Galeria
Ford Taunus
Samochód:Ford Taunus
Właściciel:żuczek
Utworzona:2011-02-16 19:18
Aktualizacja:2016-11-27 00:57


No i jest mój upragniony ford z 78r.TCII ,napędza go 1.6 ohc,,ogólnie samochód w nie najgorszym stanie jak na swoje lata,ale trzeba mu jeszcze poświęcic dużo serca.Co do tego wozu to mam naprawdę ciekawą wizje,głównym celem jest wymiana silnika,(marzeniem byłoby upakowanie 2.8 v6),ale jeśli będzie okazja na 2.3 v6 to tez nie bede sie długo zastanawiał,wieze ze taki silniczek doda taunusowi jeszcze wiecej tego czegos ;),jak widac na załaczonych fotkach ,pielegnacji wymaga również blacharka ,poza tym do poprawy sa chamulce oraz przednie zawieszenie.Wnetrze samochodu jest w naprawde dobrym stanie ,czyste i bez przykrych zapachów,na elektryke tez nie bede narzekał ponieważ wszystko jest sprawne,,aha bym zapomnial dodac ze aktualnie ford jest zagazowany,ale zastanawiam sie czy jest sens ,na ten moment wyrzucac ten gaz skoro w planach i tak wymiana silnika.Cóz tu wiecej dodac jesli bede wykonywał jakies czynnosci to z pewnoscia bede informował o tym na forum,i wieże ze podczas zabiegu przeszczepiania silnika bede mogł na was liczyc drodzy koledzy,pozdrawiam i szerokosci życze.
Komentarze użytkowników
Podoba mi sie wytrwalosci zycze no i o wiecej zdiec prosze
zolty  [2011-02-16 19:35]  
najpierw to rozkoduj tabliczke znamionową, żeby poznać co to było oryginalnie, a potem pogadamy o ewentualnych przeróbkach... ;)
Kuki.vel.KrZaK  [2011-02-16 19:49]  
udowodnisz i nam i sobie ze masz klase jak ten taunus pozostanie taunusem ,jak chcesz zmien silnik na v-ke i zrob blache ,ladny lakier i jest piekny ford.Wszelkie wydumki taunuso-mustangow zarabiajacych na weselach zawsze koncza sie tak samo;odeslany do krainy wiecznych autostrad,a po mojemu zje...ny i wypie... na zlom.Aby nie byc goloslownym chetnie pomoge ,mam jakies instrukcje i troche czesci ,bedziesz zainteresowany daj znac.
romek74  [2011-02-16 21:28]  
udowodnisz i nam i sobie ze masz klase jak ten taunus pozostanie taunusem ,jak chcesz zmien silnik na v-ke i zrob blache ,ladny lakier i jest piekny ford.Wszelkie wydumki taunuso-mustangow zarabiajacych na weselach zawsze koncza sie tak samo;odeslany do krainy wiecznych autostrad,a po mojemu zje...ny i wypie... na zlom.Aby nie byc goloslownym chetnie pomoge ,mam jakies instrukcje i troche czesci ,bedziesz zainteresowany daj znac.
romek74  [2011-02-16 21:35]  
super
super t2 wytrwałosci w upiekszaniu i moje gratulacje ;) pozdrawiam
michas  [2011-02-17 07:07]  
mnie sie zawsze podobały tc2 normalnie tylko pozazdroscic teraz tylko czekamna efekt koncowy :)
zolty  [2011-02-17 14:21]  
Taaa, wywal gaz i wsadź V6, poczujesz smak wysokich kilkunastu litrów na setkę benzyny za 4.6-4.7 to szybko zatęsknisz do podtlenku butanu ;)
Maciek_vel.Beddie  [2011-02-17 18:23]  
Maciek ja jezdzilem na gazie 5 lat i mimo ze bylo taniej to i tak uwazam ze lpg jest do baniu ale to tylko moje zdanie ja mam 2litrynw V6 i mimomze czasem mi wychodzi okolo 13 L na stowke to i tak mnie nie przekona lpg :) ja uwazam ze skoro intalacji gazowej nie matuja standardowo w samochodach to cos w tym jest :)
zolty  [2011-02-17 19:16]  
To mało wiesz... bo z lpg z salonu wyjeżdzają:) Ja się lpg nie wstydze i nie chwale. Chcesz wahe? to miej nikomu nic do tego. Natomiast obadaj oryginalność auta.. bo może szkoda szczepanić....
