Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Granada - ASB
[odpowiedz]
[1]
Granada - ASB
AutorWiadomość
kurozukin27.12.2006 16:19

Skąd: Wrocław
Od: 2006-12-27
WWW
Postów: 28
Witam, chciałem się dowiedzieć czy były montowane w granadach automaty 4-ro biegowe ?
Ewentualnie od czego pasuje do niej taka skrzynia?
Drażni mnie skrzynia trzybiegowa i przymierzam się do zamiany jej na czwórkę, nie wiem tylko czy z granady czy też z czegoś innego szukać :)

PS. szczęśliwego nowego roku :)
mkozlowsk28.12.2006 11:04

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 73
Musiałbyś znaleźć stare A4LD ze scorpio, te sprzed elektroniki.
Od biedy da się przypasować nawet oryginalny lewarek zmiany biegów... A reszta to jedna wielka rzeźba. Ja zwątpiłem i zrezygnowałem, mimo tego, że lubię wyzwania.
Do silnika 2.3 trzeba znaleźć taką od 2.4, do 2.8 taką od 2.9. Konwerter z A4LD, inne mocowanie łapy skrzyni (dużo dalej niż standard). W sumie da się przeżyć, ale A4LD jest nieco bardziej awaryjna, a nadbieg jest załączany elektronicznie, czyli przy pozostawieniu oryginalnego silnika musiałbyś sobie dorobić pstryczek na desce rozdzielczej...
Powiem tak - jeśli już, to wsadź cały kompletny nabój np. 2.9 Efi ze scorpio z komputerem itd. Może nie prościej, ale niewiele więcej roboty (jeśli masz bak od wtrysku), a mniej rzeźby w g...
granadziarz31.12.2006 13:06

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
pierwsze scorpioskie A4LD mają tylko lock-up załączany prądem, OD załącza się hydraulicznie.
mkozlowsk02.01.2007 10:08

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 73
OOO, a widzisz...
Lock-up, znaczy się blokada konwertera? W takim razie jak to praktycznie wygląda - kiedy się to powinno załączać i czy pstryczek na desce rozdzielczej zrobi robotę?
kurozukin03.01.2007 14:28

Skąd: Wrocław
Od: 2006-12-27
WWW
Postów: 28
Czyli krótko mówiąc wygodniej jest szukać kompletu silnik+skrzynia niż się bawić samą skrzynią - dziękuję
granadziarz07.01.2007 15:42

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
załącza się powyżej jakiejś prędkości na OD (4) chyba 80 albo 100 km/h, w momencie zrównania się prędkości obr silnika i wałka wejściowego skrzyni załącza się lock-up. Przycisk na desce (albo lewarku skrzyni!) załatwi sprawę. Ale musisz sobie zrobić proste urządzenie (np na bazie diodowych obrotomierzy) wyłączające go poniżej 1500/min żebyś nie zapomniał kiedyś.....

[odpowiedz]
[1]