Technika |
Index >> Garaż >> 2,3 v6 zamiast 1,6 |
[odpowiedz] |
|
2,3 v6 zamiast 1,6 |
Autor | Wiadomość |
Mariusz_ek | 22.12.2006 09:11 |
Skąd: Legionowo Od: 2006-05-23 Postów: 43 | Po długim poszukiwaniu znalazłem silnik 2300 i chciałbym go widzieć u siebie pod maską... tylko pytanie ile i co trzeba wymieniać jak u mnie narazie znajduje się 1600 i czy ten silnik będzie pasował bez przeróbek wnetrza komory na silnik? dodam że skrzynie do tego silnika też juz znalazłem... a może ktoś już robił taką ciekawą podmianke i mógłby się ze mna podzielic informacjami ze swoich doświadczen... |
Talar | 22.12.2006 10:23 |
Skąd: Gorzów Wlkp Od: 2004-10-27 Postów: 81 | ja robiłem takiego swapa i sprawa "po" wygląda łatwiej niż "przed" kwestia przygotowania. zakładam, ze silnik masz kompletny - wkładasz i jedziesz (z rozrusznikiem, gaźnikiem, alternatorem, kolektorami wydechowymi, sprzęgłem po prostu kompletny nabój) jeśli tak to potrzebujesz: -łapy do silnika V6 -wydech (rury idące od kolektorów i tłumiki środkowe, ostatnia częśc wydechu pasuje od R4) -chłodnica do V6 ma wejście/wyjście odwrotnie niż w R4 (więc albo dostaniesz chłodnicę do V6 albo bierzez polonezowską i przerabiasz wloty, od 125p też podejdzie po przeróbkach) -jeśli masz skrzynię 5biegową N9 (nie trzeba przerabiać tunelu) to potrzebujesz łapę od skrzyni biegów od sierry, jeśli masz skrzynię 5b MT75 to musisz przerabiać tunel -musisz przerobić wiązkę elektryczną pod maską bo rozrusznik jest z drugiej strony niż w R4, detale wyjdą w praniu -linka sprzęgła moze być inna -linkę gazu można skrócić i przerobić, zależy też od tego jaki masz system naciągu w gaźniku -jeśli V6 chcesz mieć na zapłon elektroniczny (zalecane) to potrzebujesz cały zestaw do tego - cewka do elektronika, moduł, aparat elektr. + kolejna przeróbka wiązki -puszka filtra powietrza (chyba że masz ją w komplecie z silnikiem) -w zależnosci jaką chłodnicę masz, to możesz mieć problem z wiatrakiem (moze ocierać o chłodnicę - dot. chłodnicy od granaday i żółtego wiatraka bez wiskozy) (zestaw z chłodnicą od granaday i małym białym wiatrakiem od 1.6 chodzi bez problemu) albo przebudowa na wiatraki elektryczne oprócz tego czekają cię wydatki x1,5 (6 kabli, 6 świec, więcej oleum, więcej chłodziwa, itd, itp.) ale nie ma rzeczy niemożliwych pozdro i powodzenia |
filip | 27.12.2006 23:31 |
Skąd: Wawa/STC Od: 2004-07-08 Postów: 141 | No ja robiłem taki misz-masz u siebie i nie było tak najtrudniej! Co prawda kupiłem silnik i skrzynię z całym osprzętem gotowy do jazdy, dostałem nawet pierwsze części wydechu do kompletu, więc było łatwiej! Ostatni wydech faktycznie pasuje! Chłodnica od oryginału (granada) mi nie wchodziła, więc została stara z 1.6 ale musiałem dorobić trochę przewodów, bo są wloty i wyloty z innej strony. Ale nie ma rzeczy nie do zrobienia! Wspomogłem się rurami pcv do centralnego i działa! Chłodnica z 1.6 też ogarnia 2.3 więc na razie nic nie zmieniam... może kiedyś w wolnej chwili... Ale jak wiadomo: PROWIZORKA JEST WIECZNA!!! Więc pewnie trochę to potrwa... No ale jazda duuuużo przyjemniejsza! No i ten głos silnika, bez porównania do r4!!! A koszty utrzymania: wiadomo że większe, ale nikt nie kupuje taunusa żeby tanio śmigać po mieście do roboty w supermarkecie za 600 zeta... Tak że powodzenia w walce i owocnych zmian... hej! |
Ziela | 29.12.2006 23:16 |
| Koledzy zapomnieli dodac ze oprocz ww zmian musisz dorobic przelew paliwa z gaznika do baku, bynajmniej u mnie tak bylo ze przy 1.6 gaznik nie mial przelewu przy V6 mial i trza bylo pociagnac to do zbiornika. |
[odpowiedz] |
|