Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> tylny most huczy
[odpowiedz]
[1]
tylny most huczy
AutorWiadomość
GośćWyje mi tylny most. Co robić? Zastanawiam sie nad wlaniem Liqui Moly a dopiero ewentualnie jeśli nic to nie da to będę wymieniał części. Co tam tyrzeba wymienić? Gdzie w warszawie dostane te części i jakiś dobry warsztat. A moze tak jeżdzić tylko włączyc radio...?
prezes26.01.2006 17:48

Skąd: Czestochowa
Od: 2005-11-26
Postów: 53
najlepiej zaloz dobry uzywany
amator26.01.2006 17:52
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
Pablo, pozwolilem sobie z Twoich dwoch, watkow na ten sam temat zrobic jeden.
(nmd)26.01.2006 19:08

Skąd: warszawa
Od: 2005-02-06
Postów: 97
ok, ale zalozmy ze ktos chce naprawic most, jak sie za to zabrac ?
młody26.01.2006 19:25

Skąd: Ursynów
Od: 2006-01-25
Postów: 6
Radze zgłosić się do kolesia który się tym zajmuje
Kontakt: Chuder tel. 506-098-869
Grigorij30.01.2006 18:54

Skąd: Bielsk Podlaski
Od: 2006-01-27
Postów: 28
Czołem co prawda jestem na tym forum nowy Także witam WSZYSKICH i tez mam kilka pytań co do Taunusa ale nie chce mi się zakładać nowego tematu więc pisze razem z tym bo też podchodzi pod MOST WYJE MI JAK DIABLI a Taunuska mam od soboty rocznik 81 cupe fabrycznie była 2 litry ale teraz siedzi 1,6 przejechałem juz im 400 km i już tego huczenia nie moge wytrzymać więc wziołem się za wymiane Oleju ale jak co do czego doszło to nie ma korka spustowego w mośćie ani w skrzyni czy to we wszystkich Taunusach ? czy to tylko mój jakiś wybrakowany hehe . Pozdrawiam Grisza!!!
gleacken30.01.2006 19:48

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
w kazdym taunusie nie ma korka spustowego oleju. jest tylko korek do sprawdzania poziomu oleju i w razie czego uzupelnienia. ogolnie most i skrzynia jest bezobslugowa i prawdopodobnie przyczyna wycia sa lozyska
Maciek_vel.Beddie31.01.2006 16:42

Skąd: Kraków
Od: 2005-02-10
WWW
Postów: 671
Sorki że nie stricte odpowiedź na temat ale - 1981 rok i coupe?:> Nie przypadkiem zwykłe 2d?;)
amator31.01.2006 17:13
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
wlasciewie bezobslugowe, ale wiadomo jak jest.

W skrzyni mozna odkrecic korek spustowy i odciagnac olej taka gruba strzykawa z wezyniem - do oleju. no i tak samo mozna uzupelnic.
W tylnym moscie jest taki myk. Odkrecasz najnizej polozona srube od dekielka i wyleci ci caly olej. Uzupelniasz olej przez korek do sprawdzania poziomu.

no i jezeli rocznik 81 to sedanik ... jak slusznie zauwazyl Maciek .... no chyba ze masz legendarnego Argentynczyka :wink:
edi31.01.2006 17:48

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
Pablo,ja u siebie robiłem most 3,44 do 2,0v6.

Od razu mówię-jeśli nie masz czasu,nie chcesz inwestować kasy i nie za bardzo lubisz sie babrać w mechanice-kup drugi używany.Radzę jak kolega koledze przy flaszce!

Ja....uwielbiam mechanikę i spuszczanie się nad każda pierdułką.Kupowałem w serwisie Forda podkładki o specjalnych grubościach pod łożyska, kupiłem dwa łożyska wewnętrzne,kupiłem pierścienie dystansowe itd.Koszta....-lepiej nie pytaj!

