Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Przypala platynki co jakieś 30-40km silnik1,6
[odpowiedz]
[1]
Przypala platynki co jakieś 30-40km silnik1,6
AutorWiadomość
AGASSI30.07.2012 22:31

Skąd: Toruń
Od: 2012-03-18
Postów: 55
Witam wszystkich.
Postaram sie krótko i na temat.
Na początku wywaliłem ok 30cm kabla który był do cewki + (gruby jak kabel od anteny telewizyjnej i bardzo cienki przekrój 2-3 nitki grzał sie na włączonym silniku i podawał zaniskie napięcie na cewke mam trafiony miernik ale to mogło byc ok 10v
Po wymianie iskra ok auto zrywniejsze :) ale za kilkadziesiat km przejechanych słabie puzniej przerywa a w koncu amen, po przeczyszczeniu papierem sciernym platynek chodzi z nowu ok i sytuacja sie powtarza, mysle sobie moze stare platynki kupiłem nowe sytuacja jest identyczna tzn spala czyli osad na nich.
Może to ten kabel oporowy(niewiem czy to orginał czy wymysł jakiegos popszednika) może kondensator czekam na Wasze pomysły
PS cewka oryginalna jugosłowiańska, palec, kopułka, przewody wn i swiece nowe.
szwagier31.07.2012 08:37

Skąd: Kielce
Od: 2012-07-29
Postów: 5
Wymień kondensator. Jego brak/uszkodzenie powoduje iskrzenie przy każdym rozwarciu styków przerywacza, co prowadzi do ich wypalania.
AGASSI08.08.2012 22:26

Skąd: Toruń
Od: 2012-03-18
Postów: 55
ok, ale mam problem żeby go znaleśc w sklepach i na internecie.
Jak ktoc coś ma do zaproponowania to słucham :)
Raul08.08.2012 23:02

Skąd: Wrocław, ale sercem Warszawa
Od: 2012-07-04
WWW
Postów: 21
ten kabel który wywaliłeś to tzw. rezystor balatowy. Jest odpowiedzialny za obniżenie napięcia na cewce zapłonowej w celu zwiększenia żywotności przerywacza zapłonowego.
Napęcie na cewce jest podbijane do 12v tylko w czasie rozruchu, potem ma spaść do 8v bodajże. Oczywiście, warunkiem jest kompatybilność cewki z tym układem, niestety, w tej chwili nie pamiętam jak tam sprawa wygląda z oznaczeniami.
Po wywaleniu rezystora silnik będzie sorawniejszy z powodu zwiększenia energii wyładowania na świecy. Jednak świadczy to o niesprawności układu zapłonowego (kable, świece, kopułka), złym ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu, bądź złej regulacji gaźnika.
AGASSI09.08.2012 14:45

Skąd: Toruń
Od: 2012-03-18
Postów: 55
a gdzie znaleść taki kabel?
Raul10.08.2012 08:32

Skąd: Wrocław, ale sercem Warszawa
Od: 2012-07-04
WWW
Postów: 21
a gdzie go wyrzuciłeś?
AGASSI10.08.2012 10:50

Skąd: Toruń
Od: 2012-03-18
Postów: 55
niestety do smietnika :( i po imprezie
paras10.08.2012 14:50

Skąd: Kraków
Od: 2005-09-12
Postów: 115
Możesz jeszcze zrobić tak, że wstawisz aparat zapłonowy na module i nie będą Ci już potrzebne platynki, rezystor balastowy i całe to regulowanie ustawianie.
AGASSI13.08.2012 22:10

Skąd: Toruń
Od: 2012-03-18
Postów: 55
kupiłem kondensator 0,22 mf od czegos innego ale parametry ok.
Przylutuje i zobaczymy czy przestanie przypalać (choc boje sie że ten kabel oporowy niebył tam bez powodu)
dam znac po zainstalowaniu i jakis 100-200km przejechanych.
Raul16.08.2012 08:41

Skąd: Wrocław, ale sercem Warszawa
Od: 2012-07-04
WWW
Postów: 21

No to ci już napisałem, że ten kabel oporowy nie był tam bez powodu :)
Jakie masz oznaczenia na cewce?
AGASSI18.08.2012 13:07

Skąd: Toruń
Od: 2012-03-18
Postów: 55
made in yugoslawia + i jest też -
Mysza26.08.2012 19:00

Skąd: Płock
Od: 2005-10-23
Postów: 35
Raul, podbijane do 12V podczas rozruchu? A jakim to cudem? :) Przecież jest spadek napięcia podczas uruchomienia rozrusznika...I spada pewnie poniżej 10V, czyli do takiego napięcia na jakie powinna być cewka. Rezystor balastowy jest wtedy mostkowany i cewka dostaje tyle ile powinna.

W układzie z modułem zapłonowym też występuje rezystor balastowy.
Raul05.09.2012 08:31

Skąd: Wrocław, ale sercem Warszawa
Od: 2012-07-04
WWW
Postów: 21
no w sumie racja :)
na skróty napisałem
AGASSI06.09.2012 22:07

Skąd: Toruń
Od: 2012-03-18
Postów: 55
jak by ktoś miał taki kabel balastowy- rezystor to kupie.
choć już przekecałem ok100km i tak nieprzypala narazie chodzi.

[odpowiedz]
[1]