Technika |
Index >> Garaż >> Wymiana krzyżaka wałka kolumny kierownicy |
[odpowiedz] |
|
Wymiana krzyżaka wałka kolumny kierownicy |
Autor | Wiadomość |
michael00 | 23.01.2015 20:00 |
| Musimy wymienić krzyżak wałka kolumny kierownicy Pytanie: w jaki sposób najprościej wyjąć ( wybić?- jak) stary co ma luzy i jak potem włożyć ten nowy- żeby nie wypadły igiełki łożyskowe z tych tzw "szklanek" nasadzonych na "końcówki"krzyżaka? Jak to robicie praktycznie? |
jacob81 | 24.01.2015 15:51 |
| Mało kto to chyba regeneruje, nie mówiąc juz o robieniu samemu. Po prostu taniej i wydaje mi sie bezpieczniej jest kupic jakaś używke. |
michael00 | 24.01.2015 18:59 |
| Dzięki. A gdzie teraz można kupić jakieś w dobrym stanie, najlepiej wysyłkowo bo ja z Łodzi? Dawno nie kupowałem nic to nie jestem na bieżąco :) |
El Toro | 24.01.2015 22:53 |
Skąd: Kielce Od: 2015-01-13 Postów: 17 | Teoretycznie krzyżak powinien posiadać pierścienie segera: lub zaślepki. Więc wyjęcie nie powinno stanowić problemu. Problem pojawia się gdy chcesz dobrać odpowiednią tulejkę do środka - są krzyżaki, gdzie były one wymienne - i to co znajduje się między nią a osią krzyżaka, tzw igiełki. Kupić to maleństwo uuuuuuu.... Trzeba szukać po sklepach mierząc łożyska igiełkowe. Złożenie nie stanowi większego problemu: zakładając, że powierzchnie masz ładne i dobrałeś igiełki/wałeczki smarujesz jedną z powierzchni zewnętrzną lub wewnętrzną smarem np znanym wszystkim ŁT 43 i umieszczasz wewnątrz owe igiełki. Smar działa jak klej. po czym wsuwasz jedno w drugie i blokujesz pierścieniem/zaślepką. Bardzo dobrym kierunkiem poszukiwania oraz sposobu montażu/budowy takiego krzyżaka jest najprostszy w świecie przegub wewnętrzny z jakiejś skrzyni biegów. Np popularnej wszędzie dziś renówki. Foto poniżej. Konstrukcja prosta i łatwa w montażu i najprawdopodobniej taka jest u Ciebie - bez tulei. Jeśli któraś z części żeńska/męska są wyrobione pozostaje wymiana. Skąd ? Internet... sklepy, ale generalnie trzeba poszukać w samochodach dawców. Problemem tak naprawdę jest: dlaczego doszło do takiego uszkodzenia. Nie powinno być takiej awarii. Trzeba sprawdzić dokładnie cały układ kierowniczy. |
jacob81 | 25.01.2015 08:28 |
| Z tego co wiem nie ma tam pierscienia siegera fabrycznie na tym krzyzaku. Jest to jakos inaczej przez fabryke zabezpieczone na amen i raczej ciezko rozbieralne by to potem złozyc. Tez próbowałem swoj reanimowac ale odpusciłem. Nie ma sensu tu robienie rzezby - bezpieczenstwo, zbyt kluczowy element. Posłałem ci oferte na prv. |
El Toro | 25.01.2015 10:07 |
Skąd: Kielce Od: 2015-01-13 Postów: 17 | Zgadza się. Sprawdziłem i jest zaślepka "zabijana" w czterech punktach. Oczywiście można to rozebrać i próbować naprawić. Zgadzam się jednak z tym, że kwestie bezpieczeństwa są tak ważne, że o ile nie znajdziesz kogoś kto umie to zrobić, to lepiej wymienić. Zaślepka jest taka sama jak w krzyżakach wałów napędowych. sposób naprawy jest ten sam. Ze swej strony w tym celu mogę polecić firmę k. Kielc zajmującą się od ponad 20 lat takimi sprawami. Sam tam kilka wałów zawiozłem i zero reklamacji. Ale nie wiem czy to nie będzie reklama więc info jak coś na priv. |
[odpowiedz] |
|