Technika |
Index >> Garaż >> Sprężyny do Taunusa |
[odpowiedz] |
|
Sprężyny do Taunusa |
Autor | Wiadomość |
StaFF36 | 13.06.2005 23:14 |
Skąd: Czeladź Od: 2005-04-08 Postów: 77 | Z jakich aut pasują sprężyny do taunusa III??? i ile wynosi taka cena rossądna sprężynek??? |
świrus | 13.06.2005 23:24 |
Skąd: Żelechów, Tullamore Od: 2005-04-22 Postów: 340 | :D Podejżewam że będą pasowały sprężyny od taunusaII hihihihihi :lol: :D A tak na poważnie, to ciekaw jestem czy istnieją takie katalogi, gdzie podane są wymiary sprężynek, z różnych aut. tak jak jest np. z filtrami pow. lub oleju? :wink: |
Talar | 14.06.2005 10:25 |
Skąd: Gorzów Wlkp Od: 2004-10-27 Postów: 81 | no pasować będą, ale niekoniecznie są te same. jest katalog sprężyn. byłem u kolegi w sklepie i właśnie porównywałem spręzyny od tauna i od merca i innych aut, co by podpasiło. między taunem MkII i Mk II jest różnica w długości sprężyn, i grubosci drutu z jakiego są zrobione. detali nie pamietam, wiem tylko ze sprężzyna tył od MK III ma grubosć 13mm a od MK II 14,5 z przodu grubość chyba ta sama. różnią się wysokością, jest to różnica ok 2cm |
StaFF36 | 14.06.2005 11:32 |
Skąd: Czeladź Od: 2005-04-08 Postów: 77 | to mógłbyś napisać z jakich autek pasują do taunuska sprężynki |
StaFF36 | 16.06.2005 22:44 |
Skąd: Czeladź Od: 2005-04-08 Postów: 77 | jak widze Talar nie może mi pomóc z tymi sprężynkami:(. Ale czy ktoś nie wie jakie sprężynki pasują na przód do taunuska? Z tego co słyszałem to dużo części pasuje ze sierry do tauniego i czy sprężynki też??? |
ramga | 16.06.2005 22:55 |
Od: 2005-05-31 Postów: 42 | Jeśli mogę włączyć się do dyskusji . 5 lat temu równiez rozglądałem się za mozliwością nabycia tylnych sprężyn do Tauni III . Ceny w sklepach mnie nieco przerażały a jeszcze termin realizacji zamówienia . Sklepikarze są miejscami porąbani - za kompletny rozrząd do V-6 wołali 80 zł , za spreżyny 2 szt 420 zł. Pojechałem z 1 szt do firmy wytwarzającej sprężyny na zamówienie i w ciagu 5 dni otrzymałem kpl. z gumami za 240 zł. Dodam iż zapytano czy mają być wzmocnione czy normalne . Powiedziałem iż używam silnika V-6 , 2,3 ltr wiec autko trochę zamiata . Poradzono i wykonano do bardziej sportowej jazdy . Jest to moim zdaniem bardziej rozsądne podejście . Kłopot w tym że realizowałem to w stolicy " pyralandii" Poznaniu. Sadzę że obecnie jest dużo firm wytwarzajacych sprężyny . Pozdrawiam . |
amator | 16.06.2005 23:03 |
Administrator
| No dobra ... tylko tak sie zastanawiam ... a nie mozesz kupic poprostu do tauniaka sprezyn od ... tauniaka/cortiny? Pytales w ogole w jakiejs hurtowni, sklepie moto? Ja ostatnio wstawilem dwie nowki na tyl ... wys. 313 śr. 14. |
Talar | 17.06.2005 07:54 |
