Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Problem z odpalaniem auta ..Taunus TC 1 2.0 V6
[odpowiedz]
[1]
Problem z odpalaniem auta ..Taunus TC 1 2.0 V6
AutorWiadomość
masterrtronic19.04.2011 17:35

Skąd: Włocławek
Od: 2010-05-19
Postów: 51
Póki co jesteśmy ze sobą na bakier ...szczerze to się na siebie po obrażaliśmy już mówię w czym rzecz:

Ładna pogoda w garażu nie miło wyjeżdżam autem przed garaż -odpala po krótkim kręceniu lekko dodaje gazu ...zawsze zostawiałem go na jakieś 5 minut aby sobie pochodził ...przepalił wilgoć etc.
I tym razem tak było ..idę zamknąć garaż słyszę jak Tałni się zaczyna dusić ..łapie coraz niższe obroty i zdechł ...zrezygnowany kończę zamykać garaż podchodzę ..chcę zapalić trochę kręci ale nic ...myślę jak kręci a nie pali zalałem go na bank..zatem :
garaż ->klucz ->szczotka druciana ..wykręcam 6 świec ....mokre ...no ślicznie ...czyszczę wkręcam próbuje odpalić ..kręci i nic...

No to again garaż klucz odkręcam świece mokre ....czyszczę wkręcam kręci ale odpalić nie chce ..aku padł ;/ na i sam biedak jeden musiałem go do garażu wprowadzić ....



Wywód długi ale może ktoś pozna od razu przyczynę ?


Powiem tak :
-czyściłem cały aparat zapłonowy iskry są ..w każdym mądrz razie były po czyszczeniu aparatu max miesiąc temu .
-filtr do paliwa zmieniony
Zawsze było ok czasem się buntował ale zazwyczaj odpalał
A teraz gaśnie sam .....POMOCY zanim go podpalę ..z miłości oczywiście
Heniu20.04.2011 07:47

Skąd: Kraków
Od: 2008-03-19
Postów: 531
1) sprawdź iskry jeszcze raz,
2) spróbuj odpalić z otwartym ssaniem(jak masz automatyczne to przyblokuj)
3) wyreguluj gaźnik
amator20.04.2011 09:02
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3558
a zapłon to masz dobrze ustawiony i przerwa na platynkach odpowiednia? Elektryka to podstawa. A jak wszystko ok. na 100% to sprawdź, czy masz dobrze wyregulowane ssanie.
masterrtronic01.05.2011 21:42

Skąd: Włocławek
Od: 2010-05-19
Postów: 51
Okazało się że wtyk do cewki zapłonowej był zużyty i nie zawsze "załapał"



A teraz korzystając z pięknej okazji wypowiedzi spytam:

1. wymieniłem olej ..tak tak nic szczególnego ...ale mój zużyty olej miał konsystencję bliższą benzynie niż olejowi ...Od czego ? możliwe że poprzedni właściciel zalał go byle g. ?

2. dziś odbyłem jazdę próbną i martwią mnie dwie rzeczy :
a) znosi mnie i to bardzo na lewo [koło się grzeje ] hamulce czy łożysko ?

b) gdzie znajduje się czujnik temperatury ? Bo wskaźnik pokazuje aż nic ;]

c) okazało się że moje auto miało wypadek (wyszło to już podczas prac blacharskich) i mam (nie wiem jakiego słowa użyć) przednie prawe zawieszenie uszkodzone..idzie to jakoś naprawić ? Jak mogę poznać skutek zniszczeń ?

Mishq02.05.2011 00:28

Skąd: Brzozów
Od: 2006-11-26
Postów: 454
ja w którymś z kolei silniku w taunusie tez miałem bardzo rzadki olej a dlatego że dałem za długi popychacz pompy paliwa i rozwaliło mi pompe więc lałem benzyne ze strzykawki w gaźnik a że zapalić nie chciało to wszystko jakims cudem wpadło do silnika i wymieszało sie z olejem :( koło jak sie grzeje to pewnie nie odbija tłoczek i trzeba zaciski remontować czujnik gdzieś w bloku bedzie taki cienki poza tym to słyszałem że zegary w tanunusie pokazują co chcą i kiedy chcą a na blacharce sie nie znam i nie wiem jak naorawić zawias po wypadku
Heniu02.05.2011 02:38