szafa  [2011-02-17 21:02]  
Nie chcialem nikogo obrazic :) tylko powiedziec ze lpg nie jest takie super jak to wszycy mowia :) Szafa i wiem ze z salonu wyjezdzaja z instalacja ale chodzilo mi ze jak wezmiesz katalog to w zadnym nie ma ze lpg jestw standarcie Zreszta kazdy robi ze swoim silnikiem co mu sie podoba :) A wracajac do tej tcII to sam bym chcial taka miec :D
zolty  [2011-02-17 21:17]  
ale co za problem w ogóle? Chce sobie kolega zapodać V-ke, to niech montuje. Tauniak owszem fajny, ale na jakiś egzemplarz strasznie muzealny to nie wygląda, patrząc na stan i tapicerkę ;) Ja nie mam gazu w żadny fordzie i doskonale rozumiem tych co też go nie chcą mieć. A co do V, to już zwykłe ZDROWE 2,0-2,3 da napewno dużą frajdę z jazdy przy zachowaniu zupełnie rozsądnego spalania. Chodzi też przecież o to, żeby byle wyjazd na zlot nie kosztował od razu zbyt wielu stów ;)
amator  [2011-02-17 21:22]  
to fakt do obiektu muzealnego to mu jeszcze brakuje ;) a co do instalacji gazowej to jest jak ze wszystkim są zwolennicy i przeciwnicy,ja akurat należę do tej drugiej grupy ,ktoś ma inne zdanie na ten temat ,jego sprawa i trzeba to uszanować.I jeszcze jedno sprostowanie ,być może ktoś mnie tu zle zrozumiał a raczej moje słowo "wizja",bo ja nie mam zamiaru tworzyć tu jakiegoś taunuso-mustanga,tylko chce pięknego forda z piekielnie gulgającym silnikiem w układzie v.Jestem osoba dla której takie wartości jak moc silnika oraz stan techniczny samochodu są priorytetami,natomiast stan wizualny jak lakier ,felgi itp są to raczej rzeczy drugorzędne,mam nadzieje ze już niedługo będę miał ta przyjemność wymiany serduszka w aucie ,(proszę jeszcze o poradę czy na 2.8 czy 2.3,moje obawy wiążą się głownie z przeróbkami,mam tu na myśli jak to jest z łapami silnika czy trzeba coś przespawać ,czy trzeba wymienić most wał ,no i oczywiście elektryka,ale to juz kompletnie nie moja działka,proszę o wstępne informacje w tym temacie).
żuczek  [2011-02-17 22:01]  
1.6 fajne jest:P ....mam nadzieję:P
szafa  [2011-02-17 22:01]  
2.3 w taunusie jest to bardzo bardzo dobra opcja. Jak już zmieniasz to wsadź włąśnie takie serducho. Nie za dużo pali (granada mi paliła na trasie do 10litrów gazu...) więc w taunusie bęzie też fajnie sie pod wzgledem ekonomiki sprawowac a i mocy ma już wystarczająco
szafa  [2011-02-17 22:04]  
szczerze to tez sklaniam sie bardziej ku 2.3 v6,ale prosze wspomnij cos na temat pszeszczepu silnika ,w sensie przerobek na uchwyty silnika,wymiany mostu ,wału, skrzyni ,takie podstawy.
żuczek  [2011-02-17 22:08]  
ja mam 2.3 jak jeździło jeszcze to tak 11 gazu i jak najbardziej polecam ten silnik
Tive  [2011-02-17 22:10]  
A więc tak: Jeśli masz R4 teraz to do V6 potrzebnę będą Ci inne łapy, bo te różnią się miedzy tymi silnikami. Skrzynia, pasuje od r4 ale musisz zrobic tulejkę na wałek bo jest za krótki, albo szukać skrzyni do V. Trudno dorwać i są drogie, ale nie ma się co bać:) Jeśli skrzynia 4biegowa to łapa w kształcie księzyca, rogala czy tego czegoś pasuje, jeśli 5biegów to szukaj łapy prostej od automatu. Mosty... most od 1.6 pojeździ z 2.3. Nie będzie to wieczne, bo z czasem się ukręci:/ no i Vmax będzie mniejsze. Przyśpieszenie natomiast... bardzo przyjemne:) Nie wiem jak z wałami... ale różnica między nimi jest chyba tylko miedzy manualem a Automatem... Jak cos gdzieś pomieszałem koledzy to poprawcie:)
szafa  [2011-02-17 22:23]  
Aha... i musisz przedłużyć kable od aku, bo rozrusznik będzie po drugiej stronie niż w rzędówce:) Plus zapewne chłodnica inna... bo do V i R się różnią wlotami... ale to jest w sumie do ogarnięcia ...