Skąd: Gorzów Wlkp Od: 2004-10-27 Postów: 81 | sorry, ale nie miałem czasu aby wpaść do sklepu kumpla i szukać w katalogu tych sprężyn. ale ogółem idziesz do sklepu z częsciami auto, oni maja katalogi. jest taki niewielki pomarańczowy katalog do sprężyn. do tauna są bez zproblemu. do MkII i Mk III za 120zł/sz nówka funfel. jeśli chcesz sportowe, to faktycznie lepiej zamówić w poznaniu, lub na allegro. za 550zł komple wzmocnione z drutu fi 16mm jeśli chcesz dopasować z katalogu nowe, ale też z drutu fi 16mm to szukaj od merca 123 ale te to kosztują 200zł/szt, wiec bezsesnu zamawiać nowe w sklepie od merca, skoro za 120zł/szt masz do tauna. jeśli chcesz ze szrotu, to niestety idziesz i dobierasz. postaram sie dziś wpisać wymiary sprężyn do tauna. |
Lucky | 17.06.2005 10:36 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | A jeśli opcja jest taka, że chciałbym obniżyć auto o parę centymetrów i troche je usztwynić... właśnie poprzez wymienę sprężyn na takie, które dadzą mi wspomniany efekt. Z jakiego auta można by zrobić taki przeszczep? |
a_patch | 17.06.2005 10:38 |
| Hyundai Stellar w/g katalogu Cofap'a ma identyczne amortyzatory zarówno na tył, jak i na przód. Zastanawia mnie, czy reszty zawieszenia również nie skubnęli od Taunusa :) |
świrus | 17.06.2005 16:12 |
Skąd: Żelechów, Tullamore Od: 2005-04-22 Postów: 340 | [quote:392a74719a="a_patch"]Hyundai Stellar w/g katalogu Cofap'a ma identyczne amortyzatory zarówno na tył, jak i na przód. :)[/quote:392a74719a] sprężynki, kolego sprężynki! :D |
maroo | 17.06.2005 23:56 |
Skąd: Kraków Od: 2005-01-17 Postów: 110 | Jesli chodzi o spręzyny to podchodzą od poloneza tylko trzeba je chyba przyciąć bo są dlugie.Wtedy jak sie chce mieć twardsze to można z poloneza trucka.Prócz tego jesli chodzi o spreżyny z mercedesa to podchodzą z beczki. |
jscoolg | 18.06.2005 12:25 |
Skąd: Warszawa Od: 2004-05-16 Postów: 27 | Gdzie można kupić spreżyny do Tauna za 120 zł ???? Panowie w Wawie krzyczą mi 3 stówy sztuka !!! Z używkami nie chce kombinować. Czy jest sens regenerować spręzyny (utwardzać) ??? |
przemas | 19.06.2005 15:21 |
Skąd: Opacz / Pruszków Od: 2005-03-12 Postów: 5 | Ostatnio wymieniałem w swoim bylym dziobie sprężyny na nówki, mam do niego numer, a dogadałem się z nim to dowiozł mi. Chętnym podaję numer tel kom. 504656882, a i jeszcze płaciłem coś ok.160zł za sztukę. |
świrus | 19.06.2005 15:35 |
Skąd: Żelechów, Tullamore Od: 2005-04-22 Postów: 340 | [quote:01f5bcd61d="maroo"]Jesli chodzi o spręzyny to podchodzą od poloneza tylko trzeba je chyba przyciąć bo są dlugie.[/quote:01f5bcd61d] Z tego co wiem spręzyn nie powinno się ciąc, jesli już to niech to zrobi odpowiedni fachura. :wink: bo spręzyny podczas pracy nie działają tylko na ściskanie. Oprucz ściskania pracują skrętnie! w niektórych zawiechach sprężyny mają jeden, a w innych dwa (zamki). I tak sprężyna musi trafiać swoim (zamkiem) w odpowiednie przetłoczenie w wachaczu i w górnym mocowaniu. Bo inaczej sprężynki nie pracują tak jak powinne. :D więc jeśli ciąć to naprawdę z głową!!! :wink: pozdr. |
wojt | 20.06.2005 00:23 |
W zeszłym roku wymianialem wszystkie sprezyny w dziobaku na nowe. Tyl - kupilem oryginalne - ok 120 sztuka (Moto Bartek w Bydgoszczy) Do przodu nie udalo sie kupic oryginalu - zalozylem od poloneza - ucinalem o 1 zwój. | |
