Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> gasnie silnik - prąd?
[odpowiedz]
[1]
gasnie silnik - prąd?
AutorWiadomość
a_patch15.02.2006 10:19

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
Zarzuciłem wątek również na capri http://www.capri.pl/forum/417bfb351fa66, więc tylko po krótce :) Silnik mi gaśnie prawdopodobnie z powodu braku prądu, tylko gdzie on może go gubić? Gdzie sa jakieś styki, które można sprawdzić (prócz stacyjki)?
Zico15.02.2006 10:59

Skąd: Bydgoszcz
Od: 2006-01-20
Postów: 84
Miałem taki sam problem gdy wykręciłem mu gaźnik. Po ponownym zainstalowaniu gaźnika gasł mi gdy tylko zdjąłem nogę z gazu. Wezwałem mechanika i... myślałem że się spalę ze wstydu. Nie podłączyłem małego kabelka do gaźnika.
Może u Ciebie jest ten sam problem?
Ziela15.02.2006 11:56

Skąd: Zielona Góra
Od: 2004-06-11
WWW
Postów: 231
a_patch napisz moze dokladniej objawy ? w jakiej sytuacji gasnie ? Bo tak to mozna gdybac. Przedewszystkim posprawdzaj masy, zasilanie cewki. Na ta chwile nie wiem co jeszcze. Jestes pewien iz to ma zwiazek z pradem ?
ravic15.02.2006 14:29

Skąd: Krosno
Od: 2005-06-27
Postów: 193
Mi gasnie na zimnym silniku, i kawalek dluzej.
Ale u mnie to jest wina gaznika przedewszystkim...a prad mi sie swieci ze nie ma ladowania odpowiedniego ale akurat to nie jest prawda.
Ja mam gaznik nie halo ten co mam w autku i przez to zaplon niewyregulowany i caly problem, ale jush niedlugo nowy gaznik zagosci pod maska, tym razem w stanie idealnym:).

wiec moze sprawdz gaznik zanim ladowanie bedzie oskarzal.?
kazee15.02.2006 21:05

Skąd: dolny śląsk
Od: 2005-06-27
Postów: 18
a u mnie z kolei to palec rozdzielacza i wilgoć. po wymianie jest ok!
a_patch16.02.2006 10:43

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
Ziela - dokładnie opisałem na Capri, ale powtórzę, gaśnie bez konkretnej przyczyny, i w momencie gdy silnik umiera, gasną róznież światła zenętrzne i zapalają się kontrolki ładowania i oleju trwa to chwileczkę, po czym gasną kontrolki, silnik zapala i jedzie dalej. Masy posprawdzałem i poprzeczyszczałem, przeczyściłem klemy, styki bezpieczników, przewody przy rozruszniku. Kostkę stacyjnki też oglądałem, ale ona jest nierozbieralna. Mam drugą, ale nie za bardzo mam jak ją przelutować (brak dostępu do prądu na poziomie gruntu :) dlatego szukam innych złączek, które mogę przeczyścić lub wymienić. Caprikowcy stawiają jednak na kostkę stacyjki...
Ziela16.02.2006 12:54

Skąd: Zielona Góra
Od: 2004-06-11
WWW
Postów: 231
A ja bym na kostke stacyjki nie stawial. Dlaczego ?
w kostce za obieg zaplonu jest odpowiedzialne polaczenie dwoch kabelkow. Owszem po ich rozlaczeniu wylaczasz zaplon/silnik ale gasna tez kontrolki. Natomiast Ty mowisz ze jak Ci sielnik gasnie to kontrolki sie swieca. Czyli dwa kabelki odpowiedzialne za obwod zaplonu sa polaczone, natomiast gdyby to bylo chwilowe przerwanie (zimy lut czy cos) to silnik nie zdarzylby zgasnac, poczulbys szarpniecie czy cos, ale efekt bylby taki jak na odpalonym silniku szybko wylaczysz i wlaczysz zaplon.
Takie jest moje zdanie.

Natomiast nie mam koncepcji gdzie szukac.
ZAFASCYNOWANY17.02.2006 14:56

Skąd: z nienacka
Od: 2006-02-17
Postów: 47
Prąd w taunusie ginie w wielu miejscach. najczęściej pod deską rozdzielczą, gdzie jest wiele zakamarków i kiepskiej jakości konektorów. Proponuję sprawdzić stacyjkę i zegary.

[odpowiedz]
[1]