Technika |
Index >> Garaż >> Naprawa hamulców przednich |
[odpowiedz] |
|
Naprawa hamulców przednich |
Autor | Wiadomość |
Ramboost | 15.03.2005 11:13 |
| Jak już wczesniej gdzieś wspomniałem, miałem problem z hamulcami. Blokowały mi się przednie zaciski. Doprowadziło to do zwichrowania prawej tarczy i zjechania klocków. Naprawa okazała się nawet niezbyt kosztowna, a piszę o tym dla potomności. :) Płyn hamulcowy prwdopodobnie pamiętał jeszcze niedzielę bez teleranka, więc w zaciskach od syfu tworzył się zawór bezzwrotny i tłoczki nie chciały się cofać. Mój mechanik-magik spuścił stary płyn o konsystencji kawy zbożowej z fusami urywając (a właściciwie same odpadły) krótkie przewody metalowe prowadzące od przewodów gumowych do zacisków. Przepłukaliśmy układ hamulcowy, a z braku oryginałów zostały założone rurki od matiza z przejściówką na gwint po stronie rurek gumowych. Rurki mozna dopasować od czegokolwiek pod warunkiem posiadania gwintu M10x1. Koszt - około 40 zł. Pozostał problem zwichrowanej tarczy hamulcowej. Po stwierdzeniu, że jest w całkiem niezłym stanie dalismy do przetoczenia. Tokarz toczył tarcze chyba z godzinę jedną sztukę drobnym nożem i powoli, ale efekt jest imponujący. Zero bicia przy hamowaniu. Po odpowietrzeniu działa jak ta lala. Na wiosnę wymiana rurek z tyłu, bo prawdopodobnie są w nie lepszym stanie od przednich :( Całość wyniosła 150 zł bez klocków ham. czyli praktycznie za grosze. 8) |
Wojdat | 17.03.2005 08:19 |
Skąd: Lublin Od: 2003-12-30 Postów: 86 | A ja powiem co do tyłu to proponuje rozdzielic koła , czyli wstawic trojnik i dac przewod hamolcowy oddzielnie na kazde kolo , no i wiadomo odpowietrznik tak robilem w moich taunach i tak zrobie teraz w capriku jakos na dniach do tego podejde |
edi | 17.03.2005 17:11 |
| hamulce.....pisałem wcześniej jak z powodu zablokowania zacisku zjechałem dziobem na przeciwny pas na ciężarówkę...... z porad profesora słodowego: jak będziecie wymieniać przewody biegnące od przodu auta do tyłu-lepiej złączyć je z 2-góra 3 kawałków (lepiej wymienia sie wtedy sekcję przy remoncie) po niedoszłym starciu z cięzarówką kupiłem jażma zacisków hamulcowych- kosztują 450zł sztuka,ale mam z głowy na długie lata nie załujcie płynu hamulcowego-jak już odpowietrzycie układ,dobrze wlać dobrego,markowego płynu wymiana płynu musi się odbywać minimum 1 na 2 lata (badania firm TRW-Lucas i Ferodo) jeśli na tłoczkach pojawi się rdza lub delikatne dołki-warto przepolerować je na gładkiej desce-nie papierem ściernym! |
Ramboost | 18.03.2005 08:16 |
| Wojdat, mógłbyś trochę rozwinąć temat trójnika na tył? Przyda się jak będę tam grzebał. Co do wspomnianej przejściówki to jest to gwint na gwint więc długości ok. 2 cm. Edi, co to są te jarzma? Aha, z tyłu tłoczki jakoś się regeneruje? |
edi | 18.03.2005 14:21 |
| w jażmach siedzą tłoczki hamulcowe-zestaw nie obejmuje nawet śrub,jeszcze tak gołego zestawu niew widziałem..... cylinderki tylne -można wymienić uszczelki ze środka,szukajcie produktów firmy AUTOFREN.jednak jeśli kasa pozwala-szybciej,czyściej i bez jaj wymienić można całe cylinderki ceny: zestaw uszczelek cylinderka 13zł cylinderek hamulcowy 33zł |
Wojdat | 18.03.2005 23:03 |
Skąd: Lublin Od: 2003-12-30 Postów: 86 | zrobie w capciu to zapodam razem z fotkami :) i cała instrukcją bo nie pamietam dokladnie od czego byl trojnik nie chce zgadywac a nie mam tego opisanego w swojej histori samochodu :( a jak zacznie jezdzic moj byly tauniak(bzydal) to pstrykne jak to dokladnie wygladalo w nim a co do wymiany gumek w cylinderkach tylnich !! nie polecam , sam tak zrobilem i niestety ale dlugo to nie polatalo koles ktory jezdzi moin bzydalem po 2 miechach wymienil cale cylinderki bo ciekly , tu naprawde nie ma co oszczedzac 10czy nawet 20 zl bo to chwilowe |
