Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Mój slinik - dygresje na temat (długie)
[odpowiedz]
[1]
Mój slinik - dygresje na temat (długie)
AutorWiadomość
a_patch23.09.2005 13:17

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
... a ja nadal nie mogę dojść z tym moim Toonkiem do ładu. 1,6 pali 15-20l w zależności od tego jak bardzo w nim zamieszam, rozpędzam się szybciej na rowerze niż tym moim cudem, prędkość maksmalna (100km/h) osiągnięta po takim czasie, że już w zasadzie muszę hamować, totalny brak wolnych obrotów (pływają i silnik gaśnie), mimo, że czasami uda mi się je wyregulować, to przechodzi mu po przejażdżce, gaśnie przy: hamowaniu, [b:e2ccff4b52]włączeniu świateł[/b:e2ccff4b52], skręcaniu i przyspieszaniu. Przy depnięciu na pedał gazu jeszcze tak do 1/3 wysokości pedału coś się dzieje, powyżej absolutnie nic. Po regulacji Granadziarzowej w Gryźlinach samochód był znacznie raźniejszy, aaale spalił ponad 20l/100. Więc go przykręciłem. To samo dzieje się i na benzynie i na LPG. Samochód odpala całkiem sprawnie, no i w zasadzie jeździ.
Z faktów:
- świece nowe Iskra MT65PRS (wrzesień 2005 - wcześniej Vaneo jakieśtam)
- nowy przerywacz, filtr powietrza, filtr gazu (wrzesień 2005)
- kopułka, palec, kable motorcraft - przejechane jakieś 20.000
- kable chyba się świecą, ale tak bardziej przy świecach (nie sprawdzałem na świecach iskry)
- zapłon kręciłem na milion sposobów w obie strony
- wymieniłem membranki w parowniku (wrzesień 2005)
- zawory regulowane jakieś 16.000km temu
- świece suche, brązowawy nalot
- zero dmuchania przez korek wlewu oleju
- olej w silniku Castrol Tection mineralny czysty i zółciutki.
- śmierdzi spalinami w kabinie, ale to powód nieszczelności wydechy przy kolektorze
- dziura w chłodnicy i padnięty bendiks :D

W sumie nie piszę tego, żeby ktoś mnie poinformował, co może być nie tak, gdyż forum z capri.pl i z taunus.pl mam prawie w całości przekopane i wypróbowałem co tylko się dało, ale żadna z tych zmian nie dała wymiernych wyników. Nie zaprzeczam, że nie mam w ogóle smykałki do silników, ale biorąc pod uwage rachunek prawdopodobieństwa powinno mi się kiedyś tam udać, a najlepszy wynik jaki osiągnąłem to 15l/100km, co i tak jest o jakieś 3l za duzo jak na mój silnik. Tak więc pewnikiem oddam go w jakieś dobre "rence", których nie mam.
Z waszej strony oczekuję raczej na współczucie, pocieszenie i wsparcie w dalszej walce z upartą materią.
lukruś23.09.2005 14:18

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
bo z taunumi tak jest jak się czasami uprze to i na lawete nie da sie wsadzić .
Michal23.09.2005 14:48

Skąd: Gdańsk
Od: 2003-10-29
Postów: 439
Nie to zebym ja mial smykalke do silnikow ale chyba elementem zawodzacym w 1.6 (jak i 1.3) jest glownie gaznik Ford/Motorcraft VV. Moze znajdz kogos z Weberem do 1.6 i sprawdz wtedy ?
gleacken23.09.2005 15:35

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
dokladnie. ten gaznik tak ma :) moj tauni palil jakies 18-20l/100 gazu po czym zregenerowalem gaznik i zacza palic 13l/100 po miescie. ostatnio nawet na trasie spalil 8.3l/100km przy predkosci okolo 100km/h. zregeneruj mu gaznik albo zmien na webera, jak nie bedziesz mogl znalesc od sierry to zamontuj webera z pomyloneza, wedlug mechanika ktory do niedawna mial tauna to jest to lepsze rozwiazanie zniz weberek ze sierry :) wsumie mu wierze bo on na takim weberku jezdzil :)
amator23.09.2005 17:18
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
Eeeeee tam nie zgadzam sie, ze ten gaznik tak ma ....

