Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Strzela w gaźnik
[odpowiedz]
[1]
Strzela w gaźnik
AutorWiadomość
langi11.03.2006 17:01

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Co może być przyczyną strzelania w gaźnik przy około 4500-5000 obr. Dodatkowo na ciepłym silniku pracuje trochę nierówno na wolnych obrotach, ale nie gaśnie. Ma takie jakby "czknięcia", tylko na wolnych.
Teraz co wiem:
Wykręciłem świece, mają przejechane około 10000, kolor - kawa z mlekiem :). Przewody WN też wymienione.
Byłem na sprawdzeniu kompresji, jest po11-11,5 na wszystkich garach. Zawory były ustawiane, 4000 km przejechane, ale nie wiem jakie luzy ustawiano.
Rano opala bez problemu, za pierwszym razem, ciepły to samo.
Spalanie w normie, około13-15 po mieście, 9 trasa.
Zapłon ustawiał gaźnikowiec z lampą :), później inny sprawdzał i powiedział że jest ok.
Rano jak chodzi na ssaniu to trochę kopci na czarno. Później przestaje.
Co jeszcze..hmm, gaźnikowiec powiedział że "gaźnik jest bardzo czuły, lepiej nie da rady ustawić"
Wszystkie dane dotyczą 2.3 V6, skrzynia 5, benzyna.
granadziarz11.03.2006 18:10

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
jak to jest benzynowiec to:
za niski poziom paliwa (ktoś na siłę chciał zrobić go ekonomicznym)
za mała wydajność pompy paliwa (zajeżdżone zaworki, za krótki - spiłowany popychacz lub zajedżona krzywka, za gruba podkładka pod pompą)
jak to gazowiec to odkręć śrubę na wężu, albo kup sobie reduktor o większej wydajności.
langi11.03.2006 18:31

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Benzynowiec.
Pamiętam że jak go kupiłem (jakiś rok temu) to był tak skręcony ze przyspieszenie miał jak Tir z naczepą (dosłownie, ścigałem się i szedł równo), ale palił bardzo mało.
Kilka dni później byłem na regulacji i biegał tak na benzynie bezproblemowo aż do dziś.
Jutro odpalę go na gazie, (przez zimę nie używany). I jak rozumiem, jeżeli będzie ok to znaczy że nadszedł czas walki z pompą paliwa.
langi12.03.2006 16:06

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Witam,

Więc sprawdzałem dziś na gazie, i jest to samo co na benzynie. 4500-5000 strzela w gaźnik. Wolne obroty trochę bardzie stabilne.
Jeżeli były by to na przykład źle ustawione zawory to chyba powinno to wyjść przy pomiarze kompresji.
To może być problem z aparatem zapłonowym (bezstykowy, jak w każdej granadzie 84') ?
Starałem się trochę przestawić zapłon ale nic to nie dało.
granadziarz12.03.2006 17:54

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
to może być zatarty regulator odśrodkowy lub uszkodzona sprężynka w nim, to mogą być źle ustawione (za ciasno) zawory, to mogą być przebicia na kablach, to mogą być przebicia na kopułce zaparatu zapłonowego (oczyścić styki i palec z tlenków). na razie tyle pomysłów.

[odpowiedz]
[1]