Forum

[Szukaj na forum]

Klubowe
Index >> Ogólne >> Oryginał czy custom
[odpowiedz]
[1] 2 3 4 5 > >>
Oryginał czy custom
AutorWiadomość
314TeR05.02.2005 13:52

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Skoro w poprzednim wątku - http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=898 tak dobrze nam zaczęło się rozmawiać o swoich wizjach to chciałbym je pociągnąć w konkretnym kierunku. Chciałbym aby każdy opisał szczegółowo jaki chciałby mieć custom lub oryginał, ale bez moralizowania, że druga opcja jest be bo... W tym wątku nie ma miejsca na dysputy co lepsze, a jedynie na przedstawienie jakie byś widział auto. Fajnie aby szczegółowo opisać co by było modyfikowane. Liczę że nie zrodzi to fali plastic fantastic, a raczej chrom na felgi, lepsze hamulce itp.
gleacken05.02.2005 14:48

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
ja mam wizje stworzenia dzibaka potwora:) wersja 2d modyfikacje zewnetrzne byly by minimalne czyli spore chromowane fele, przyciemnione delikatnie szyby itp. autko bylo by calkowicie odchudzone cyli blotniki, maska, klapa bagaznika z wlukna szklanego, wygluszenia wyrzucone, fotele to bylo by 4xkubelki (po dwa z przodu i z tylu). oczywiscie sportowa kierownica. silnik mazy mi sie 2.0 cossi. a jak taki silnik to oczywiscie trzeba by poprawic hamowanie czyli tarcze wentylowane przod i tyl. oczywiscie zawieszenie obnizone w granicach rozsadku zeby dalo sie poruszac po naszych drogach :) nie dokonca zdecydowany jestem co do tylnego mostu ale pewnie cos bym wymyslil :D
many-m05.02.2005 15:19

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
ja mam dokladnie takiom samom wizje jak pajak ten jego pomaranczowy taunus normalnie mnie zbija z nog niski szerokie kapcie i prawie niewidoczne zmiany wizualne oprocz koloru no ale taka kombinacja jak u pajaka bardzo mi sie podoba a tak ogulnie to bardziej mi sie podobaja te starsze taunusy 2d taki amerykanski polonez :D
lukruś05.02.2005 15:30

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
Ja nie posune się raczej w zmianach aż tak daleko

-ale zastanawiam sie nad poprawieniem ( w granicach rozsądku ) zawieszenia (głównie usztywnieniem i go i sterownością)

-pożądnym wygłuszeniu całego autka (szczególnie grodzi silnika )
mocnijszym serduchem (napewno żędowym i fordowskim ale nie mam konkretnego planu)

a całe zewnetrze upodobnić chce do pomarańczowego RS z katalogu

-zasadniczo mam już wszystko poza orginalnymi felgami (mam za to krzyże i pająki )

-halogeny mam (nieorginalne ale z tamtego okresu i chromowane z żółtymi szkłami )

-kły ze spryskiwaczami , deske z obro (nawet w drewnie), uchylne tylnie szybki itd też mam

pozostało mi już tylko zrobić blache i zmontować to wszystko do kupy (ale brakuje mi kaski) na razie autko wygląda jak wygląda i niespecjalnie się zanosi na szybką zmiane (przypływ gotówki natyle duży żeby starczyło na pożądny remoncik blachy bo to w sumie wg mnie jest wart tego)

wszystkie zmiany (może oprócz tylnych uchylnych szybek) będą odwracalne bo hgw co mi strzeli do głowy za kilka/kilkanaście lat.
Pająk05.02.2005 17:13

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
Moje dwie wizje.
pomarańcza dziobak: niski, sztywny, hamulce przod wentyle, tyl duze bebny, nadwozie delikatnie dmuchniete aby weszly kola bbs e10 przod 9"na 13, tyl 9,5" na 13, pomarancza z czarnym dermowym dachem, atrapa GT prostokąt + okragły halogen, mocny silnik r4 1300 pinto, skrzynia krótka, most krótki, szpera, środek dwa czerwone kubły, pasy 4p, klatka, deska skosna czarna, tapicerka na drzwiach, podsufitka i dywanik zostaje czarne.