Zeby zwalac na gaznik ... trzeba byc pewnym elektryki, bo niewazne ile przesmigales np. na platynkach, ale w jakim sa stanie ... a kable nie moga swiecic itd. itp .... :wink:

Potem rzetelnie sprawdzilbym kompresje.
Jak jest w normie ... to dalej ...

Mialem regulowane zawory i co z tego jak po 6 tys, nadawaly sie znowu do regulacji.

No i gaznik.
W sumie mam ze cztery VV ... z czego tylko dwa daja nadzieje na jazde. Ale nalezy wymienic wszelkie uszczelki, i membrany. Sprawdzic czy nie ma luzow na osce przepustnicy, czy krociec od dyszy glownej (przy szufladzie) nie jest skrzywiony i czy sprawna jest pompka przyspieszajaca, przeczyscic dysze itp.

Bo to w sumie dosc prymitywna konstrukcja, ale nie znosi bylejakosci. Jezeli zrobisz te rzeczy, co w brew pozorom przy tym gazniku nie jest bardzo trudne i nie bedzie bral lewego powietrza, a w odpowiednim momencie wzbogacal mieszanke ... to pozostaje jedynie regulacja obrotow i skladu mieszanki (z pomiarem).

Konczac ten nieco przydlugi wywod, :lol: dodam :lol: ze tez mam 1,6 i mi palil na poczatku pow. 20 ... Teraz doszedlem do 10-12.

Przyspieszenie jest dosc gowniane ... ale wlasnie przygotowuje nowa wersje gaznika do testow. Duzo nie wywalcze, bo pada powoli motur, ale nie zaszkadza sprobowac! :twisted:
granadziarz27.09.2005 07:26

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
Co ja mam powiedzieć?
Kompleksowa diagnostyka jak powiedział amator. Z jednej strony kompresja, zawory, szczelość układu dolotowego. Z drugiej strony przerywacz, kondensator, zapłon, regulatory zapłonu, kable WN, głowiczka cewki, kopułka i palec. Z trzeciej strony - reduktor.
optik2501.10.2005 23:00

Skąd: Chrzanow
Od: 2005-03-06
WWW
Postów: 26
a moj mi pali 20na trasie lpg (2.3 v6) ale jak dam gazu to mozna głowe o zagłowki rozbic ale nie pali mniej niz 20l.tylko mam taki problem ze na benz pali max 13 i nie wiem skad ta roznica bo instalacja regulowana była w serwisie
(nmd)02.10.2005 15:12

Skąd: warszawa
Od: 2005-02-06
Postów: 97
ogolnie przy roznych dziwnych problemach radze czasem spojrzec na kondensator. na cewke. na to czy jak damy prad na cewke prosto z akumulatora to silnik nie dostanie przypadkiem zrdrowych objawow.

(czasem w wyniku patentowania, roznych dziwnych przebic itd potrafi spasc napiecie na cewke. a to objawia sie slaba iskra, mniejszym butem wiekszym wciskaniem pedala itd itd.)
a_patch18.10.2005 20:03

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
No i po kłopocie... tak jak myślałem, zawory. Po regulacji samochód dziwnym trafem zaczął jeździć, przyspieszać, odzyskał wolne obroty i co najważniejsze pali 13 w mieście :D
amator18.10.2005 20:21
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
... a starej, poczciwej "szufladzie" ... jak zwykle sie dostalo :wink:
a_patch19.10.2005 10:11

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
Najłatwiej jest zwalić na cyganów :)
Gość[quote:33eb560710="(nmd)"]ogolnie przy roznych dziwnych problemach radze czasem spojrzec na kondensator. na cewke. na to czy jak damy prad na cewke prosto z akumulatora to silnik nie dostanie przypadkiem zrdrowych objawow.

(czasem w wyniku patentowania, roznych dziwnych przebic itd potrafi spasc napiecie na cewke. a to objawia sie slaba iskra, mniejszym butem wiekszym wciskaniem pedala itd itd.)[/quote:33eb560710]

[odpowiedz]
[1]