Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Sprężyny do Taunusa
[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>
Sprężyny do Taunusa
AutorWiadomość
StaFF3613.06.2005 23:14

Skąd: Czeladź
Od: 2005-04-08
Postów: 77
Z jakich aut pasują sprężyny do taunusa III??? i ile wynosi taka cena rossądna sprężynek???
świrus13.06.2005 23:24

Skąd: Żelechów, Tullamore
Od: 2005-04-22
Postów: 340
:D Podejżewam że będą pasowały sprężyny od taunusaII hihihihihi :lol: :D
A tak na poważnie, to ciekaw jestem czy istnieją takie katalogi, gdzie podane są wymiary sprężynek, z różnych aut. tak jak jest np. z filtrami pow. lub oleju? :wink:
Talar14.06.2005 10:25

Skąd: Gorzów Wlkp
Od: 2004-10-27
Postów: 81
no pasować będą, ale niekoniecznie są te same.
jest katalog sprężyn. byłem u kolegi w sklepie i właśnie porównywałem spręzyny od tauna i od merca i innych aut, co by podpasiło.
między taunem MkII i Mk II jest różnica w długości sprężyn, i grubosci drutu z jakiego są zrobione.
detali nie pamietam, wiem tylko ze sprężzyna tył od MK III ma grubosć 13mm a od MK II 14,5 z przodu grubość chyba ta sama. różnią się wysokością, jest to różnica ok 2cm
StaFF3614.06.2005 11:32

Skąd: Czeladź
Od: 2005-04-08
Postów: 77
to mógłbyś napisać z jakich autek pasują do taunuska sprężynki
StaFF3616.06.2005 22:44

Skąd: Czeladź
Od: 2005-04-08
Postów: 77
jak widze Talar nie może mi pomóc z tymi sprężynkami:(. Ale czy ktoś nie wie jakie sprężynki pasują na przód do taunuska? Z tego co słyszałem to dużo części pasuje ze sierry do tauniego i czy sprężynki też???
ramga16.06.2005 22:55

Od: 2005-05-31
Postów: 42
Jeśli mogę włączyć się do dyskusji . 5 lat temu równiez rozglądałem się za mozliwością nabycia tylnych sprężyn do Tauni III . Ceny w sklepach mnie nieco przerażały a jeszcze termin realizacji zamówienia . Sklepikarze są miejscami porąbani - za kompletny rozrząd do V-6 wołali 80 zł , za spreżyny 2 szt 420 zł. Pojechałem z 1 szt do firmy wytwarzającej sprężyny na zamówienie i w ciagu 5 dni otrzymałem kpl. z gumami za 240 zł. Dodam iż zapytano czy mają być wzmocnione czy normalne . Powiedziałem iż używam silnika V-6 , 2,3 ltr wiec autko trochę zamiata . Poradzono i wykonano do bardziej sportowej jazdy . Jest to moim zdaniem bardziej rozsądne podejście . Kłopot w tym że realizowałem to w stolicy " pyralandii" Poznaniu. Sadzę że obecnie jest dużo firm wytwarzajacych sprężyny . Pozdrawiam .
amator16.06.2005 23:03
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
No dobra ... tylko tak sie zastanawiam ... a nie mozesz kupic poprostu do tauniaka sprezyn od ... tauniaka/cortiny?
Pytales w ogole w jakiejs hurtowni, sklepie moto?

Ja ostatnio wstawilem dwie nowki na tyl ... wys. 313 śr. 14.
Talar17.06.2005 07:54

