Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Co mozna wlozyc do taunusa III?
[odpowiedz]
[1] 2 > >>
Co mozna wlozyc do taunusa III?
AutorWiadomość
Mowad28.03.2005 00:12

Od: 2005-03-27
Postów: 4
Witam.
Jestem tutaj nowy i mam pytanko odnosnie mozliwosci swapu w fordzie taunusie III. Otoz chcialbym kupic takie auto i mam tutaj pytanie: czy do tego auta w miejsce silnika np 1.6 mozna bez wiekszych problemow wsadzic jakies v6? chodzi mi tu o sprawy czysto mechaniczne typu mocowania silnika, skrzynie biegow itp. Zasilanie w mieszanke mam zamiar rozwiazac gaznikami wiec o to nie pytam (obecnie mam golfa 1 z silnikiem audi 2.0 zasilanego gaznikami poziomymi, ale chcialbym jakas v-ke miec w aucie a taunus mi sie bardzo podoba). Tak w zasadzie to bym chcial wsadzic tam najwieksza v6 jaka wejdzie (np 2.9 ze scorpio) tylko chodzi o te mocowania. Moze mi ktos podac tez jaka wage ma ten samochod (taunus III)? Dzieki z gory za odpowiedzi.
gleacken28.03.2005 01:14

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
w zaleznosci od wersji tauni wazy od 1020 do 1175kg. jesli chodzi o silnik to da rade wlozyc 2.9V6 tylko trzeba zmienic lapy na te od V. nie wiem jak jest ze skrzynia do tej V czy nie bedzie trzeba podnosic srodkowego tunelu aby sie zmiescila ale wydaje mi sie ze nie (na to pyt musialby sie ktos wypowiedziec kto robil taka przekladke).
gleacken28.03.2005 01:17

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
a tak poza tym to witam kolejnego maniaka tego pieknego auta :D
Pająk28.03.2005 09:49

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
spokojnie wejdzie, zmieści się nawet 2.9 24v
Mowad28.03.2005 17:58

Od: 2005-03-27
Postów: 4
dzieki za odpowiedzi. ze sie zmiesci to ja zdaje sobie sprawe tylko chodzi o to ile przy tym trzeba przerobic :)
Jeti28.03.2005 20:03

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
Kiedyś zrobiłem podsumowanie co trzeba zrobić, żeby 2.9 EFI zagadał pod maską. Niestety mi to uleciało :) Ale spróbuję z głowy:

- Łapy silnika od Vałki
- Dzwon skrzyni od Vałki (a najlepiej nowa skrzynia N9 - 5 biegów (nowa MT75 jest o 3 cm za wysoka, nie wejdzie w tunel).

- Nie wiem jak ze sprzęgłem z rzędówki. Ale Vkowe pasuje do 2.9.
- Większa chłodnica, od rzędówki może być za mało wydajna
- Elektryczna pompa paliwa

Nie zapomnij, że silnik 2.9 jeździł tylko na wtrysku. Można go przerobić na gaźnik ale trzeba przerabiać kolektor dolotowy (chyba od 2.3 V6). Wtedy zapodajesz Solexa EEIT 38/38 i nie potrzebujesz raczej pompy elektrycznej.
Mowad28.03.2005 21:30

Od: 2005-03-27
Postów: 4
Zasilanie juz obmyslilem, i bedzie zrobione podobnie jak mam w golfie, czyli elektryczna pompa paliwa z trojnikiem, i dorabiany kolektor dolotowy. A zasilanie ma byc nie jednym gaznikiem tylko 3 podwojnymi albo 6 pojedynczymi :) Wszystko jest do zrobienia jesli chodzi o mechanike, ale nie che ciac budy bo na blacharce sie nie znam :)
Jeti28.03.2005 21:40

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
No stary.. Robisz prostokątną dziurę w klapie i dajesz dość długie trąby (czy jakoś tak) zakładane zamiast filtra powietrza na gaźniki...

Ale byłby odlot :P

A na serio... Przy pompie elektrycznej może być jeszcze problem z bakiem... Bak w Taunusie nie ma grodzi co powoduje, że przy wachaniach wachy :) w baku pompa się często zapowietrza i nie dostarcza paliwa... Ale to też raczej problem wtrysku bo gaźniki mają komory pływakowe akumulujące paliwo.

