Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Silnik 2.0 DOHC do taunusa MK1
[odpowiedz]
[1]
Silnik 2.0 DOHC do taunusa MK1
AutorWiadomość
Czarek20.03.2006 20:21

Skąd: Łódź
Od: 2004-11-02
Postów: 8
Witam wszystkich.
Na wstepie napisze, ze jestem posiadaczem Forda Taunsa MK1 1974.
Obserwuje ten serwis i forum juz od dawna. ale dopiero teraz postanowiłem się czynnie włączyć bo nigdzie nie moge znaleźć jasnego wyjaśnienia....ale do rzczy:
W swoim dziobaku mam zwykły silnik 1,6 R4 i 4-ro biegowom skrzynie. Silnieczek chodzi ładnie ale chciał bym coś więcej, a minowicie myśle o kupnie całej Sierry z silnikiem 2.0 DOHC na gaźniku. Chciałem przeszczepic silnik wraz ze skrzynią. Przejrzalem wszystko co znalazlem. Całe forum www.taunus.pl i www.capri.pl (post po poscie) i nie znalazlem jasnej odpowiedzi.
Czy jest może ktoś tutaj kto zakladal do któregokolwiek taunusika silnik DOHC ze skrzynią?? Czy trzeba podnosić tunel do góry żeby skrzynia MT75 (seryjnie spinana z DOHC) weszła. Najlepiej żeby ktoś napisał z jakimi przeróbkami i problemam sie to wiąże.
Myślałem też o 2.0 OHC EFI, bo też ma ładny przebieg momentu obrotowego, ale akurat ścierke z DOHC mam pod reką za 1200 papierów, poza tym wydaje mi się lepszym rozwiązaniem
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.[/url]
GośćTeż myślałem o tym silniku, ale efi i dowiedziałem się, że trzeba robić tunel ok. 4 cm do góry, łapy silnika i podpora skrzyni też rzeźba. Wydech na drugą stronę, więc kolejna rzeźba. Nie wiem do końca jak z chłodnicą, może się zmieści bez bólu, może nie...
Pinciaka zdecydowanie łatwiej- wyjmujesz jeden, wkładasz drugi + parę kilo dodatkowych kabli do elektryki, pompa paliwa i to chyba tyle. Ja na razie zostaję przy tym co mam. Jak Cię to nie przeraża, to ładuj tego DOHCa, bardzo fajny silnik :D
Lucky20.03.2006 21:23

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
Mialem podobny dylemat i ostatecznie zdecydowałem się na OHC EFI. Przede wszystkim dlatego, że jest bardziej katoodporny, pozwala na naprawde daleko idące przeróbki i jest lżejszy. W końcu to blok 205 - ten sam, na bazie którego powstał cosworth.
Wreszcie, z tego co pamiętam, proces przystosowa fury do DOHC jest znacznie bardziej skomplikowany - podobnie jak grzebanina przy samym silniku. A co dokładnie musiałbyś zrobić... może spytaj Szpaka: http://www.capri.pl/car/128

p.s.
Za swoj silnik, w stanie bdb, sprowadzany ze szwajcarii wraz z całym osprzętem dałem właśnie 1200pln. ( http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=download&id=549 ) Jedyny kłopot to podpięcie komputera i inna pompa paliwa.
Pająk20.03.2006 21:40

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
poszukaj na capri.pl jest tam taunus z dohcem :)
Maciek_vel.Beddie20.03.2006 21:47

Skąd: Kraków
Od: 2005-02-10
WWW
Postów: 671
http://www.capri.pl/car/259 tutaj konkretnie :]
Czarek20.03.2006 23:07

Skąd: Łódź
Od: 2004-11-02
Postów: 8
Dzięki za podpowiedzi.
Już napisałem do Bobika...mam nadzieje, że wyklaruje mi do końca o co chodzi....
Też właśnie coś słyszałem o przeróbce tunelu i to mnie odstrasza, bo cięcia budy w takim miejscu nie wchodzą w grę.
Ale czy napewno trzeba ciąć, czy skrzynia spinana z tym silnikiem jest taka wysoka? Nie da sie zaadaptować jakiejś innej skrzyni, albo najlepiej opuścić na glebe troche całego układu?? Może ktoś wie?
Czy zwykły OHC z gaźnikiem mieści się pod maskę do dziobaka?? bo coś mi się obiło o uszy, że filter się nie mieści - za wysoki silnik (zakładam Lucky, że tobie OHC EFI bez problemu weszło pod mache??)
Jeszcze raz dzięki za pomoc....nie sądziłem, że odpowiedzi posypią się tak szybko...
gleacken20.03.2006 23:19

