Technika |
Index >> Garaż >> Zima |
[odpowiedz] |
|
Zima |
Autor | Wiadomość |
Gość | Idzie zima i postanowiłem coś podłubać aby usprawnic działenie silniczka zwłaszcza na LPG a jako że wymieniałem pompę wody to mnie natchneło (2.0 v6) przerobiłem wpinke wody do parownika,wypieprzyłem trójniki i podłączyłem go szeregowo w rure która idzie od główki kolektora ssacego ( z tąd woda jest pompowana do nagrzewnicy i w nagrzewnicy winno to wchodzić dolnym przewodem) , górny przewód nagrzewnicy został tak jak pan fabryka przykazał czyli od nagrzewnicy do króćca pompy wodnej przewód górny---->----->----->--->------->----->---->---->-pompa wody przewód dolny nagrzewnica---<--<---<---O-----<----<---<--kolektor parownik (ps.uwzgledniajac na parowniku wejscie i wyjscie) Co to daje??? Długośc przewody do parownika jest krótsza przec co woda z krótkiego obiegu idzie wprost w parownik celem go ogrzania już od pierwszych sekun odpału a nie jak to sie ma na tych wcinkach przy nagrzewnicy. Kolejna sprawa którą polecam przy okazji zrobić albo koniecznie zrobić to wyciągnać nagrzewnicę w niej zazwyczaj uszczeleczki się ropadaja i zatykają ją więc rozbieramy,wewnetrze części uszczelki wywalamy pomijając rozdzielenie kanałów wlotowych i zkłądamy na nowo na czerwony silikon i wszystko ladnie działa i ładnie grzeje a w zime odpał pewny i poarownik ma lżejsze życie. Wiem że nie tylko ja tak mam ale jak ktoś nie wie i zapraszam tych co mają R4 żeby się wypowiedzieli bo myślę że taka opcja też tam jest do zrobienia |
Burza | 18.11.2005 20:06 |
Od: 2004-04-03 Postów: 178 | aj to byłem Ja coś pokićkałem a tam gdzie jest O tam jest parownik :oops: sorr |
[odpowiedz] |
|