Technika |
Index >> Garaż >> Problem z układem chłodzenia oraz czujnikiem temperatury |
[odpowiedz] |
|
Problem z układem chłodzenia oraz czujnikiem temperatury |
Autor | Wiadomość |
masterrtronic | 21.06.2013 22:33 |
Skąd: Włocławek Od: 2010-05-19 Postów: 51 | Tak słowem wstępu :) mam silnik 2.0 V6 w fordzie taunusie tc1 i opowieść poniżej Witam, ostatnimi czasy postanowiłem wymienić cały płyn w aucie -samochód dość mocno grzał mi się ( takie miałem odczucie) zatem spuściłem płyn przy okazji wyczyściłem chłodnicę ze szlamu . Całość zalałem nowym płynem i ...nic auto dalej się grzeje -teraz jest wręcz gorące po 5 min na chodzie . (Auto sprawdzam stojące nie jadę nim ) - rury wszystkie ciepłe oprócz będącej na samym dole silnika ( wychodzącej od silnika do chłodnicy) . Czemu tak sie dzieje ? czy padł mi termostat czy może powinienem szukać przyczyny gdzie indziej ? Drugi problem jaki mam to czujnik temperatury i lub wskazania na desce rozdzielczej . Odkąd kupiłem auto wskaźnik nigdy nie działał - poczytałem na forum że często był to problem czujnika przy silniku zatem kupiłem nowy ...ale wskazówka nie zamierza drgnąć nic nie wskazuje -czujnik sprawdzałem nie wkręcając go do silnika ....i w tym temacie również będę wdzięczny za wszelkie porady |
Mishq | 21.06.2013 23:19 |
Skąd: Brzozów Od: 2006-11-26 Postów: 454 | a nie doczytałeś na forum tego że wskaźniki w oldfordach żyją własnym życiem? Spróbuj zmienić termostat. |
Pietia | 22.06.2013 00:07 |
Skąd: Jawor Od: 2007-03-04 Postów: 410 | Nie możesz sprawdzać poprawności działania czujnika temperatury płynu nie wkręcając go do silnika. Wkręć go i sprawdź wtedy. Brak wskazań na zegarze,to też często problem elektryki. |
Kalle | 22.06.2013 09:13 |
Skąd: Warszawa Od: 2011-12-05 Postów: 128 | Jakbym sam pisal ten wątek. Tylko ja nie mam problemu z grzaniem (tak mi sie wydaje) a z e wskazówką na desce. Czyli w pierwszej kolejności elektryka mówicie... |
pitcarn | 22.06.2013 13:40 |
Skąd: Wrocław Od: 2011-10-01 Postów: 109 | Ja w swoim mam niby ogarniętą elektrykę przez Myszę. Kupiłem nowy termostat i czujnik temperatury z białą obwódką (odpowiedni do 2.0 R4) i też mam problem ze wskazaniami. Jak jechałem do Zdworza to gdy wskazówka temp. doszła do 3/4 skali zaczęło mi "przybywać" paliwa tzn. obie wskazówki ,temperatury i paliwa szły w górę :) i trochę ze strachem jeżdżę bo nie mam pewności ile jest wachy i jaka jest realna temperatura silnika. |
Kajko_FT81 | 22.06.2013 14:16 |
Od: 2013-05-12 Postów: 12 | jeżeli górny jest wąż gorący a dolny zimny to jednoznacznie wskazuje na termostat. Co do czujnka to musisz go zamontować w silniku i dopiero sprawdzić, jeżeli nie pokaże temperatury do odłącz kable na desce od wskażnika podaj mu napięcie i będziesz wiedział gdzie szukać usterki wskaźnik czy instalacja |
amator | 22.06.2013 14:17 |
Administrator
| taka anegdotka ... gnałem kiedyś na Gryźliny i w pewnym momencie wskazówka temp. przekroczyła czerwone pole i nawet poszła dalej. Mocno mnie to zmartwiło i zjechałem na pobocze. Profilaktycznie dzwonię do znajomego speca, a w odpowiedzi słyszę "Leci para z pod maski? Zagotował się płyn?" odp. "Nooo nie" odp. "No to Ci się nie grzeje. Nie patrz na wskaźnik i leć dalej, to jest Ford!" I to było moje pierwsze spotkanie z Fordowymi zegarami :) Od tego czasu minęło wiele lat i mogę tylko potwierdzić, że bardzo często żyją one własnym życiem. Mam kilka Fordów i wszędzie jest podobnie. Tankuję według licznika kilometrów i listewki drewnianej, którą czasem mierzę poziom paliwa, na wskaźnik temp wogóle już nie patrzę, prędkościomierze przekłamują, więc w trasie lepiej mieć włączoną nawigację, Jedyne co w miarę działa to obrotomierze i ciśnienie oleju :) Oczywiście na pewno można zrobić z tym porządek ... ale chyba po latach większość osób z lenistwa się do tego przyzwyczaja :) |
amator | 22.06.2013 14:19 |
Administrator
| acha ... ale oczywiście potwierdzę co koledzy napisali ... po za konkursem Masterrtronic ma do wymiany termostat. |
pitcarn | 22.06.2013 15:20 |
Skąd: Wrocław Od: 2011-10-01 Postów: 109 | Amatorze ,a u mnie prędkościomierz pokazuje idealnie :) ,naprawdę . Sprawdzałem z nawigacją ,jechałem kilkanaście minut ze stała prędkością i się zgadzało z nawi ,potem przyspieszyłem i dalej stała prędkość i również było w punkt :) i tak kilka różnych prędkości od 20 do 90 km/h. Może dlatego ,że mam oryginalny most i skrzynię oraz rozmiar opon zgodne z katalogiem (185/70R13)? A u mnie nie ma zbiorniczka ,więc jak by się gotował to z pod korka pójdzie para? Korek mam nowy uszczelniony taką gumową uszczelką. |
amator | 23.06.2013 09:51 |
Administrator
| zbiorniczka wyrównawczego możesz nie mieć, ale raczej masz odpowietrzenie chłodnicy i od niego odchodzącą rurkę, która prowadzi wzdłóż boku chłodnicy na dół. |
[odpowiedz] |
|