qpeta: zewnętrznie orginał , biały, czarny dermowy dach, niski, sztywny, koła stalowe od GT poszerzone do: przód 7" tył do 8", białe kierunki przód, atrapa 71r na okrągłych lampach, środek deska skośna, cała tapicerka czarna, kubełki, silnik dłubane pinto 2.0 skrzynia krótka most śreni.
Gość..hm a moja wymazona wizja, jest dokaldnie taka jaka sobie sam stowrzylerm .hihiihihihi --i nic bym w swoim aucie nie zmianial :P, pozdrawnmiam !!!
ps...jestem za 'custum' tylko i wylacznie, a motors wylacznie v6 -żadne rzędy :):):)
Student05.02.2005 19:21

Skąd: Gliwice
Od: 2003-10-29
Postów: 40
Cześć!

A ja to widzę tak - (duży wpływ na moją wizję ma Tauniak, którego posiadałem!) - pierwsza wersja (plan awaryjny): Ford TC II, wersja czterodrzwiowa, kolor: ciemna zieleń metalizowana, tapicerka: jasny beż (welur lub skóra), felgi: chromowane Mangels Triangular lub Modular.
Silnik: standardowa V6 dopieszczona delikatnie żeby ładnie chodziła, bez jakiejś przesady i żyłowania, skrzynia: chętniej automat choć i manualna obleci. Do tego chciałbym lepsze troszkę hamulce i to tyle! Jeżeli chodzi o bujanie to koniecznie musi być!!! uwielbiam właśnie to Taunusowe bujanie i fotele w których się człowiek zapada "po szyję" !

To tyle,

pozdrawiam,

Student
amator05.02.2005 20:33
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
Jak o marzeniach to i ja chetnie sie dolacze :lol:

1. A wiec Taunuak II, 2d w metaliku (srebrny lub zloty), rzedowy 2.0 , manual, wszystko standardowe, dodatki z Ghia.

2. Tauniak II lub III, 2d, czarny mat, 2.0 V6 ... wyglad i wyposarzenie nieistotne.

i jedyne do czego dazylbym w przypadku obu tych aut to idealna blacha oraz maxymalna sprawnosc tech. i bezawaryjnosc.
Michal05.02.2005 21:48

Skąd: Gdańsk
Od: 2003-10-29
Postów: 439
Oryginal: TCII 2d, srebny, niebieski welur, 2.3V6, szyberdach - marzenie :)
Custom: 2d, wiekszy silnik V (2.9, 4.0) i malowanie a'la hot-rody (jakies pinstripe itp). Do tego top-chop tzw. Taka furka to crusing'u (to w zasadzie cos jak steet-rod).
Kuki.vel.KrZaK06.02.2005 17:12

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
Ja mam podobną wizje jak amator, moją tcII chciałbym zrobic na orginał ,tylko dołozyć welurowy dach ,a drugiego też tcII 2d ,albo ewntulanie jakieś capri na czarny mat ,dużo chromu ,chromowane mangelsy ,ciemne szyby ,jakieś v8 ,no i wiadomo zawieszenie ,hamulce...
Ramboost07.02.2005 09:28

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
A ja mam 100% oryginał i tak musi zostać.
Ale oczywiście, gdybym posiadał drugiego to zrobiłbym z niego wersję luksusową, centralzamki, alu, piloty, szyber, minimum 2,3V, klima, skóra, barek, ciemne szybki, itp. pierdółki.
Jeti07.02.2005 21:17

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
To moja wizja (Taunus II Ghia 2d):

Wygląd:
- Czarny jak smoła (dosłownie... bo czarny czarnemu nie równy), połysk
- Sporo chromu ale tylko tam gdzie występował w Ghii (zderzaki, listwy, ramki szyb, klamki, lusterka)
- Bursztynowe szyby (już mam)
- Spryskiwacze przednich reflektorów :)
- Wypolerowane na lustro alufelgi fordowskie (z Ghii)
- brązowa tapicerka
- Drewno jak przystało na Ghię.
- Radio z epoki

