Technika |
Index >> Garaż >> Cewka?? |
[odpowiedz] |
|
Cewka?? |
Autor | Wiadomość |
RadekM | 04.05.2006 07:57 |
Skąd: Pabianice Od: 2004-11-18 Postów: 20 | WItam, Już wiem, całe wypalanie się platynek w moim przypadku spowodowane jest cewką. tnz wymieniłem już wszystko i została mi tylko cewka. Nie miałem innej niż od malucha to więc założyłem. Autko odpaliło i chodziło jak burza ale....., no właśnie ze względu chyba na małą pojemność cewki później miałem kłopoty z odpalaniem. Nasuwa mi się pytanie czy mogę dobarć cewkę np. od poloneza czy raczej orginalną za szrotu od aparatu Bosch'a bo taki mam w swoim Tuni81r, pozdrawiam |
granadziarz | 04.05.2006 08:19 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | pierwsze słyszę żeby platynki jarały się od cewki. Zawsze jarają się od dupowatego kondensatora. Cewka będzie chodziła dobrze od każdego PRZERYWACZOWEGO aparatu zapłonowego, czyli od dużego fiuta, piździka, żuka/nysy/warszawy/tarpana, oraz wszeklich innych wyrobów samochodopodonych. Njaważniejsze jest jednak żebyś styki spiłował na płasko (bez żadnych wżerów), założył NOWY kondensator (od dużego fiuta kosztuje 9 pln-ów) i prawdłowo wyregulował przerwę. To tyle o platynkach. Specem jest tu o ile pamiętam Ramboost :-) A jeżeli dalej będą problemy, to poszukaj jeszcze hasła "opornik balastowy" i sprawdź całą resztę silnika. |
(nmd) | 07.05.2006 17:14 |
Skąd: warszawa Od: 2005-02-06 Postów: 97 | niestety musze sie niezgodzic co do tego ze wszystko jedno od czego (byle przerywaczowego) zapakuje sie cewke... mam w reku nowa cewke zelmotu do fiata i innych wynalzkow. podmienilem i jest kupa. Śmierdzi gazem jak by nie dopalal, samochod wyraznie stracil na mocy nie odpala za 1 dotknieciem jak mial w zwyczaju. Na jalowych obrotach "trykal" dziwnie przelacznik gaz/benzyna :shock: co towazyszylo miganiu diody... przelazylem stara cewke jak reka odjal. pisze ze NIESTETY poniewaz wydalem 60 dych na cewke a za 170 mial bym oryginalna. wiec zadam pytanie dodatkowe. co do hasla rezystor balastowy mam pytanie czy wystepuje to to we "wszeklich innych wyrobów samochodopodonych" ? wiec jak to jest? PS. kondensator fiat faktycznie okolo 8 pln, oryginalny z kablem do cewki i przylaczeniem do przerywacza dystrybutor czesci forda okreslil za 44 i czas oczekiwania tydzien :? przerywacz 7 pln |
granadziarz | 07.05.2006 17:40 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | duży fiut, zuk, nysa, pomylonez występowały również w wersji z elektronicznym zapłonem. I tedy ma prawo chodzić jak mówisz i jarać kondensatory i przerywacze. Opornik balastowy w tych wyrobach samochodopodbnych nie występował. |
(nmd) | 07.05.2006 20:23 |
Skąd: warszawa Od: 2005-02-06 Postów: 97 | prosilem do mechanicznego zaplonu.... jak to to odroznic zebym mogl zrobic awanture?? |
granadziarz | 07.05.2006 20:37 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | pomierzyć oporności, ale nie pomogę teraz bo nie mam pod ręką książki od DFa, została u rodziców. |
(nmd) | 07.05.2006 22:48 |
Skąd: warszawa Od: 2005-02-06 Postów: 97 | oprnosc 3,2 oma chyba na podelku zostawilem w furze. jaka powinna byc? |
[odpowiedz] |
|