Technika |
Index >> Garaż >> szerokie tory:) |
[odpowiedz] |
|
szerokie tory:) |
Autor | Wiadomość |
Lucky | 04.06.2004 00:48 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | No, remoncik auta ruszył pełną parą i oczywiście od razu mam 100 pytań do... pomożecie?:))) Chcę sobie zrobić w aucie takie faaaajne wystające na boki koła – coś jak w aucie Skuna, na którym zresztą mocno się wzoruję: http://www.wrzeszcz.net/~skun/Sell.html Czy to „wystawanie” osiąga się poprzez dystanse, przeróbkę felgi czy jeszcze inaczej? No i najważniejsze: czy po takim "wypchnięciu" koła nie będą zahaczać przy skręcie o nadkola? Zakładamy ze wkładam felgę 14” lub 15” (+ odpowiedni profil gumy) o szerokości do max. 185. Muszę to wszystko wiedzieć bo blacharz lada moment weźmie się za błotniki i w razie czego zadzwonię żeby jakoś je przerobił... |
Michal | 04.06.2004 01:27 |
Skąd: Gdańsk Od: 2003-10-29 Postów: 439 | Rafal mial 13" felgi 7" szerokosci, z przodu chyba 205. AFAIK rozwalilo mu to maglownice po miesiacu, dostal luzow na pol obrotu kierownica. Z tylu kola mu o cos tam ocieraly. Ja ogolnie bym sie w cos takiego nie pakowal. Jeszcze pare uwag: 1. Opona wg przepisow nie moze wystawac poza obrys auta. 2. Profil blotnika w Taunusie jest bardzo ladny, nie wiele aut ma tak zakonczone blotniki (obecnie Fusion ma, nawet sobie mysle czy nie podpasowalby profil, ale chyba tam jest ten plaski element szerszy) 3. Jak dla mnie slusze opony to 185/70 R13. Na takich mu najlepiej :) |
granadziarz | 04.06.2004 07:17 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | wydaje mi się że Skun nie miał dystansów tylko fele od capri, a te maja malutkie ET, więc wyłażą na zewnątrz jak na zdjęciach. |
Pająk | 04.06.2004 08:52 |
| http://www.capri.pl/photo/8/3/3f58f381efb83.l.jpg taki efekt uzyskujesz po założeniu felg 13/7 żadnych dystansów czy czegokolwiek poprostu odpowiednie ET |
Lucky | 04.06.2004 12:37 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | [quote:9185d5c267="Michal"] 1. Opona wg przepisow nie moze wystawac poza obrys auta. [/quote:9185d5c267] Zakończenia błotników właśnie się poszerzają - przód: 2cm, tył: 3cm. [quote:9185d5c267="Pająk"]żadnych dystansów czy czegokolwiek poprostu odpowiednie ET [/quote:9185d5c267] a szto e to? - bo ze mną trzeba łopatologicznie... qmpel mowi, ze sie po prostu bierze te felgi co są, zanosi do goscia który za 40-50zł przerabia je tak, ze wpycha całe mocowanie do wewnatrz ([b:9185d5c267]rozumiem ze w ten sposob zmniejsza własnie ET?[/b:9185d5c267]). W efekcie koła wystają, mamy fajny szeroki rancik w feldze i opona tez zostaje ta sama tylko dostaje lekkiego "balona". Wszystko super ale mnie tylko jedno martwi - czy to się wszystko zmiesci, czy też bedzie obcierac i bedzie potrzebna ingerencja w "pojemność" całych nadkoli? |
granadziarz | 04.06.2004 20:29 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | ET to nie wymysł Spielberga, tylko odsadzenie. Jest to odległość płaszczysny symetrii obręczy do płaszczyzny opierania się fegi o piastę. Im mniejsza wartość ET przy zachowaniu serokości fegi, tym bardziej wysuwa się ona na zewnątrz. |
Lucky | 30.07.2004 21:03 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | Ok, to ja bym chciał jeszcze trochę pociągnąć temat - tak, żebym już dokładnie wiedział co kupić i jak kazać przerobić. No to po kolei: - jak wspomniałem, mam taunusa MKIII z nadkolami poszerzonymi o około 2-3cm. - chce do tego kupić klasyczne, orginalne felgi od taunusa (zdjęcie tutaj: http://www.okrutny.pulsnet.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=452 ). O ile się nie myle standardowe wymiary takiej felgi to 13" 70/185? czy 175? - i teraz najważniejsze: jaka jest fabryczna wartość ET takiej felgi i na jaką mogę je zmienić. Jakie jest najmniejsze ET przy gumie 185 (175?) przy którym koła o nic nie ocierają. Chciałbym, żeby rant felgi kończył się równolegle z moimi nadkolami lub nawet wystawal poza nie (wiem, wiem... znam przepisy). Trochę przekombinowane to pytanie ale liczę na Was:) |
Pająk | 30.07.2004 21:55 |
| hehe te felgi co chcesz kupić na seryjnum taunusie wyglądają komicznie , a co dopiero na poszerzonym, poza tym felg aluminiowych nie poszerzysz. |
Lucky | 30.07.2004 22:26 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | znaczy sie nie da się zmienić odsadzenia? to ja już kompletnie głupi jestem... co w takim razie mam zrobić? kupić krzyżaki od Capri? może da sie jakoś inaczej.... ...i nie polewać mi tu ze mnie :P ----------------------------------------------------------------------------- [i:586c0e879d]dodane po paru godzinach:[/i:586c0e879d] dobra, napisałem do Skuna, żeby powiedział co on tam ma i wpakuję to samo... znudziło mi się kombinowanie:-/ |
Pająk | 31.07.2004 09:38 |
| wsadź którekolwiek orginalne alusy od capri w rozmiarze 13/7 osiągniesz to co chcesz |
Michal | 01.08.2004 11:10 |
Skąd: Gdańsk Od: 2003-10-29 Postów: 439 | OK, teraz ja. Niech ktos mi powie co wlozyc do tylu zeby bylo takiej wysokosci jak 185/70. Rozmiar 195 lub 205 (wejdzie?) oraz co max mozna zalozyc na felge 4,5" 185 ? W ogole to jest troche dziwnie w Taunusach, bo: 165x0,82=135 185x0,70=129 Czemu taka duza roznice mieli fabrycznie ? a 195 nie moge dopasowac: x0,6 = 117 x0,65 = 126 x0,7 = 136 - to chyba najrozsadniej co? Ale kupuc sie nie da nigdzie podobno. Ew nie wiecie czy sa osiagalne 205/65 ? Aha, oczywiscie 13" |
Lucky | 01.08.2004 14:04 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | rozmiar 13/7... a jak sie ma do tego szerokość opony? |
Pająk | 01.08.2004 16:10 |
| 13/7 opona optymalna 205, moze byc rowniez 195 |
[odpowiedz] |
|