Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Granada, skrzynia N9
[odpowiedz]
[1]
Granada, skrzynia N9
AutorWiadomość
langi06.06.2006 12:43

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Witam,

Mam takie nieprzyjemne zjawisko przy zmianie biegów, jeżeli szybko puszczę sprzęgło to występuje takie metaliczne stuknięcie. Jeżeli puszcze sprzęgło powolutku to udaje mi się tego uniknąć. To samo jest jeżeli przy wyższych obrotach gwałtownie zdejmę nogę z gazu.
Wachlowałem wałami napędowymi, zmieniłem dyfer. Niezależnie od zastosowanego zestawu dyfer-wał napędowy stuki pozostały.
W tej chwili mam dyfer w dobrym stanie, sprawdzony w innej grani, wał to samo, sprawdzone krzyżaki, wyważony, nie przenosi wibracji, więc te elementy odpadają.
Przy wymianie wału ze skrzyni biegów wyciekał olej, i jest tam spory luz.
Jest tam pewnie jakiś uszczelniacz, łożysko ? Da się to wymienić bez zwalania i rozbierania skrzyni ?

Autko to grandzia 2.3V6 '84, skrzynia 5.
mkozlowsk06.06.2006 16:44

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 73
Uszczelniacz powinien się chyba dać wymienić, ale co do luzu... Gdzie jest luz? Po wyjęciu wału majta się ta zębatka co wystaje ze skrzyni, czy wał włożony w skrzynię ma luz?
langi07.06.2006 11:06

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Hej,

Wał włożony w skrzynię, a konkretnie końcówka, ta z gumowym łącznikiem, jak ją wsunąć do skrzyni to ma taki sporawy luz przy obracaniu.
I nie wiem czy szukać nowej-starej skrzyni czy to robić, bo resztę zestawu wał-dyfer ma teraz w super stanie :wink:.
Zastanawia się czy taki luz nie rozwali krzyżaków w krótkim czasie, zwłaszcza że autkiem ostatnio pomyka żonka która sie takimi piedołami nie przejmuje.
mkozlowsk07.06.2006 15:47

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 73
Skrzyń za dużo nie robiłem :), ale wiem, że tam nie powinno być luzu. To by było trzeba zobaczyć, albo niech ktoś mądrzejszy się wypowie, czy to może być wina jakiegoś łożyska... Jeśli by to było łożysko, to bym proponował wymianę, bo reszta skrzyni może być dobra...
granadziarz08.06.2006 12:24

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
w granadzie walnięcie jest zawsze generowane przez tulejkę łączącą wałek atakujący z wałkiem wejściowym dyfra.
mkozlowsk08.06.2006 13:02

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 73
Czyli dyfer?
Dyfer jeździł u mnie, i nie było tego efektu, całkowita cisza.
A ten luz skrzyni?
granadziarz11.06.2006 10:07

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
luz na skrzyni przy obracaniu zawsze jest, bo są tam koła zebate pasowane z pewnym luzem i sprzęgła kłowe pasowane również z luzem oraz połaczena wielowypustowe pasowane z pewnym luzem. Sumaryczny luz może mieć nawet kilkanaście stopni.
mkozlowsk14.06.2006 11:49

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 73
To dlaczego u mnie ten sam dyfer nie stukał?
Półoś miała luz, została wymieniona, druga została, bo była dobra.
granadziarz14.06.2006 21:36

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
po moją nogą szwagra dyfer nie stukał, jemu stuka. Kwestia wysprzęglania, obchodzenia się z dźwignią biegów, stanu sprzęgła. Wystarczy że tarcza kiedyś została dobrze przygrzana i dostała lekkiego bicia - będzie delikatnie ciągneła biegi i będzie dyfer stukał. Czasami wystarczy wysunąć gumowy dywanik spod pedałów.

[odpowiedz]
[1]