Forum

[Szukaj na forum]

Klubowe
Index >> Ogólne >> Projekt czy oryginał?
[odpowiedz]
[1]
Projekt czy oryginał?
AutorWiadomość
Mysza11.11.2014 07:38

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
Lejdis & Dżentelmen... Nie było taunusa - był problem. Pojawił się taunus - pojawił się większy problem ;) Tak sobie rozkminiam co by tu z nim począć. Przecież to tylko zwykła nudna trójka 2d, z mizernym 1.6, z miejską skrzynią IV, wersja bez chromiksów 1981 rok. Mam sporo gratów od niego, jak i do niego, i teraz stawiam na szalę dwie opcje:
1. Projekt! Tył wspawany od sierry, wiadomo - niezależne zawieszenie, most ze szperą, tarczowe hamulce, przód oryginał, dołożone wspomaganie, skrzynia V, silnik Zetec Black Top na wtrysku, wykręcony pod 200 PS, alumy, czarny środek z kubełkami itd itp.

2... Oryginał... Ja? Oryginał? Coś bym zmienił z kompletacji fabrycznej, czyli wyleciałaby jednogardzielowa szuflada na korzyść dwugardzielowego webera, wydech z dwururką. Zmiany we wnętrzu to kierownica Raid zamiast standardowej. Oraz rozrusznik z planetarką i większy alternator i aku, żeby zawsze odpalał i dobrze ładował.

Przyznam szczerze, że fajnie oglądać oryginały w folderach i na zlocie. Ale czy TC3 jest już godzien oryginału? Wiem, że będzie to najszybsza opcja do wyjechania nim na ulicę, tymbardziej że podzespoły są w idealnym stanie, silnik jest odświeżony (panewki, pierścienie, głowica, uszczelnienia itd itp), skrzynia i most idealne, maglownica bez wspomy, ale hiper super się kręci, zawieszenie oryginalne bez mikrona luzu. Jedyne co go boli to ciut rdzy... Do silnika kupiłem jeszcze oryginalny nowy wałek rozrządu, brakuje mi jednej lampy. Zbiorniczki są białe tak jak w salonowym aucie. Lampy również. Są oryginalne stalówki 13" z kompletem kołpaczków i nakładek... Nie jestem fanem oryginału. Ale...

Jak żyć?
amator11.11.2014 08:51
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
Myszo ciekawe, że Ty w ogóle o to pytasz :))) Moje zdanie na pewno Cię nie zaskoczy, ale wprowadziłbym czym prędzej te elementy uzdatniające jak Weber czy dwururka od Sierki i pojechałbym do Zakopca na dobrą kolację do Zapiecka. Zanim się tam zwalą ludzie na "sezon".
amator11.11.2014 08:53
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
może tylko ten kolor ze względów czysto estetycznych ... coś bym poprawił na inny ;)
Rafal11.11.2014 10:08

Skąd: Biskupice Sieradz
Od: 2005-12-18
Postów: 334
a jeśli chodzi o ten wydech ,bo mam kolektor żeliwny i do tego tą dwururkę i tu moje pytanie , mam zamiar zamiast tego zestawu założyć barana co jest lepsze
Mysza11.11.2014 18:23

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
Baran do GT, pewnie że lepszy, ale to i tak tylko 1.6 ;)

Co do koloru to RAL 5024 :)
szafa12.11.2014 09:45

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Ja bym poszedl w ten lekko dlubniety oryginal.
Swojego skombinowalem i zauje
Kuki.vel.KrZaK12.11.2014 10:10

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
z tymi projektami to wydaje mi się, że jest tak, że paradoksalnie szybciej można się nimi znudzić i ciągłe dumanie co tu jeszcze zmienić, a taki oryginał jaki jest każdy widzi, zmieniać nie ma co bo w końcu taki "wyjechał z fabryki", a i sprzedać potem łatwiej.

A o terminach ukończenia 1 i 2 myślałeś?:)
Mysza12.11.2014 20:06

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
Kuki, z oryginałem gdybym się sprężył, to w ten week bym jechał gdzie Amator mówi ;) Ale troszku trzeba podspawać i dać nowy lakier, więc myślę, że najbliższa wiosna bez zagrożenia, natomiast projekt by odstał "chwilę"...
BOBIK13.11.2014 12:32

Od: 2005-02-22
Postów: 162
Składaj go i na ulice. Po zimie sobie podspawasz;-)
Larry13.11.2014 12:38

Skąd: Kościan Wlkp
Od: 2013-10-31
WWW
Postów: 124
wszystko zależy od gustu.
Ja przy swoim od początku założyłem że będę odbiegał o oryginału ale w taki sposób który nie będzie mocno ingerował w konstrukcję.
Zmieniam felgi, trochę zawieszenie, lakier i dokładam klimę bo chcę dużo użytkować taunuska.
Miałem oryginalnego garbusa i nie żałuje bo nawet instalacje mimo zdaniu wielu osób nie zmieniłem z 6v na 12v ale on miał 50 lat i to był inny temat.
Sam musisz przemyśleć temat czego oczekujesz od Forda.
Pająk13.11.2014 15:26

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
Ładna trójka nie jest zła.
Auta kombinowane róbmy z już popsutych a jak jest szansa na fajny oryginał to niech tak będzie.
Mysza13.11.2014 20:03

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
No właśnie jest taka szansa!

PS. Dziś 13. Przyszły pierwsze graty do silnika :) Będzie moc :)
amator13.11.2014 22:15
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
No i pojawia się pytanie, czy wałek może tak upaść, żeby pęknąć?
Mysza13.11.2014 22:31

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
Może w dehaelu najechali busem jak leżał na nierówności... Nie mam pojęcia. Zastanawiająca jest kwota ubezpieczenia przesyłki - 5 tys zł. Natomiast sprzedający zarzeka się, że jutro wysyła mi drugi wałek. W sumie to trzeci, bo dwa już mam. Żeby tylko kolejne dwa nie dojechały :P
Pająk14.11.2014 08:30

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
Chyba zrobiony z gównolitu.
Kuki.vel.KrZaK14.11.2014 09:34

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
dohc bys miał na 2 i 1/4 gara:) takie silnikowe origami
Mysza14.11.2014 19:18

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
Pająk, z gównolitu by się wygiął. To był ORYGINAŁ FORD! Był... jak paszport...
Mysza18.11.2014 22:18

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
Dosłali nowy! :) Hurra :) Może ma ktoś dobrej klasy dźwigienki po taniości?
amator19.11.2014 00:00
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
z tymi dźwigienkami to potrafi być słabo. Pająk zakładał mi dwa komplety funkiel nówek ... jedne starczyły na wyjazd nad morze i z powrotem, a na drugich udało się przejeździć pół roku ... i klekotanie jak w dizelu. W rezultacie udało się zdobyć stare, dobre Taunusowe i już dają radę ze trzy lata.
Mysza20.11.2014 23:34

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
A rolkowe?

[odpowiedz]
[1]