Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> 1.6 -> 2.0 R4
[odpowiedz]
[1]
1.6 -> 2.0 R4
AutorWiadomość
Lucky10.04.2005 14:37

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
Temat stary jak sam Taunus i omawiany już setki razy ale... chyba nigdy naprawdę wyczerpująco. Teorię znam: "prawie ten sam silnik - wymieniasz i jazda" tylko czy to aby na pewno takie proste?

buda:
Ten sam blok silnika więc łapy zostają na swoim miejscu. Niewielka różnica w wadze nie wymaga wzmacniania karoserii czy twardszych sprężyn. O czymś zapomniałem?

mechanika:
Lukruś pisał w którymś poście, że pasuje: alternator, rozrusznik, aparat zapłonowy - co jeszcze? co z filtrem powietrza? a poduszki pod silnik? No i najważniejsze, co z układem chłodzenia? O ile mi wiadomo istnieją chłodnice do 1.6 i do 2.0. Problem niebagatelny jeśli weźmie się pod uwagę koszt zakupu dobrej chłodnicy.

Skrzynia IV z Taunusa powinna teoretycznie pasować np. do Sierrowskiego 2.0 ohc ale co ze sprzęgłem? 2 litrowa Sierrka ma chyba większe tarcze sprzęgła niż 1.6. Trzeba to zmienić czy jeśli sprzęgło jest w idealnym stanie to można śmigać na tym z 1.6?

Kolektory wiadomo - trzeba zmieniać. A głowica, może zostać? Podobno można założyć do głowicy z 1.6 zawory z 2.0 i będzie śmigać jeszcze lepiej niż oryginalna - ktoś z Was to robił? Gleacken, Ty się chyba tym interesowałeś?

No i kwestie formalne - w nowych dowodach nie ma miejsca na nr. silnika. Czy w takim wypadku potrzebne mi są jego dokumenty? Chodzi przede wszystkim o motory sprowadzane bo nie wiem czy musze latać po tłumaczach, czy wsadzić nowy pod maskę i się nie martwić.

Z góry dzięki za odpowiedzi:) Mam już kaskę i jestem zdecydowany na taką właśnie wymianę. Tylko wcześniej chciałbym zebrać maximum danych, żeby potem nie ocknąć się z przysłowiową ręką w nocniku.
gleacken10.04.2005 17:56

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
Buda: o niczym chyba nie zapomniales :)

Mechanika: pasuje caly osprzet (alternator, rozrusznik, aparat zapłonowy),

filtr powietrza (jego pokrywa) nie pasuje no chyba ze sostawisz sobie gaznik VV, bo do weberka jest inna obudowa, chlodnica oczywiscie musi byc od 2.0 i tyle zmianek w ukladzie chlodzenia

skrzynia pasuje, co do sprzegla to chyba nie nie jestem pewny na 100%\

glowica? ja bym zostawil ta od 2.0. Dowiadywalem sie w zakladach odnosnie wstawienia zaworow od 2.0 do glowicy od 1.6 ceny byly rozne od 400 do 600zl robocizna, wiec dalem sobie spokoj

w nowych dowodach nie ma nr silnika ale musisz zglosic zmiane silnika bo nr silnika jest w bazie wiec po tlumaczach bedziesz musial polatac, chociaz rownie dobrze mozesz wymienic silnik i nie martwic sie o rejestracje i jezdzic bez informowania urzedu o zmianie silnika
lukruś10.04.2005 19:21

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
Ponieważ mam to za sobą to postaram się to wypisać
no wiec po kolei
-chłodnice zostawiłem od 1.6 i jest ok (silnik 2.0 jest mniej wyżyłowany od 1.6 i sie mniej grzeje ) pozatym chyba była tylko różnica w chłodni do automatu
-sprzęgło i skrzynia jest to co jeździło z 1.6 (polecam sprawdzic ten łącznik na wale napedowym i krzyżaki ja nie sprawdziłem i tydzień po przełożeniu znowu siedziałem pod autkiem)
-głowicy nie ruszałem jest ta co była orginalnie na 2.0
- mój tauni to skandynaw wiec gażnik miał webera wiec obudowa jest ta sama ( ale mam zbedną obudowe filtra ze ścierki do webera i za jakieś drobne alko oddam )
-kolektory pasują chociaż różnią sie
- Lapy do silnika od 1.6 do 2.0 pasują też
-jedyną niespodzianka jaka mnie spotkała to musiałem poprowadzić dodatkowy przewód paliwowy do zbiornika bo weber który był na 2.0 ma powrót ( weber który miałem na 1.6 nie ma )
jakbym o czymś zapomniał to wal na priw
Lucky10.04.2005 19:33

