Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Same problemy
[odpowiedz]
[1]
Same problemy
AutorWiadomość
GośćMam kilka pytan i prosze o pomoc:
1. Czy moge zalozyc gaznik z silnika 1.6 do silnika 1.3?
2.Jaka moze byc przyczyna ze kierownica przy obracaniu "skrzypi"?
3.Paliwo dostaje sie do miski olejowej czy to nie przypadkiem wina pompki paliwowej?

Pomozcie laikowi :oops:
granadziarz24.03.2004 23:06

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
1 i 3 odpowiedzi zawarłeś w pytaniach, 2, to raczej skrzypią swożnie w dolnych wahaczach. Najlepiej podważyć osłonkę i wpuścić im trochę tawotu rozmieszanego z olejem do półpłynności, i powoli zacząć szukać funduszy na nowe.
Michal25.03.2004 08:50

Skąd: Gdańsk
Od: 2003-10-29
Postów: 439
AD 1. Jak ostatnio sie dowiedzialem jest roznica w szufladzie 1.3 i 1.6. Tylko nie wiem jaka (poza nr czesci ;)
Gośćdzieki Wam za porady :D przydaly sie ale dzisiaj wjechalem na kanal i jak sie okazalo to tzw.skrzypienie jest dokladnie slyszalne przy koncowce kolumny kierowniczej zaraz przy przegubach. Tam jest taka sprezyna czy moze za bardzo dociska? Troche sie znam na mechanice ale to dla mnie prawdziwa zagadka :roll: kiedys juz to smarowalem i na jakis czas skrzypienie zniknelo ale jak Tauek dluzej postoi to wszystko powraca...
lunaaatic25.03.2004 23:02

Od: 2004-03-24
Postów: 11
...aha i jeszcze dwie rzeczy :oops: czy ktos mi moze powiedziec jakie powino byc optymalne cisnienie w gumach? 2.0atm, 2,5? jakie jest najlepsze? poza tym jestem w posiadaniu dwoch gaznikow Motorcrafta i dwugardzielowego Webera :roll: hmmm ktory z nich jest lepszy? chodzi mi o jego prace i zuzycie paliwka...
Pozdrawiam
trójkąt26.03.2004 00:13

Skąd: Milanówek
Od: 2003-10-28
WWW
Postów: 92
w oponach ciśnienie zależy od opony wielkości i szerokości.. w standardowych 13 z oponą powiedzmy 185/70 powinieneś mieć 2,3atm z przodu i 2,0atm z tyłu..
Ramboost26.03.2004 08:52

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
[quote:351649d1d8="lunaaatic"] jestem w posiadaniu dwoch gaznikow Motorcrafta i dwugardzielowego Webera :roll: hmmm ktory z nich jest lepszy? chodzi mi o jego prace i zuzycie paliwka...
Pozdrawiam[/quote:351649d1d8]

Nie wiem, jak Motorcraft, ale u mnie w silniku 2,0R dwugardzielowy Weber sprawuje się znakomicie mimo lekkiego luzu na tulejach. Jak się ociepliło to w cyklu miejskim pali 12 L gazu na 100 przy normalnej nieoszczędnej jeździe. Skrzynia automatyczna.
lunaaatic27.03.2004 15:34

Od: 2004-03-24
Postów: 11
hehe :D no i problem skrzypiacej kierownicy rozwiazany!!! po prostu na koncowce drazka kierownicy jest taka guma w gniezdzie (przed przegubem) krota byla zbyt ciasno spasowana i tarl metal o gume :P wystarczylo wcisnac garsc towotu i po problemie! jakie to proste ze az boli! ehhh kochane taunuski!
314TeR28.03.2004 01:38

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
[quote:1d354fd268="Ramboost"]Jak się ociepliło to w cyklu miejskim pali 12 L gazu na 100 przy normalnej nieoszczędnej jeździe. [/quote:1d354fd268]

A co ma gaz go gaźnika - jakby ci tyle palił na benzynie to bym ci pogratulował.

Prawdziwe tylko dla sprawnych silników i gażników
Motorcraft - występował w 1.3 i 1.6 - mniejsza moc, ale i mniejsze spalanie w porównaniu do Webbera - który występował w 1.6GT i 2.0R4.
W praktyce na starym silniku i starym gaxniku łatwiej zapanować nad webberem - ale niestety okupione jest to większym o conajmniej 1 - 2 litry beny - dla gazu to olewka.
lunaaatic28.03.2004 11:42

Od: 2004-03-24
Postów: 11
...faktycznie! Weber jest lepszy i jest wieksze zużycie ale czego mozna wymagać od staruszka? :P
Ramboost29.03.2004 08:52

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
[quote:818413b8d7="Okrutniaczek"]
A co ma gaz go gaźnika - jakby ci tyle palił na benzynie to bym ci pogratulował.
[/quote:818413b8d7]
Prawdę mówiąc chyba nic nie ma, tylko tyle, że przez luz na tulejach lapie trochę lewego powietrza, a i nie całkiem otwiera pierwszą przepustnicę. A co do benzyny to będę musiał zrobić test na setkę. Wtedy dam znać, jak się sprawuje Weber.

[odpowiedz]
[1]