Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> 2.8 w Taunusie
[odpowiedz]
[1]
2.8 w Taunusie
AutorWiadomość
GośćPiszę tego posta w dziale Garaż, ale równie dobrze mógłby się znaleźć w Papierologii. Sprawa wygląda tak, załóżmy hipotetycznie, że wstawiam do Taunusa silnik 2.8, wiem, że wejdzie, bo gabarytami V-ki są takie same, i teraz pytanie - co lepiej wybrać 2.8 na gaźniku, o ile te silniki w ogóle były na gaźniku, czy lepiej 2.8i ? Drugie pytanie, czy można takie auto zarejestrować ? 2.8 nigdy nie wstawiano fabrycznie do Taunusa, więc na jakie problemy mogę natrafić jeżeli chciałbym to zrobić legalnie? muszę mieć jakieś dodatkowe legalizacje ? przeglądy itp. ???
pozdrawiam
amator16.12.2003 08:20
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3556
hej,

No apropos wyboru, to raczej na wtrysku "i" Moj ojciec ma takie mniejsze cus 2.0i DOHC EFI w Scierce ... i naprawde zrywa asfalt. Chociaz niech lepiej chlopaki sie wypowiedza ... bo ja to raczej jezdem lajkonikiem w temacie technicznym. A co do legalizacji ... hm wydaje mi sie ze bedziesz musial udac sie do rzeczoznawcy PZMOT (opinia z pieczatka) i koniecznie zadzwon do twojego Wydzialu Komunikacji zeby dowiedziec sie o papierki.

... hehehe ... i nie zapomnij powiadomic zakladu ubezpieczen :wink:
Gośćtylko i wyłącznie 2,8 na wtrysku. Jazda bez trzymanki o ile buda wytrzyma i nie wyjedzie spod tyłka :lol: 2,8 od 2,0 są nie do odróżnienia. A 2,0 byly wkładane seryjnie tak jak i 2,3. 2,0 tańsze w opłatach.
314TeR16.12.2003 14:36

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
1. Sprawa techniczna

- gabarytami blok włazi bez problemu - gorzej już jest z przeróbką dodatków. Największym problemem będzie zamocowanie k-jeta - aby był pionowo, i przerobienie baku lub jego zmianą - musi być przystosowany do elektrycznej pompy... w klasycznych bakach nie ma przegród zapobiegających przelewaniu się bęzyni i łapaniu powietrza przez pompę elektryczną. pozatym musisz zaopatrzyć się w akumulator paliwa, aby zepwnić stałe ciśnienie na wtryskach. Następnie musisz się liczyć z problemami natury wytrzymałościowej... buda taunusa z 2.8 szybko się rozłazi :-( - i tu trzeba by było pomyśleć nad tym problemem... nstaępnie najlepiej jakbyś miał skrzynię od tego 2.8i - chodzi o sprzęgło i jej wytrzymałość... most lepiej aby to był od 2.3 - a ideałem od 2.3 tzw havy duty (wzmacniany) bo zwykłe możesz szybko mielić... zapewne nie obejdzie się bez przeróbki wału. Jest zapewne jeszcze trochę innych bajerów, poduszki pod silnik inne bzdety jak przekaźniki, trochę elektryki - ale ogólnie do zrobienia.

Jeśli chcesz go gazować - to już tak sobie :-( - 2.8i kiepsko się gazują i sprawiają problemy właśnie ze względu na K-Jet'a i nieutwardzone gniazda.

Tutaj naprawdę bym pomyślał o 2.9 Efi 12V - bo już ma utwardzone gniazda, jest naprawdę ekonomiczny, ma hydrauliczne ustawianie luzu na zaworach - czyli praktycznie bezobsługowy, a i łatwo doś go zagazować i nie koliduje to z beną - tak jak w 2.8i - no i też stan tych silników jest zregóły lepszy podobnie jak wybór ich do kupienia.

