Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Zima
[odpowiedz]
[1]
Zima
AutorWiadomość
GośćIdzie zima i postanowiłem coś podłubać aby usprawnic działenie silniczka zwłaszcza na LPG a jako że wymieniałem pompę wody to mnie natchneło (2.0 v6) przerobiłem wpinke wody do parownika,wypieprzyłem trójniki i podłączyłem go szeregowo w rure która idzie od główki kolektora ssacego ( z tąd woda jest pompowana do nagrzewnicy i w nagrzewnicy winno to wchodzić dolnym przewodem) , górny przewód nagrzewnicy został tak jak pan fabryka przykazał czyli od nagrzewnicy do króćca pompy wodnej

przewód górny---->----->----->--->------->----->---->---->-pompa wody
przewód dolny nagrzewnica---<--<---<---O-----<----<---<--kolektor
parownik

(ps.uwzgledniajac na parowniku wejscie i wyjscie)
Co to daje???
Długośc przewody do parownika jest krótsza przec co woda z krótkiego obiegu idzie wprost w parownik celem go ogrzania już od pierwszych sekun odpału a nie jak to sie ma na tych wcinkach przy nagrzewnicy.

Kolejna sprawa którą polecam przy okazji zrobić albo koniecznie zrobić to wyciągnać nagrzewnicę w niej zazwyczaj uszczeleczki się ropadaja i zatykają ją więc rozbieramy,wewnetrze części uszczelki wywalamy pomijając rozdzielenie kanałów wlotowych i zkłądamy na nowo na czerwony silikon i wszystko ladnie działa i ładnie grzeje a w zime odpał pewny i poarownik ma lżejsze życie.

Wiem że nie tylko ja tak mam ale jak ktoś nie wie
i zapraszam tych co mają R4 żeby się wypowiedzieli bo myślę że taka opcja też tam jest do zrobienia
Burza18.11.2005 20:06

Od: 2004-04-03
Postów: 178
aj to byłem Ja coś pokićkałem a tam gdzie jest O tam jest parownik :oops: sorr

[odpowiedz]
[1]