Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> 2.8i rozwiercane na 3.0
[odpowiedz]
[1]
2.8i rozwiercane na 3.0
AutorWiadomość
langi08.06.2006 22:40

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Dnia dzisiejszego rozmawiałem z taksiarzem. Zaczepił mnie na parkingu bo kiedyś pracował na granadzie.
Standardowe teksy jak to miło wspomina stare fordy itp ble ble ble
W każdym razie powiedział że był w posiadaniu granady przedliftingowej (1980) 2.8i ghia, kolor złoty metalik (ahhh).
I nic by nadzwyczajnego w tym nie było gdyby nie to że Pan ten twierdzi że miała silnik fabrycznie rozwiercany na 3.0
Mówi że sprowadził ją z RFN w 1990, i w papierach były informacje niby jakieś że zrobił to Ford-Koln-AG.
Istniało coś takiego ? Czy to ściema ? Gość nie wygląda na jakiegoś wielkiego fana Granandy, taki sobie zwykł taksiarz który ma sentyment bo 9 laty tym jeździł.
Poza tym to wiem że miała okrągłe halogeny na zderzaku, kwadratowe pod, drewniane parapety, welur,elektryka szyb skrzynia 4 biegowa... takia ghia chyba.

Historie o jej powolnej agonii i przeróbkach pominę bo żal dupę ściskał jak słuchałem...
edi09.06.2006 09:40

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
ooooo,to może byc ciekawy temat!!Nic o tym nie słyszałem,ale również prosze o wszelkie informacje :)
Ramboost10.06.2006 00:41

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Może miał fabrycznie 3,0 Koeln. Przeciez ładowali je do Fordów. Granad też.
langi10.06.2006 10:11

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Ale zdaje mnie się że nie do MKII i nie na wtrysku mechanicznym. A poza tym się upierał że to było rozwiercane. Jakiś tjuning przyfabryczny ?
granadziarz11.06.2006 10:15

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
taksiarze zawsze mają fantazję. A nie mówił że miała 200 koni albo 300?
Nie było fabrycznie takich przeróbek, tak jak nie było 3,0 koln (3,0 essex i owszem ale na gaźniku).
Ramboost11.06.2006 16:07

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
No własnie, pomyłka, nie Koln a Essex.
Dokładnie 6cyl. V poj. 2945 ccm
Na pewno ładowana do MkI
Q_Back25.09.2006 13:05

Skąd: 100LICA
Od: 2004-03-19
WWW
Postów: 6
I WAZACY MILION KILO TEN ESSEX
SWOJA DROGA SKORO WAS TO TAK INTERESUJE TO JEDZCIE Z BLOKIEM OD 2,8 DO FIRMY ROBIACEJ SZLIFY POTEM TLOKI ..... ZAJMIE WAM TO 1000H GADANIA Z LUDZMI KTOORYM SIE ROBIC NIE CHCE I TAK WAM BEDA GADAC ZEBY WAS W KONCU WYSMIAC ..... TYLKO PO CO ?
GośćKuba, po pierwsze puść shifta, będzie ci łatwiej pisać :-) . Po drugie jaki jest sens dłubać w takich starych złomach jak można kupić nowego w salonie? Po trzecie Kuba jak masz zły dzień, to napij się piwa z kolegami (pewnie wielu chętnie napiłoby sie w twoim VVarsztacie z Tobą), a nie katujesz nas na forum swoją frustracją.
A co do essexa, to widziałem już jak essex na 400 m rónolegle robił 2,9i (na benie). Essex to wspaniały silnik.

[odpowiedz]
[1]