szafa  [2011-02-17 22:26]  
Wymiana łap silnika masz na mysli wyciac te od r4,a wspawanie tych do v6???? Mam nadzieje ze podołam ;)
żuczek  [2011-02-17 23:28]  
Nic nie tniesz... łapy są przykręcane na 4 śruby każda... i te w R i te w V. Odkręcasz, wymieniasz i przykręcasz... żadnego spawania nie ma.
szafa  [2011-02-18 00:06]  
Dzieki "szafa" bo juz myslałem ze trzeba bedzie wrzucic pod skalpel taunusa,teraz wiem tez do kogo uderzac z pytaniami w tej kwesti,naprawde wielkie dzieki za pomoc,zalerzy mi na tym aby zrobic to wszystko dobrze ,a najlepiej dowiedziec sie jak najwiecej jeszcze przed operacja zeby potem sie nie rozczarowac.Jutro mam jechac do takiego goscia co ma granade (ponoc cała rozleciana tzn karoseria),natomist ma silniczek taki jak mnie interesuje czyli 2.3 v6 ,wtedy miałbym cały kompletny motor z osprzetem,chyba nie ma to wiekszego znaczenia ze od forda granady???
żuczek  [2011-02-18 00:26]  
no nie ma znaczenia, ale łapy silnika granada ma inne, wiec i tak będziesz musiał je dokupić albo dorobić
ras_kristoff  [2011-02-18 01:05]  
Tylko pytanie w jakim stanie ten silnik jest... Bo jak granada rozleciana to silnik może nie być w dobrej kondycji... Jeśli się da, to weź go uruchom, zmierz mu kompresje. Zobacz czy pluje olejem. Jak kopci mocno na niebiesko to może cię czekać sporo roboty...
szafa  [2011-02-18 01:37]  
no i tu Szafa poruszył ważną kwestię ... Silnik który kupujesz do auta musi być sprawdzony i zdrowy. Ja to zawsze podkreślam. Bo się narobisz, a potem się okaże, że nie ma mocy a motor do remontu. No i zdecydowanie polecam 2,3 , tylko od razu zacznij szukać dużego mostu o przełożeniu 3:44.
amator  [2011-02-18 05:53]  
reanimacji ciąg dlaszy (siostro skalapel 2 ;)
niestety ale nadal problem z odpaleniem zimnego silnika,pozatym dorzucam zdjecie tabliczki,z ktorej niewiele mozna sie dowiedziec
żuczek  [2011-02-18 17:58]  
co do swapa z r4 na v6: 1. silnik musi być kompletny z osprzętem, sprzęgłem itd bo nic nie pasuje. 2. łapy albo spawanie albo od taunusa v6 3. kolektor wydechowy prawy - albo od tauna v6 albo granada 2.8i - musi przechodzić nad filtrem oleju. 4. cała reszta układu wydechowego. 5. chłodnica- od r4 ma przestawione wejścia, albo mocna rzeźba albo inna 6. przewód od rozrusznika- w r4 jest sporo krutszy. 7. skrzynia od v6(mozna dostosować tą ale masa roboty i efekt marny) jeżeli pozostaje 4b to wejdzie p&p jeżeli 5b to jeszcze łapa i wał od skrzyni automatycznej. 8. most. jak nie strzelasz ze sprzęgła to nie masz co się bać o jego trwałość, ale jest za krótki i odbiera calą przyjemność z jazdy(r4 lubi obroty a v6 słabo się czuje pow. 3.500 a więc przyjemna przelotowa przy skrzyni 4b spada do 70-80 km/h) 9. przednie sprężyny. v6 waży ok 50kg więcej i taun usiądzie pod tym ciężarem szorując kołyską po wszystkim co wystaje pow. 5cm od ziemi, nie wspominając o nurkowaniu przy każdym dotknięciu hamulca. 10. powodzenia.
fordofil  [2011-02-19 21:26]  
tylko mi tu synek nie panikuj. wszystko jest do zrobienia. Każdy element zdobędziesz bez problemu. ja bym tylko dodał, ze most jest jednak ważny, bo jednak moment obrotowy 2,0 ohc to bodajże ok 125 Nm a 2,3 v6 to już 177 Nm (nie mówiąc już o 2,8), więc spora różnica. poza tym faktycznie mając pod maską v6 to przelotowa 80-90 km/h pozostawia pewien niesmak...