A czy gaźniki się zmieszczą to zależy od konstrukcji kolektora...
(nmd)29.03.2005 00:26

Skąd: warszawa
Od: 2005-02-06
Postów: 97
zdaje sie ze w 2.9 efi jest termostat w kolektorze.
Ramboost29.03.2005 09:53

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Polecam:
http://www.capri.pl/page/4027b585e4f9b#422ee96e4456b
edi29.03.2005 10:41

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
6 pojedyńczych gażników.....wymiękam!jak zobaczę coś takiego na żywca- stawiam właścicielowi skrzynkę!hihihiihih
Ramboost29.03.2005 12:05

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Będzie potrzebna. Żeby to wyregulować i nie dostać zawału :D
Mowad30.03.2005 00:20

Od: 2005-03-27
Postów: 4
Eee tam. Jak wyregulowalem 4 to i 6 sie da. Byle gaznik nie skomplikowany i miec sprawny wakuometr.
(nmd)30.03.2005 00:34

Skąd: warszawa
Od: 2005-02-06
Postów: 97
albo 6. takich malych na stale :twisted: i madmax fura. tylko kmin co z termostatem zrobic. i polecam corke szejka jakiegos poslubic.
tak czy owak najslabszym ogniwem bedzie most
Wojdat30.03.2005 00:46

Skąd: Lublin
Od: 2003-12-30
Postów: 86
[quote:a831cf6d8a="Mowad"]Eee tam. Jak wyregulowalem 4 to i 6 sie da. Byle gaznik nie skomplikowany i miec sprawny wakuometr.[/quote:a831cf6d8a]

zgadza sie , motcykla maja to samo i sie spokojnie regujuje :)

co do krzyni mt75 to ciecie tuneal nie uniknione :)

spox fajny potworek wyjdzie

powodzenia w pracach !!!
filip30.03.2005 11:14

Skąd: Wawa/STC
Od: 2004-07-08
Postów: 141
Nie wspomnieliście też koledzy o przerobieniu zawiechy, bo na takim od 1.6 będzie chyba ciężko hulać z motorkiem 2.9 , no i wał i most... Ale finał może być imponujący :!: Powodzenia Mowad i do zobaczenia gdzieś na zlocie tej Twojej furki jak się wszystko uda! :wink:
P.S. a skąd mieszkasz?
ford7622.04.2005 00:52

Skąd: lubelskie
Od: 2005-02-04
WWW
Postów: 7
Witam! Ja u siebie w Taunusie mam 2.9 EFI ze scorpio z 91r. to juz drugi taki silnik bo w pierwszym mi panewki obrucilo. Ogolnie nie bylo ciezko go tam wsadzic ale zeby zaczal sie krecic bylo troche trudniej, zwlaszcza ze jest na hydraulicznej kasacji luzow zaworowych i razrzad kreci sie w druga strone).
Wiec po kolei:
Zakladamy lapy od Vki i juz siedzi

Skrzynia jakakolwiek od taunusa capri granady sierry aby dalo sie przykrecic dzwon od Vki tylko od scorpio niektore skrzynie sa zawysokie. Jeszcze pozostaje problem z wytrzymaloscia proponuje wiec od 2.8 z granady bo inne troche maja za miekkie zabki (mi silniczek wysadzil 5 biegowa od sierry z 2.0 po 5000km). Aha i jeszcze sprawdz lozysko prowadzace walek sprzeglowy w wale korbowym czy ma srednice jak walek w skrzyni. (ja u siebie musialem dotaczac tulejke bo nie mialem tam lozyska gdyz silniczek znalazlem o automatu)
Sprzeglo. Wieniec pasuje od chyba kazdej fordowskiej Vki tak jak i docisk tarcze to tylko od 2.9 bo inne na dlugo nie starczaja (w mojej ukrecilo srodek po 4000km)

Wał pedny dopasowac pod skrzynie i co chwila zerkac na krzyzaki bo mi sie dwa rozsypaly ale stare byly po wymianie jeden nowy po tygodniu sie polamal bo byl zbyt duzy luz na tulejkach na moscie i gruszka mostu zaparla sie az o karoserie chyba na maksymalnym wychyleniu krzyzaczka...

Most od 1.6 to chyba dlugo nie polata bo mi ukrecilo satelity w moscie od 2.3 V6 o przelozeniu 3.44 najmocniejszym taunusowskim. Na forum capri.pl dogadalem sie ze ponoc mozna wsadzic mechanizm roznicowy od transita w miejsce taunusowego a tamten jest na 4 satelitach.

Kolektor ssacy pod gaznik do starszych 2.9 pasuje bez problemu do nowszych trzeba rozpilowac kilka otworow bo szpilki maja troszke inny rozstaw. Polecam kolektory od 2.8 lub 2.3 bo maja wieksze okna przelotowe ale i na 2.0 tez dobrze smiga.

