.6 R4
AutorWiadomość
dziubek18.04.2011 11:52

Skąd: warszawa
Od: 2010-09-11
WWW
Postów: 27
Czy ktoś robił generalny remont silnika 1.6 R4 ? Koszty takiego zabiegu?
Mishq18.04.2011 12:08

Skąd: Brzozów
Od: 2006-11-26
Postów: 454
za mniej niz 1500 nie ma sensu remontowac takiego silnika i jeśli juz to dac komus z klubu zeby to zrobił
Heniu18.04.2011 16:15

Skąd: Kraków
Od: 2008-03-19
Postów: 531
jeżeli silnik ten nie jest oryginałem zgodnym z numerami nadwozia to nie ma sensu robić.
amator18.04.2011 16:56
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3566
ja zdecydowałem się na remont swojego oryginalnego 1600 GT z qupety. Trafił do Garażu Marcina Kozłowskiego i celem jest powrót do stanu fabrycznego. Tu jest relacja z przebiegu prac:
http://www.garazmarcina.waw.pl/am_cou_taunus/001.html

Jeśli chodzi o calkowity koszt, to narazie trudno jest oszacować, a dotychczasowe policzę w wolnej chwili.
dziubek18.04.2011 19:34

Skąd: warszawa
Od: 2010-09-11
WWW
Postów: 27
Silnik 1.6 był wcześniej w tym samochodzie ale żeby to potwierdzić to potrzebuję pomocy ludzi bardziej obeznanych z cyframi na blaszkach. Czy jest jakiś metalowy zamiennik filtra powietrza do webera i czy można założyć taki gażnik do 1.6?D.
reset18.04.2011 20:08

Skąd: Krościenko nad Dunajcem
Od: 2010-03-02
Postów: 71
dokładnie tak jak mówi amator. najlepiej oddaj motor do kogoś, kto siedzi w temacie i wie jak się za to zabrać, Ja miałem nie oryginalny silnik 1,6 w dziobie i po krótkiej namowie dałem go na stół.
Koszta takiej zabawy są duże ale podejrzewam, że bez odpowiedniej wiedzy sam sobie nie poradzisz, choć wiele rzeczy można na pewno wykonać samemu np. polerkę kanałów,zaworów itd. Sam chętnie zobaczyłbym jak się to wszystko robi ale cóż nie mam jak i gdzie. Kiedyś kupie eksperymentalne 2.0 i zobaczymy co z tego wyjdzie.
oczywiście, ze możesz zmienić gaźnik na webera a puchę filtra na pewno ktoś ma w piwnicy
Powodzenia w remoncie :D

szafa18.04.2011 21:04

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
obstawiam że koszta remontu, ale takiego prawdziwego nie "tymczasowego" to kwota ok 3500-4000zł. Szlif cylindrów, wału, wszystkich powierzchni, nad wymiarowe panewki, tłoki,pierścienie, nowe uszczelki, malowanie, zrobienie głowicy, wałek, koniki.... i tak dalej:D
Pietia18.04.2011 21:27

Skąd: Jawor
Od: 2007-03-04
Postów: 411
Zależy co go boli. Upewnij się u kogoś co siedzi w temacie, żebyś kasy nie wywalał na darmo. Koszt takich rzeczy jak pierścienie, zawory nie są drogie, trochę droższe uszczelki, panewki no i same szlify.
mkozlowsk19.04.2011 10:31

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 73
Ile kasy potrzeba na remont, to zależy od stanu silnika i tego, co chcemy osiągnąć. Czasem rozkręcam silnik, w którym wystarczy zmienić pierścienie i już, a czasem jest to pełny remont jak np. u Amatora.
Bez rozkręcenia to się nie da nic powiedzieć. A jak ma być tanio, to lepiej kupić drugi silnik i dojeździć.
Amator podszedł poważnie do remontu, bo ma silnik zgodny numerami z karoserią, czyli ten, z którym wyjechał z fabryki jego samochód. Niestety takie podejście spowodowało wzrost wydatków na ten silnik :) Wszystko jest odnowione - piaskowane, malowane proszkowo, śrubki ocynkowane, nie mówiąc już o standardowych działaniach przy remoncie silnika.
Za to efekt powala. Jest to perełka. Za każdym razem jak wchodzę do garażu, to mi się morda z niego cieszy. Zwłaszcza, że inne silniki przychodzą i odchodzą, a ten to projekt długoterminowy, więc cały czas mam go pod ręką :)
dziubek20.04.2011 10:58

Skąd: warszawa
Od: 2010-09-11
WWW
Postów: 27
B. ładna dokumentacja z remontu, a jakie to uczucie jak ,,toto' zagada i nie kapie z silnika to poznałem bo zrobiłem silniki w paru swoich moto. (ostatnio shovel 88' a teraz wziełem się za wla). D.

[odpowiedz]
[1]