Ale mam dobrze zrobiony most,na dobryych częściach i malutką wiedzę.Tak więc-jeśli zechcesz grzebać przy swoim-służe pomocą. W chwili obecnej tłumaczę anglojęzyczną książkę o superchargerach,tak więc trochę czasu zajmie mi przetłumaczenie ewentualnych wskazóweg z manuala Taunowego.Ale pytaj konkretnie o to co cię interesuje-pomoge z chęcią!

Co do LiquyMolly-środek dobry,ale jak ci wyje coś konkretnie,lepiej zabawić się w wymianę złej części,wyciszanie jest na krótko...
edi01.02.2006 08:21

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
Próba I.

Rozpędzić samochód do prędkości ok. 20 km/godz podczas jazdy po dobrym i równym asfalcie tak, aby można było dokładnie wsłuchać się we wszelkie odgłosy pracy mechanizmów napędowych. Następnie, z wolna zwiększać prędkość jazdy do ok. 70-80 km/godz zwracając równocześnie uwagę na wszelkie odgłosy pojawiające się przy różnych prędkościach. Specjalnie trzeba zwracać uwagę na prędkości, przy których określony odgłos pracy mechanizmów napędowych pojawia się lub zanika. Z kolei zamknąć przepustnicę i obserwować nadal pojawianie się odgłosów przy stopniowym zmniejszaniu prędkości jazdy samochodu, hamowanego silnikiem. Szczególnie warto zwrócić uwagę na wielkość prędkości, przy której najwyraźniej występuje hałaśliwa praca mechanizmów napędowych. Zazwyczaj hałaśliwość występuje najintensywniej podczas napędu lub hamowania silnika, przy pewnych ściśle określonych prędkościach jazdy.

Próba II.

Po rozpędzeniu samochodu do prędkości ok. 80 km/godz w czasie jazdy po równym, dobrym asfalcie, wyłączyć bieg na luz i wyłączyć silnik. Podczas toczenia się samochodu rozpędem aż do zatrzymania się, należy zwracać uwagę na wszelkie odgłosy pojawiające się przy różnych prędkościach jazdy. Ogólnie biorąc, odgłosy które pojawiały się podczas pierwszej próby, a nie wystąpiły w czasie drugiej próby, można przypisać mostowi napędowemu. W celu bardziej dokładnego zidentyfikowania tych odgłosów należy przeprowadzić trzecią próbę.

Próba III.

Uruchomić silnik (nie jechać) i zwiększając z wolna jego prędkość obrotową zwracać uwagę na pojawiające się odgłosy. Wszelkie odgłosy, analogiczne do zauważonych podczas pierwszej próby, jeśli wystąpią i teraz, oznaczają, ze nie pochodzą one od mostu napędowego.

Próba IV.

Podnieść koła napędowe samochodu (przy niezależnym zawieszeniu kół podnosząc samochód za pochwy półosi lub wahacze tak, aby zawieszenie znajdowało się w położeniu normalnego ugięcia w czasie jazdy), uruchomić silnik, a po włączeniu bezpośredniego biegu zwiększać stopniowo prędkość obrotową silnika w zakresie od 20 do 70 km/godz. Wsłuchując się w pracę mechanizmów napędowych można stosunkowo łatwo wykryć występowanie nienormalnej hałaśliwości ich pracy. W celu sprawdzenia działania mechanizmu różnicowego należy zahamować jedno z kół i zwracać uwagę na hałaśliwość pracy mostu. Występowanie nienormalnych odgłosów (hałaśliwości) przy zatrzymaniu jednego z kół napędowych, świadczy o zużyciach lub uszkodzeniach w zespole mechanizmu różnicowego. Próbę tę należy przeprowadzać po zagrzaniu oleju w mechanizmach napędowych do temperatury normalnej, co osiąga się przez przejechanie bezpośrednio przed próbą co najmniej ok. 20-30 km ze stosunkowo dużą prędkością. Próbę przeprowadza się w garażu, po ustawieniu samochodu nad kanałem, umożliwiającym bezpośredni dostęp do mostu napędowego. Samochód po podniesieniu kół napędowych musi być bardzo starannie podparty, bowiem luźno obracające się koła powodują drgania i możliwość obsunięcia się samochodu
z podpórek, co może grozić poważnym wypadkiem. W czasie przeprowadzania omawianej próby należy również zwracać baczną uwagę na ślady wszelkich wycieków oleju i nieszczelności mostu. Wycieki oleju przy wyjściu zębnika (wałka atakującego) lub półosi (przy niezależnym zawieszeniu), jak również wycieki smaru przy bębnach hamulcowych świadczą o uszkodzeniu uszczelek pierścieniowych. Stwierdzona w czasie ww. prób hałaśliwa praca mostu napędowego, w zależności od warunków występowania najsilniejszych objawów, jest wywoływana zazwyczaj następującymi/przyczynami.

