Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> co to moze byc?
[odpowiedz]
[1]
co to moze byc?
AutorWiadomość
Gośćmam Taunusa 2.0 v6 i jest jakis taki przyslaby jak sie tocze spod garba to z dwojki nie rusze szarpie i wkoncu zdycha,sprzeglo bylo robione wiec cos z silnikiem a konkretniej z gaznikiem(solex) sa tam jakies trzy srubki do regulacji jedna czarna dluga z tylu gaznika,jakas srubka z kontra osemka i po prawej stronie jak stoisz przed macha zlota srubka z waleczkiem,z jedynki rusza spox ale ma jakis taki martwy punkt tak jakby paliwa nie dostawal,zmienilem pompe nowego typu(nierozbieralna) na starego typu (rozbieralna) i jakby bylo ciut lepiej ale nadal na dwujce szarpie choc moze sprzeglo ale watpie wsadzilem tarcze od 2,5Diesel jest wzmocniona i ma naciete rowki ale na wieloklin pasuje jak ustawic gaznik? jakies dane regulacyjne bym prosil bo nigdzie nie ma literatury do silnika i do tego gaznika...
lunaaatic03.04.2004 20:47

Od: 2004-03-24
Postów: 11
...a rozrząd masz dobrze ustawiony? mnie tak zdychał bo miałem to źle utawione :) kilka minut u fachowca zmieniło autko nie do poznania!
Gośćwogole ten gaznik jest dziwny na dekielku od gory pisze piertburg a na boku solex??? sprawdzalem uklad zasilania paliwem jest spox w zbiorniku mam nowy filter,pompa tez luz ale kurcze mam przed gaznikiem filtr paliwa tak hamski dzwon mozliwe zeby on przeszkadzal? czy wogole powinien byc filtr przed gaznikiem za pompa? hmmm moze zaplon? ale ustawialem na lewe oko i prawa stope i jest dobrze hmmmm zalamka...most mi spiewa da sie go regulowac? eh co za zlom,kochany gruchot....
Gośćwiesz sprawa jest dziwna bo w zime pali z pierwszego trzyma obroty chodzi rowno i apropos tego rozrzadu ustawialem zawory i przy wysokich obrotach klepia ale watpie w ustawienie rozrzadu choc nie wiem czym dokladnie by sie to objawialo,ojciec muwi mi ze to gaznik choc juz sam nie wiem...
amator03.04.2004 23:24
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3554
to nie jest dziwne, mam to samo (na razie).
Moim skromnym zdaniem...
Podstawa to idealna regulacja zaplonu (+ sprawdzenie elektryki). Druga sprawa to gaznik. Masz moze i dobrze ustawione obroty biegu jalowego - silnik cyka ok. Ale w momencie wykonania pracy i przyspieszania gaznik podaje odpowiadnio inne proporcje skladu mieszanki. Jezeli masz przytkane dysze, lub niesprawna ktoras z przepustnic ... mieszanka moze byc w danym momencie za uboga, albo zbyt bogata. U mnie to sie zwykle konczy zalewaniem poszczegolnych garkow (za bogato). A to objawia sie ostatecznie absolutnym brakiem mocy na biegach 2-4.

Wydaje mi sie, ze zanim zaczniesz majstrowac przy regulacji ... co wg. mnie jest dosc ryzykowne bez doswiadczenia i analizatora spalin - proponuje zdjac gaznik i na poczatek dokladnie przeczyscic srodek, dysze, sprawdzic przepustnice.
granadziarz04.04.2004 09:38

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
karczoch, V6 szarpie jak ma za wczesny zapołon. skąd jesteś, to może obejrzę osobiście?
Gośćjestem z pod wawy,Nieporęt a ty?
granadziarz08.04.2004 08:50

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
Prawie z Gdańska

[odpowiedz]
[1]