Zaplon do starszych 2.9 pasuje jakikolwiek nawet na przerywaczu ale juz do nowszego to sa dopiero kombinacje... W silnikach z hydraulika razrzad kreci sie w ta sama strone co wal a w silnikach bez kreci sie w przeciwna. Sprytni konstruktorzy zrobili wiec inny trybik napedzajacy aparat, rozni sie on tym ze ma zeby skosne w druga strone i oska jest troche grubsza i ma inny wielowypust na pompe olejowa. Jesli podlanczasz komputer to nie ma problemu ale bez komputra trzeba zronic tak orginalny aparat pod komputer pozbawic trybika i kawalka oski na ktorej jest obsadzony. Ze zwyklego aparatu pozdawic oski tego sawego kawalka i je ze soba zlonczyc na wysokosci wejscia w obudowe aparatu. Zrobic to na tokarce, w jednym kawalku wywiercic otworek w drogim troce zatoczyc wypust wsunac obspawac obtoczyc i modlic sie aby bylo prosto!! :) reszta aparatu pasuje.

Chlodzenie. O ile do starszych 2.9 mozna po niewielkich przerobkach zaadaptowac pompe wodna od np 2.0V6 to w nowszych ni da rady. Termostat w kolektorze ssacym moze okazac sie koniecznoscia wtedy odkrecamy ta rurke z kolektora i poprostu kladziemy tam termostat wszczelniajac odrobina silikonu i mozno dokrecamy. U mnie tak jest i dziala nie cieknie. W nowym 2.9 jest troche ciasno na wiatrak od chlodnicy ale to juz kwestia odpowiedniego wiatraka o wiskozie to raczej zapomnij mozna tez zalozyc elektryczny przed chlodnica.
Pompka paliwowa w starszym 2.9 odkrecamy zaslepke wkladamy popychacz przykrecamy jakas fordowsa pompke i pompuje w nowszym trzeba sie dorobic elektrycznej i to nie prawda ze sie zapowietrza bo nie ma grodzi w zbiorniku. Ja mam zmodyfikowana pompke wewnetrzna od jakiegos autaka na zewnetrzna i pompuje jak glupia.

Rozrusznik polecam jak najwiekszy od Vki bo np taki od 2.0 V6 mocno steka przy rozruchu.

Wydechy w starszych 2.9 pasuja orginalne taunusowskie od Vki nawet kolektory sa takie same a w nowszych 2.9 kolektory sa doprowadzone do kazdego cylindra i rury trzeba od scorpio. Mozna tylko kawalek dwururki a reszte dospawac ale to juz wedle zyczenia.

Potem szystko wstawiamy do garazu na dwa trzy dni, grzejemy w wysokiej temperaturze, przyprawiamy do smaku i mozemy sie potem cieszyc z upieczonych oponek!! :)
Jeti22.04.2005 09:28

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
Ford76: Czy mówiąc o "starszych 2.9" nie masz aby na myśli 2.8 ? Pierwsze słysze żeby np. silniki 2.9 miały kiedykolwiek kolektor wydechowy z 2 wylotami.

To samo z kolektorem ssącym itd.
GośćO to jest konkretna odpowiedz :)
dzieki wielkie.
A jestem z Opola.
ford7622.04.2005 20:14

Skąd: lubelskie
Od: 2005-02-04
WWW
Postów: 7
Moge dac sasiada reke uciac ze to jest 2.9 bo: byl na pelnym elektronicznym wtrysku, po numerach rocznik wychodzil 88 byl przywieziony z niemca a tam numerow raczej nie szlifuja. Srednica tulei 93.03 i naklejka MC a na kolektorze EFI. Pompa wody inna niz w 2.0 V6 ale podobna. Moze sie myle ale jesli numerki sie zgadzaja to wychodzi ze w tych latach 2.8 nie bylo. (na stronie scorpio maja tabelki do rozkodowania i wedlog nich sprawdzalem). A pozatym czy to wazne? 2.8 czy 2.9 tych 100cm3 to nie wyczujesz. Ogolnie jest tak ze mozna jeden wsadzic bez problemow a drugi trzeba troche przystosowac. Najlatwiej zobaczyc czy beda problemy czy nie to sprawdzic rozrzad. Jak kreci sie w przeciwna strone niz wal to jest spoko luzik a jak w ta sama co wal to trzeba bedzie powalczyc.

[odpowiedz]
[1] 2 > >>