Czyli ogólnie wygląd z folderu:
http://www.capri.pl/library/folder/taunus/mk2-d-1977-01/14.l.jpg
http://www.capri.pl/library/folder/taunus/mk2-d-1977-01/15.l.jpg
http://www.capri.pl/library/folder/taunus/mk2-d-1977-01/16.l.jpg
http://www.capri.pl/library/folder/taunus/mk2-d-1977-01/17.l.jpg

Mechanika:

- Silnik 2,9 EFI (w przyszłości zmiana na gaźnik)
- Skrzynia N9 (5 biegów)
- Wzmocnione nadwozie (wspawane usztywnienia)
- Tarcze hamulcowe wentylowane z przodu
- Tarcze hamulcowe z tyłu (ale nie jestem przekonany :) )
- ...
edi08.02.2005 07:57

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
The Eddie’s custom way:
Ogólnie customizing oznacza dla mnie takie przeprowadzanie zmian, które nie zniszczy charakteru auta I podniesie jego szeroko rozumianą funkcjonalność. Czyli konkretnie na konkretnych przykładach (jako materiał wyjściowy posłuży dobrze znany dziobak):

1.NADWOZIE

-nie zmieniona linia nadwozia-oryginalne kształty karoserii
-jedyną zmianą może być odpowiednie perforowanie maski w celu zamocowania wlotu powietrza dla nowego gażnika
-wszelkie oryginalne emblematy, listwy, klamki pozostają na swoim miejscu, nawet po zamontowaniu alarmu, centralnego zamka itp.
-możliwa zmiana koloru nadwozia ale w szczególny sposób;lakier ma być dobrany tak, by zadowolić użytkownika i nadać nadwoziu smak auta zabytkowego,na pierwszy rzut oka nie zdolnego do rozwijania wiekszej prędkości lub osiągania polepszonych wartości pracy (czyli ciemny grafit, czerń,ciemna zieleń, czekoladowy brąz, a nie charakterystczna dla roadsterow czy coupe czerwień,pomarańcz itp.)
-koniecznie odnowiony winylowy dach
-wszelkie części chromowane muszą orzymać nową powlokę
-felgi –dopasowane do klimatu-dla mnie istnieja tylko szprychówki…
-opony-niskoprofilowe (ale bez przesady), stosowanie białych nakładek lub opon z białym paskiem

2.PODWOZIE

-w miarę możliwości jak najmniej zmian w podwoziu

3.WNĘTRZE

-zmiana tapicerki na skórzaną, koniecznie szytą według wzoru oryginalnych szwów
-zmiana konsoli wskaźników- na nowej podstawie zamocować wskaźniki nie większe jak średnicy 52mm, koniecznie z chromowanymi obwódkami i białymi (lub kremowymi) tarczami
-klamki wewnętrzne z chromowanymi uchwytami i ramkami
-obszyte skórą uchwyty do przyciągania drzwi
-obity skórą tunel, deska rozdzielcza, kierownica (przy jasnej skórze tapicerki dochodzi wyrobienie nawyku jazdy w …rękawiczkach)
-odnowione wszelkie chromy wnętrza
-imitacja drewna zastąpiona naturalnym fornirem, najlepiej afrykańskim
-wykładzina podłogi koniecznie docinana do profilu podłogi
-radio samochodowe-w miarę możliwości najlepsze technicznie, ale jeden warunek-żadnych migających neonów i kolorowych dupereli. Jednym słowem-klasyczny kolor panela, klasyczne podświetlenie wskaźników i wyświetlacza ,najlepiej jak do radia typu „winda” zamocuje się panel od klasycznego modelu radia z epoki.
-system audio dopasowany do wnętrza- bez zbędnych kolumn, wooferów i innych.

4.UKŁAD WYDECHOWY

-jeśli zmieniany sam tłumik końcowy-koniecznie ze stonowaną końcówką, klasycznego kształtu, bez udziwnień typu „pancerna końcówka wyfuku”, rynna dachowa czy dyszel
-najlepiej zmodyfikowany cały układ wydechowy- wyspawane nowe kolektory z polerowanymi kanałami, poszczególne tłumiki i elementy (zadanie dla firm tuningowych, koniecznie sprawdzić działanie układu na hamowni podwoziowej, jeśli coś ma być kaszaniaście zrobione-lepiej nic nie zmieniać!

