Technika |
Index >> Garaż >> wymieniłem silnik... |
[odpowiedz] |
|
wymieniłem silnik... |
Autor | Wiadomość |
domin | 16.04.2006 10:34 |
Skąd: Zamość Od: 2005-12-17 Postów: 74 | silnik mi nie chodzi w dziobie , 2.0v6 wymieniłem bo stary pad.. , wsadziłęm go wyregulowalm zawory (miał wczesnij zaparte wydecowe 3 i 2 ssące) zapłon tysz dobrze wszystko ustawioe iskra jest w dobrym miejscu na rozrusznik ledwo uda sie go odpalic i torche nim zuca nie chodzi zbyd pieknie i równo , no jak na rozrusznik juz odpali jak mu wleje kielicha do gaźnik to trzeba sie napocic zeby go utrzymac na jakich kolwiek obrotach , a na chol jak go odpale to uda sie go wkręcić przy wiekszej predkosci na obroty i w tedy nawed utrzymac je, ale jak zagasze go to tak smao jak wczesniej spręzanie cylindrow będę dopiero spradzwdzal we wtorek, no i tak go wlasnie nie moze przełamac z tych marnych obrotów jak odpali na wieksze :( |
granadziarz | 16.04.2006 12:18 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | wyszukiwarka: http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=433 |
domin | 16.04.2006 13:02 |
Skąd: Zamość Od: 2005-12-17 Postów: 74 | no i tak jak by mi połowa silnika właśnie pracowała na tych wolnych obrotach, poszperam zobaczymy dzieki Grandziarz. |
Gość | zapmniałaem dodać ,,nie,, pracowała ;-) |
Gość | kolejnosc zaplonu moze jest nie taka stoisz przed silnikiem przed samochodem po twojej lewej to pierwszy gar a kolejnosc jest taka 1-4-2-5-3-6 O<---------aparat zapł. 3 | | 6 2 | | 5 1 | | 4 |
Ziela | 16.04.2006 18:55 |
| No i ogromne znaczenie ma gaznik. U mnie przez jedna peknieta troche membranke nie dalo sie prawie jezdzic i tez niskich nie bylo prawie zle odpalal i inne takie chocki klocki Pozdro z obczyzny :) pare cortin juz widzialem :) |
domin | 16.04.2006 21:25 |
Skąd: Zamość Od: 2005-12-17 Postów: 74 | tak tak zawory dokladnie tak ustawiłęm tak jak wyżej napisaliście , gaźnik jeszcze zobacze i zobaczymy co z tego wyjdzie |
Gość | Jeśli jest iskra na każdy gar kolejność jest ok to musi być coś z układem paliwowy zobacz pompę paliwa dalej gaźnik czy ma dobra synchronizację przepustnic,czy pomka przyśpieszacza daje paliwo tzn odpal auto zgaś i niech druga osoba patrzy w gaxnik czy jak dajesz gazu to sika w dwie gardziele benzyna w obu gardzielach musi tak samo sikac dość duże ciśnienie jeśli gaxnik i wszystko poza tym jest ok to może byc ale to juz ostateczność zdarza się że silnik który długo stał dostaje korozji na szklankach od zaworów taka szklanecza się przyciera w prowadnicy i w efekcie tego może krzywkę wałka ściąć na okrągło przez co zawor nawet jeden niech sie nie otwiera dobrze i juz źle chodzi ale to naprawde silnik musiałby długo stać niekręcony ale możesz to sprawdzić zdejmując pokrywy i obadac czy otwierają się tak samo choc optycznie cięzko wychwycić a pomiar kompresji nic nie pokaże i silnik kaput co do v6 z tym trzeba na maksa uwazać i tak już wszystkich przestrzegam co do v6 najlepiej jeszcze sprawdzić pod pokrywami zaworó czy śruby od regulacji sa mniej więcej w tym samym położeniu zanurzeniu w gwincie