Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Gaźnik Motorcraft 1V
[odpowiedz]
[1] 2 > >>
Gaźnik Motorcraft 1V
AutorWiadomość
krig7503.11.2010 15:56

Skąd: Kielce
Od: 2010-03-22
Postów: 17
Czołem!Mam w swoim Taunusie 1.6 OHC gaźnik Motorcraft 1V.Niby wszystko jest ok,ale trapi mnie kilka szczegółów.Po pierwsze regulacja ssania wodnego-zauważyłem,że dżwigienka po ostygnięciu silnika nie zamyka gardzieli przez co ssania brak a idą chłody,więc miło byłoby przywrócić ssaniu sprawność.Druga sprawa to ten plastikowy element obwiedziony na zdjęciu czerwonym kółkiem.Co to takiego i do czego to powinno być podłączone.W ogóle niewiele można się na temat tego gaźnika dowiedzieć.Przejrzałem całego neta w poszukiwaniu jakichkolwiek informacji i poza kilkoma rysunkami i fotkami kiepskiej jakości nic.W was jedyna nadzieja,bo w sklepie Motorcrafta i serwisie też nic na temat tego gaźnika nie wiedzą.
Mishq03.11.2010 17:03

Skąd: Brzozów
Od: 2006-11-26
Postów: 454
u mnie tan plastik nigdzie nie był podłączony i wszystko działało jak trzeba mam taki gaźnik w garażu jak chcesz to moze Ci sie na części przyda a wymieniałem w nim uszczelke i zawór iglicowy
krig7507.11.2010 15:49

Skąd: Kielce
Od: 2010-03-22
Postów: 17
Wielkie dzięki.Co do tego gaźniczka,to muszę podziękować.W planach mam zakup jakiegoś większego silnika do mojego auta i kolekcjonowanie osprzętu do 1,6 nie będzie miało sensu.Niemniej dziękuję za propozycję.
Mishq07.11.2010 20:47

Skąd: Brzozów
Od: 2006-11-26
Postów: 454
szukaj webera 32/36 DGAV z kolektorem a jak nie to wywal 1.6 i wsadzaj 2.0 EFI
Szpachla31.10.2011 17:09

Skąd: Jawor
Od: 2009-04-11
Postów: 3
Cześć.
Czy mógłby ktoś powiedzieć jak podłączyć przewody z fotek?
Który jest od czego?
Pierwsze dwa to paliwowe z gaźnika, a trzeci wychodzi z dołu kolektora ssącego.
Pietia31.10.2011 18:17

Skąd: Jawor
Od: 2007-03-04
Postów: 410
Krzychu ten pierwszy przewód to chyba zasilanie gaźnika z pompki, chyba że się mylę, co do reszty, to nie chce zgadywać, bo z 1V raczej jestem słabo obyty...
pozdro
Heniu01.11.2011 07:36

Skąd: Kraków
Od: 2008-03-19
Postów: 531
na moje oko 1 i 2 to paliwo: zasilanie(z pompy) i powrotny(do baku - pompka zawsze pracuje ze sporym naddatkiam)
3 to płyn chłodniczy mi sie zdaje i wygląda jakby ktoś to odpiął z parownika.
krig7501.11.2011 11:07

Skąd: Kielce
Od: 2010-03-22
Postów: 17
Hej! Tak się składa,że miałem do czynienia z podobnym gaźnikiem w moim Tauniaku.Ten przewód oznzczony trójką wygląda mi na odmę korbowodu.Nadmiar powietrza z komory silnika jest odprowadzana do kolektora ssącego.Od strony bloku silnika na przewodzie jest umieszczony separator oleju,który jest osadzony w puszce zaś drugi koniec węża podłączasz do kolektora ssącego.Uważaj przy tym,aby wąż nie był nigdzie załamany,zagięty czy nieszczelny,bo wpłynie to niekorzystnie na płynność pracy silnika.Pozdrawiam!
paras01.11.2011 20:09

Skąd: Kraków
Od: 2005-09-12
Postów: 115
Tak naprawdę powrót paliwa jest tylko wirtualny bo po prostu ten przewód zwisa luzem w okolicy podłużnicy i ew. nadmiar benzyny spływa na jezdnię. 3 to odpowietrzanie skrzyni korbowej, brakuje tylko separatora oleju, może został w bloku?
Heniu01.11.2011 22:09

