Technika |
Index >> Garaż >> Problem z odpalaniem auta ..Taunus TC 1 2.0 V6 |
[odpowiedz] |
|
Problem z odpalaniem auta ..Taunus TC 1 2.0 V6 |
Autor | Wiadomość |
masterrtronic | 19.04.2011 17:35 |
Skąd: Włocławek Od: 2010-05-19 Postów: 51 | Póki co jesteśmy ze sobą na bakier ...szczerze to się na siebie po obrażaliśmy już mówię w czym rzecz: Ładna pogoda w garażu nie miło wyjeżdżam autem przed garaż -odpala po krótkim kręceniu lekko dodaje gazu ...zawsze zostawiałem go na jakieś 5 minut aby sobie pochodził ...przepalił wilgoć etc. I tym razem tak było ..idę zamknąć garaż słyszę jak Tałni się zaczyna dusić ..łapie coraz niższe obroty i zdechł ...zrezygnowany kończę zamykać garaż podchodzę ..chcę zapalić trochę kręci ale nic ...myślę jak kręci a nie pali zalałem go na bank..zatem : garaż ->klucz ->szczotka druciana ..wykręcam 6 świec ....mokre ...no ślicznie ...czyszczę wkręcam próbuje odpalić ..kręci i nic... No to again garaż klucz odkręcam świece mokre ....czyszczę wkręcam kręci ale odpalić nie chce ..aku padł ;/ na i sam biedak jeden musiałem go do garażu wprowadzić .... Wywód długi ale może ktoś pozna od razu przyczynę ? Powiem tak : -czyściłem cały aparat zapłonowy iskry są ..w każdym mądrz razie były po czyszczeniu aparatu max miesiąc temu . -filtr do paliwa zmieniony Zawsze było ok czasem się buntował ale zazwyczaj odpalał A teraz gaśnie sam .....POMOCY zanim go podpalę ..z miłości oczywiście |
Heniu | 20.04.2011 07:47 |
Skąd: Kraków Od: 2008-03-19 Postów: 531 | 1) sprawdź iskry jeszcze raz, 2) spróbuj odpalić z otwartym ssaniem(jak masz automatyczne to przyblokuj) 3) wyreguluj gaźnik |
amator | 20.04.2011 09:02 |
Administrator
| a zapłon to masz dobrze ustawiony i przerwa na platynkach odpowiednia? Elektryka to podstawa. A jak wszystko ok. na 100% to sprawdź, czy masz dobrze wyregulowane ssanie. |
masterrtronic | 01.05.2011 21:42 |
Skąd: Włocławek Od: 2010-05-19 Postów: 51 | Okazało się że wtyk do cewki zapłonowej był zużyty i nie zawsze "załapał" A teraz korzystając z pięknej okazji wypowiedzi spytam: 1. wymieniłem olej ..tak tak nic szczególnego ...ale mój zużyty olej miał konsystencję bliższą benzynie niż olejowi ...Od czego ? możliwe że poprzedni właściciel zalał go byle g. ? 2. dziś odbyłem jazdę próbną i martwią mnie dwie rzeczy : a) znosi mnie i to bardzo na lewo [koło się grzeje ] hamulce czy łożysko ? b) gdzie znajduje się czujnik temperatury ? Bo wskaźnik pokazuje aż nic ;] c) okazało się że moje auto miało wypadek (wyszło to już podczas prac blacharskich) i mam (nie wiem jakiego słowa użyć) przednie prawe zawieszenie uszkodzone..idzie to jakoś naprawić ? Jak mogę poznać skutek zniszczeń ? |
Mishq | 02.05.2011 00:28 |
Skąd: Brzozów Od: 2006-11-26 Postów: 454 | ja w którymś z kolei silniku w taunusie tez miałem bardzo rzadki olej a dlatego że dałem za długi popychacz pompy paliwa i rozwaliło mi pompe więc lałem benzyne ze strzykawki w gaźnik a że zapalić nie chciało to wszystko jakims cudem wpadło do silnika i wymieszało sie z olejem :( koło jak sie grzeje to pewnie nie odbija tłoczek i trzeba zaciski remontować czujnik gdzieś w bloku bedzie taki cienki poza tym to słyszałem że zegary w tanunusie pokazują co chcą i kiedy chcą a na blacharce sie nie znam i nie wiem jak naorawić zawias po wypadku |
Heniu | 02.05.2011 02:38 |
