Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Gaźnik & chłodnica i inne fanty
[odpowiedz]
[1]
Gaźnik & chłodnica i inne fanty
AutorWiadomość
Gab22.07.2007 12:45

Od: 2006-10-26
Postów: 50
Po przywleczeniu Tauna do domu, zaczynamy rozglądać się za częściami do niego.

Główna zagadka to gaźnik. Kiedyś opisywałem - pod maska siedzi Pinto, które oryginalnie miało gaźnik ze ssaniem "na drut". Tylko że ten gaźnik był cieknącym złomem z rzeźbą (np. działało w drugą stronę - cięgno wyciągnięte to było zamknięte ssanie).
Teraz w zasadzie silnik jest nówka i można do niego przykrecić cokolwiek, nawet Webbera rodem z LeMans - byle to chodziło na LPG. Ale... na obecną chwilę instalacja chłodzenia jest przystosowana do starego gażnika. Aby wstawić ten najpopularniejszy, musiałbym siekać instalacje, wstawiać trójniki itp (ktoś mi tu kiedyś podesłał schemat jak to idzie).

Kilka pytań:

1.) co byście tam dokręcili mając taką sytuację - w zasadze nie dotarty silnik, puste miejsce na gaźnior i mało kasy na jakieś super wypasy. Chciałbym żeby jeździło znośnie, nie muliło i chodziło z LPG.
Podnoszony tu kiedyś argument, że autem jeździ dziewczyna to lepiej na termostat jest nie na miejscu :) Magda od lat jezdzi Volvo to wie jak się to obsługuje.

2.) Mam do wyszarpanie gaźnik na linkę, ale nie jestem pewien czy to taki sam jak miałem, bo ma trochę inne oznaczenia. Chyba że to tylko numery seryjne. Mam zdjęcia do porównania:

Stary gaźnik (oznaczenie na komorze pływaka FORD 77HFKCA 7JB)

[img:e57ccaaf58]http://www.tuli.pl/blackadder/gaz1.jpg[/img:e57ccaaf58]
[img:e57ccaaf58]http://www.tuli.pl/blackadder/gaz3.jpg[/img:e57ccaaf58]

I ten, który mogę mieć (FORD 73HFKBA 4LA)

[img:e57ccaaf58]http://www.tuli.pl/blackadder/gaznik_inny.jpg[/img:e57ccaaf58]

3.) Pytanie chłodnicowe, chyba zadawałem, ale powtórze - czy chłodnica od TC II/III z takim samym silnikiem będzie pasować do TCI ?

4.) Cewka i aparat zapłonowy? Też są kompatybilne? Można wyszarpywać aż do Sierry?

Ufff...

Gab & Magda
Taunus TC1 2dr 1.6 (?) 1972 & Volvo 242 1974
Kuki.vel.KrZaK23.07.2007 15:27

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
1) szuflada
2) kurcze nie wiem, wydaje sie mnie, że róznica jest tylko w roczniku produkcji
3) tak
4) będzie pasować

powodzenia!
amator23.07.2007 17:36
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3566
hehehe ... rozwinięcie do słusznych odpowiedzi Kukiego :lol:

1. To jest Motorcraft V. Zamontuj albo to, albo wersję VV ... ale po dobrej regeneracji. Moze byc nawet z automatycznym ssaniem. Wersja HajQuality to ew. kolektor+Weber.

2. Te gazniki konstrukcyjnie sie niczym nie roznia. Oba sa tak samo proste i raczej prymitywne.

3. Tak ... zakladajac, ze jest otyginalna ... hle :lol:

4. Tak ... ale ... ze sierry o takim samym zaplonie :wink: - czyli sprawdz czy Bosch czy Motorcraft i czy z modulem czy zwykly stykowy.
Gab23.07.2007 18:52

Od: 2006-10-26
Postów: 50
1. To jest Motorcraft V. Zamontuj albo to, albo wersję VV ... ale po dobrej regeneracji. Moze byc nawet z automatycznym ssaniem. Wersja HajQuality to ew. kolektor+Weber.

2. Te gazniki konstrukcyjnie sie niczym nie roznia. Oba sa tak samo proste i raczej prymitywne.
[/quote]

Czyli mam rozumiec ze bywaja motorcrafty na linke? A ten moj to nie jest motorcraft tylko jakieś fordowskie wykopalisko? Nic nie wart czy nie robi az takiej roznicy?