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
Dzięki Panowie, wiedziałem, że mogę na Was liczyć:)
W katalogach częście do Sierry jest wyraźny podział na sprzęgło do 1.6 i większe do 2.0; tymczasem w przypadku np. ogłoszeń do taunusa nie spotkałem się z podobnym rozróżnieniem. W dodatku - na chłopski rozum - zwiększenie powierzchni ściernej sprzęgła przy większym silniku wydawało mi się jak najbardziej zasadne. Stąd całe zamieszanie i moje dociekania;)
Wojdat10.04.2005 21:53

Skąd: Lublin
Od: 2003-12-30
Postów: 86
to jeszcze cos wtrace :)
rozrusznik od 2.0 jest dluzszy i przy tym mocniejszy , ten od 1.6 bedzie krecic ale zdecydowanie krocej wytrzyma

sprzeglo , oczywiscie ze trzeba zalozyc od 2.0 bo jest wieksze (220mm chyba) mocniejsze , a i oczywiscie zmiana samego sprzegla nic nie da trzeba to zrobic z dociskiem , lozysko sprzeglowe jest to samo

lecz jeszcze mozna sie naciacac na przypadek innej ilosci zabkow na wieloklinie wychodzacym ze skrzyni ,
tem od 1.6 jest inny niz od 2,0 wiec zmiana kompletnego sprzegla czasem nie pomoze bo nie bedzie pasic
wiec zostje wymia skrzyni
lecz najtansza opcja to jak wczesniej napisane zostawic docisk , i tarcze od 1.6
lecz mysle ze czeste wymiany sprzegla sie szykuja a i w koncu docisku tez
wiec lepiej odrazu zapodac komplet od 2.0

i jeszcze sprawa paliwa ..hmmm
wlasnie ja jutro odpale moje mowe 2.0 :) z nowa krzynią:) i zostaje problem paliwa !! jeszcze o tym nie myslalem ,ale nie mam w zbiorniku drugiego otworu by zrobic powrot ale mysle tylko nie wiem czy dobrze zeby zrobic wcinke w przewod paliwowy i polaczyc to trojnikiem powrot na zasileniu ??
hmmm no nic jutro sie okaze jak sobie z tym poradzilem
jscoolg10.04.2005 22:25

Skąd: Warszawa
Od: 2004-05-16
Postów: 27
Panowie - na dniach mnie czeka tak operacja Mam 2.0 bez osprzętu ale ze sprzęgłem
Czy dobrze zrozumiałem że:
Skrzynia od 1.6 pasuje do 2.0 (przy sprzegle 2.0 ) ?? Mój silnik jest od granady Obawiam się tylko o ząbki na wieloklinie Jesli nie bedzie pasowac to mam wsadzić skrzynie od granady ?? Tam z koleji mi podejście pod wał nie pasowało
Chłodnica - myśłałem że jest ta sama- czyżby różniły się wielkością (wydajnością) ??
Kolektor - ten od grani (4w 1 ) wygląda na taki sam jak moim 1.6 Rozumiem że nawet jeśli się różni to można wsadzić od 1.6 ??
Pozostaje sprawa gaźnika - na pocżątek chce wsadzić motorcrafta od 1.6 czy to będzie jeździć Jezdze na gazie więc gaźnik nie jest tu krytczny Jak tylko się odkuje finansowo czaje się na webera czy rozumiem że musze prowadzić z gaźnika rurke do zbiornika ?? Prawde mówiąc mi się to nie uśmiecha (dziurawienie zbiornika - puszczanie rurki etc) Wojdat napisz czy patent z trójnikiem zadziałał ?? Czy można do 2.0 włożyć webera od 1.6 ?? (tzn ze można to wiem ale czy nie będzie nędznie jeździł)
lukruś11.04.2005 08:57

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
to ja jeszcze swoje 3 grosze
-silnik miałem od granady i wszystko pasowało ze skrzynią
- zapłon jest od 1.6 bo w grani był bezstykowy a nie uśmiechało mi sie przerabiać całej elektryki
-sprzęgło jest od 1.6 już ponad 20 tyś (aż dzisiaj sprawdze czy się różniły )
-z gażnikiem od 1.6 to tylko kwestja regulacji (w czasie remontu gaźnika od 2.0 jeździł ten od 1.6 i wszystko było ok )
- czujnik temperatury i oleju jest od 1.6 bo te z granady pokazywały bzdury (2.0 jest z 81 r )
pozdrawiam .
Ramboost11.04.2005 11:07