Skąd: Gorzów Wlkp
Od: 2004-10-27
Postów: 81
sorry, ale nie miałem czasu aby wpaść do sklepu kumpla i szukać w katalogu tych sprężyn.
ale ogółem idziesz do sklepu z częsciami auto, oni maja katalogi.
jest taki niewielki pomarańczowy katalog do sprężyn.
do tauna są bez zproblemu. do MkII i Mk III
za 120zł/sz nówka funfel.
jeśli chcesz sportowe, to faktycznie lepiej zamówić w poznaniu, lub na allegro. za 550zł komple wzmocnione z drutu fi 16mm
jeśli chcesz dopasować z katalogu nowe, ale też z drutu fi 16mm to szukaj od merca 123
ale te to kosztują 200zł/szt, wiec bezsesnu zamawiać nowe w sklepie od merca, skoro za 120zł/szt masz do tauna.
jeśli chcesz ze szrotu, to niestety idziesz i dobierasz.
postaram sie dziś wpisać wymiary sprężyn do tauna.
Lucky17.06.2005 10:36

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
A jeśli opcja jest taka, że chciałbym obniżyć auto o parę centymetrów i troche je usztwynić... właśnie poprzez wymienę sprężyn na takie, które dadzą mi wspomniany efekt. Z jakiego auta można by zrobić taki przeszczep?
a_patch17.06.2005 10:38

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
Hyundai Stellar w/g katalogu Cofap'a ma identyczne amortyzatory zarówno na tył, jak i na przód. Zastanawia mnie, czy reszty zawieszenia również nie skubnęli od Taunusa :)
świrus17.06.2005 16:12

Skąd: Żelechów, Tullamore
Od: 2005-04-22
Postów: 340
[quote:392a74719a="a_patch"]Hyundai Stellar w/g katalogu Cofap'a ma identyczne amortyzatory zarówno na tył, jak i na przód. :)[/quote:392a74719a]

sprężynki, kolego sprężynki! :D
maroo17.06.2005 23:56

Skąd: Kraków
Od: 2005-01-17
Postów: 110
Jesli chodzi o spręzyny to podchodzą od poloneza tylko trzeba je chyba przyciąć bo są dlugie.Wtedy jak sie chce mieć twardsze to można z poloneza trucka.Prócz tego jesli chodzi o spreżyny z mercedesa to podchodzą z beczki.
jscoolg18.06.2005 12:25

Skąd: Warszawa
Od: 2004-05-16
Postów: 27
Gdzie można kupić spreżyny do Tauna za 120 zł ????
Panowie w Wawie krzyczą mi 3 stówy sztuka !!! Z używkami nie chce kombinować. Czy jest sens regenerować spręzyny (utwardzać) ???
przemas19.06.2005 15:21

Skąd: Opacz / Pruszków
Od: 2005-03-12
Postów: 5
Ostatnio wymieniałem w swoim bylym dziobie sprężyny na nówki, mam do niego numer, a dogadałem się z nim to dowiozł mi. Chętnym podaję numer tel kom. 504656882, a i jeszcze płaciłem coś ok.160zł za sztukę.
świrus19.06.2005 15:35

Skąd: Żelechów, Tullamore
Od: 2005-04-22
Postów: 340
[quote:01f5bcd61d="maroo"]Jesli chodzi o spręzyny to podchodzą od poloneza tylko trzeba je chyba przyciąć bo są dlugie.[/quote:01f5bcd61d]



Z tego co wiem spręzyn nie powinno się ciąc, jesli już to niech to zrobi odpowiedni fachura. :wink: bo spręzyny podczas pracy nie działają tylko na ściskanie. Oprucz ściskania pracują skrętnie! w niektórych zawiechach sprężyny mają jeden, a w innych dwa (zamki). I tak sprężyna musi trafiać swoim (zamkiem) w odpowiednie przetłoczenie w wachaczu i w górnym mocowaniu. Bo inaczej sprężynki nie pracują tak jak powinne. :D więc jeśli ciąć to naprawdę z głową!!! :wink: pozdr.
wojt20.06.2005 00:23

Skąd: Bydgoszcz
Od: 2003-11-01
WWW
Postów: 31
W zeszłym roku wymianialem wszystkie sprezyny w dziobaku na nowe.
Tyl - kupilem oryginalne - ok 120 sztuka (Moto Bartek w Bydgoszczy)
Do przodu nie udalo sie kupic oryginalu - zalozylem od poloneza - ucinalem o 1 zwój.
Talar22.06.2005 21:12

