Technika |
Index >> Garaż >> ciekawostka |
[odpowiedz] |
|
ciekawostka |
Autor | Wiadomość |
amator | 17.12.2003 20:33 |
Administrator
| Witam, Poniewaz swiece w mojej bryczce byly - kazda inna - wybralem sie na poszukiwanie nowek. Gdzie nie polazlem, ludzie zerkali na mnie badawczym wzrokiem ... Tau[b:771fd2cc63]r[/b:771fd2cc63]us ????? Nieeee TAUNUS! Aaaa Taunus ... a potem dlugie wertowanie katalogow, informatorow ... TO NIE MA. Jakby TAURRRRUS ... to tak, ale taunuuuus :( . W koncu wpadam do ostatniego sklepiku i pytam: Swiece do Taunusa 1,6 potrzebne!!! A gosc na to: do motorka LA, LS, LC czy LE ???? Kopara mi opadla ... hm ... no kurde ... nie wiem. Na to gosc: A ile ma koni? Oooo no tak ... niby z kad mam wiedziec. no i mam pytanie juz tak zupelnie "po za swiecami" gdzie na silniku mozna znalezc oznaczenie rodzaju? Mam na bloku tylko jakies cyferki i pojemnosc i tyle. pozdrowienia |
Gość | ja powiem tylko tyle ze u siebie w taunim 1.6 załozyłem orginalne swiece motorcraft (bfs 32c) i jestem zadowolony bo boscha szybko padałyi wiecznie musiałem je czyscic szczególnie w zimie.A teraz lato czy zima to pali i jade. mysle ze to bez róznicy czy to LA,LS,LC,LE ksiazka podaje tylko jeden typ swiec. |
amator | 17.12.2003 22:00 |
Administrator
| tez tak mi sie wydaje. Ja nie moge dostac Motorcrafta, wiec chyba NGK lub Champion (?) pozostaje tylko kwestia rodzaju (cieplota i odleglosc). No ale wiesz jaki masz silnik? Ile ma mocy itp. ? I nie chodzi mi o info z tabliczki znamionowej ale czy jest gdzies na silniku (tak na 100%) ? 1,6 bylo kilka rodzajow w Taunusach. |
Michal | 17.12.2003 22:51 |
Skąd: Gdańsk Od: 2003-10-29 Postów: 439 | Tez zauwazylem ze Taunusow to jakos nie ma w tych katalogach. Ja zawsze mowie, ze moze byc Capri albo Sciera, te sa zawsze. |
Gość | szukaj na bloku od strony kolektora wydechowego ponizej n. silnika .tez chcialem NGK ale niemieli takiego zamiennika |
amator | 17.12.2003 23:36 |
Administrator
| [quote:b158a5d1e0="$EBA"]szukaj na bloku od strony kolektora wydechowego ponizej n. silnika .tez chcialem NGK ale niemieli takiego zamiennika[/quote:b158a5d1e0] No tak jest tam wytloczony napis 21030 1,6 70 NM 6015 A - A ... no i co????? Jakies sugestie? Aaaa w tych motorcraftach masz 0,6 ? p.s. do Michala ... nie koniecznie "moga byc" od sciery ... to troche inne silniki 1,6 sprawdzalem w katalogach - wiekszosc ma inne swiece (temp. i zwykle 0,8 |
Michal | 17.12.2003 23:41 |
Skąd: Gdańsk Od: 2003-10-29 Postów: 439 | Ja mam NGK 2710 AP6FS. A odstep w nich byl jakis wiekszy, ale sobie mozna dogiac przeciez. |
314TeR | 18.12.2003 00:34 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | Olejcie NGK, jak i Bosh'a - zwykłe Motorcrafty za 10-11 PLN sztuka chodzą najlepiej... przetestowane na własnej skórze przez wielu fordziarzy. |
Ramboost | 18.12.2003 08:35 |
| [quote:2805d0296c="Okrutniaczek"]Olejcie NGK, jak i Bosh'a - zwykłe Motorcrafty za 10-11 PLN sztuka chodzą najlepiej... przetestowane na własnej skórze przez wielu fordziarzy.[/quote:2805d0296c] Zgadzam się. U mnie można je dostać (tzn. w Bydg.). Pasują do LA, LS, LC, LE, SLD, PiS, PZU, KPZR i paru innych 8) Amator, Jak już nie będziesz mógł ich dostać to ci podeślę. 4 sztuki po 10 zł. Będą droższe o koszt wysyki, czyli niedużo. |
langi | 18.12.2003 10:05 |
Skąd: Łódź Od: 2003-10-28 Postów: 317 | Naprawde macie problem z dostaniem świec ??? Jaky ktoś był zainteresowany to podaje te oznaczenia, w 1.6 to nie wiem gdzie powinny być, pewnie na bloku gdzieś: 1,3 59KM, niskie sprężanie - JAR, 1,3 63KM, wysokie sprężanie - JCR 1,6 70KM, niskie sprężanie - LAR 1,6 73KM, wysokie sprężanie - LCR 1,6 90KM, z gaźnikiem Webera - LER 2,0 105KM, R4 - NER Nie wiem czy się nie pomyliłem co do mocy silników, V-ki juz pomine, moj znajomyostatnio kupował, pamiętam że facet też sie pytał czy kolega ma 1.6 LA czy LC , jaka moc, ale nie mam pojęcia czy dla wszystkich tych silników ciepłota i przerwa jest taka sama |
amator | 18.12.2003 20:25 |
Administrator
