Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Silnik 2.0 V6 & Skrzynia biegow typ 9
[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>
Silnik 2.0 V6 & Skrzynia biegow typ 9
AutorWiadomość
dawidxyz14.09.2005 20:52

Od: 2005-09-14
Postów: 13
moze ktos wie jak polaczyc skrzynie biegow typ 9 z silnikiem 2.0 v6 kwestia jest taka ze wczesniej byla skrzynia 4-biegowa z cienszym walkiem 12.7 mm a teraz mam skrzynie z walkiem o grubosci 15 mm lozysko ma zewnetrzny wymiar 19 mm i nie sa podobno produkowane lozyska o wymiarze 19 x 15 mm. jesli juz ktos to walkowal to prosze o jakies sensowne rozwiazanie. rozwazam ztoczenie walka do grubosci 12,7 mm.
Gośćkup tuleje sluzaca do tego samego co to lozysko od malucha i daj do stoczenia, ja mam tak u siebie zrobione i jezdzi bez zarzutu.
Burza14.09.2005 22:07

Od: 2004-04-03
Postów: 178
mozna zdaje się stoczyć,ale wywalac 4 z dlugimi biegami...mi by było żal do 4cylindrowek to ma jakis sens ale do 2.0v6...
Ziela14.09.2005 22:07

Skąd: Zielona Góra
Od: 2004-06-11
WWW
Postów: 231
to pisalem ja. Ziela :P
dawidxyz14.09.2005 23:10

Od: 2005-09-14
Postów: 13
w sumie to od niedawna zaczalem sie fascynowac fordami i wiem o nich bardzo malo w dosc krotkim czasie od poczatku wakacji postanowilem wprowadzic pare zmian do auta dowiedzialem sie ze mam zalozony most od rzedowki ale mam pierwszy most od tego taunusa z walnieta poloska na obecnym moscie predkosc auta wynosi max 167km\h po wymianie mostu powinno sie to polepszyc i mysle ze osiagnie te 200 km/h a zeby nie meczyc tak silnika bo przy tych 167 to (wydaje sie ze silnik ma sie rozpasc) postanowilem zalozyc skrzynie 5 biegowa i zobaczyc jak to bedzie wtedy z praca tego silnika oczywiscie dowiem sie jak wymienie ten most a to juz zapewne niebawem
a_patch15.09.2005 13:12

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
Skąd wy bierzecie takie kosmiczne prędkości? W/g fabrycznych danych 2,0 v6 ma max=165km/h. Tak samo jest z 1,6. Nawet biorąc pod uwagę przekłamanie liczników to "drobinę" wędkarskie opowieści.
lukruś15.09.2005 16:45

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
Zasadniczo mój taunus z mostem od 2.0 automat po tym jak zmieniłem silnik na zdrowe pinto 2.0 rozpedza sie bez problemu do predkości 180 km/h ale zaczynaja mu wibrować niektóre blachy i pozdrawia innych prawym błotnikiem. Planuje wsadzenie mu teraz skrzyni piątki i mostu o innym przełozeniu takl żeby na 5 przy około 5500 obr. miał 160 - 170 bo wg mnie tauni nie jest pojazdem którym bespiecznie jest osiagać takie predkości . Ale te 165 fabryczne to chyba każdy tauni 1.6 bez problemu osiągnie więc to raczej nie wędkarstwo , nie wiem czy jest to spowodowane lepszym paliwem niż kilkanaście lat temu czy jakimiś innymi czynnikami ale naprawde taunusy są dość żwawe .
dawidxyz15.09.2005 17:31

Od: 2005-09-14
Postów: 13
jezeli mi sie uda to co planuje czyli wymiana skrzyni na 5 i zmiana mostu na bardziej mulowaty aczkolwiek pozwalajacy teoretycznie osiagac wieksze predkosci to jednak jestem gotow pojechac te 200 km/h i gleboko w to wierze bo w sumie po co te liczniki w taunusach maja podane ponad 2 setki rozmawialem z pewnym kolega ze szczecina ktory zajmuje sie sprzedaza naprawa itp samochodami marki ford i on nie tyle co wierzy ale mnie zapewnia ze jest mozliwe osiagniecie okolo 201 km/h uwazam go za rozsadnego czlowieka wiec chyba mu wierze jesli mi sie to powiedzie to napewno bedzie to uwiecznione filmikiem z autostrady w niemczech zeby nie bylo to i tamto ze moze ktos wyssal z palca :lol: ale to dopiero sa plany narazie taunus utknal na podnosniku srubowym ktory sie troszku popsul :twisted: mam nadzieje ze most zaloze w ciagu 2 tygodni i wtedy sie okaze co i jak z tymi moimi domyslami
gleacken15.09.2005 20:27