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Jak wymieniasz cały nabój (silnik+skrzynia) to łącznik skrzyni biegów z wałem też jest inny. Od 2,0 wieloklin jest szerszy.
lukruś11.04.2005 11:55

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
U mnie skrzynia jest taunusowa i pasowała do silnika z granady. Skrzynia z grani jeździ u kumpla w taunim 1.6 i nie wspominał nic o jakiś problemach w jej zamontowaniu. Więc może te różnice w wieloklinach zalężą od wersji . Sprawdziłem tą tarcze sprzęgła i fakt w 2.0 jest troche większa .
Lucky11.04.2005 12:33

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
ok, Lukruś bo się pogubiłem - rozumiem, że sprawdziłeś i wyszło na to, że jednak masz większe sprzęgło? A jeśli to inne są tylko tarcze, czy dociski też były zmieniane?

Niedawno kupuiłem prawie nowe tarcze do 1.6 i sporo za nie przepłaciłem. Jeśli więc fizycznie można zostawić sprzęgło z 1.6, jedynie kosztem jego szybszego zużycia, to ja w to wchodze.... a można?

p.s.
a na początku wszystko wydawało się takie cholernie proste:) przyda się takie FAQ na przyszłość bo to w sumie dosyć popularna przeróbka.
lukruś11.04.2005 12:49

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
Po kolei bo namotałem :oops: .
Mam skrzynie i sprzegło od 1.6 zamontowane, a docisk od 2.0 i starą tarcze mam luzem i porównałem że jest wieksza od tej od 1.6 (przy przekładaniu silnika założyłem nową tarcze a starą sobie zostawiłem i teraz porównałem z tą od 2.0 )
Wieloklin na wyjściu z silnika w 2.0 z 81r był taki sam jak w silniku 1.6 z roku 77 . (może ktoś wczesniej cos pozamieniam ale nie przypuszczam )
Skrzynia która jeździła w granadzie z silnikiem 2.0 jeździ teraz u kumpla w taunim 1.6 (więc powinna też pasować ale nie ja ją wkładałem to nie wiem czy coś przerabiał czy nie )
Lucky11.04.2005 12:59

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
no to wszystko wiemy :) W moim przypadku połączenie jest nieco inne. Chcę sprowadzić 2.0 OHC ze Sierry, najlepiej z utwardzonymi gniazdami zaworów, czyli już lata 90te i to podbiąć do skrzyni IV Taunusa (cała reszta razem z mostem też zostaje z 1.6). A co z tej operacji wyniknie no to zobaczymy...
Wojdat12.04.2005 22:33

Skąd: Lublin
Od: 2003-12-30
Postów: 86
niestety u mnie problemy nadal 1!! :(

wiec co do ukladu paliwowego to zostanie taki jak byl bo bede zakladac gaznik od sciery nowy typ po 90r a on nie ma powrotu , niestety DAGv mi sie nie zmiescill pod maske :( po moich zmianach

co do gaznika motorcrafta to mysle ze bedzie chodzic ale slabiej a i pozniejsza zmiana na webera DAGV to razem z kolektorem trzeba bo inny

wydechowy taki sam
sa inne troche dluzsze ale to w capciu

co do sprzegla od 1,6 na docisku od 2.0 to kolejne wykminy i patety!!!! a czego?? bo tarcza pracuje wtedy na pewnej czesci docisku nie na jego calosci wiec lepiej zostawic komplet od 1.6 i tak jezdzic


LUKRUS
-"" zapłon jest od 1.6 bo w grani był bezstykowy a nie uśmiechało mi sie przerabiać całej elektryki""
czy jestes pewien ze chdzi o rzedowke??
hmm bo sie jeszcze nie spotkałem
lukruś13.04.2005 08:18

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
Tak grania była jedną z ostatnich i miała już zapłon bezstykowy . W sumie mam cały komplet wiazke , modół itp ale i tak mnie czeka wymiana całej wiązki el w taunim to może wtedy sie pobawie .
Pozdrawiam
granadziarz20.04.2005 08:01

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
Uwaga na miski olejowe!
przy przekładaniu sierrowego ochca do tauniaka okazało sie że ma inną miskę olejową i smok oleju. Usiadł mi miską na belkę....
przełożyłem miskę i smok oleju od 1,3 i jeździ.
Ramboost20.04.2005 10:51

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Odnośnie łaczników skrzyni biegów (przegub) to tutaj opisane:
http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=259&highlight=przegub

1,6 - wąski frez
2,0 i większe, łącznie z 2,3 diesel Sierra - szeroki frez
O ile sie nie mylę, to rocznik tauniaka nieistotny.

[odpowiedz]
[1]