Talar | 22.06.2005 21:12 |
Skąd: Gorzów Wlkp Od: 2004-10-27 Postów: 81 | podaje wymiar sprężyn taunusa. taunus MkII przód: grubość drutu 14,5mm srednica spręzyny 128mm wysokosc 325mm tył: grubość drutu 14mm srednica spręzyny 129mm wysokosc 313mm taunus MkIII przód: grubość drutu 13,5mm srednica spręzyny 127mm wysokosc 340mm tył: taki sam jak w Mk II poza tym, do tyłu w katalogu widnieje sprężyna na tył "wzmacniana" (ale jest nie do dostania) grubość drutu 15mm srednica spręzyny 128mm wysokosc 300mm teraz z takimi wymiarami można chodzić po sklepach i szukać. jak doszukałem sie w katalogu, że mercedes 123 ma podobne, tzn. grubosć drutu 16mm, troche wyższe to sie ucieszyłem.. ale cena ponad 200zł sprowadziła mnie na ziemie. chyba jednak dorobie w poznaniu. |
maroo | 27.06.2005 21:17 |
Skąd: Kraków Od: 2005-01-17 Postów: 110 | Z tego co wiem spręzyn nie powinno się ciąc, jesli już to niech to zrobi odpowiedni fachura. bo spręzyny podczas pracy nie działają tylko na ściskanie. Oprucz ściskania pracują skrętnie! w niektórych zawiechach sprężyny mają jeden, a w innych dwa (zamki). I tak sprężyna musi trafiać swoim (zamkiem) w odpowiednie przetłoczenie w wachaczu i w górnym mocowaniu. Bo inaczej sprężynki nie pracują tak jak powinne. więc jeśli ciąć to naprawdę z głową!!! pozdr. Niewiem czy to dobrze zrobiłem z tym tekstem ale do rzeczy.Odnośnie zamków w spręzynach Taunusowskich to jest tylko jeden zamek na dolnym wachaczu na górnym zamka nie ma.A pytałem sie ostatnio o spreżyny do poloneza Trucka to kosztują ok.50zł.szt. a są dość twarde czyli pod jakąś v-ke by mogly dobrze pasować.Ja sam zalożylem z poloneza do przodu tylko za dużo obciąlem(3 zwoje)i mi niezle dobija na dziurach.Ale następne obetne o dwa zwoje i myśle ze powinienem uzyskać efekt auta obnizonego(czyt.lepiej prowadzacego sie)i sztywniejszego.Jak zrobie to sie podziele uwagami.Pozdro 4All |
StaFF36 | 27.06.2005 21:40 |
Skąd: Czeladź Od: 2005-04-08 Postów: 77 | Ja właśnie mam zamiar walnąć sobie sprężynki od trucka na przód i na tył tylko myśle sobie czy ściąć o jeden czy o dwa zwoje przednie sprężynki bo mam silniczek 1.6 ohc i nie wiem jak by siadł żeby też nie zadużo poszedł w dół bo teraz mam tak że odzieram o podłoge na wybojach. A nie wiem o ile ściąć tylne sprężynki żeby nie był zawysoko ani za nisko tak w sam raz :). Jak już ktoś to robił albo robi niech się podzieli o ile najlepiej ściąć |
maroo | 29.06.2005 01:21 |
Skąd: Kraków Od: 2005-01-17 Postów: 110 | Staff ja na twoim miejscu narazie bym obciął o jeden zwój i zobaczyl jak bedzie.Wez pod uwage że na samym początku auto i tak bedzie stało wyżej niz jak sie spreżyna uloży po jakims czasie.Bo jak obetniesz za dużo to przecież nie bedziesz dospawywal ucietego zwoja :lol: A tył przytnij o pół zwoja.Bo ja obcialem o jeden i auto mam cholernie nisko.Mi to tam pasuje tylko zeby procz tego te spręzyny miały progresywną charakterystyke to by było miodzio.Pozdro 8) |
[odpowiedz] |
|