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
szczerze to da rade zrobic tauna tak zeby szybciej pojechal ale nasowa sie pytanie po co? gdzie ty bedziesz takie predkosci rozwijac? znasz takie drogi w polsce zeby tak pojezdzic? czy bedziesz raz na jakisz czas jezdzic do niemiec zeby sie przejechac taunem 200km/h. nie lepiej zrobic tauna tak zeby szybciej sie rozpedzal ale mial mniejsza predkosc max? moim zdaniem te 170km/h wystarczy, no ale jak tak postanowiles to tak zrobisz tylko taka mala rada zrob odrazu tak zeby taun z tych 200km/h chcial wyhamowac :wink:
dawidxyz15.09.2005 21:20

Od: 2005-09-14
Postów: 13
masz racje ze u nas nie ma gdzie ganiac z takimi predkosciami ale ja sie uparlem na te magiczne 200 nie z tego wzgledu ze chce jezdzic z taka predkoscia ale w celach czystego zaciekawienia po co sie daje te ponad 2 setki na liczniku skoro samochod tyle nie jezdzi na oryginalnym zestawie (silnik + skrzynia ) wiec pytanie sie nasowa po co? moze to tylko chwyt reklamowy z 1978 r zastosowany by zlapac klientow na predkosci podane na liczniku zwiekszyc sprzedaz aut cos w tym musi byc. a co do hamulcow to pilnie potrzebuje sie dowiedziec czy sa dostepne jakies wklady regeneracyjne do zaciskow na przod.? czy po prostu trzeba szukac calych nowiusienkich czy po prostu isc na szrot i sie modlic po drodze? a tak w sumie to moje autko tak mysle bardziej wyglada reprezentacyjnie nuiz wyscigowo choc to kwestia gustu
Krzych3515.09.2005 22:59

Skąd: Podlasie:)
Od: 2005-04-25
Postów: 12
kolega z bialegostoku ma takie polaczenie V plus skrzynka pięc biegów ma to opisane na capri
http://www.capri.pl/page/4027b585e4f9b
i pozdrowionka
Ziela16.09.2005 10:15

Skąd: Zielona Góra
Od: 2004-06-11
WWW
Postów: 231
No ja u siebie mam tez polaczenie 2.0 V6 ze skrzynia 5bieg ze scierki.
Jako ze silnik byl automat wiec nie bylo lozyska. Nie moglem dostac lozyska do takiego gniazda jakie bylo w wale, wiec tak jak pisalem, zakupilem tuleje od malucha, i dotoczylem na wymiar. Smiga bez problemu. Teraz szykuje sie na wymiane mostu na most od 2.0V bo zostawilem sobie od 1.6 (lepsza przyspiecha) fakt ze swiatel zbiera sie baardzo ladnie, ale biegi sa zajebardzo krotkie. Tak wiec jednak laduje most od 2.0. No i predkosc max nie jest powalajaca, 120 na trasie i nie ma sensu wiecej bo wydaje sie ze silnik zaraz wyskoczy spod machy.

200km/h jak najbardziej realne, Nie wiem jak bardzo klamal mi licznik ale na 1.6 ze skrzynia 5 mialem na nim 190, niech nawet klamie o te 10 to bylo 180, inna sprawa ze to bylo zabojstwo dla silnika. Ale 150-60 to jezdzilem i to bardzo czesto na trasie. Wiec przy moscie od 2.0 mysle ze spokojnie.
świrus16.09.2005 17:43

Skąd: Żelechów, Tullamore
Od: 2005-04-22
Postów: 340
:D Ja u siebie mam zdrowy i lekko podkręcony silnik 2,0. R4 i skrzynie 5b od ścierki w połączeniu z mostem 3.78 i kołami 225/60R15 prędkość 180 była normalką (pomiar za pomocą drugiego samochodu) nie miałem gdzie sprawdzić ale założę się że 200km/h by poleciał. Ale do takich rekordów potrzeba naprawdę dobrej drogi dla taunusa!! Bo mój mimo kompletu nowych amorków i sztywniejszego obniżonego zawieszenia przy 170/180 na zwykłej drodze sam sobie zmieniał pasy. Taunus ma starej konstrukcji zawiechę i nie za dobrze trzyma się drogi i to bujanie! :wink: teraz mam most 4.11 i v-max to 160km/h.
POZDRO
dawidxyz16.09.2005 17:49

Od: 2005-09-14
Postów: 13
co do predkosci moego taunusa to jak go kupilem to troszke mi oszukiwal ale dowiedzialem sie od kolegi od ktorego kupywalem auto ze w taunim jest zalozony inny most i to jest wina tego calego zamieszania wiec postanowilem doprowadzic to wszystko do ladu i skladu bez rycia w liczniku pierwsze co zrobilem to zalozylem alufelgi 16'' z oponami 215/16/55 i auto prawie wyrownalo wskazania do bardziej wiarygodnych (spr5awdzalem na tych radarach co wisza nad trasami i wypisuja wiecznie zwolnij bo jedziesz .....itd )oszukiwal juz tylko o 6 km/h ale niestety z przyczyn technicznych kola zaczely mi wyrywac blotniki musialem zrezygnowac z opon 215 zamienilem je na 205. opony obnizyly sie o jakies 3 cm i jest prawie juz ok ale nie mialem okazji ostatnio nigdzie przetestowac przeklaman licznika wiec narazie nie wiem co sie u mnie zmienilo wczesniej tauni jezdzil na stalowych obreczach opony 165/13/55 i tam oszustwo bylo dosc znaczne pokazywal 170 na liczniku a w sumie bylo mniej jakies 156 km/h
Ramboost16.09.2005 18:44

