Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Tc2 jako dawca do Dziobaka- kilka pytan
[odpowiedz]
[1]
Tc2 jako dawca do Dziobaka- kilka pytan
AutorWiadomość
Stypulek26.02.2016 09:48

Skąd: Żyrardów
Od: 2014-02-21
Postów: 46
Czesc, bede wdzieczny za pomoc w odpowiedzi na kilka pytań. Przymierzam się do przeszczepu serca w moim dziobaku i planuje wsadzic 2.3 v6
Znalazlem to ogloszenie: http://olx.pl/oferta/ford-taunus-2-3v6-CID5-IDdUHmL.html
I zastanawiam się czy bylbym w stanie przelozyc motor ze skrzynia, wal i most?
O ile motor i skrzynia powinny bez wiekszych problemow dac sie przelozyc to pytanie jak z wymiarami mostu i walu?
Macie doswiadczenie?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Michal
ras_kristoff26.02.2016 11:26

Skąd: Kraków
Od: 2004-12-24
Postów: 219
Pasuje bez problemu.
ras_kristoff26.02.2016 11:28

Skąd: Kraków
Od: 2004-12-24
Postów: 219
Pytanie tylko czy ten silnik jest coś wart?
Stypulek26.02.2016 12:53

Skąd: Żyrardów
Od: 2014-02-21
Postów: 46
I tak nastawiam się na szlify i wymianę wszystkich uszczelek nim wyląduje w dziobie.
Czyli rozstaw, długosci i uchwyty są Plug&Play?:)
Curtis_88_wfe26.02.2016 14:27

Skąd: Wrocław
Od: 2016-02-13
Postów: 20
Ten silnik na prawdę nie jest wart swapa...
Niby fałka, niby 2.3, ale to nie jest to.
Ale też nie wiem co w zamian polecić. Gdyby to był mój dziobak to bym się nie wahał i włożył 2.9 efi. Jest to jedna z najlepszych rzeczy jaka spotkała moją jedynkę. Ale ogólnie silnik nielubiany w gronie purystów oryginału. Ale taki swap z 1.3 na 2.3 też jest daleko od oryginału. Może lepiej zostać przy pinto i tylko zamienić na 2.0
Stypulek26.02.2016 16:09

Skąd: Żyrardów
Od: 2014-02-21
Postów: 46
Ale ja nie pytałem czy warto czy nie :) tylko czy pasuje. Niech każdy pod swoją maską trzyma to co lubi i przy tym może zostańmy ;)
gryziu26.02.2016 20:40

Skąd: Warszawa
Od: 2004-10-07
Postów: 138
No więc, jeśli pytasz czy silnik 2,3v6 pasuje p&p do Taunusa, w którym był silnik 1,3r4, to odpowiedź brzmi kategorycznie NIE.
Kompletnie inne: łapy samego silnika, instalacja el. pod maską, układ chłodzenia. Zapewne wał też nie będzie pasował. Nie wiem ponadto - czy przypadkiem tak jak w Capri - mocowanie akumulatora dla v6 nie było po drugiej stronie komory względem r4. etc...
Stypulek26.02.2016 22:24

Skąd: Żyrardów
Od: 2014-02-21
Postów: 46
O ile zdążyłem się zorientować to faktycznie:
- chłodnica ma podłaczenie z drugiej strony
- akumulator przy v6 fabrycznie byl po 2 str

Pytam czy silnik z łapami pod V6 pasuje ze skrzynią N9
Czy most i wał pasuje na szerokość i długość bo moj i tak huczy i ma przelozenie 4.11
Pająk27.02.2016 05:54

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
Dodatkowo w taunusie 1.3 masz wał 1 częściowy a w mocniejszych 2 częściowy. Musiał byś wspawać podporę wału.
jacob8127.02.2016 12:36

Skąd: Pomorskie
Od: 2009-05-22
WWW
Postów: 351
Pozostaje kwestia zawiechy przód tj. kołyska i sprężyny czy nie muszą byc inne czasem pod v-ke ? W koncu cięższa jest.
jacob8127.02.2016 12:43