1 Hałaśliwa praca mostu w czasie napędzania (przyspieszanie lub jazda ze stałą prędkością), powodowana jest najczęściej nieprawidłowym ustawieniem kół zębatych przekładni głównej lub nieprawidłowymi luzami ułożyskowania wałka zębnika lub koła talerzowego. W celu dokładnego ustalenia zakresu niezbędnej naprawy należy sprawdzić ślady współpracy zębów kół przekładni oraz sprawdzić luzy ułożyskowania zębnika oraz koła talerzowego.

2 Hałaśliwa praca mostu napędowego w czasie hamowania silnikiem wywołana może być również niewłaściwym wzajemnym ustawieniem kół zębatych (zazwyczaj zbyt mały luz międzyzębny) lub nadmiernym luzem ułożyskowania koła talerzowego.


3. Stuki w moście napędowym są zwykle następstwem wyłamania zębów zębnika lub koła talerzowego albo też uszkodzeniami ich łożysk tocznych, albo uszkodzeniami łożysk piast kół. Jeżeli stuki pojawiają się jednorazowo podczas ruszania lub przejścia od napędzania do hamowania silnika, wówczas przyczyną ich jest zwykle nadmierny luz międzyzębny przekładni głównej, połączeń wielowypustowych półosi lub mechanizmu różnicowego. Stuki te trudno jest wyodrębnić od analogicznych stuków powodowanych luzami w mechanizmach przeniesienia napędu (przeguby wału napędowego, skrzynka biegów, przeguby półosi przy niezależnym zawieszeniu kół). Prócz omówionych przyczyn, hałaśliwa praca mostu napędowego może być spowodowana niedostateczną ilością lub zbyt małą lepkością oleju smarującego. Omawiane wyżej niedomagania mostu napędowego są zazwyczaj powodowane normalnym zużyciem mostu, wynikającym z długotrwałej eksploatacji samochodu, niewłaściwie wykonywaną naprawą lub obsługą. Prócz tego zdarzają się również inne uszkodzenia o charakterze awaryjnym, jak np. urwanie półosi, odkształcenie lub pęknięcie pochwy tylnego mostu (przy sztywnych mostach) albo połamanie kół zębatych. Najczęściej powodowane są one brutalną i nieostrożną eksploatacją samochodu lub zmęczeniem materiału, wskutek bardzo długiego użytkowania samochodu. Wyłamanie kół zębatych może powstać również wskutek dostania się obcego ciała między zęby kół, np. kawałka wykruszonego zęba, elementu uszkodzonego łożyska tocznego itp. W mostach napędowych z niezależnym zawieszeniem kół stosunkowo często trzeba naprawiać przeguby półosi, szczególnie przeguby zwrotnicze przy przednim napędzie. Objawami zużycia przegubów półosi lub połączeń wielowypustowych są stuki i wyczuwalne luzy w układzie napędu, pojawiające się podczas ruszania lub przejścia od napędu do hamowania silnikiem (lub na odwrót). Jeżeli zużyte są przeguby zwrotnicze, dodatkowo mogą występować stuki lub szarpania podczas jazdy na zakręcie. Bardziej szczegółowe ustalenie zużycia przegubów półosi jest możliwe po podniesieniu samochodu przez obracanie i poruszanie półosi ręką w kierunku osiowym i promieniowym. Wyraźnie wyczuwalne ręką duże luzy i towarzyszące temu stuki świadczą o nadmiernych zużyciach oraz konieczności naprawy.

[odpowiedz]
[1]