Galeria
FORD TAUNUS TCIII 1981 1.3 (?) 4D KRAJOWY - TERAZ NA SPRZEDAŻ
Samochód: | FORD TAUNUS TCIII 1981 1.3 (?) 4D KRAJOWY - TERAZ NA SPRZEDAŻ |
Właściciel: | kuba2222 |
Utworzona: | 2012-12-27 21:26 |
Aktualizacja: | 2016-11-26 21:51 |
Taunus zawsze mi się podobał :) Miałem już kiedyś Granadę , ale jednak to Taunusa pamiętam jako marzenie z dzieciństwa. Jako że często przeglądam sobie serwisy aukcyjne w poszukiwaniu ciekawostek motoryzacyjnych, tak też się stało pewnej pamiętnej sobotniej nocy, kiedy to będąc pod wpływem pewnej ilości % trafiłem na licytację taunusa. Jakież było moje zdziwienie jak dwa dni później przyszedł mail że wygrałem aukcje.... Jaką aukcję ? ... Co? .... TAUNUS?... Za ile!? No tak. Na trzeźwo bym go nie kupił za połowę tej ceny, tym bardziej że go nie oglądałem , ani nawet nie zadałem jednego pytania właścicielowi. No ale cóż. Powiedziałem A to trzeba było powiedzieć B .
No i przyjechał na lawecie.
Jak już przyjechał, to pierwsze wrażenie było mniej więcej takie : O ja pie#$%le...
Okazało się że wygląda znacznie gorzej niż na zdjęciach, foty były robione dość dawno.
Widać było że długo stał, na tyle długo ze zaczęły na nim rosnąć małe "drzewa" w szczelinach, a kolor zamiast czerwonego był raczej brunatno szary. Na aukcji opisany był jako sprawny "na chodzie" . Oznaczało to chyba jedynie tyle że kiedyś gdzieś tam jeździł.
Akumulatora brak , w układzie chłodzenia sucho, hamulce zapieczone tak że z lawety ciężko było zjechać. Po godzinie udało się odpalić maszynę :) i właściwie to zadecydowało o dalszym losie Taunusa - NIE PÓJDZIE NA CZĘSCI.
Później była szybka wizyta u kolego blacharza, który postukał popukał, znalazł sporo szpachli i pianki montażowej , ale ostatecznie orzekł że do ogarnięcia. Teraz jestem w trakcie poszukiwań części blacharskich.
Mechanicznie już sporo zrobione - nowe hamulce, właściwie prawie wszystko wymienione, cylinderki , szczęki , linka ręcznego . Nowa przekładnia kierownicza - co ciekawe za regenerację firma chciała 350-400 zł , a ja kupiłem nową w sklepie za 260 zł :) Wymienione sworznie wahaczy i parę innych drobiazgów.
Teraz czas na silnik. No właśnie... w dowodzie 1.3, na allegro był wystawiony jako 1.6 .
Tak naprawdę sprzedający nie miał pojęcia jaki jest silnik. I szczerze mówiąc ja też nie wiem do tej pory. Może podpowiecie jak poznać co siedzi w moim Taunim?
08.01.2013
Udało się ustalić jaki jest silnik :) Po usunięciu potężnej ilości brudu udało się odczytać numery i oznaczenia silnika! Niestety nie jest to oryginał. Jest 1.6 . Oczywiście nie narzekam, zawsze to więcej mocy. Swoją droga nie wiem czym pokryty był silnik, nigdy czegoś takiego nie widziałem.
26.02.2013
No i stało się... Muszę sprzedać więc może ktoś upoluje sobie okazje :
http://allegro.pl/show_item.php?item=3059252351
Komentarze użytkowników
a to ten z allegro? dobrze że wreszcie znalazł nowy dom :) a czemu na lawecie przyjechał? co z nim nie tak?
całkiem fajny Fordzik ... i ciekawa historia ;)
fajnie że się "zdecydowałeś" :) ,byle byś się pod wpływem % nie rozmyślił :D
A autko fajne ,jak każdy taunus zresztą ,szkoda tylko że czerwony ,choć czerwone ponoć są najszybsze :D
na bloku od strony kolektora wydechowego masz nabitą pojemność silnika.
To by było aż za proste ;) U mnie nic tam nie widać . A czy to wybicie jest jakieś konkretne, mocne - czy może delikatne? Silnik jest mocno zabrudzony więc może dlatego nie widać.
kod silnika możesz odczytać z wypustu do którego przykręca się dzwon skrzyni (jest nabity na górnej powierzchni). Stań przed maską i po lewej stronie w ww. miejscu będziesz miał nabite oznaczenie literowe np. LA, NEJ itp. po tym poznasz jaki to silnik (wystarczy wklepać w google np. Pinto LAD)
Na prawej stronie bloku powinien być wybity numer "13" "16 "20" - to jest pojemność.
Natomiast jaki powinien być silnik, odczytasz z tabliczki znamionowej, tej z lewej strony niepolakierowanej np.
aż miło czytać, że wymieniłeś tyle części, na pewno Ci to odwzajemni bezawaryjną jazdą. pozdro
[Dodaj komentarz]