Heniu  [2011-03-15 20:28]  
Synek, 1.6 ma koło 140 chyba, 2.0 pinto koło 160-170, 2.3 ma koło 180 ;)
Maciek_vel.Beddie  [2011-03-20 15:37]  
Bardzo fajny, ale ja bym się najpierw blachą zajął.
radzieckii  [2011-03-27 18:57]  
witam zastanawiam sie na d kupnem kompletnego silnika 2.9 v6 od scorpio ,i prosze o jakies porady odnosnie swapa,czy czeka mnie duzo przeróbek ,czy musiałbym spawac nowe uchwyty do silnika czy podejda od taunusa v6 silnik jest kompletny ze skrzynia(typ E) i całym osprzetem i elektronika,pzdr
żuczek  [2011-04-24 18:59]  
Co Ty chcesz spawać?? łapy sa odkręcane, nie spawane. Musisz zmodyfikować wiązkę elektryczną pod efi. Zmienić sprężyny, zmienić wydech, można by pomyśleć na wzmocnieniem układu hamulcowego, most fajnie by było dorwać jakies 3,45, do tego inna chłodnica... Osobiście odradzam... 2.9 efi jest dla... bez urazy dla reszty metropedała co pod blokiem szpanuje fordem z WIEEELKIM silniorem...
szafa  [2011-04-24 19:13]  
szafa nie pier#$^&, uważam, że do jazdy codziennej to dobry silnik, a dźwięk v6, elastyczność i możliwość szybkiego wyprzedzania nie ma nic wspólnego z metropedalstwem, nie ten klimat złociutki.
Kuki.vel.KrZaK  [2011-04-24 19:59]  
zacznijmy że metro ma za małe jaja, żeby zdzierżyć fordowe humory.
Heniu  [2011-04-24 21:47]  
Ale efi??? 2.9??? jak ma pakowac to 2.8 z gaźnikiem! ten silnik potrafię zaakceptować, ale 2.9efi Nie! 2.9 efi to kwintesencja burackiego podejścia posiadaczy capri... przez nich mam takie podejście do niego.... Chcesz duże v6? to wsadź 2.8 z gaźnikiem
szafa  [2011-04-24 21:54]  
kolega mnie zle zrozumiał i moje oczekiwania ,oczywiscie od dłuzszego czasu przeszukuje fora i aukc`je i nie moge znalesc kompletnego i w dobrym stanie 2.8 v6,dlatego jesli mam mozliwosc zakupu 2.9 v6 to jest to dla mnie do zaakceptowania wtrysk trudno ,ale v musi byc i nie chodzi tu o zaden szpan tylko osobista satysfakcjae z dobrze wykonanej roboty,jesli masz namiary do kogos kto ma do sprzedania kompletne 2.8 v6 w dobrym stanie to bardzo chetnie obejrze taki silnik,pzdr
żuczek  [2011-04-24 23:02]  
To kup dobre 2.3... Mam jedno na sprzedaż, ale nie zaproponuje Ci go bo jego stan jest mi bliżej jeszcze nieznany. Wiem że odpala i trzeba do niego zajrzeć bo chwile stał. A jeśli chodzi o podejście że V musi być. To polecam 2.0 bo ma bardzo ale to bardzo przyjemny dźwięk:) chyba najlepszy z V
szafa  [2011-04-24 23:28]  
2.0 V6 jest fajne :) ja taki mam i se chwale jesk ok i jak narazie ( odpukać ) nic się nie je...bie w nim
zolty  [2011-04-24 23:52]  
powiedzmy tak. 2,9 to dobry silnik. łatwo zaadoptować gaźnik. silnik wsadź taki jaki ci sie trafi, bo najważniejszy jest stan a nie pojemność. opinia szafy jest subiektywna:P (bez urazy) byle by to nie był silnik ZS bo przyjedziemy i ci podpalimy fure:P
Heniu  [2011-04-25 11:12]  
czyli taki siilnik 2.9 v6 łatwo zaadoptowac do taunusa,wystarczy zakupic uchwyty od taunusowej vki i wchodzi bez problemu ,jesli chodzi o upakowanie motorka pod maska no bo wiadomo cała reszta to inna bajka z elektryka itd.Natomiast jesli ktos posiadałby taunusową v6 2.3 lub 2.8 oczywiscie w pełni kompletna i sprawna prosze o info pozdrawiam
żuczek  [2011-04-25 13:17]  
hej.co z tym taunusem?zyje jeszcze?daj jakies foto nowe.
marek677  [2011-10-13 13:40]  
mam sporo części od 2,3 jakbyś chciał.
Heniu  [2011-10-13 16:52]  

[Dodaj komentarz]