Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> drgania w granadzie
[odpowiedz]
[1]
drgania w granadzie
AutorWiadomość
langi10.11.2005 19:14

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Witam

Problem rysuje się następujący:

Podczas przyspieszania tak powyżej 2500 obr/min miałem lekkie wibracje, drgania odczuwalne na całej budzie. Przy spokojnej jedzie (do 90km/h) były nieodczuwalne, dopiero tak powyżej 100 trochę wibrowało ale było to do zniesienia.
Postanowiłem więz rozprawić się z tym problemem i udałe się do firny naprawiające wały napędowe. Wymontowali, sprawdzili krzyżaki i podporę, wyważyli i zamontowali ponownie.
I teraz sytuacja się odwróciła, jak ją depnę mocno z niższymch biegów to wibracji prawie nie ma, natomiast zaczynają sie po przekroczeniu 80km/h, zauważyłem że nasilają się powyżej 2000 obr/min. Przy 60km/h i piąty, biegu jest spokój.

Co może być przyczyną ? Byłem w tej firmie i sprawdzili jakieś wydruki, wał wyważony został idealnie, krzyżaków nie zmieniali bo były ok, to samo podpora. Dodam że mam luz na tylnym moście, (odczuwalny też przy zmianie biegów). Firma raczej porządna, robiłem tam wcześniej drugą granie i taunusa i było wszystko ok.

Czy przyczyną mogą być koła ?, tylni most ? skrzynia biegów( jak odbierałem auto to powiedzieli że ze skrzyni poleciało trochę oleju przy demontażu wału, ale nie wiem dokładnie bo mechanika już nie było) ?

Mowa o granadzie sedan, 2.3V6 i skrzynia 5.
Ziela11.11.2005 11:18

Skąd: Zielona Góra
Od: 2004-06-11
WWW
Postów: 231
Rozumiem ze drgania sa przy okreslonej predkosci/po jej przekroczeniu, a nie przy okreslonych obrotach silnika ?

Jezeli tak to juz wymieniles przyczyny sam. wal masz ok jak piszesz wiec teraz tak jak napisales sprawdzilbym kola i wszystko inne co sie kreci. :)
langi11.11.2005 18:31

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
tajes, zaczyna się równo przy 80km./h, poniżej tej prędkości jest ok. Tylko gdyby to były koła to powinno tak być wcześniej, a przed wyważeniem wibracje były po przekroczeniu 100km/h albo mocnym przyspieszaniu.
granadziarz13.11.2005 13:42

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
koła. (łożyska, wyważenie, luzy w układzie zawieszeń i kierowniczym, amorki, krzywiąca się opona)
Gośćzaczyna się równo przy 80km./h, poniżej tej prędkości jest ok. Tylko gdyby to były koła to powinno tak być wcześniej, a przed wyważeniem wibracje były po przekroczeniu 100km/h albo mocnym przyspieszaniu.




mam to samo. ale wiem co jest grane.
1) poduszka pod skrzynią. sprawdź.
2) dam sobie nogę uciąć że masz rozwalony łącznik skrzynia-wał. stąd to bicie
i wibracje około 100km/h.
langi23.11.2005 21:52

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Dzięki za podpowiedzi, musze się zastanowić od czego by tu dalej szukać.
Na razie to byłem po raz trzeci w tej firmie wyważającej wały, podnieśli tył do góry, "rozpędziłem" ją do tej 80-100, i wtedy ani wibracji ani hałasu żadnego (bo też sie pojawia przy 80) nie odczuwałem. Myśleli że most ale stan oleju pełny, bez wycieków, bez luzów na przegubach.
Co do kółek to zapodałem stalówki z nowymi oponami i nic to nie zmieniło, wiec koła odpadają.
Luzów w zawieszeniu nie posiadam, dobrowolnie ;) udałem się na stacje diagnostyczną , wyszarpali mi granie, luzów nie stwierdzono, amorki też kontrolowane, są ok.
Dodam jeszcze że przy 80 pojawia się też dźwięk, jakby szum, taki nieprzyjemny dla ucha :), ale to na pewno nie most wyje.
granadziarz25.11.2005 10:15

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
jednym słowem dzieje się to tylko przy obciążeniu - jak samochód jest siadnięty na ziemi. To ja stawiam na przeguby w półośkach.
langi03.12.2005 17:57

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Panowie już mnie to dobija,

Przeguby na półośkach sprawdzone jeszcze raz, na pewno są w dobrym stanie, wymieniłem łożyska, we wszystkich kołach, i dupa.
Wibracje się nasilają, teraz są praktycznie przy każdej prędkości, przy przyspieszaniu. Jak położyć łapę na lewarku skrzyni biegów to czuć mrowienie, już od 20-30km/h, im szybciej tym bardziej odczuwalne, nie zależnie czy przyspieszam czy jadę stałą prędkością. takie samo mrowienie na kierownicy i desce. Ale jak położę łapę na tunelu (tak o okolicach wału) za przednimi fotelami to wibracji nie czuć.
Czy poza poduszką i łączeniem skrzynia-wał coś jeszcze warto sprawdzić ?

Ja dotychczas:
Wyważono wał, przy okazji sprawdzono krzyżaki, podporę.
Łożyska w kołach wymieniłem, koła też przy okazji zimy :)
Sprawdzenie zawieszeni i amorków na szarpaku
Tylni most i przeguby też były kontrolowane
granadziarz05.12.2005 07:50

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
sprawdź panewkę w tyłku skrzynki biegów, sprawdź zawieszenie silnika, prostoliniowość ustawienia wału (pierwszy krzyżak musi być prosto).
langi08.12.2005 19:41

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
No i po zabawie. Zaszczepiłem wał napędowy do Witka z Płocka (dziękuje przy okazji), zmieniłem tez poduszkę pod skrzynią i jest git. Co to było, nie mam pojęcia, może sprzęgło gumowe, podpora, a może poduszka pod skrzynią .... Tak czy inaczej dzięki wszystkim za pomoc.

[odpowiedz]
[1]