Skąd: Gorzów Wlkp
Od: 2004-10-27
Postów: 81
podaje wymiar sprężyn taunusa.

taunus MkII

przód:
grubość drutu 14,5mm
srednica spręzyny 128mm
wysokosc 325mm

tył:
grubość drutu 14mm
srednica spręzyny 129mm
wysokosc 313mm

taunus MkIII

przód:
grubość drutu 13,5mm
srednica spręzyny 127mm
wysokosc 340mm

tył: taki sam jak w Mk II

poza tym,
do tyłu w katalogu widnieje sprężyna na tył "wzmacniana" (ale jest nie do dostania)

grubość drutu 15mm
srednica spręzyny 128mm
wysokosc 300mm

teraz z takimi wymiarami można chodzić po sklepach i szukać.
jak doszukałem sie w katalogu, że mercedes 123 ma podobne, tzn. grubosć drutu 16mm, troche wyższe to sie ucieszyłem.. ale cena ponad 200zł sprowadziła mnie na ziemie.
chyba jednak dorobie w poznaniu.
maroo27.06.2005 21:17

Skąd: Kraków
Od: 2005-01-17
Postów: 110
Z tego co wiem spręzyn nie powinno się ciąc, jesli już to niech to zrobi odpowiedni fachura. bo spręzyny podczas pracy nie działają tylko na ściskanie. Oprucz ściskania pracują skrętnie! w niektórych zawiechach sprężyny mają jeden, a w innych dwa (zamki). I tak sprężyna musi trafiać swoim (zamkiem) w odpowiednie przetłoczenie w wachaczu i w górnym mocowaniu. Bo inaczej sprężynki nie pracują tak jak powinne. więc jeśli ciąć to naprawdę z głową!!! pozdr.

Niewiem czy to dobrze zrobiłem z tym tekstem ale do rzeczy.Odnośnie zamków w spręzynach Taunusowskich to jest tylko jeden zamek na dolnym wachaczu na górnym zamka nie ma.A pytałem sie ostatnio o spreżyny do poloneza Trucka to kosztują ok.50zł.szt. a są dość twarde czyli pod jakąś v-ke by mogly dobrze pasować.Ja sam zalożylem z poloneza do przodu tylko za dużo obciąlem(3 zwoje)i mi niezle dobija na dziurach.Ale następne obetne o dwa zwoje i myśle ze powinienem uzyskać efekt auta obnizonego(czyt.lepiej prowadzacego sie)i sztywniejszego.Jak zrobie to sie podziele uwagami.Pozdro 4All
StaFF3627.06.2005 21:40

Skąd: Czeladź
Od: 2005-04-08
Postów: 77
Ja właśnie mam zamiar walnąć sobie sprężynki od trucka na przód i na tył tylko myśle sobie czy ściąć o jeden czy o dwa zwoje przednie sprężynki bo mam silniczek 1.6 ohc i nie wiem jak by siadł żeby też nie zadużo poszedł w dół bo teraz mam tak że odzieram o podłoge na wybojach. A nie wiem o ile ściąć tylne sprężynki żeby nie był zawysoko ani za nisko tak w sam raz :). Jak już ktoś to robił albo robi niech się podzieli o ile najlepiej ściąć
maroo29.06.2005 01:21

Skąd: Kraków
Od: 2005-01-17
Postów: 110
Staff ja na twoim miejscu narazie bym obciął o jeden zwój i zobaczyl jak bedzie.Wez pod uwage że na samym początku auto i tak bedzie stało wyżej niz jak sie spreżyna uloży po jakims czasie.Bo jak obetniesz za dużo to przecież nie bedziesz dospawywal ucietego zwoja :lol: A tył przytnij o pół zwoja.Bo ja obcialem o jeden i auto mam cholernie nisko.Mi to tam pasuje tylko zeby procz tego te spręzyny miały progresywną charakterystyke to by było miodzio.Pozdro 8)

[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>