| Czy problem? Hm .... byc moze i nie ... tylko przynajmniej u mnie nikt nie potrafi powiedziec jakie sa odpowiednie (w katalogach nie ma Taunusow). A jak mowilem, mialem naprawde kazda inna i innej firmy. Motorcrafta nikt tu nie sprzedaje. Wiec mam juz nowe NGK. Zobaczymy ... kolesie z SierraFan smigaja na NGK i chwala. Cholera wie. w razie czego ... Ramboost ... dzieki wielkie :D ... jak sie nie sprawdza, to sie do Ciebie usmiechne o Motorcrafty :wink: pozdrowienia p.s. Langi - silniki tak ... wiem, wiem ... tylko chodzi o identyfikacje silnika ktory masz pod maska. Masz to napisane na bloku? Konkretny typ (kod)? |
langi | 18.12.2003 20:57 |
Skąd: Łódź Od: 2003-10-28 Postów: 317 | no wlasnie te 3 literki musisz miec gdzies wybite na bloku, w V-ce to jest nad numerami silnika, ja np. mam YYR pozdrawiam |
314TeR | 18.12.2003 21:24 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | Jeśli masz "prawdziwą" tabliczkę pod maską - i oryginalny silnik to z niej możesz wyczytać... Patrzeć na stronie :P jedyny artykół jaki mamy heheheh http://www.okrutny.pulsnet.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=2 Pole "E". Na moim było LC - co oznacza 1.6 wysoka kompresja. Są tam 2 pierwsze litery z oznaczeń co podał Langi. |
amator | 18.12.2003 21:59 |
Administrator
| [quote:c2f838a3ea="Okrutniaczek"]Jeśli masz "prawdziwą" tabliczkę pod maską - i oryginalny silnik to z niej możesz wyczytać... Patrzeć na stronie :P jedyny artykół jaki mamy heheheh http://www.okrutny.pulsnet.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=2 Pole "E". Na moim było LC - co oznacza 1.6 wysoka kompresja. Są tam 2 pierwsze litery z oznaczeń co podał Langi.[/quote:c2f838a3ea] ... "jedyny artykol jaki mamy" przestudiowalem :lol: (pare razy). Wynika z niego (tabliczka) ze mam silnik LA. I oki. Zakladam, ze istotnie tak jest. Ale jakby tak bylo na silniku ... :lol: to bylbym spokojny. Langi ma. Wiec musi gdzies byc i u innych. No zawzialem sie ... musze to znalezc! .... a potem napisze o tym "drugi artykol jaki bedziemy mieli" okraszony zdjeciami :lol: :lol: :lol: pozdrowienia serdeczne |
314TeR | 18.12.2003 23:24 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | Langi ma to napisane jak na tależu... ma V6 - ja na swojej V6 ma PRD |
kornik | 19.12.2003 07:55 |
| [quote:c09f52302c="Okrutniaczek"] Na moim było LC - co oznacza 1.6 wysoka kompresja. Są tam 2 pierwsze litery z oznaczeń co podał Langi.[/quote:c09f52302c] a ja myślałem że LC to skrót od Low Compression natomiast HC to High Compression.... może przez tak długi czas żyłem w błędzie ?? |
314TeR | 19.12.2003 10:28 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | No własnie jest parę oznaczeń i niektóre są mylnie interpretowane... Faktem jest że egzystują oznaczenia silnika - a w szczególnośi te nieszczęsne LC, które na tabliczne mówi, że to 1.6 o wysokiej kompresji a to samo LC egzystuje jako oznaczenie - skrót od Low Compresion. Ty własnie jest zmyłka... bo silniki Low Compresion miały oznaczenie LA ;-)... nie wiem czy to jasne się stało... ale to jest pokręcone... Trzeba też poszukać oznaczenia wybitego na miejscu łączenia silnika do skrzyni, od strony pasażera. Jak twierdzu Pająk tam powinno być jednoznaczne rozwiązanie zagadki. W silnikach V6 też w tych okolicach jest oznaczenie pojemności, ale z regóły silniki są tak zasyfione, że dopiero bo baaaardzo dokładnym umyciu te napisy wyłażą spod grubej warstwy błota, piachu, smaru itp... |
Gość | swieczki motocrafta mozna dostac w salonach forda - ja kupilem ostatnio na Ursynowie za 10 zl z ogonem. |
$ebastian | 23.12.2003 18:17 |
Skąd: Sulechów/lubuskie Od: 2003-12-21 Postów: 54 | a ja dalej jakos nie kapuje .ja mam napisane 70 HM 6015 A-A .co oznaczaja te dwie litery HM a co A-A |
amator | 23.12.2003 18:50 |
Administrator
| [quote:dbfa62960f="$ebastian"]a ja dalej jakos nie kapuje .ja mam napisane 70 HM 6015 A-A .co oznaczaja te dwie litery HM a co A-A[/quote:dbfa62960f] no to albo mamy takie same silniki, albo moj mocno zafafluniony i niedlokladnie odczytalem, ale mam: 70 NM (lub HM) 6015 A - A no ale poszperam jeszcze :? moze sie cos znajdzie |
[odpowiedz] |
|