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
A powiedzcie mi ino, co ma na celu osiąganie przez tauniego 200km/h ?
Czy w ten sposób ktos chce udowodnić wyższość Taunusa nad innymi szybkimi samochodami? Czy po prostu życie mu się znudziło?
Taunus z założenia konstrukcyjnego ma być wygodną, jeżdżącą kanapą rodzinną nie przeznaczoną do dużych predkości. Jeśli kogoś rajcuje wyciskanie 200 na godzinę, to niech kupi Sierrę Cosworth, a jesli chce osiagnąć to właśnie Taunusem, to polecam jeszcze inne sporty ekstremalne: za długie bungie lub paralotnia z papieru.
Faktycznie, można przerobić tauniego; podrasować zawieszenie, silnik, itp., ale to już nie będzie "ten" Taunus, tylko wytwór typu Monster Garage.
Mój np. wyciąga te 150-160, ale ile maksymalnie to nie wiem i nawet niezbyt mnie to ciekawi. W końcu mam dla kogo żyć.
Na codzień jeżdżę wozem, który bez bólu osiąga 200, a i tak nie mam gdzie się tak bujnąć. I przykro mi to mówić, ale podejrzewam, że żaden Taunus nie miałby szans. Taka już jego natura, trzeba go akceptować takim, jaki jest lub zmienić obiekt zainteresowania.

Ps. Amator, te 200 to jak jechałem od ciebie ;)
świrus16.09.2005 18:50

Skąd: Żelechów, Tullamore
Od: 2005-04-22
Postów: 340
"Taka już jego natura, trzeba go akceptować takim, jaki jest lub zmienić obiekt zainteresowania."



:D :D Bla bla bla...... :wink:
dawidxyz16.09.2005 20:18

Od: 2005-09-14
Postów: 13
w dalszym ciagu nie rozumiem dlaczego wiekszosc fordmaniakow na tym forum chce mi wmowic ze ja bede jezdzil 200 km na godzine ja tak nie twierdze chce po prostu przekonac sie na wlasnej skorze ze jest mozliwe osiagniecie tego co nam przedstawia licznik ktory tkwi za kierownica i dlaczego wstawienie mostu ktory powinien byc w oryginale i wstawienie do silnika 2.0 v6 skrzyni od sierry (by dac mu szanse na wykazanie sie a nie na rozpad) zaraz musimy nazywac tuningiem wiem doskonale i widze na codzien ze 70% ludzi musi spojrzec na to auto jak nim jade wiec dla mnie nie ma sensu jazda z potwornymi predkosciami jak wczesniej napisalem to nie jest samochod rajdowy jesli by mial taki byc to dostal by inny silnik nizsze zawieszenie i inne duperele a dla mnie to nie ma sensu bo tez mam inny woz ktory podobnie jak kolega napisal bez problemu ciagnie 2 setki i nim moge poszalec ale nie wtym rzecz moze ja wychodze z zalozenia ze nie chce miec tauniego ktory ukreca krzyzaki na swiatlach lecz spokojne auto z duzym zapasem predkosci :lol:
langi16.09.2005 22:02

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
A co ty chcesz koniecznie o Nagrodę Darwina zawalczyć ? Leć stary na pustynie w Nevadzie, tam takie testy przeprowadzają :) żeby przy okazji nie było postronnych ofiar...
Burza17.09.2005 19:04

Od: 2004-04-03
Postów: 178
[b:6a4ea6d27d]wjedź do garażu,zdejmij wał,odpal,wrzuć hmm tą piątke i do oporu i wiesz ile polecisz tylko uważaj żeby ci końcówka ze skrzyni nie wyleciała mi przy zwalnianiu ze 180 w miejscu wypadła he he,to najlepszy sposób sprawdzenia...[/b:6a4ea6d27d]
amator17.09.2005 22:53
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3558
[quote:cf9b4ce766="Ramboost"]Ps. Amator, te 200 to jak jechałem od ciebie ;)[/quote:cf9b4ce766]

Ramboost ... tak cos czulem ze pogalopowales ostro, bo jakos za szybko dostalem tego esemesa z Bydgoszczy. :lol: Nooo ale swoja droga ... fakt ... miales czym :wink:

A co do 200/hTauniakiem .... to jak kto tam chce. Jak Dawidxyz ma taki cel ... to dlaczego nie?

Ale to nie na moje nerwy ... i na nerwy mojego tauna. On po wyzej 120 dostaje palpitacji serca, migotania przedsionkow i dusznosci.

[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>