Skąd: Kraków
Od: 2008-03-19
Postów: 531
- też przerabiałem temat walniętej pompy paliwa. tam sie wydajność pompy reguluje grubością podkładki, jak dasz za cieńką, to popychacz może rozwalić membranę pompy i ci zaczyna ładować benzynę do oleju. najlepiej powąchać czy olej śmierdzi benzyną i czy jest rzadki za bardzo.
- geometrie zawieszenia można sprawdzić w pierwszym lepszym serwisie
-czujnik - sprawdź czy masz właściwy zamontowany i przeczyść wszystkie styki
- jak ściąga i grzeje (koło) to na bank zaciski. zestaw naprawczy widziałem na allegro za chyba 20 zł. jakby poszło łożysko to bardziej by szumiało
masterrtronic02.05.2011 11:12

Skąd: Włocławek
Od: 2010-05-19
Postów: 51
Śmierdzi paliwem ..no to już wiem czemu -podkładka
Kurcze nie mogę znaleźć tego zestawu naprawczego ..jakieś namiary linke etc ?
zolty02.05.2011 14:56

Skąd: Szczecin
Od: 2010-10-19
Postów: 198
Zestaw napeaczy w sklepie gdzie ja sie zaopatruje kosztuje 15 za sztuke do przodu i 6 za sztuke do tylu jak nie znajdziesz to daj znac kupie ci i wysle. Ale powinienes w jakimkolwiek sklepie motoryzacujnym znalesc te zestawy
Marcin8803.05.2011 02:24

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Od: 2010-07-13
Postów: 141
I ja wtrącę swoje 3 grosze :]

- olej: Może być też gaźnik rozregulowany (choć nie wykluczam wspomnianej wcześniej pompy) - wzięte z autopsji. Zanim udało mi się ogarnąć ten cały majdan też miałem mnóstwo kłopotów, m.in. spędzający sen z powiek rzadki i wręcz przeźroczysty olej śmierdzący benzyną, ale metodą prób i błędów udało mi się wyregulować gaźnik samemu. Po wymianie olej zrobił się czarny i nie traci na gęstości, o zapachu nie wspomnę.
- Koło i hamulce: Też niekoniecznie od razu zacisk. U mnie po założeniu zregenerowanych, też mam wrażenie że do końca nie odbijają tłoczki. Sprawdź przewody gumowe, czy nie są spuchnięte (jeżeli mają już swoje lata, mogą się w środku rozwarstwiać i tworzyć swojego rodzaju zawór jednostronny, który nie pozwala gumce cofnąć tłoczek.

Na reszcie się niestety nie znam (doświadczenia z 2.0 OHC i brak doświadczenia z zawiasem z przodu).

Pozdrawiam
szafa03.05.2011 09:54

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Co do oleju to już wiesz co i jak.
co do ściągającego koła to 99% zacisk. Taunusowskie jak i granadowe zaciski lubią się blokować. Co do zestawów naprawczych są dwa rodzaje. Jeden ma dodatkową mała uszczelkę między połowy zacisku a drugi jej nie posiada i do tego moim zdaniem na gumki gorszej jakości. Kup ten pierwszy.
Co znaczy uszkodzone zawieszenie? masz pękniętą kołyskę? wygięte wahacze? Jedź na stacje zrób przegląd zbieżności i może niech sprawdzą pkt kontrolne budy jeśli masz obawy że buda może być przekoszona( ale w to bym wątpił jakoś)
rogal03.05.2011 11:23

Skąd: Bydgoszcz-złotniki
Od: 2006-02-04
Postów: 768
to że twoje auto bylo uszkodzone to nic złego:) to taka przypadlość 98% taunusów...Diagnosci Ci dużo nie pomogą sam pomierz kołyske i tyle
masterrtronic15.06.2011 23:47

Skąd: Włocławek
Od: 2010-05-19
Postów: 51
Dziękuję za wszystkie sugestie, odnośnie i koła i benzyny w oleju .

Jako że przyszły zabawki od Chudera mogłem zając się trochę autem .Hamulce były w opłakanym stanie [głupi nie pomyślałem o tym wcześniej] -czeka mnie tylko odpowietrzenie i powinno być ok .


Dobrałem się również do pompy paliwa i mam dwa pytania:
pompa jak pompa nic ciekawego ale moja ma dziurkę w cylindrze w którym znajduje się popychacz [prawie na granicy popychaczmembrana] tak około 2x2 milimetry
-bardzo szkodzi ten otwór ? jak go zacynuje etc. pomoże to ?
- czy ten otworek może być powodem że do oleju dostaje mi się benzyna ?
- od Chudera dostałem uszczelkę pod pompę około 7-8 mm dość gruba , przedtem nie było żadnej teraz popychacz wystaje ponad uszczelkę max 5 mm ..tak ma być ? jakoś dziwnie ..nie czuje tego ...

[odpowiedz]
[1]