dzwigienki jeśli są zbyt duże rozbieżności to silnik ma uszkodzony rozrząd mimo iz kompresja będzie super miałem tak u siebie i rozbierając dwa motory 2.3 trafiłem na wywalony wałek a co najczęstsze luz na panewkach wałka rozrządu rzedu 2mm. Silnik po wymianie panewek wałka rozrządu i pasóce wałka do nich lepiej wchodzi w obroty i jest o niebo elastyczniejszy i cichszy (nie pamiętam jaki ma być luz) w v6 z mechaniczna regulacją zawsze będziesz słyszał zawory ale bedzie to raczej głuche delikatne pukanie bardzo zsynchronizowane miłe dla ucha a nie cyk cyk cyk cyk cyk Pozdro |
domin | 17.04.2006 22:11 |
Skąd: Zamość Od: 2005-12-17 Postów: 74 | gaźnik raczej okej, ale wykrylem chyba usterke sadzi powietrze w chłodnicy a to chyba znak że może być problem z uszczelką pod głowicą |
domin | 18.04.2006 13:08 |
Skąd: Zamość Od: 2005-12-17 Postów: 74 | desperadzko juz nie wiem co zrobić bo goni mnie termin z biesczadami silnik ktory wsadzilem nie spisał sie , stary zaczolem rozbierać i znalazła sie przyczyna panewka padła na 6 garku i teraz mam pytanko czy będzie chodził silnik z nowymi panewkami bez szlifu wału? |
granadziarz | 23.04.2006 14:11 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | domin, kiedyś robiłem takie rzeczy. Brało się wąski pasek papierka wodnego 80, moczyło się go w nafcie, (obecnie można zasrosować pryskanie WD40) i szlifowało się wał aż pod palcem był gładki (nie było czuć zatarć) póżniej papierek wodny 360 i jechane nieomalże do połysku. Pod panewkę podkładaliśmy w zależności od potrzeb sreberko od czekolady, puszkę od piwa, konserwę turystyczną. W wypadku konserwy turystycznej trzeba już spiłować końcówki panewek (te bez zamka!) bo nie będzie się chciało po dobroci dokręcić. nie polecam tego na długo, taki patent wytrzymywał trasę Gdańsk - Mrągowo - Gdańsk i jeden wyjazd w teren po powrocie. Niestety pierwszy kating w terenie wykończył konserwę turystyczną. Ponieważ silnik i tak był do wymiany, więc dostał gzu do dechy i w pięknym stylu przy owacji widzów wystawił korbę bokiem :-) |
domin | 23.04.2006 17:31 |
Skąd: Zamość Od: 2005-12-17 Postów: 74 | hehe nieźle o konserwie jeszcze nie słyszałem ale o kawałku słoninki na miejscu panewki w motocyklu Dnieprze tak :P , a co do efektownego wyjścia wału z bloku polecam ciągnik Ursus 30 pan sec mechaniker u kumpla w ciągniku badał co sie dizeje i oddawał gazu aż wywaliło go ze hehe straszne koszty miał pamietam , ja już sprawe z wałem załatwiłem w czoraj i jest juz gicior teraz czekam na pierścienie i uszczelki silnika |
radzieckii | 23.04.2006 18:46 |
Skąd: Warszawa Od: 2005-09-19 Postów: 564 | To co powiesz na fabrycznie nowego Dniepra, którym koleś przyjechał do warsztatu i po rozebraniu silnika okazało się, że pierścieni na tłokach niet! |
domin | 23.04.2006 22:41 |
Skąd: Zamość Od: 2005-12-17 Postów: 74 | to jest standard każdy kto siedzi w motocyklach to wie że jak sie sprowadza ruska to trzeba go rozebrac i złozyć, taka przyjemność sprowadzenie dniepra nowego kosztuje 900zł + 400 dolarów opłata celna ukraincy sprowadzają tak dla polaków... |
[odpowiedz] |
|