Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Temperatura silnika
[odpowiedz]
[1]
Temperatura silnika
AutorWiadomość
RadekM24.02.2005 15:16

Skąd: Pabianice
Od: 2004-11-18
Postów: 20
Mam pytanko. Zauważyłem w miom taunusie 1980 r, 1,6 = gaz, że być może nie nagrzewa się dobrze silnik. Zawsze pokonywałem krótkie trasy do pracy i nigdy tak do końca nie przekonałem się co do nagrzewania się silnika. Mam zasłonięte około 2/3 chłodnicy a mój wskażnik temperatury przekracza maksymalnie pierwszą kreskę. Myślałem, że tak ma być, ale ostatnio przejechałem trasę 80 km i jest tak samo. Czy termostat jest źle ustawiony? Wydaje mi się, że wskazówka powinna być pośrodku \, ale nigdy do tego środka nie dochodziła. Owszem po wyłączaeniu silnika temperatura wzrasta mi na wskaźniku czasem aż dochodzi prawie dokońca. Prosił bym o jaką informację co z tym zrobić??
314TeR24.02.2005 15:58

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Na 99% termostat lub źle wpiety parownik.

Z parownikiem nie wiele ci pomogę, bo gazu nie mam, nie lubię i nie chcę mieć... ale z termostatem walczyłem właśnie w OHC 1.6.

Jeśli chcesz mieć święty spokój to kup oryginalny termostat Motorcrafta z temperaturą odwarcia wyższą - są 2 jeden się zaczyna otwierać chyba przy 82 a drugi przy 87 - ten pierwszy będzie ci nie dogrzewał silnika... sprawdza się jedynie na południu europy.

Ja wymieniłem najpierw termostat na jakąś podrubę - gówno takie działało może z 3 do 6 miesięcy a potem znów silnik zimny. Jak zmieniłem na oryginał to tauni zaczął mi się w tempie expresowym nagrzewać, wskazówka stawał jak drut w połowie skali i tak już zostawała bez względu czy lato czy zima, czy korek czy trasa... żadne przesłanianie chłodnicy nie jest potrzebne, bo po co?? jak się dobrze zastanowisz to zrozumiesz dlaczego.

Wlej potem dobry płyn do chłodnicy na bazie glicolu i będziesz miał święty spokój. Tylko sprawdź najpierw wszystkie gumowe węże czy nie są sparciałe, bo szkoda by było wylać na chodnik płynu za 50zł.

Pamiętaj, że jak silnik się szybko nagrzewa do odpowiedniej temperatury to:
1. Szybciej masz ciepło i cieplejsze ciepło ;)
2. Szybciej wyłącza się ssanie o ile ci się wyłącza bo na niedogrzanym będziesz kotłował zawsze więcej paliwa, bo jeździsz na ssaniu.
3. Parownik będzie dłużej sprawny a dokładnie membrany.
many-m26.02.2005 20:10

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
o wlasnie ja mam tak samo w swoim ale jakos nigdy nie nazekalem chociaz wskazowka od temp po przejechaniu 30 km wejdzie troszke za pierwsza kreske to moze wskazniki mam walniety??
gleacken26.02.2005 21:23

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
tez jest to mozliwe :) ale radzilbym tez sprawdzic czujnik temperatury bo sa dostepne 3 rozne i jesli jest zle dobrany to niestety wskaznik zle pokazuje temperature
Miecho27.02.2005 10:19

Skąd: Szczecin Londyn Glasgow
Od: 2004-09-20
Postów: 139
Taunus zawsze pełen tajemnic.
U mnie czujnik temperatury wogóle nie działa jak jeżdżę na benzynie, albo bardzo opornie.
Natomiast na gazie bardzo szybko dochodzi do pierwszej kreski i przekracza ją dochodząc do jednej trzeciej skali. Na dłuższej trasie dochodzi do połowy skali. Wydaje mi się, że tak jest okay, przynajmniej na gazie.
Pozdro.
gleacken27.02.2005 11:54

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
tauni powinien spokojnie nagrzewac sie do polowy skali i juz tak pozostac az do zgaszenia silnika tylko zeby tak bylo to trzeba dbrac dobry termostat i miec sprawny, dobrze dobrany czujnik temp. no i oczywiscie sprawne chlodzenie :wink:
amator27.02.2005 18:33
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3559
[quote:e8ff49bc5e="gleacken"]tauni powinien spokojnie nagrzewac sie do polowy skali i juz tak pozostac az do zgaszenia silnika tylko zeby tak bylo to trzeba dbrac dobry termostat i miec sprawny, dobrze dobrany czujnik temp. no i oczywiscie sprawne chlodzenie :wink:[/quote:e8ff49bc5e]

Dooooklaaadnie.
Dodac moge tylko tyle, ze wtedy nawet przy stalym wiatraku niepotrzeba stosowac zadnych patentow (zaslanianie chlodnicy itp.)

No i jedna uwaga. Np. wlaczanie ogrzewania od razu po odpaleniu, mocno przedluza nagrzanie silnika.
gleacken27.02.2005 19:11

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
a moze ktos wie jaki czujnik do jakiego silnika sie stosuje? bo mnie to bardzo zastanawia po co zrobili az 3 rodzaje przy takich samych silnikach :)
lukruś28.02.2005 08:24

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
czytałem gdzieś(chyba na capri )że to zależy od roku produkcji poprostu od któregoś roku robili inne i że typy są 2 i różnią się kolorami a reszta to podróbki
RadekM07.03.2005 15:32

Skąd: Pabianice
Od: 2004-11-18
Postów: 20
Strzał w dziesiątke"TERMOSTAT", jak go wyjołem to żadna siła nie mogła go ruszyć aby go zamknąć. Jeździłem cały czas na otwartym terostacie, co za tym idzie silnik mi się nie dogrzewał i więcej autko gazu spalało i nie grzała tak dobrze do środka. Teraz jest gitara..
Dzieki :lol:
gleacken07.03.2005 22:24

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
no widzisz taka mala rzecz a tyle szkod robi :) ja przez termostat i przez moja nieuwage musialem silnik wymieniac bo umnie termostat pozostal w pozycji zamknietej i niestety nie zauwazylem ze sie silnik za bardzo nagrzewa i niestety cus mu ta temperaturka zaszkodzila

[odpowiedz]
[1]