Skąd: Pomorskie
Od: 2009-05-22
WWW
Postów: 351
Powiem ci ze tez rozwazałem 2,3 ale skonczylo sie na 2.0ohc. Jestem mega zadowolony bo auto żwawe sie zrobiło i odczucie jak by ładnych kg lzejsze było. Miej swiadomosc ze dobra V-ke trafic jest juz ciezko, remont drogi a i żywotnosc z tego co sie orientuje tez nie taka jak w rzedowce. Wiec jezeli pomimo to sie dalej zdecydujesz na nią to lepiej najpierw podzbieraj graty żeby fury nie uziemnic na kolejne sezony bo przy takim swapie to juz roboty troche będziesz miał a i zawsze pewnie coś cie zaskoczy w trakcie. Pozdro :)
Stypulek28.02.2016 09:49

Skąd: Żyrardów
Od: 2014-02-21
Postów: 46
Pod 2.0 ohc tak czy siak musiałbym zmienić wał i most, bo aktualne przełozenie 4.11 raczej zostanie zmielone, prawda?
jacob8128.02.2016 15:46

Skąd: Pomorskie
Od: 2009-05-22
WWW
Postów: 351
Most nie koniecznie nawet z tym od 1.3 powinien łatwiej zrywać przyczepnosc kosztem nizszej v-max. Mozliwe ze wał do wymiany i przydało by sie skrzynie tez bo 4b nie podejdzie (srednica wałka skrzyni na wieloklinie jest inna) wiec 5b N9 by tu robote robiła. Na 2.0ohc dajesz webera 32/36 i to wszystko. Bym zapomnial ja musialem wisko wywalic i wiatrak na sztywno dac bo ciasniej sie zrobilo przy chlodnicy. Ale to minuta szesc jak to mowia i to wszystko.
Larry29.02.2016 06:52

Skąd: Kościan Wlkp
Od: 2013-10-31
WWW
Postów: 124
Zawieszenie na pewno nie da rady.
Larry29.02.2016 10:13

Skąd: Kościan Wlkp
Od: 2013-10-31
WWW
Postów: 124
Głownie chodzi mi o sprężyny i amortyzatory. może ci siąść na odbojach.
szafa02.03.2016 17:58

Skąd: Andrychów/Pisarzowice
Od: 2008-04-29
Postów: 886
Przesiadka z pinto na kolonie to dwa popoludnia.
Jesli:
Masz przygotowane nowe sprezyny pod v6. Chlodnice i węże. Troche kabli co by wiazke przerobic lub wiazke od v6 ori. Wydech pod v6 lub czsem sam jego poczatek.
Do v6 potrzebujesz dodatkowo skrzynie od v6. Jesli przesiadasz sie z 4b na 5b to inna lapa skrzyni inny wał( tu pojawia sie temat podpory wału)
Zmiana mostu bo ten z 1.3 bedzie kiepski.
Swap serca z linku to strzal w stope jesli prawda jest że chcesz zaplacic za niego 1500(moze to nie ty)

Ja mam aktualnie 2.0v6 bo chcialem V.
Wracam do r4 pinto 2.0
Tobie też to polecam. Ale zrobisz co będziesz chciał.
Ze swapem na pinto masz raz mniej roboty. Silniki idzie kupic za 1300 z cala sierra na chodzie i zwylke juz ze skrzynia n9 5b.

Miłej zabawy i dozobaczenia kiedyś
Stypulek04.03.2016 15:57

Skąd: Żyrardów
Od: 2014-02-21
Postów: 46
Dzięki wszystkim za pomoc. Nasuwa mi się tylko jeden wniosek, że zamiast pakować pieniądze w inny motor, przeprowadze generalkę oryginału tj. szlify, nowe zawory i twardsze gniazda zaworowe, panewki, komplet uszczelek itd.

[odpowiedz]
[1]