Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Naprawa hamulców przednich
[odpowiedz]
[1] 2 > >>
Naprawa hamulców przednich
AutorWiadomość
Ramboost15.03.2005 11:13

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Jak już wczesniej gdzieś wspomniałem, miałem problem z hamulcami. Blokowały mi się przednie zaciski. Doprowadziło to do zwichrowania prawej tarczy i zjechania klocków. Naprawa okazała się nawet niezbyt kosztowna, a piszę o tym dla potomności. :)
Płyn hamulcowy prwdopodobnie pamiętał jeszcze niedzielę bez teleranka, więc w zaciskach od syfu tworzył się zawór bezzwrotny i tłoczki nie chciały się cofać. Mój mechanik-magik spuścił stary płyn o konsystencji kawy zbożowej z fusami urywając (a właściciwie same odpadły) krótkie przewody metalowe prowadzące od przewodów gumowych do zacisków. Przepłukaliśmy układ hamulcowy, a z braku oryginałów zostały założone rurki od matiza z przejściówką na gwint po stronie rurek gumowych. Rurki mozna dopasować od czegokolwiek pod warunkiem posiadania gwintu M10x1. Koszt - około 40 zł.
Pozostał problem zwichrowanej tarczy hamulcowej. Po stwierdzeniu, że jest w całkiem niezłym stanie dalismy do przetoczenia. Tokarz toczył tarcze chyba z godzinę jedną sztukę drobnym nożem i powoli, ale efekt jest imponujący. Zero bicia przy hamowaniu. Po odpowietrzeniu działa jak ta lala.
Na wiosnę wymiana rurek z tyłu, bo prawdopodobnie są w nie lepszym stanie od przednich :(
Całość wyniosła 150 zł bez klocków ham. czyli praktycznie za grosze. 8)
Wojdat17.03.2005 08:19

Skąd: Lublin
Od: 2003-12-30
Postów: 86
A ja powiem co do tyłu to proponuje rozdzielic koła , czyli wstawic trojnik i dac przewod hamolcowy oddzielnie na kazde kolo , no i wiadomo odpowietrznik
tak robilem w moich taunach i tak zrobie teraz w capriku jakos na dniach do tego podejde
edi17.03.2005 17:11

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
hamulce.....pisałem wcześniej jak z powodu zablokowania zacisku zjechałem dziobem na przeciwny pas na ciężarówkę......
z porad profesora słodowego: jak będziecie wymieniać przewody biegnące od przodu auta do tyłu-lepiej złączyć je z 2-góra 3 kawałków (lepiej wymienia sie wtedy sekcję przy remoncie)

po niedoszłym starciu z cięzarówką kupiłem jażma zacisków hamulcowych- kosztują 450zł sztuka,ale mam z głowy na długie lata

nie załujcie płynu hamulcowego-jak już odpowietrzycie układ,dobrze wlać dobrego,markowego płynu

wymiana płynu musi się odbywać minimum 1 na 2 lata (badania firm TRW-Lucas i Ferodo)

jeśli na tłoczkach pojawi się rdza lub delikatne dołki-warto przepolerować je na gładkiej desce-nie papierem ściernym!
Ramboost18.03.2005 08:16

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Wojdat, mógłbyś trochę rozwinąć temat trójnika na tył? Przyda się jak będę tam grzebał.

Co do wspomnianej przejściówki to jest to gwint na gwint więc długości ok. 2 cm.
Edi, co to są te jarzma?
Aha, z tyłu tłoczki jakoś się regeneruje?
edi18.03.2005 14:21

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
w jażmach siedzą tłoczki hamulcowe-zestaw nie obejmuje nawet śrub,jeszcze tak gołego zestawu niew widziałem.....

cylinderki tylne -można wymienić uszczelki ze środka,szukajcie produktów firmy AUTOFREN.jednak jeśli kasa pozwala-szybciej,czyściej i bez jaj wymienić można całe cylinderki

ceny:
zestaw uszczelek cylinderka 13zł
cylinderek hamulcowy 33zł
Wojdat18.03.2005 23:03

Skąd: Lublin
Od: 2003-12-30
Postów: 86
zrobie w capciu to zapodam razem z fotkami :)
i cała instrukcją bo nie pamietam dokladnie od czego byl trojnik
nie chce zgadywac a nie mam tego opisanego w swojej histori samochodu :(

a jak zacznie jezdzic moj byly tauniak(bzydal) to pstrykne jak to dokladnie wygladalo w nim


a co do wymiany gumek w cylinderkach tylnich !!
nie polecam , sam tak zrobilem i niestety ale dlugo to nie polatalo
koles ktory jezdzi moin bzydalem po 2 miechach wymienil cale cylinderki bo ciekly , tu naprawde nie ma co oszczedzac 10czy nawet 20 zl bo to chwilowe
MIchal7722.03.2005 09:03