Skąd: Kraków Od: 2008-03-19 Postów: 531 | - też przerabiałem temat walniętej pompy paliwa. tam sie wydajność pompy reguluje grubością podkładki, jak dasz za cieńką, to popychacz może rozwalić membranę pompy i ci zaczyna ładować benzynę do oleju. najlepiej powąchać czy olej śmierdzi benzyną i czy jest rzadki za bardzo. - geometrie zawieszenia można sprawdzić w pierwszym lepszym serwisie -czujnik - sprawdź czy masz właściwy zamontowany i przeczyść wszystkie styki - jak ściąga i grzeje (koło) to na bank zaciski. zestaw naprawczy widziałem na allegro za chyba 20 zł. jakby poszło łożysko to bardziej by szumiało |
masterrtronic | 02.05.2011 11:12 |
Skąd: Włocławek Od: 2010-05-19 Postów: 51 | Śmierdzi paliwem ..no to już wiem czemu -podkładka Kurcze nie mogę znaleźć tego zestawu naprawczego ..jakieś namiary linke etc ? |
zolty | 02.05.2011 14:56 |
Skąd: Szczecin Od: 2010-10-19 Postów: 198 | Zestaw napeaczy w sklepie gdzie ja sie zaopatruje kosztuje 15 za sztuke do przodu i 6 za sztuke do tylu jak nie znajdziesz to daj znac kupie ci i wysle. Ale powinienes w jakimkolwiek sklepie motoryzacujnym znalesc te zestawy |
Marcin88 | 03.05.2011 02:24 |
Skąd: Grodzisk Mazowiecki Od: 2010-07-13 Postów: 141 | I ja wtrącę swoje 3 grosze :] - olej: Może być też gaźnik rozregulowany (choć nie wykluczam wspomnianej wcześniej pompy) - wzięte z autopsji. Zanim udało mi się ogarnąć ten cały majdan też miałem mnóstwo kłopotów, m.in. spędzający sen z powiek rzadki i wręcz przeźroczysty olej śmierdzący benzyną, ale metodą prób i błędów udało mi się wyregulować gaźnik samemu. Po wymianie olej zrobił się czarny i nie traci na gęstości, o zapachu nie wspomnę. - Koło i hamulce: Też niekoniecznie od razu zacisk. U mnie po założeniu zregenerowanych, też mam wrażenie że do końca nie odbijają tłoczki. Sprawdź przewody gumowe, czy nie są spuchnięte (jeżeli mają już swoje lata, mogą się w środku rozwarstwiać i tworzyć swojego rodzaju zawór jednostronny, który nie pozwala gumce cofnąć tłoczek. Na reszcie się niestety nie znam (doświadczenia z 2.0 OHC i brak doświadczenia z zawiasem z przodu). Pozdrawiam |
szafa | 03.05.2011 09:54 |
Skąd: Andrychów/Pisarzowice Od: 2008-04-29 Postów: 886 | Co do oleju to już wiesz co i jak. co do ściągającego koła to 99% zacisk. Taunusowskie jak i granadowe zaciski lubią się blokować. Co do zestawów naprawczych są dwa rodzaje. Jeden ma dodatkową mała uszczelkę między połowy zacisku a drugi jej nie posiada i do tego moim zdaniem na gumki gorszej jakości. Kup ten pierwszy. Co znaczy uszkodzone zawieszenie? masz pękniętą kołyskę? wygięte wahacze? Jedź na stacje zrób przegląd zbieżności i może niech sprawdzą pkt kontrolne budy jeśli masz obawy że buda może być przekoszona( ale w to bym wątpił jakoś) |
rogal | 03.05.2011 11:23 |
Skąd: Bydgoszcz-złotniki Od: 2006-02-04 Postów: 768 | to że twoje auto bylo uszkodzone to nic złego:) to taka przypadlość 98% taunusów...Diagnosci Ci dużo nie pomogą sam pomierz kołyske i tyle |
masterrtronic | 15.06.2011 23:47 |
Skąd: Włocławek Od: 2010-05-19 Postów: 51 | Dziękuję za wszystkie sugestie, odnośnie i koła i benzyny w oleju . Jako że przyszły zabawki od Chudera mogłem zając się trochę autem .Hamulce były w opłakanym stanie [głupi nie pomyślałem o tym wcześniej] -czeka mnie tylko odpowietrzenie i powinno być ok . Dobrałem się również do pompy paliwa i mam dwa pytania: pompa jak pompa nic ciekawego ale moja ma dziurkę w cylindrze w którym znajduje się popychacz [prawie na granicy popychaczmembrana] tak około 2x2 milimetry -bardzo szkodzi ten otwór ? jak go zacynuje etc. pomoże to ? - czy ten otworek może być powodem że do oleju dostaje mi się benzyna ? - od Chudera dostałem uszczelkę pod pompę około 7-8 mm dość gruba , przedtem nie było żadnej teraz popychacz wystaje ponad uszczelkę max 5 mm ..tak ma być ? jakoś dziwnie ..nie czuje tego ... |
[odpowiedz] |
|