2. Sprawa papierowa. Tutaj ktoś dobrze napisał, że Taunus nie miałseryjnie 2.8 ani 2.9 (co najwyżej 2.3) i może być problem legalności... tzn nie wiem czy taka przeróbka jest dopuszczalna. Tu trzeba się już popytać się kogoś kto ma pojęcie w takich przekładkach. Gdyby Taunus miał seryjnie 2.8 to nie byłoby żadnego problemu, po prostu byś jechał na przegląd w celu potwierdzenia, że auto jest OK - i potem do WK w celu zmianu wpisów w dowodzie.
kornik16.12.2003 14:54

Skąd: 3M(iasto)
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 46
to moze spróbuję coś skrobnąć w tym temacie jako że było mi dane twrzyszyć tranformacji Maciasowego Capri z 2.0 V6 do 2.9 efi .
silników 2.9 tez nie było seryjnie nigdy zakładanych do capri (podobnie jak Roverowych 3.5 V8 które jeździ u Karola), a jednak auto jeździ całkiem legalnie.
Po założeniu motoru udajesz się stację diagnostyczną celem wykonania "przeglądu dodatkowego" i to praktycznie wszystko.Potem tylko do wydziału komunikacji, trochę formalności i możesz się cieszyć nowym serduchem.
Gośćniedawno założyłem do dziobaka 2.8 v6 na gaźniku, z początku sprawa wydawała się prosta, ale im bardziej praca się posuwała tym większe problemy wychodziły.
1. wał - stary nie pasował ze względu na średnicę wielowpustu, ale polak potrafi przerobiłem wał od poloneza trucka (zdało egzamin) trzeba było dorobić podporę
2. tylny most - na szeokość pasował lucas (szeroki) również z trucka - jedyny problem to przejście z resorów na wachacz, ale z pomocą kilku znajomych ten problem też rozwiązałem
3.ostatnim większym problemem na jaki napotkałem było przeniesienie elektryki na drugą stronę (z lewej na prawą ) ale po przeróbkach mostu nic nie jest już mi straszne

a jeśli chodzi o rejestrację tez nie było problemu na stacji diagnostycznej panowie sprawdzili tylko numery silnika nie zadając żadnych pytań.


pozdrawiam
314TeR17.12.2003 00:16

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Z tylnym mostem to rzeźba wg mnie wkładać od truck'a. tak naprawdę to też można zmienić bebechy mostu - koła zębate od np transita i będzie też OK. Znam dziobaka z 2.9 który śmiga na tym zestawie już ze 2 lata.
langi17.12.2003 15:27

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-28
Postów: 317
Najbardziej boje się tej elektryki, plus praktycznie cały układ napędowy do przeróbki, dodam, że auto jeździ teraz na automacie C3. Nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem było by pozostawić ten 2.3 V6, i trochę go zmodyfikować. Pewna firma tuningowa z lodzi podjęłaby się przeróbek tego silnika, począwszy od układów dolotowych, poprzez filtry, świece, przewody zapłonowe, pompy olejowe, wałki rozrządu, magnetyzery, i inne najdziwniejsze modyfikacje.. wszystko do sprawdzenia na hamowni, przebieg mocy, momentu obrotowego..przed i do założeniu każdego "dodatku". Ale tutaj trudno powiedzieć, jaki był by przyrost mocy, z wstępnych rozmów wynikło że potrafią wycisnąć nawet dodatkowe 40 KM, i znacznie polepszyć moment obrotowy, i obeszło by się raczej bez przeróbek układu napędowego. Trudno powiedzieć czy to by było taniej, bo nie mam pojęcia ile wyniosła by mnie taka przeróbka na 2.9. Dodam że kuszą mnie jeszcze dodatkowym wyposażeniem wnętrza jak np. zestaw zegarów jak na obrazku, np. ciśnienie oleju, amperomierz, temp. oleju, temp. wody, woltomierz itp. Wszystko zabudowane , małe a cieszy :D
DoBRyNaSTrOOJ19.12.2003 18:09

Od: 2003-12-19
Postów: 20
[color=#00ffbf:99402cba81][/color:99402cba81][size=18:99402cba81][/size:99402cba81] bry ja mam 2.8 mechanik mi montnol na gazniku aleeeeeeeeeeeeeee mam felgi 15 iiiiii wal a dokladnie przegoob gumowyy nie daje rady 3a wal sztywny wsadzac albo spokojnie jezdzic ..

[odpowiedz]
[1]