Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Już nie moge z tymi hamulcami
[odpowiedz]
[1]
Już nie moge z tymi hamulcami
AutorWiadomość
GośćWitam
Wlaśnie odebralem tauniaka z serwisu. Ciągle jednak ten sam problem z hamulcami. Mechanik wyjechal więc nie mam jak zlozyc reklamacji:( . Problem tkwi w tym ze hamulce sa jakby "zapowietrzone" Za pierwszym razem pedał "wpada" (nie zawsze) aczkolwiek hamuje Po podpompowaniu hamulec jest ok (tzn bierze od razu) Prosze o sugestie!! Wymieniłem już pompe (nie na nowa ale dobra) poza tym tylny tłoczek (ciekł) i przewód hamulcowy. Jakieś sugestie (ew. namiary na niedrogi a dobry warsztat
Pozdrawiam
GośćPrzepraszam zapomniałem chodzi o warsztat w Warszawie PS ma ktoś może sposób na pomalowanie tureckich wyblakłych kloszy do dziobaka???
HanPolo25.06.2004 07:23

Skąd: Malkinia City
Od: 2003-11-05
WWW
Postów: 26
"Tureckie" klosze sa z zalozenia wykonane z przezroczystego tworzywa.
Wyblakle oryginalki mozesz pomalowac dwiema warstwami lakieru
tuningowego do przyciemniania szyb.Pomaranczowego nie ma u nas na rynku.Pozostaje ci czerwony lub czarny.Z zielonymi migaczami wygladal by za to ekologicznie i rownowazyl by przepal oleju i kleby dymu z wydechu :wink:
Oczywiscie musisz zmatowic klosz przed cala operacja 600 i 800-tka,
aby ci nie zeszlo to "graffiti" calymi platami...
Warsztatow ci u nas dostatek,kazdy "dobry",ale zaden nie specjalizuje sie
w takich Fordach(robi wszystko jak "umi") i spieprzy ci robote na swoj oryginalny sposob,sposob na oryginalnosc... 8)
granadziarz25.06.2004 08:20

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
domyślam się że odpowietrzałeś układ już kilka razy i nie ma mowy o powietrzu w układzie. Więc eliminujemy przód, bo to nie jego wina. Zostaje nam tył.
Jest tam coś takiego jak samoregulator. O ile dobrze pamiętam - wykonany w postaci półksiężyca zazębiającego się z umocowanym na sztywno kółkiem zębatym. Polecam zatem zwalić bebny i przyjrzeć się zębom samoregulatorów. Najczęściej niszczą się zęby na kółeczku ale na szczęście przy użyciu nieco siły daje się je nieco obrócić, tak, żeby zazębiło się zdrowymi zębami z półksiężycem. Jeżeli masz uszkodzony półksiężyc - to kup sobie nowy - podchodzi bodajże od którejś w miarę nowej Fiesty.
Jest jeszcze możliwy tzw. "przypadek Hoovera": szczękami można się golić, a średnica bębna woła o pomstę do nieba. Wtedy samoregulator przekręca się tak że zeskakuje z kółka zębatego i szczęki zbiegają się na maksa, a przerwa pomiędzy szczękami i bębnem może mieć nawet 5 mm.
jscoolg13.07.2004 00:33

Skąd: Warszawa
Od: 2004-05-16
Postów: 27
[quote:9aff063e8d="HanPolo"]"Tureckie" klosze sa z zalozenia wykonane z przezroczystego tworzywa.
Wyblakle oryginalki mozesz pomalowac dwiema warstwami lakieru
tuningowego do przyciemniania szyb.Pomaranczowego nie ma u nas na rynku.Pozostaje ci czerwony lub czarny.Z zielonymi migaczami wygladal by za to ekologicznie i rownowazyl by przepal oleju i kleby dymu z wydechu :wink:
Oczywiscie musisz zmatowic klosz przed cala operacja 600 i 800-tka,
aby ci nie zeszlo to "graffiti" calymi platami...
[/quote:9aff063e8d]
Pomalowałem w końcu "tureckie" :) BTW mają one napis "Ford" i "made in germany" ale to straszna tandeta, zupełnie inne niż oryginału Jeden wyszedł całkiem ok W drugim natomiast upaprałem troche światło cofania (które miało białe pozostac przezroczyste ) Lakier do lamp to takie gówno ze wżera sie w plasyik i już ciężko go zdrapać Całość wyglada ok, szczególnie czerwone kierunki w "amerykańskim" stylu :) Jutro musze zakupić pomarańczowe żarówki
Pozdrawiam
kornik13.07.2004 08:55

Skąd: 3M(iasto)
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 46
[quote:bd97d16a2c="HanPolo"]"Tureckie" klosze sa z zalozenia wykonane z przezroczystego tworzywa.
Wyblakle oryginalki mozesz pomalowac dwiema warstwami lakieru
tuningowego do przyciemniania szyb.Pomaranczowego nie ma u nas na rynku.Pozostaje ci czerwony lub czarny.....[/quote:bd97d16a2c]

a ja sie z tym nie zgodzę! w ubiegłym roku kupiłem pomarańczowy transparentny (do malowania szkiełek) spray który następnie zastosowałem przy kierunkowskazach w Tajfunie. Trzyma dobrze i jeszcze lepiej wygląda :-)
Gośća co zrobić jeśli szczęki nie mają samoregulatorów a pedał hamulca działa najlepiej za drugim razem?instalacja HAMULCOWA NOWA,NOWA POMPA,KLOCKI,WSZYSTKO SPRAWDZONE?
granadziarz13.07.2004 17:06

