Technika |
Index >> Garaż >> Przypala platynki co jakieś 30-40km silnik1,6 |
[odpowiedz] |
|
Przypala platynki co jakieś 30-40km silnik1,6 |
Autor | Wiadomość |
AGASSI | 30.07.2012 22:31 |
Skąd: Toruń Od: 2012-03-18 Postów: 55 | Witam wszystkich. Postaram sie krótko i na temat. Na początku wywaliłem ok 30cm kabla który był do cewki + (gruby jak kabel od anteny telewizyjnej i bardzo cienki przekrój 2-3 nitki grzał sie na włączonym silniku i podawał zaniskie napięcie na cewke mam trafiony miernik ale to mogło byc ok 10v Po wymianie iskra ok auto zrywniejsze :) ale za kilkadziesiat km przejechanych słabie puzniej przerywa a w koncu amen, po przeczyszczeniu papierem sciernym platynek chodzi z nowu ok i sytuacja sie powtarza, mysle sobie moze stare platynki kupiłem nowe sytuacja jest identyczna tzn spala czyli osad na nich. Może to ten kabel oporowy(niewiem czy to orginał czy wymysł jakiegos popszednika) może kondensator czekam na Wasze pomysły PS cewka oryginalna jugosłowiańska, palec, kopułka, przewody wn i swiece nowe. |
szwagier | 31.07.2012 08:37 |
Skąd: Kielce Od: 2012-07-29 Postów: 5 | Wymień kondensator. Jego brak/uszkodzenie powoduje iskrzenie przy każdym rozwarciu styków przerywacza, co prowadzi do ich wypalania. |
AGASSI | 08.08.2012 22:26 |
Skąd: Toruń Od: 2012-03-18 Postów: 55 | ok, ale mam problem żeby go znaleśc w sklepach i na internecie. Jak ktoc coś ma do zaproponowania to słucham :) |
Raul | 08.08.2012 23:02 |
| ten kabel który wywaliłeś to tzw. rezystor balatowy. Jest odpowiedzialny za obniżenie napięcia na cewce zapłonowej w celu zwiększenia żywotności przerywacza zapłonowego. Napęcie na cewce jest podbijane do 12v tylko w czasie rozruchu, potem ma spaść do 8v bodajże. Oczywiście, warunkiem jest kompatybilność cewki z tym układem, niestety, w tej chwili nie pamiętam jak tam sprawa wygląda z oznaczeniami. Po wywaleniu rezystora silnik będzie sorawniejszy z powodu zwiększenia energii wyładowania na świecy. Jednak świadczy to o niesprawności układu zapłonowego (kable, świece, kopułka), złym ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu, bądź złej regulacji gaźnika. |
AGASSI | 09.08.2012 14:45 |
Skąd: Toruń Od: 2012-03-18 Postów: 55 | a gdzie znaleść taki kabel? |
Raul | 10.08.2012 08:32 |
| a gdzie go wyrzuciłeś? |
AGASSI | 10.08.2012 10:50 |
Skąd: Toruń Od: 2012-03-18 Postów: 55 | niestety do smietnika :( i po imprezie |
paras | 10.08.2012 14:50 |
Skąd: Kraków Od: 2005-09-12 Postów: 115 | Możesz jeszcze zrobić tak, że wstawisz aparat zapłonowy na module i nie będą Ci już potrzebne platynki, rezystor balastowy i całe to regulowanie ustawianie. |
AGASSI | 13.08.2012 22:10 |
Skąd: Toruń Od: 2012-03-18 Postów: 55 | kupiłem kondensator 0,22 mf od czegos innego ale parametry ok. Przylutuje i zobaczymy czy przestanie przypalać (choc boje sie że ten kabel oporowy niebył tam bez powodu) dam znac po zainstalowaniu i jakis 100-200km przejechanych. |
Raul | 16.08.2012 08:41 |
| No to ci już napisałem, że ten kabel oporowy nie był tam bez powodu :) Jakie masz oznaczenia na cewce? |
AGASSI | 18.08.2012 13:07 |
Skąd: Toruń Od: 2012-03-18 Postów: 55 | made in yugoslawia + i jest też - |
Mysza | 26.08.2012 19:00 |
Skąd: Płock Od: 2005-10-23 Postów: 35 | Raul, podbijane do 12V podczas rozruchu? A jakim to cudem? :) Przecież jest spadek napięcia podczas uruchomienia rozrusznika...I spada pewnie poniżej 10V, czyli do takiego napięcia na jakie powinna być cewka. Rezystor balastowy jest wtedy mostkowany i cewka dostaje tyle ile powinna. W układzie z modułem zapłonowym też występuje rezystor balastowy. |
Raul | 05.09.2012 08:31 |
| no w sumie racja :) na skróty napisałem |
AGASSI | 06.09.2012 22:07 |
Skąd: Toruń Od: 2012-03-18 Postów: 55 | jak by ktoś miał taki kabel balastowy- rezystor to kupie. choć już przekecałem ok100km i tak nieprzypala narazie chodzi. |
[odpowiedz] |
|