Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> zaciski hamulcowe
[odpowiedz]
[1]
zaciski hamulcowe
AutorWiadomość
edi23.06.2004 11:32

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
zabrałem się za wymianę hamulców w moim potworku.wycisnąłem pedałem hamulca jeden tłoczek z zacisku,ale drugi siedzi dalej.czy ktoś z was wymieniał już tłoczki w zaciskach?jak wyciągnąć dziada?dodam,że od tygodnia moczę je w roztworze mso2.
Ramboost23.06.2004 12:09

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Boję się wklejać linki bo się okaże, że to znowu sami dyletanci..... :?
Ale jednak:
http://www.capri.pl/forum/3ce8cea112d25#40d943652c713
edi23.06.2004 13:22

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
dzięki,trzeba wypróbować każdą metodę .dobre,że przynajmiej dało się wykręcić końcówkę przewodu hamulcowego metalowego i odpowietrznik i nic się nie ukręciło.spróbuję założyć zaciski i stare klocki i zalać układ płynem i popompować trohę pedałem hamulca.po dwóch tygodniach kąpieli chyba coś puści.
Ramboost,dzięki za odpowiedż.a najlepsze są opowieści jak to znajomy znajomego mojego znajomego.....sposoby na kłopoty rodem z czasów pana Henrego Forda-"coś za mocno rzuca samochodem podczas jazdy....ooo,to trzeba owinąć opony szmatami!znajomy mojego znajomego..."
GośćPrzpraszam za elaborat, ale ponieważ często padają pytania o elementarne porady więc jadę łopatologicznie:
Co do rozbierania zacisków, to polecam rozbierać w samochodzie. Wyjąć klocki lub to co z nich pozostało. Ten bardziej ruchomy tłoczek przytrzymać solidnym francuzem (tak z 40 cm długości - powinien wytrzymać). Wypompować (czasami wymaga to odpalenia, żeby zadziałało wspomaganie) bardziej oporny tłoczek do położenia nieomalże granicznego, złapać go tymże francuzem i wtedy wypompować drugi. Nie wolno wciskać tłoczków opierając brechę o tarczę!!! Zacisnąć przewód hamulcowy szczypcami morsa. Odkręcić przewód hamulcowy, zluzować odpowietrznik. Dopiero teraz odkręcać zacisk od zwrotnicy. Wyjąć tłoczki i wybebeszyć gumki.
Teraz kolej na czyszczenie: po wyjęciu gumek należy wykonać sobie skrobak do zacisków. Drut około 2,5mm zaginamy pod kątem prostym jakieś 10mm od końca a nastęnie jakieś 15cm dalej wykonujemy wygodny uchwyt. Krótką końcówkę należy oszlifować w kwadrat o bardzo ostrych krawędziach. Należy tym czyms dokładnie wyskrobać rowki na gumki uszczelniające tłoczek ze szczególnym naciskiem na niewidoczne krawędzie. Następnie papierem ściernym 80 należy zeskrobać rdzę z części cylindra pomiędzy rowkiem na gumkę a osłoną zewnętrzną. Powierzchnie oporowe klocków oskrobać z rdzy skrobakiem lub pilnikiem.
Otwory na sworznie ustalające oczyścić wiertełkiem.
Tak przygotowane zaciski umyć w wodzie z ludwikiem, albo w acetonie, albo w denaturacie (nie wolno myć w produktach ropopochodnych!!!) i dokładnie wydmuchać. Tłoczki hamulcowe należy przeczyścić z zanieczyszczeń, a jeżeli na chromowanych powierzchniach są rysy - wygładzić papierem 360, a później 1000. Jeżeli są ubytki chromu należy taki tłoczek pożegnać ozięble bo będzie ciął uszczelnienie. Nowy kosztuje 35pln tylko trzeba go kupować z tłoczkiem w ręku bo w katalogu go nie ma - pasuje od czegoś innego.
Składanie: cylinder posmarować pastą do zacisków (ja używam Wurth Fristec Brenszylinderpaste - art. nr 893980) założyc nowe gumki uszczelniające (Autofren D4069) i je także posmarować. Posmarować tłoczki i wcisnąć (palcami) na miejsce, ale tak żeby wystawały częścią do mocowania osłony. Założyć osłony i pierścienie zabezpieczające. Uważać, żeby nie pokaleczyć osłon pierścieniami!!! Gwinty odpowietrzników i końcówek przewodów hamulcowych posmarować smarem miedzianym (Wurth CU 800 - Art. nr 8938001).
Montaż do samochodu: Zakupić nowe klocki, 0,5L płynu hamulcowego DOT4, zestaw montażowy (Quick Brake 0960).
Załapać przewód, przykręcić zacisk, dokręcić przewód. zluzować odpowietrznik, zdjąć zacisk z przewodu i poczekać aż się napełnią zaciski, zakrąecić odpowietrzniki. W nowych klockach powierzchnie którymi opierają się o zaciski opiłować z farby pilnikiem. Wsunąć nowe klocki na miejsce. Pomiędzy klocek a tłoczek wsunąć blaszkę dystansową strzałką w kierunku obrotu koła (do góry). Włożyć górny sworzeń zabezpieczający. Wsunąć w zewnętrzny klocek dolny sworzeń. Spreżynę w kształcie litery W z zestawu włożyćzagiętymi na zewnątrz końcówkami w środkowe otwory klocków, tak żeby wnętrze "W" weszło pomiędzy klocki. Przesunąć sworzeń dolny przez dół "W" i wewnętrzny klocek. Zadaniem tej sprężyny jest nie cofanie kloców co jest jej mylnie przypisywane, a utrzymanie kloców przy górnej powierzchni oporowej, żeby nie grzechotały w czasie jazdy. Założyć zabezpieczenia i odpowietrzyć.
Przez pierwsze 100-200 km na nowych klockach nie katować hamulców bo jak się przyjarają to już do końca bedą piszczeć.
Szerokiej drogi.
granadziarz24.06.2004 09:47

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
to powyżej to pisałem ja , ale nie wiem czemu mnie wylogowało po drodze - pewnie za długo się rozpisałem :-)
edi24.06.2004 11:29

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
Grandziarz,chyba sporo narobiłeś się przy brykach?dzięki za instrukcję obsługi!
edi24.06.2004 11:48

Skąd: łuków-siedlce
Od: 2004-03-23
WWW
Postów: 473
przy okazji trochę cen

zest.uszczelniaczy tłoczka AUTOFREN D4-069 19zł
zest.montażowy klocków QUICK BRAKE QB0960 22zł
tańszy jest zestaw firmy LOCKHEED LX0028 15zł
DOT 4 0,5L kosztuje średnio 14 zł
przewody hamulcowe elastyczne od 15 do 30 zł
przewody hamulcowe metalowe od 4.5zł do 100zł (od 15cm w górę)
złączki przewodów ,redukcje gwintów 0d 6 do 20 zł
zestaw naprawczy pompy hamulcowej(z serwem) AUTOFREN D1-123 23zł
szczęki hamulcowe włoskie LPR01053 82ZŁ
szczęki francuskie LUCAS GS6087 126ZŁ
szczęki angielskie LOCKHEED LS1070 82zł
okładziny pasujące od Żuka :wink: 25zł/kpl
nity do okładzin ok 0,4zł

[odpowiedz]
[1]