Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Parownik bez podciśnienia!? i dziwne Pinto?
[odpowiedz]
[1]
Parownik bez podciśnienia!? i dziwne Pinto?
AutorWiadomość
Burza05.01.2006 15:33

Od: 2004-04-03
Postów: 178
Witam po długiej mojej nieobecności na forum i witam w nowym roczku w którym życze wszystkim szczęścia i długoiwieczności maszyn,2005 był dobry z wyjątkiem tego że rozbiłem złotego sedana ale niedługo po tym kupiłem czerwone kombi 1.6 i śmigam,jestem tylko zielony co do r4 mam w nim instalke gazową z parownikiem bez podciśnienia branego z silnika o ile w v6 było o tyle tu nie ma i jestem w szoku,Tauni jest dośc uparty chodzi jak chce i kiedy chce raz gaśnie raz trzyma 1500obr ale tylko na gazie i najdziwniejsza opcja z tym silnikiem to że ma strasznie dużo podciśnień i w porównaniu do silnika w zielonym kombi też 1.6 to poprostu szok! ma jakiś rozdzielacz z 4 zaworki,jakąś membranke do puchy filtra i wogóle kosmos Taunu jest z 82 roku więc już ostatki w książce od sierrki nawet jest inny osprzęt co do gaźnika a silnik jest na 100% od niego,były jakies wariacje silnika 1.6 pinto a raczej gaźników i osprzetu co do szuflady?? wiem że są dwa typy z zieloną i z czarną szufladą
ufff zamieszcze fotki za jakiś czas ja się uda.
Burza05.01.2006 15:54

Od: 2004-04-03
Postów: 178
już cos mam
Gaźnik z czarną szufladą to
83HF-KCB P08 D 3CD
z zieloną
79HF-KCB P08 C 1EC
jeszcze tylko odczytam numery z tego czegoś co mam w aucie bo jest jeszcze inne od tych dwóch i napewno jest szufladą...
dyra05.01.2006 16:15

Skąd: Milanówek
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 29
parownik moze byc bez podcisnienia, jesli sam parownik jest ok to powinno to jezdzic normalnie jak sie wyreguluje, u mnie oba ( z podcisnieniem i bez niego) jezdzily przy pinto bez problemow

z tym ze Ci wariuje na obrotach to moze byc najwyzszy czas na zalozenie zestawu naprawczego parownika

co do reszty to wrzuc foty, latwiej bedzie sobie mozna wyobrazic te podcisnienia ;]
gleacken05.01.2006 19:11

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
ssanie masz reczne czy automatyczne? ja walczylem z podcisnieniem w taunie wlasnie przy szufladzie i skonczylo sie to wywaleniem wiekszosci podcisnien i zostawienie tylko tych najwazniejszych tj do aparatu zaplonowego i odmy (do duze idace do obudowy filtra powietrza) a reszte zostalo zaslepione
gleacken05.01.2006 19:23

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
poczytaj sobie troche na ten temat tutaj:
http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=61
tutaj:
http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=835
i tutaj:
http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=863&postdays=0&postorder=asc&start=0
no i mozesz tutaj jeszcze:
http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=723
Burza05.01.2006 19:35

Od: 2004-04-03
Postów: 178
Ssanie automat,dzięki za linki i odzew.
Silnik ma jak na podstawowe 1.6 ,dużo podciśnień pod gaźnikiem jest taka kosta aluminiowa i od niej pająk podciśnień do jakiegoś membrankowego czegoś,do dysku filtra!!! idzie jakiś bączek paranoja w zwykłym nie ma tego,wszystko z emblematami forda wiec oryginal przypuszczam na gazie niby juz chodzi bo wydech byl przybity zrobilem ale teraz przy obciazeniu ma ochote zdechnac i czasem to robi ale ok poszukam,odezwe sie i pokaze fotky bedziecie pod wrażeniem bo jak dla mnie to ten gaznik a raczej jego osprzet to UFO.
Ps.czy cos w folderach czy inncyh źródłach mowa o zmianach konstrukcyjnych w 82 roku?? może coś tam nawymyślali...
Burza05.01.2006 19:51

Od: 2004-04-03
Postów: 178
Maciorm to objawił i wielkie dzięki za to:
"Obiecałem na temat wężyków udostępnić rysunki układu kontroli podciśnienia regulującego wyprzedzenie zapłonu:
SPARK CONTROL SYSTEM
Ten układ zaczęto montować pod koniec produkcji Taunusów i później w sierrce aby pokonać problem słabej kultury pracy silnika i nędznego przyspieszenia od zimnego startu silnika zanim on się rozgrzeje. Można ten układ wymontować z sierry lub nabyć na szrocie. Zawór główny (three-port PVS) można wkręcić w kolektor od dołu gdzie płyn chłodzący krąży lub bezpośrednio zamontować w przewodzie płynu chłodzącego. Bardzo ważne jest aby wężyk idący przez puszkę zwaną FUEL TRAP owinięty był wokół obudowy ssania tak aby wyjscie puszki (fuel trap) oznaczone CARB było nizej niż wyjscie oznaczone DIST. Wskazane jest użycie taśm zaciskowych aby to właściwie zamocować. Położenie ma znaczenia dla działania tej puszki. Szczegóły na rysunkach. Silnik z automatem ma inne połączenia" i fakt jest on z czerwca 82 kiedy już sierra była w sprzedaży...
Burza06.01.2006 19:29

Od: 2004-04-03
Postów: 178
Przepardą ale oprócz obudowy ssania którą mozna skrócić albo wydłużyc czas jego otwarcia stwierdzam że nic tam się nie da robić,zdjąłem pokrywe i kutas wszystko ustawiają sprężynki,śrubka ośki tylko jest do wykręcenia a te trzy torx-y do demontażu i nic...
A samochód wariuje odpala trzyma 1500 spada jak cieply zdycha albo na odwrót jak mu się żywnie podoba a na benzynie chodzi lalka,parownik jest nowy firmy stefanelli bez podciśnienia branego z silnika i myśle ze to może byc przyczyną tego...i zamierzam wywalic połowe tych podciśnień.
Kxxwa!!!
gleacken07.01.2006 15:09

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
albo kup gaznik webera do 1.6 tez byly montowane tylko musisz kolektor zmienic. a jak nie bedziesz mogl dostac to kup sam kolektor pod webera i gaznik od poldolota. tauni smiga cudnie na nim a w bdb stanie mozna za male pieniadze dostac.

[odpowiedz]
[1]