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
to właśnie dlatego masz na drugi raz hamulce bo nie masz samoregulacji. Układy bez samoregulacji (FSO Warszawa, żuk, nysa, gaz, uaz) mają elementy do ręcznej regulacji.
jscoolg13.07.2004 23:01

Skąd: Warszawa
Od: 2004-05-16
Postów: 27
[quote:7b141b2818]

a ja sie z tym nie zgodzę! w ubiegłym roku kupiłem pomarańczowy transparentny (do malowania szkiełek) spray który następnie zastosowałem przy kierunkowskazach w Tajfunie. Trzyma dobrze i jeszcze lepiej wygląda :-)[/quote:7b141b2818]

Jakieś namiary ?? Na allegro znalazłem tylko spray do żarówek , ponoć do kloszy się nie nadaje
GośćJezeli uklad nie ma wyciekow i nie jest zapowietrzony to na pewno jest to ktorys lub nawet oba samoregulatory - sam przez to przechodzilem. Istota ich dzialania polega na utrzymywaniu stalego malego odstepu miedzy szczeka a bebnem w miare zuzywania sie okladzin. jezeli ktorys z regulatorow nie dziala to efekt przypomina zapowietrzone hamulce. Wszystko mozna ladnie sprawdzic na przegladzie - nie hamuje ta strona ktora ma uszkodzony regulator, zarowno reczny jak i glowny hamulec. Pierwsze nacisniecie zmniejsza odstep szczeki od bebna a dopiero drugie porzadnie hamuje.
Talar15.12.2005 22:04

Skąd: Gorzów Wlkp
Od: 2004-10-27
Postów: 81
kto ma z tyłu szczęki firmy Girling, i kto ma jakiś schemat albo zdjęcia jak to pomontować do kupy, bo nie mogę sobie z tym badziewiem poradzić.

oczywiście zeby było fajniej, to szczęki nowe nie pochodzą z firmy Girling i są ciutkę inne niż oryginalne. (chyba ATE)

książka taunusowska niestety jest dość skąpa w obrazki, a same opisy nie pomagają mi za bardzo w powkładaniu sprężynek (od samoregulatora itd) we włąsiwe miejsca, i w ogóle uruchomienie tego...

pomocy!!
gleacken15.12.2005 22:54

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
jak chcesz to na maila moge ci wyslac lepsza rozdzielczosc
Ziela16.12.2005 11:08

Skąd: Zielona Góra
Od: 2004-06-11
WWW
Postów: 231
glacken a masz moze taki skan do duzych bebnow.
U mnie w moscie z duzymi bebnami (szczeki 228mm) Jest tak ze nie ma regulacji takiej na zebatkach tylko przypuszczam ze do regulacji sluzy ta rozpurka ktora jest miedzy szczekami (tutaj na stkanie stala) i ona ma mozliwosc regulacji jej dlugosci. Dobrze kombinuje ?
Talar16.12.2005 12:31

Skąd: Gorzów Wlkp
Od: 2004-10-27
Postów: 81
Ziela,
to masz hamulce Girlinga, (tak jak ja)
ten patent z kółkiem służy samoregulacji. jest napędzany takim specjalnym ramieniem, które jest podczepione do tylnej szczeki.
jeśli kupiłeś sobie nowe szczeki, które nie są szczękami Girling i nie masz tego ramienia Girlingowskiego które jest podczepione do tylnej szczeki to samoregulacj tym kółkiem nie bedzie ci działać.
ja na razie walcze z ożenieniem szczęk nie-Girling z systemem mocującym Girling, i zestawem sprężynek od Renault Trafic :-) który jest 99% identyczny z zestawem tunusowskim. Tylko pogubiłem sie troche jak co popodłączać aby te kółko samoregulatora działało.
Ziela16.12.2005 15:13

Skąd: Zielona Góra
Od: 2004-06-11
WWW
Postów: 231
Tyle ze u mnie w starych szczekach tez nie bylo tych zebatek regulujacych. Byla natomiast dodatkowa jakas dzwigienka mniejsza oprocz tej duzej od recznego. Niestety tez nie pamietam dokladnie jak gdzie co bylo. Zakupilem nowy zestaw sprezynek i tych innych pierdol, zdalby sie jakis rysunek. Jak nie to mam nadzieje ze zloze to jakos zeby jednak hamowalo :)
Talar16.12.2005 16:20

Skąd: Gorzów Wlkp
Od: 2004-10-27
Postów: 81
ide dziś do garażu, porobie jakies fotki. moze razem skumamy jak to połączyć.
gleacken16.12.2005 19:39

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
ziela postaram sie poszukac jutro bo dzis to juz niestety nie da rady bo nie mam w domu teraz tej ksiazki. jak w niej nie bedzie to w poniedzialek powinienem dostac manuala do taunusa TCIII to tam jeszcze zobacze
Jeti17.12.2005 10:31

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
Wszystko co można znaleźć w Ford Workshop Manual dotyczącego tylnych hamulców typu Girling:
Jeti17.12.2005 10:32

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
No tak... Przy czytaniu należy odwrócić kolejność skanów.
Talar17.12.2005 18:20

Skąd: Gorzów Wlkp
Od: 2004-10-27
Postów: 81
rewelacja!!
ja dodam tylko jedną fotkę jak to ma z tyłu wygladać z zapytaniem, czy napewno tak.

[odpowiedz]
[1]