Galeria
Ford Taunus TCIII '80 "Antoś" 2.0 OHC (niedługo) EFI IS Turbo
Samochód:Ford Taunus TCIII '80 "Antoś" 2.0 OHC (niedługo) EFI IS Turbo
Właściciel:Marcin88
Utworzona:2010-07-13 07:38
Aktualizacja:2018-08-07 20:00


Zakupiony w lipcu zeszłego roku, wyrwany z leśnego krajobrazu po cenie złomu, przywrócony do świata jeżdżących przeszczepem serducha, przez 5000 km, które zrobił od października 2010 zawstydził układ zasilania paliwem (Weber DFTH i późniejszy DGAV - maltretowany do dziś), spalił ze 4 komplety świec, zżarł 2 komplety przewodów WN, skutecznie opierał się starej lince prędkościomierza i prawidłowo ustawionemu zapłonowi. Ogółem - dał mi niezłą szkołę. Ale się trzymamy. Bo w Fordzie raźniej :)


sierpień/wrzesień 2011:
Nowy nabój, koniec problemów ze znikającym olejem (choć nadal przed wyjazdem z rana sprawdzam stan na bagnecie - ot takie zboczenie po starym silniku). docieramy grzmota na sprawdzonym Weberze.

Wrzesień/Październik 2011:
Dotarty. Marian spisał się na medal :) ponad 12000 km na liczniku. Eksperymenty z wtryskiem EFI zakończone fiaskiem. Ale nie ma tego złego. Wreszcie koniec kłopotów z szarpaniem, dławieniem podczas przyśpieszania itp itd. Nie wiem co dokładnie zrobiłem z cięgnem gazu, ale teraz pedał chodzi 100 razy lżej i precyzyjniej :) A satysfakcja z wyprzedzenia bez większych problemów plastika z wyższej półki na drodze do Góry Kalwarii z gaźnikiem pod maską - bezcenna :)


PS. Stary silnik ma się dobrze. Marian z powrotem ożywił pierwszy gar i zamontował całość w białym kombiaku

24 listopada 2012:
No i mam piąty bieg :) Żeby było zabawniej - na sztywnym, nieskracanym moście (dzięki odpowiedniej końcówce z wieloklinem od Chudera). Wymaga dopieszczenia (typu: wyprostować lewarek, bo w pozycji 2 i 4 biegu jest prawie poziomo, przyczepić linkę prędkościomierza, co by nie wylatała, przykręcić wydech, bo postanowił się obluzować itp.), ale najważniejsze że główny cel został osiągnięty - jadę 80 km\h i mam te spokojne 2k obrotów, a nie 3,5... Ktoś wspominał chyba o założeniu N9 w temacie, który założyłem na samym początku mojej przygody w tym Miejscu. Chodziło mi to po głowie od samego początku, ale w końcu i na to przeszedł czas :) Aha, jakiś miesiąc przed skrzynią, Antonii dostał "nowy" most 3,74 (o ile pamiętam z ogłoszenia).

18 września 2014:
Ale ten czas leci... A przecież niedawno go kupiłem :) A tu w międzyczasie stłuczka w Jankach, prostowanie słupka i nowa para drzwi od pasażera, objazdowe wakacje w sierpniu 2012 (Grodzisk - Borne Sulinowo - Kołobrzeg - Międzyzdroje - Świebodzin - Poznań - Grodzisk) - około 1000 kilometrów i tylko jedna sytuacja podbramkowa (właściwie "podmaskowa") - dławki na wolnych obrotach przez zalanie cewki, różnego rodzaju zloty i spotkania w różnych kulturach motoryzacyjnych (między innymi pierwsze jego Autosacrum 2014), zmiany w stylistyce - teraz trochę do General Lee nawiązuje, trochę do Chargera z filmu "Cannonball!", Jako takie nagłośnienie, walka o dobrą temperaturę (winnym okazał się termostat a nie śmigło założone na stałe...) a z ostatnich nowinek - nowe nadkola z tyłu, próg i podłoga po stronie kierowcy, pas tylny i podłużnica (strona pasażera, bagażnik i przód czekają cierpliwie), hamulce ogarnięte na wyjściowo i nowy alternator. Wciąż - na przekór sceptykom - nawija kilometry.

20 stycznia 2015:
Tak - Antek zyskał nowego "Dyspozytora" (dokładnie to prawie pół roku temu :) ). A od dziś śmiga z bezstykiem pod maską - kolejna modyfikacja, która cierpliwie musiała odczekać swoje. Dodatkowo przeprosiłem się z pierwszym mostem 4.11 - po wymianie łożysk i odświeżeniu z powrotem go założę.

10 stycznia 2017:
Stało się - zniknął z ulic Grodziska i udał się w zaciszny kąt gdzieś na obrzeża powiatu by odmłodzić się. A wszystko dlatego, że zdjąłem błotnik. Tak potem, po nitce do kłębka, pojawiły się nowe fartuchy, słupki A i nowy próg pasażera z przyległościami (nie chwaliłem się wcześniej bo nie wiedziałem czy cały plan się powiedzie :-) ). Powoli, mozolnie, ale wciąż do przodu. I wciąż z zapałem :-)

29 marca 2017:

Z racji, że w robocie mały przestój, działamy dalej. Niunio już sam hamuje (choć odpycha się wciąż moimi mięśniami), ma dopasowany jeden błotniki, drugi na razie na sztukę założony oraz ułożoną z powrotem odświeżoną wiązkę elektryczną. W międzyczasie zaświtał pomysł by zmienić trochę image.

