Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> niski twardziel
[odpowiedz]
[1]
niski twardziel
AutorWiadomość
GośćMa Taunusa 79 4D pasowało by go trochi obniżyć i co za tym idzie utwardzić może ktoś już prubował i zna jakiś bajer by go posadzić niżej ziemi , czytałem że zakłada się makpersony ale zadużo roboty .

I przyokazji co zrobić z przednimi kołami by niestały
tak /----\ tylko tak I----I wymieniłem już sworznie troche lepiej ale i tak lipa

TAUNUS 4EVER !!!

Pozdrowienia !
maciorm18.05.2004 17:11

Skąd: Śląsk
Od: 2003-11-13
Postów: 90
to trzeba wymienic wszystkie elementy gum-met wtefy bedzie prosto stal. W taunim nie ma regulacji rozkraczenia auta wiec jesli stoi tak /----\ to na pewno jeszcze cos jest do roboty.
Co do obnizania to nie polecam, ja mam obnizony na razie przod i wracam wkrotce do oryginalnej wysokosci bo juz za duzo studzienek i kraweznikow kolyska zahaczylem, mozna sie tez tlumikiem powiesic
GośćHej.....

Tez mialem ten sam problem. Mimo wymiany wszystkich elementów gumowych i stalowo-gumowych tulei dalej pochylenie kół przednich wygladało /--\ a nie |--|. Mysle ze taki efekt robi sie od upływu czasu-stal tez pracuje i pod obciążeniem troche się rozchodzi. Ale Polak potrafi, wiec kombinowałem, kombinowałem i wykombinowałem.

Wymieniając sworznie zawieszenia górnego i dolnego wprowadziłem małe korekty w mocowaniu tych sworzni. Sworznie oryginalnie mają otwory na śruby fi10mm, należy rozwiercić te otwory na fi15mm lub fi16mm. Znacznie większe otwory dają mozliwość niewielkiej regulacji kąta pochylenia kół przednich. Górny sworzeń należy tak przesunąć na tych otworach, aby zamocować go [b:08994c89b1]jak najdalej[/b:08994c89b1] osi pojazdu. Dolny sworzeń należy tak przesunąć aby zamocować go [b:08994c89b1]jak najbliżej [/b:08994c89b1]osi pojazdu.

W ten sposób część górna koła wychodzi nam na zewnatrz samochodu, a część dolna koła do wewnątrz samochodu => czyli zbliżamy pochylenie koła do pionu :lol:

Należy mieć tylko na uwadze żeb nie przesadzić z tą regulacja, bo samochodzik w ogóle nie będzie się trzymał zakrętów. POWODZENIA !!!!

KRiS
314TeR19.05.2004 01:05

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Kto wam takich bzdur naopowiadał, że McPersony się wstawia - przepraszam mogę się dowiedzieć jak :o

Jeśli chcesz obnizyć - to jedynie polecam zakup specjalnych sprężyn do Taunusa. Niedawno słyszałem, że są jeszcze dostępne, koszt to około 700 - 800 zła na auto... do tego utwardzają też Taunusa.

KRiS - dla mnie taka przeróbka zalatuje drucioarstwem... jak potem ma ci się trzymać dobrze swożęń, przecież przy pierwszym mocniejszym uderzeniu może się przesunąć, bo jedyną siłą jaka go trzyma jest jedynie dociąg nakrętki.

Co do zbieżoność jeśli jest /---\ mimo wymiany wszystkich elementów gumowych to wina może być jeszcze po stronie sprężyn. Jeśli są stare i klepnięte, to też dadzą podobny efekt. Natomisat jeśli nie pomogła wymiana sprężyn - to niestety macie udeżoną/pogietą/zmęczoną kołyskę i nic z tym nie zrobicie. Natomiast w 90% przypadków wystarczy wymienić wszystkie elementy metalowo gumowe w przednim zawieszeniu.
Gośćjak se kupie takie sprężynki za 800 zł to jest pół mojego tałnuska !!!

Myślałem żeby skrucić tylne sprężyny, a w srodek wstawić dodatkowo jakięś mniejsze ale jeszcze niewiem od czego !!!
maciorm19.05.2004 18:06

Skąd: Śląsk
Od: 2003-11-13
Postów: 90
Ja mam skrocone i utwardzone sprezyny z przodu i zrobil mi sie przeswit miedzy kolyska a podlozem jakies 5cm, az sie boje wjechac w wieksze koleiny, mam juz normalne sprezyny i czekaja az nazbieram kase na nowe elementy gum met zeby 2 razy wszystkiego nie rozbierac, teraz musze bardzo uwazac. Musialem tak zrobic bo jedna sprezyna sama skrocila mi sie o 1 zwoj i musialem cos na szybko wykombinowac u kowala. Taunus ma bardzo amerykanskie zawieszenie wlasnie to przednie i powinien wysoko stac jak na amerykanska marke przystalo, a jak ktos nie wierzy jakie to utrapienie i stres jezdzic obnizonym taunusem to niech wydaje kase i obniza, potem stwierdzi to samo co ja i bedzie zalowal wyrzuconych 800zl bo za to mozna kupe rzeczy w tym autku powymieniac na nowe. Jaki to komfort jezdzic 25latkiem z takim zawieszeniem i sztywnym mostem na twardych sprezynach??? Odpadnie cala konserwacja i szpachla na dziurach...
a_patch20.05.2004 08:40

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
więć zrobić jak Grandziarz ma, ściągnąć dwa zwoje ściągaczami do lin stalowych, w razie "niepodobania się" zawsze można zdjąć.
Michal20.05.2004 09:35

Skąd: Gdańsk
Od: 2003-10-29
Postów: 439
Rowniez tak uwazam, tez tak zrobie ale jak mi sie skonczy zapierdol w szkole :) Rozwiazanie mysle calkiem sluszne, z tym ze ja nie obnizam a redukuje do normalnego poziomu zawieszenie z przodu.
a_patch20.05.2004 10:55

Skąd: Irlandia/Warmia/Pomorze/Centrum
Od: 2003-11-03
WWW
Postów: 195
przesadzach Michal, Tanusy z racji swego szlachetnego pochodzenia muszą jeździć z nosem w chmurach ;)

[odpowiedz]
[1]