Technika |
Index >> Garaż >> zaciski hamulcowe |
[odpowiedz] |
|
zaciski hamulcowe |
Autor | Wiadomość |
edi | 23.06.2004 11:32 |
| zabrałem się za wymianę hamulców w moim potworku.wycisnąłem pedałem hamulca jeden tłoczek z zacisku,ale drugi siedzi dalej.czy ktoś z was wymieniał już tłoczki w zaciskach?jak wyciągnąć dziada?dodam,że od tygodnia moczę je w roztworze mso2. |
Ramboost | 23.06.2004 12:09 |
| Boję się wklejać linki bo się okaże, że to znowu sami dyletanci..... :? Ale jednak: http://www.capri.pl/forum/3ce8cea112d25#40d943652c713 |
edi | 23.06.2004 13:22 |
| dzięki,trzeba wypróbować każdą metodę .dobre,że przynajmiej dało się wykręcić końcówkę przewodu hamulcowego metalowego i odpowietrznik i nic się nie ukręciło.spróbuję założyć zaciski i stare klocki i zalać układ płynem i popompować trohę pedałem hamulca.po dwóch tygodniach kąpieli chyba coś puści. Ramboost,dzięki za odpowiedż.a najlepsze są opowieści jak to znajomy znajomego mojego znajomego.....sposoby na kłopoty rodem z czasów pana Henrego Forda-"coś za mocno rzuca samochodem podczas jazdy....ooo,to trzeba owinąć opony szmatami!znajomy mojego znajomego..." |
Gość | Przpraszam za elaborat, ale ponieważ często padają pytania o elementarne porady więc jadę łopatologicznie: Co do rozbierania zacisków, to polecam rozbierać w samochodzie. Wyjąć klocki lub to co z nich pozostało. Ten bardziej ruchomy tłoczek przytrzymać solidnym francuzem (tak z 40 cm długości - powinien wytrzymać). Wypompować (czasami wymaga to odpalenia, żeby zadziałało wspomaganie) bardziej oporny tłoczek do położenia nieomalże granicznego, złapać go tymże francuzem i wtedy wypompować drugi. Nie wolno wciskać tłoczków opierając brechę o tarczę!!! Zacisnąć przewód hamulcowy szczypcami morsa. Odkręcić przewód hamulcowy, zluzować odpowietrznik. Dopiero teraz odkręcać zacisk od zwrotnicy. Wyjąć tłoczki i wybebeszyć gumki. Teraz kolej na czyszczenie: po wyjęciu gumek należy wykonać sobie skrobak do zacisków. Drut około 2,5mm zaginamy pod kątem prostym jakieś 10mm od końca a nastęnie jakieś 15cm dalej wykonujemy wygodny uchwyt. Krótką końcówkę należy oszlifować w kwadrat o bardzo ostrych krawędziach. Należy tym czyms dokładnie wyskrobać rowki na gumki uszczelniające tłoczek ze szczególnym naciskiem na niewidoczne krawędzie. Następnie papierem ściernym 80 należy zeskrobać rdzę z części cylindra pomiędzy rowkiem na gumkę a osłoną zewnętrzną. Powierzchnie oporowe klocków oskrobać z rdzy skrobakiem lub pilnikiem. Otwory na sworznie ustalające oczyścić wiertełkiem. Tak przygotowane zaciski umyć w wodzie z ludwikiem, albo w acetonie, albo w denaturacie (nie wolno myć w produktach ropopochodnych!!!) i dokładnie wydmuchać. Tłoczki hamulcowe należy przeczyścić z zanieczyszczeń, a jeżeli na chromowanych powierzchniach są rysy - wygładzić papierem 360, a później 1000. Jeżeli są ubytki chromu należy taki tłoczek pożegnać ozięble bo będzie ciął uszczelnienie. Nowy kosztuje 35pln tylko trzeba go kupować z tłoczkiem w ręku bo w katalogu go nie ma - pasuje od czegoś innego. Składanie: cylinder posmarować pastą do zacisków (ja używam Wurth Fristec Brenszylinderpaste - art. nr 893980) założyc nowe gumki uszczelniające (Autofren D4069) i je także posmarować. Posmarować tłoczki i wcisnąć (palcami) na miejsce, ale tak żeby wystawały częścią do mocowania osłony. Założyć osłony i pierścienie zabezpieczające. Uważać, żeby nie pokaleczyć osłon pierścieniami!!! Gwinty odpowietrzników i końcówek przewodów hamulcowych posmarować smarem miedzianym (Wurth CU 800 - Art. nr 8938001). Montaż do samochodu: Zakupić nowe klocki, 0,5L płynu hamulcowego DOT4, zestaw montażowy (Quick Brake 0960). Załapać przewód, przykręcić zacisk, dokręcić przewód. zluzować odpowietrznik, zdjąć zacisk z przewodu i poczekać aż się napełnią zaciski, zakrąecić odpowietrzniki. W nowych klockach powierzchnie którymi opierają się o zaciski opiłować z farby pilnikiem. Wsunąć nowe klocki na miejsce. Pomiędzy klocek a tłoczek wsunąć blaszkę dystansową strzałką w kierunku obrotu koła (do góry). Włożyć górny sworzeń zabezpieczający. Wsunąć w zewnętrzny klocek dolny sworzeń. Spreżynę w kształcie litery W z zestawu włożyćzagiętymi na zewnątrz końcówkami w środkowe otwory klocków, tak żeby wnętrze "W" weszło pomiędzy klocki. Przesunąć sworzeń dolny przez dół "W" i wewnętrzny klocek. Zadaniem tej sprężyny jest nie cofanie kloców co jest jej mylnie przypisywane, a utrzymanie kloców przy górnej powierzchni oporowej, żeby nie grzechotały w czasie jazdy. Założyć zabezpieczenia i odpowietrzyć. Przez pierwsze 100-200 km na nowych klockach nie katować hamulców bo jak się przyjarają to już do końca bedą piszczeć. Szerokiej drogi. |
granadziarz | 24.06.2004 09:47 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | to powyżej to pisałem ja , ale nie wiem czemu mnie wylogowało po drodze - pewnie za długo się rozpisałem :-) |
edi | 24.06.2004 11:29 |
| Grandziarz,chyba sporo narobiłeś się przy brykach?dzięki za instrukcję obsługi! |
edi | 24.06.2004 11:48 |
| przy okazji trochę cen zest.uszczelniaczy tłoczka AUTOFREN D4-069 19zł zest.montażowy klocków QUICK BRAKE QB0960 22zł tańszy jest zestaw firmy LOCKHEED LX0028 15zł DOT 4 0,5L kosztuje średnio 14 zł przewody hamulcowe elastyczne od 15 do 30 zł przewody hamulcowe metalowe od 4.5zł do 100zł (od 15cm w górę) złączki przewodów ,redukcje gwintów 0d 6 do 20 zł zestaw naprawczy pompy hamulcowej(z serwem) AUTOFREN D1-123 23zł szczęki hamulcowe włoskie LPR01053 82ZŁ szczęki francuskie LUCAS GS6087 126ZŁ szczęki angielskie LOCKHEED LS1070 82zł okładziny pasujące od Żuka :wink: 25zł/kpl nity do okładzin ok 0,4zł |
[odpowiedz] |
|