MIchal77 | 22.03.2005 09:03 |
Skąd: Łódź Od: 2005-03-19 Postów: 5 | WItam Podepne sie pod wazny temat hamulcow. Chcialbym sie dowiedziec, jak [u:93396c2fa6]powinny[/u:93396c2fa6] być poprowadzone przewody poczawszy od pompy do poszczegolnych kol? nie chodzi o miejsce ich mocowania tylko o to ktore wyjscie z pompy "zasila" poszczegolne kola i jak jest rozdzielone? |
gleacken | 22.03.2005 14:19 |
Skąd: lublin Od: 2004-05-14 Postów: 1297 | niestety tylko fotka bo nie mam skanera |
Ramboost | 22.03.2005 14:34 |
| Oto potęga Człowieka Posiadającego Manual. Dwa klikniecia i jest. A ja musiałbym otwierać maskę. :lol: Czyli patrząc z przodu - pierwsze na przód, pierwsze po lewej na tył, prawe do zbiorniczków, chyba, że źle odczytałem schemat? Sprawdze pod maską... |
gleacken | 22.03.2005 16:07 |
Skąd: lublin Od: 2004-05-14 Postów: 1297 | jak by ktos chcial to mam lepsza fotke wiec moge przeslac na maila |
Ramboost | 22.03.2005 17:26 |
| Prześlij, przyda się na później ;) |
Gość | Dzięki za foto. Wszystko fajnie pięknie ale, co to jest za ustrojstwo (trojnik? regulator sily hamowania?) pod pompą. U mnie stwierdziłem tylko trójnik, z którego (i to jest właśnie zagadką, zresztą jedną z wielu kryjących przez auto) przewody poprowadzone sa do koła lewego przedniego i na tył, a z drugiego wyjścia z pompy bezpośrednio i tylko do koła prawego przedniego::?:. poprosze tez fotke lepszejsza na mejla, a jak da rade to moze zdjecie (skan) jakiegos opisu :) |
MIchal77 | 23.03.2005 00:47 |
Skąd: Łódź Od: 2005-03-19 Postów: 5 | nie gość tylko ja :) |
Ramboost | 23.03.2005 08:28 |
| [quote:00797a50e2="Anonymous"]Wszystko fajnie pięknie ale, co to jest za ustrojstwo (trojnik? regulator sily hamowania?) pod pompą. U mnie stwierdziłem tylko trójnik, z którego (i to jest właśnie zagadką, zresztą jedną z wielu kryjących przez auto) przewody poprowadzone sa do koła lewego przedniego i na tył, a z drugiego wyjścia z pompy bezpośrednio i tylko do koła prawego przedniego::?:. [/quote:00797a50e2] Jeśli jest tak jak opisujesz to masz źle. Tył z przodem nie powinien się łączyć. Wklejam fragment od gleackena (thx), na którym widać wyraźniej. |
Ramboost | 23.03.2005 10:46 |
| Zadałem sobie trud ruszenia d*** z krzesła i poszedłem na parking. Poniewaz życie kreuje różne scenariusze, to u mnie oczywiście wygląda to inaczej niż na schemacie. Poniżej foto: |
MIchal77 | 26.03.2005 09:07 |
Skąd: Łódź Od: 2005-03-19 Postów: 5 | dziekuje za fatyge :) eh, chyba powinienem od tego zaczac :? ze jest to tc2 Pompe mam podobna jak na zdjeciu z manuala (2 wyjscia). Brakuje u mnie czesci zaznaczonej na rysynku. Co to jest i za co jest odpowiedzialne? ktos to wypierniczyl :x a ja chcialbym hamulce mieć sprawne. Wesołych Świąt :) |
gleacken | 26.03.2005 11:43 |
Skąd: lublin Od: 2004-05-14 Postów: 1297 | to jest manual z TcII ale to nie ma znaczenia bo hamulce sa takie same we wszystkich taunach, szczerze mowiac to sam tego tez nie mam (a moze jest to gdzies dalej schowane :?: ) dzis pojde i dokladnie to wszystko obejrze bo zaczelo mnie to bardzo zastanawiac jak to powinno byc :) |
Police | 26.03.2005 11:52 |
Skąd: Gródków Od: 2003-10-29 Postów: 164 | Ten element powinien się znajdować zaraz koło pompy hamulcowej, zazwyczaj przykręcony do nadkola. Z tego co ja wiem to jest wspomaganie hamulca lub wyrównanie ciśnienia hamulca, ale moge się oczywiście mylić. |
gleacken | 26.03.2005 12:52 |
Skąd: lublin Od: 2004-05-14 Postów: 1297 | a wiec tak: 1 idzie na lewe przednie kolo, 2 prawe przednie, 3 na tyl. wyglada na to jak by ta czesc byla juz polaczona z pompa ale jak patrzylem w innych ksiazkach na schematy to jest wszedzie tak samo |
lukruś | 26.03.2005 13:36 |
| jest to regulator ham. przód tył :) |
[odpowiedz] |
|