A co do zaplonu... mam pod maską taki pier***ik w kablach, że cholera wie co tam jest. Cewki nie ma, jest kilka wiazek i jakaś zgruzowana puszka z bezpiecznikami :)

Gab
Volvo 242 1974 & Taun TC1 2dr 72
amator23.07.2007 21:53
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3566
Wiesz co ... uporzadkujmy nieco. Silniki 1,6 obslugiwaly najczesciej gazniki Motorcraft V, lub Motorcraft VV - zwane tez Ford, lub FoMoCo. Ssanie zwykle bylo automatyczne czyli wodne na bimetal. Wiem ze istanialy przerobli na reczne ale nie wiel czy bylo montopwane takie fabrycznie.

Dalej ...

1. Wybierz jeden z gaznikow i koniecznie zregeneruj go sam przy pomocy kompletu naprawczego, lub oddaj do regeneracji. Tylko wtedy i na jednym i na drugim auto bedzie latalo bez problemu.

2. Jako, ze przypuszczalnie masz Boscha (czerwona kopulka), musisz poprostu zlupic najprostrza sciere bez elektroniki, tez najlepiej z 1,6.
gleacken23.07.2007 22:12

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
istnialy mototocrafty VV z saniem recznym ale nie byly montowane seryjnie w taunusach
Gab24.07.2007 10:50

Od: 2006-10-26
Postów: 50
[quote:0d5c212f1b="amator"]Wiem ze istanialy przerobli na reczne ale nie wiel czy bylo montopwane takie fabrycznie.
[/quote:0d5c212f1b]

No i ok. Wiadomo, że gaźnik będzie regenerowany, zastanawiałem się głównie czy "przewaga" Motorcrafta nad starszymy/innymi jest tak wyraźna ze warto pruć układ chłodzenia.
Musiały być wersje ze ssaniem fabryczne - cięgno które mamy wygląda na oryginalne i pasuje do miejsca w spodzie deski. Samoróbą mógł być sposób podłączenia linki do gaźnika, ale nie sam fakt ze miał ssanie mech.
Jak już wierce - czy TCI/II miały takie same gaźniki? Głównie chodzi o to, czy jak napisze znajomemu z drugiego końca Polski który sie nie zna na Fordach "zobaczysz jakiegokolwiek Tauna na szrocie - szarp byle mial 4 gary" to to zda egzamin :)

Gab
Volvo 242 1974 & Taunus TC1 2dr 1972
Kuki.vel.KrZaK24.07.2007 18:38

Skąd: Katowice
Od: 2004-03-14
Postów: 963
Hehe dzięki amator za jakże słuszne rozwinięcie :)

Gab ja proponował bym Ci nie wysyłać kolege z drugiego końca polski na clubbing po szrotach, tylko kupić od któregoś z nas gaźnik motorcraft VV (bo chyba każdy go ma) za niewielką sumę, dostaniesz gaźnik do domu.
Następnie u Eddiego nabyć zestaw naprawczy, zregenerować i zakładać „szuflade”
Jeśli lubisz ciągnąć za linkę i mieć ssanie ręczne to po kosztach Ci takie wyśle bo gdzieś mi leży.
Ten gaźnik to chyba najlepsze wyjście bo jest tani w zakupie i ekonomiczny
Gab24.07.2007 20:59

Od: 2006-10-26
Postów: 50
[quote:33c8d53a1b="Kuki.vel.KrZaK"]Hehe dzięki amator za jakże słuszne rozwinięcie :)
Jeśli lubisz ciągnąć za linkę i mieć ssanie ręczne to po kosztach Ci takie wyśle bo gdzieś mi leży.
Ten gaźnik to chyba najlepsze wyjście bo jest tani w zakupie i ekonomiczny[/quote:33c8d53a1b]

Nie chodzi o miłość do ssania ręcznego. W Volvo mam takie, ale szwedzi wychodzili ze slusznego zalozenia ze za kolem polarnym termostat czy jakis tam bimetal moze sie nie sprawdzac ;)
Dobra, dawajta tego VV, tylko rozumiem ze do niego musze sie podpiac pod uklad chlodzenia?

Gab_najpierw_urodzimy_potem_przykrecimy :)

[odpowiedz]
[1]