5.UKŁAD DOLOTOWY

customizing polega tu na poprawie wszystkich możliwych rzeczy. Ogólnie chodzi o wyciągnięcie lepszych osiągów i wyeksponowanie serducha. Czyli konieczne wszelkie wymagane zabiegi tuningu mechanicznego (bez tzw. przesady, czyli 10 turbosprężarek itp.) oraz tuningu wizualnego (wyczyszczony i odmalowany silnik, pochromowane elementy, ład w przewodach układu chłodzenia, elektrycznego i gazowego )

podsumowując-jeśli coś zmieniać, to z głową i konsekwencją. Auto nie może stracić swojego pierwotnego charakteru, nie można pozbawić go lub oszpecić ponadczasowego wyglądu. Wszelkie zmiany musza być dokonywane w sposób rozważny, nie kolidujący z całością. Niech dziobak będzie miał warkliwy pomruk z układy wydechowego, wspaniałe, polepszone osiągi, podkreśloną kulturę pracy serducha itp. Ale to wszystko koniecznie musi być zamknięte w klasycznym nadwoziu z pięknymi chromami, eleganckim, klasycznym wnętrzem oraz przyciągającą wzrok ponadczasową ideą customizingu, szczególnie udanie objawiającą się w efekcie prac wykonanych na starych, PRAWDZIWYCH modelach aut.
Ramboost08.02.2005 10:11

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Odnoszę wrażenie, że ci już dużo nie brakuje i opisujesz stan istniejący... ;)
edi08.02.2005 10:39

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
heheeh....masz rację,ale szczegóły dopiero po ukończeniu auta!a to już niedługo,niedługo......
edi08.02.2005 10:47

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
klasyczne wnętrze np.w Austinie-skóra,klimat,do tego stonowane,ukryte audio,czytelne,stylowe wskażniki i ....wystarczy.bez udziwnień!
Ramboost08.02.2005 11:25

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
[quote:76223f317c="luiss"]...jestem za 'custum' tylko i wylacznie, a motors wylacznie v6 -żadne rzędy :):):)[/quote:76223f317c]

Hm... Jak się nie ma co sie lubi to się kradnie co popadnie... eeee, tzn. to się lubi co sie ma.
Ja mam rzędówkę i jestem zadowolony. Ma kopa, mało pali (powiedzmy) jest mało awaryjna i nie potrzebuje tylu zabiegów konserwacyjnych co fałka. Jedynym, powtarzam, jedynym mankamentem jest brak charakterystycznego i niepowtarzalnego dźwieku. Ale coś podobnego można też uzyskać w rzędówce przy odrobinie przeróbek wydechu. ;)
Kuki.vel.KrZaK08.02.2005 14:59

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
dla mnie największym plusem v-ki jest jej wygląd pod maską ,no i ten dzwięk ale to tylko przy "odpowiednim" podwójnym wydechu :) ale nie ukrywam ,że w daleszej przyszłości przy odpowiedniej ilości gotówki fałke chciałbym posiadać ,narazie rzędówka bo jest poprostu lepsza :)
edi08.02.2005 15:19

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
v-ka.....dla mnie podstawa motoryzacji.czy to v6,v8,v12......najpiękniejsze z serc samochodowych.odpowiednio podrasowana,wymalowana,wyeksponowana staje się prawdziwym królewskim serduchem! całkowitym marzeniem jest taki egzemplarz z avatarka.....czas pokaże!
co do podwujnych wydechów-można to zrobić,ale trzeba albo przemieścić bak benzynki,albo go wywalić...
Ramboost08.02.2005 15:31

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Ale ja nie mówię, że też nie chciałbym fałki. Niestety, nie mam zacięcia do grzebania przy aucie i taka wymiana mogłaby trwać u mnie baaaardzo długo. A że rzędówka dobrze się sprawuje to po co zmieniać.

[odpowiedz]
[1] 2 3 4 5 > >>