19 maja 2018:

Kusiło leżąc w piwnicy aż wykusiło:-) Aż sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie. Prace trwają. Wątpliwe by wyjechał w tym sezonie ale co ma wisieć nie utonie

28 lipca 2018:

Przymierzanie, spawanie, przycinanie, kombinowanie, ostateczne dopasowanie, odpalenie.... I zmieniamy delikatnie strategię działania. Tą turbawkę żegnamy ozięble i na jej miejsce wrzucamy Garretta T15 z wbudowanym zaworem spalin. Podobnie układ zasilania - zestaw EFI nabrał mocy urzędowej, do tego mam wrażenie, że lepiej przyjmie doładowanie. Tylko wiązki potrzeba...
Komentarze użytkowników
Fajny zaroślak :) Aczkolwiek prawdą jest, że takie zapomniane auto, potrafi czasem naprawdę pozystywnie zaskoczyć zupełnie dobrym stanem technicznym i blacharskim. I po lekkim faceliftingu śmiga jak dzikie. I tego Ci życzę ... oczywiście zapraszając na wszelkie zloty i spotkania ;)
amator  [2010-07-13 08:44]  
i takie zakupy chyba są najfajniejsze :) Mysle, że jak zrobisz co trzeba to po tych 2 latach stania taunus aż będzie się sam rwał do jazdy :)
Kuki.vel.KrZaK  [2010-07-13 09:08]  
No to gratulacje nabycia fajnego znaleziska:) Na twoim miejscu jeszcze bym obadał numery silnika. Jeśli sa zgodne z numerami nadwozia. to zachowaj ten silnik na kolejne lata. Dzięki niemu wartość samochodu znacznie wzrośnie
szafa  [2010-07-13 11:32]  
fajny, robić i się cieszyć :)
ras_kristoff  [2010-07-13 11:53]  
jeździć jeździć jeździć!!!!
Heniu  [2010-07-13 17:09]  
musisz załorzyc wał od dwulitrowego lub vałki bo walek wychodzacy ze skrzyni jest grubszy pozdro gdzies mam taki wal jak cos to pisz
grisza1212  [2010-08-22 20:38]  
Ja bym sugerował wywalić ten wielki napis rodem z nowego pasata czy gólfa i dać oryginalny emblemat Taunusa po lewej a po prawej fordowski owal:)
szafa  [2010-10-27 18:45]  
fajnie że w okolicy pojawił się kolejny taun. jak byś czegoś potrzebował to wal.
fordofil  [2011-05-03 09:48]  
normalnie No Plastic - coal only!
Heniu  [2011-09-26 21:10]  
To dobrym jest :)
Marcin88  [2011-10-02 01:10]  
EFI jest do bre dla tych co potrafią to ogarnąć elektrycznie ;) Całej reszczie, do silkników 1,6-2,0 z uporem maniaka będę polecał Webera DGAV jako najlepszy przepis na bezproblemową, prawdziwą radość z jazdy ;)
amator  [2011-10-02 11:37]  
Ja tu widze fajne foty do kalendarka :)
jacob81  [2012-11-26 07:48]  
Jakie ładne auto się z niego zrobiło. Liczę na podobną przemianę mojego grata ;)
Mikey  [2012-11-26 19:31]  
swietnie że z podgrzybka robi się rasowy samochód :) oby tak dalej
fakedeth  [2014-09-19 10:44]  
Marcinie widzę nowe "elementy" wozu.... i nie o halogeny mi chodzi :) pozdrowienia
Pietia  [2014-09-21 19:53]  
różne rzeczy można gadać, ale to autko jest konkretne.
Heniu  [2014-09-26 21:36]  
Aaaaaale czad! Jak się cieszę :) A już myślałem, że przepadł gdzieś bez wieści. No to działaj i spotykamy się nad jeziorkiem w Zdworzu :)
amator  [2017-01-11 08:27]  
Musowo, Radku, nad jeziorko zawitać w tym roku :-) Mam nadzieję, że uda się pogodzić wszystkie sprawy i go dokończyć. A streszczam się jak mogę bo już mierzi mnie jazda plastikiem i choć Taunus prowadzi się jak się prowadzi to tęskno mi za tym :-)
Marcin88  [2017-01-13 01:23]  
Jak ogarnąłeś nabę?
wojtas  [2018-04-28 13:41]  
Dostałem kiedyś razem z malutką kierownicą. O dziwo pasuje wieloklinem. Czytałem, że do Taunusa pasują naby dedykowane do Golfa 1
Marcin88  [2018-04-28 19:50]  
Chyba żeś Pn nie wytrzeźwiał po naridzinach, bo foty dajesz do góry nogami 😀
Pietia  [2018-04-29 12:13]  
Widzę że będzie się działo :) Co to za turbinka?
Jachym  [2018-05-23 08:53]  
Dmuchawka pochodzi z Mercedesa, bodajże 815, firma KKK, oznaczenia ni czorta nie mogę rozszyfrować (K26?). Zastanawia mnie tylko to że nie mogłem namierzyć przy niej zaworu wastegate, a wykręcałem ją prosto z silnika. Mam jeszcze Holseta z Man-a ale to już byłaby rzeźnia :D
Marcin88  [2018-05-23 10:41]  

[Dodaj komentarz]