Skąd: Łódź
Od: 2005-03-19
Postów: 5
WItam
Podepne sie pod wazny temat hamulcow.
Chcialbym sie dowiedziec, jak [u:93396c2fa6]powinny[/u:93396c2fa6] być poprowadzone przewody poczawszy od pompy do poszczegolnych kol? nie chodzi o miejsce ich mocowania tylko o to ktore wyjscie z pompy "zasila" poszczegolne kola i jak jest rozdzielone?
gleacken22.03.2005 14:19

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
niestety tylko fotka bo nie mam skanera
Ramboost22.03.2005 14:34

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Oto potęga Człowieka Posiadającego Manual. Dwa klikniecia i jest. A ja musiałbym otwierać maskę. :lol:

Czyli patrząc z przodu - pierwsze na przód, pierwsze po lewej na tył, prawe do zbiorniczków, chyba, że źle odczytałem schemat?
Sprawdze pod maską...
gleacken22.03.2005 16:07

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
jak by ktos chcial to mam lepsza fotke wiec moge przeslac na maila
Ramboost22.03.2005 17:26

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Prześlij, przyda się na później ;)
GośćDzięki za foto.
Wszystko fajnie pięknie ale, co to jest za ustrojstwo (trojnik? regulator sily hamowania?) pod pompą. U mnie stwierdziłem tylko trójnik, z którego (i to jest właśnie zagadką, zresztą jedną z wielu kryjących przez auto) przewody poprowadzone sa do koła lewego przedniego i na tył, a z drugiego wyjścia z pompy bezpośrednio i tylko do koła prawego przedniego::?:.

poprosze tez fotke lepszejsza na mejla, a jak da rade to moze zdjecie (skan) jakiegos opisu :)
MIchal7723.03.2005 00:47

Skąd: Łódź
Od: 2005-03-19
Postów: 5
nie gość tylko ja :)
Ramboost23.03.2005 08:28

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
[quote:00797a50e2="Anonymous"]Wszystko fajnie pięknie ale, co to jest za ustrojstwo (trojnik? regulator sily hamowania?) pod pompą. U mnie stwierdziłem tylko trójnik, z którego (i to jest właśnie zagadką, zresztą jedną z wielu kryjących przez auto) przewody poprowadzone sa do koła lewego przedniego i na tył, a z drugiego wyjścia z pompy bezpośrednio i tylko do koła prawego przedniego::?:.
[/quote:00797a50e2]

Jeśli jest tak jak opisujesz to masz źle. Tył z przodem nie powinien się łączyć. Wklejam fragment od gleackena (thx), na którym widać wyraźniej.
Ramboost23.03.2005 10:46

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Zadałem sobie trud ruszenia d*** z krzesła i poszedłem na parking. Poniewaz życie kreuje różne scenariusze, to u mnie oczywiście wygląda to inaczej niż na schemacie. Poniżej foto:
MIchal7726.03.2005 09:07

Skąd: Łódź
Od: 2005-03-19
Postów: 5
dziekuje za fatyge :)
eh, chyba powinienem od tego zaczac :? ze jest to tc2
Pompe mam podobna jak na zdjeciu z manuala (2 wyjscia).
Brakuje u mnie czesci zaznaczonej na rysynku. Co to jest i za co jest odpowiedzialne? ktos to wypierniczyl :x a ja chcialbym hamulce mieć sprawne.

Wesołych Świąt :)
gleacken26.03.2005 11:43

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
to jest manual z TcII ale to nie ma znaczenia bo hamulce sa takie same we wszystkich taunach, szczerze mowiac to sam tego tez nie mam (a moze jest to gdzies dalej schowane :?: ) dzis pojde i dokladnie to wszystko obejrze bo zaczelo mnie to bardzo zastanawiac jak to powinno byc :)
Police26.03.2005 11:52

Skąd: Gródków
Od: 2003-10-29
Postów: 164
Ten element powinien się znajdować zaraz koło pompy hamulcowej, zazwyczaj przykręcony do nadkola. Z tego co ja wiem to jest wspomaganie hamulca lub wyrównanie ciśnienia hamulca, ale moge się oczywiście mylić.
gleacken26.03.2005 12:52

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
a wiec tak: 1 idzie na lewe przednie kolo, 2 prawe przednie, 3 na tyl. wyglada na to jak by ta czesc byla juz polaczona z pompa ale jak patrzylem w innych ksiazkach na schematy to jest wszedzie tak samo
lukruś26.03.2005 13:36

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
jest to regulator ham. przód tył :)

[odpowiedz]
[1] 2 > >>