Skąd: Kraków
Od: 2008-03-19
Postów: 531
podłącz sobie ten powrót do baku to ci będzie duuuużo mniej palił
Heniu01.11.2011 22:09

Skąd: Kraków
Od: 2008-03-19
Postów: 531
czy raczej zużywał
Szpachla02.11.2011 07:17

Skąd: Jawor
Od: 2009-04-11
Postów: 3
Chodzi o to, że odma jest już podłączona :( a ten przewód 3 wisi luzem
Szpachla02.11.2011 08:40

Skąd: Jawor
Od: 2009-04-11
Postów: 3
jednak jest ok, tak jak pisał Paras. Na odmie był drugi przewód nigdzie nie podłączony, a zawinął się za kolektor.
dzięki za pomoc
pitcarn29.11.2011 10:04

Skąd: Wrocław
Od: 2011-10-01
Postów: 109
Witam.zabieram sie za regulacje gaźnika, haynes pisze ,że przewód powrotny jest podłączony z bakiem tylko w autach z 2 l silnikiem, da się podłączyć
u mnie ten przewód? Obecnie żeby uruchomić zimny silnik muszę depnąć parę razy po gazie.silnik wchodzi na bardzo wysokie obroty (na płaskiej powierzchni auto jedzie na 1 biegu), dopiero gdy sie silnik solidnie zagrzeje to czasem wchodzi na jałowe, a czasem trzeba gwałtownie depnąć żeby się coś odwiesiło.czy to pływak jest za nisko.
paras29.11.2011 17:10

Skąd: Kraków
Od: 2005-09-12
Postów: 115
To normalne, kiedy jest zimny wchodzi na wysokie obroty a potem kiedy się nagrzeje spadają
pitcarn29.11.2011 18:05

Skąd: Wrocław
Od: 2011-10-01
Postów: 109
Paras to że obroty zimnego silnika są wyższe to wiem ,ale aż tak ,żeby można było wrzucić 1 bieg i bez dotykania gazu jechać na płaskiej powierzchni to nie wiedziałem :)

Fakt ,że muszę dodać gazu żeby uruchomić zimny silnik też jest normalnym objawem?
A co z podłączeniem przewodu powrotnego ,da się to jakoś zrealizować ?
Pietia29.11.2011 18:32

Skąd: Jawor
Od: 2007-03-04
Postów: 410
Ja myślałem, żeby go podłączyć do jakiegoś trójnika i wypuścić znowu w przewodzie zasilającym gaźnik w benę, bo szkoda siurać po asfalcie.
Pitcarn miałeś jeździć, a nie kombinować ;P
amator29.11.2011 18:54
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
z tym powrotem to są trzy szkoły ;) jedna mówi, aby po prostu zaślepić wylot z gaźnika. Druga, aby właśnie dodać trójnik między pompą a gaźnikiem. A trzecia zaleca poprowadzenie węża do baku. Kiedyś po zmianie silnika na 2.0, zainstalowałem przewód powrotny do baku z rurki miedzianej wzdłuż istniejącego przewodu paliwowego. Trzeba oczywiście wymienić dekielek w baku na dwururkowy.
pitcarn29.11.2011 18:58

Skąd: Wrocław
Od: 2011-10-01
Postów: 109
Też tak myślałem np. przed filterkiem paliwa ,tylko się zastanawiam czy jak dam trójnik to paliwo nie pójdzie w powrotny zamiast zasilającego. :D

Pietia ,i tak właśnie jest jeżdżę codziennie ,nawet dziada nakarmiłem dzisiaj ;) to może nie zrobi mi wstydu tak jak dzisiaj w u Wróbla w Mercedesie (okręgowa stacja kontroli pojazdów) - auto stało na kanale ,fachura szukał kodu silnika itp. szczegółów do dowodu rejestracyjnego i gdy miałem odjeżdżać to auto nie chciało zapalić ,chyba nie podobało mu się tam :)
amator29.11.2011 19:09
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
czekaj, źle Ci powiedziałem ... przed pompę! Ciśnienie z pompy będzie zbyt duże i powrót nie da rady go wyrównać.

[odpowiedz]
[1] 2 > >>