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
ohc wejdzie bez problemu
dyra21.03.2006 21:29

Skąd: Milanówek
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 29
dohc'a spinasz ze zwykla n9 od rzedowy, trzeba tylko dystans miedzy silnikiem a dzwonem skrzyni zrobic...
Czarek21.03.2006 23:52

Skąd: Łódź
Od: 2004-11-02
Postów: 8
I wtedy wchodzi bez cięcia tunelu?? Robiłeś tak może? Czy Dohc fabrycznie były spinane tylko z MT75? bo nie wiem jaka jest skrzynia przy scierce DOHC która ma być ewentualnie dawcą organów. Jak łatwo moge odróżnić nie wyjętą skrzynie Mt75 od zwykłej 5-tki??
granadziarz22.03.2006 07:53

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
mt 75 jest aluminiowa w kratkę, a N9 jest żeliwna z aluminiową lufą z tyłu.
DOHC nigdy (prawdopodobnie) fabrycznie nie były przypinane do N9, powiem więcej wykonanie tegoż może być karkołomne (chodzi o różnicę w kołach zamachowych). polecam sierrafan, np:
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=18148
i inne wątki
dyra22.03.2006 15:54

Skąd: Milanówek
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 29
po to jest ten dystans zeby odsunac dzwon skrzyni z uwagii na grubsze kolo zamachowe
obimobile23.03.2006 12:20

Skąd: Milanoowek
Od: 2004-05-20
Postów: 55
Dyra ma racjie po zalozeniu dystansu jakies 1 cm grubosci a ksztalt jak blacha oslaniajaca , mozna podlaczyc n-9 do DOHC
trójkąt23.03.2006 12:46

Skąd: Milanówek
Od: 2003-10-28
WWW
Postów: 92
ja jeszcze dodam ze dohc jest rożnież katoodporny a co do napraw ssamemu to jest to samo co ohc. :)
do tego jest bezobługowy, hydrauliczne zawory i napinacz rozrządu. tylko dbać o olej i zamontować dobrą chłodnice. bo silnik nielubi przegrzania.
Ramboost23.03.2006 23:54

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
[quote:03dc4c60bb="Czarek"]Witam wszystkich.
Na wstepie napisze, ze jestem posiadaczem Forda Taunsa MK1 1974.
Obserwuje ten serwis i forum juz od dawna. ale dopiero teraz postanowiłem się czynnie włączyć bo nigdzie nie moge znaleźć jasnego wyjaśnienia....[...][/quote:03dc4c60bb]

No pewnie, tak to się ujawnić nie łaska, ale jak narozrabia, to szuka kumpli. :lol:
Cieszę, się, że twoja awaria zmusiła cię do ujawnienia swojego dziobaczka na tym forum... :wink:
Nosiu24.03.2006 08:00

Skąd: Mogilno
Od: 2004-06-20
WWW
Postów: 203
[quote:6bdd16bbfd="Ramboost"][quote:6bdd16bbfd="Czarek"]Witam wszystkich.
Na wstepie napisze, ze jestem posiadaczem Forda Taunsa MK1 1974.
Obserwuje ten serwis i forum juz od dawna. ale dopiero teraz postanowiłem się czynnie włączyć bo nigdzie nie moge znaleźć jasnego wyjaśnienia....[...][/quote:6bdd16bbfd]

No pewnie, tak to się ujawnić nie łaska, ale jak narozrabia, to szuka kumpli. :lol:
Cieszę, się, że twoja awaria zmusiła cię do ujawnienia swojego dziobaczka na tym forum... :wink:[/quote:6bdd16bbfd]

No i nie tylko na forum, w galerii też pokazał się ładnie odrestaurowany wózek :wink:

[odpowiedz]
[1]