Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Chłodzenie POMOCYYY!!!
[odpowiedz]
[1]
Chłodzenie POMOCYYY!!!
AutorWiadomość
maly2305.10.2004 13:16

Od: 2004-09-15
Postów: 3
Witam!
Mam dość poważny problem a nie znam się prawie wogóle na temacie.
Po zmianie płynu w chłodnicy (wcześniej były resztki wody) strasznie mi się zaczął mój Taunus gotować i instalacja gazowa ciągle marźnie.
Może mi ktoś poradzić co zrobić ,lub co się ewentualnie popsuło (pompa wody, termostat ???)Bardzo proszę o jakieś wskazówki na co mogą oznaczać takie objawy bo potrzebuje samochód do jazdy a nie mam się do kogo zwrócić o pomoc.Mam nadzieję ,że ktoś będzie na tyle miły ,że mi wytłumaczy co jest nie tak albo coś podpowie bo być może sprawa jest bardzo prosta.
Pozdrawiam i zgóry dzięki za pomoc
Mały
314TeR05.10.2004 14:09

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Z tego co opisujesz, jeśli parownik ci marznie, to ewidentnie masz za mało płynu w układzie chłodzenia.

Napisz dokładnie co to za silnik, auto, po co zmieniałeś płyn, jakie były objawy przedtem.
maly2305.10.2004 14:16

Od: 2004-09-15
Postów: 3
Płynu w układzie jest raczej wystarczająco, w chłodnicy max, w zbiorniczku też i nie ubywa. Autko Taunus 1980 silnik 1,6 OHC, płyn zmieniłem bo wcześniej była woda w układzie i chciałem to zrobić przed zimą a pozatym ta woda co była wcześniej to było jej bardzo mało i uciekała dziurawym wężem od chłodnicy na dole (to już załatałem)Może brak ciśnienia gdzieś albo termostat (z tego co czytałem na capri.pl narazie wnioskuję ,że właśnie może to być termostat bo tak jakby nie było ciśnienia w układzie albo cuś ale pewnie się mylę bo działam narazie typowo po omacku.Co może powodować grzanie się nawet na benzynie z kolei?)Dzięki z szybką reakcję pozatym
Ramboost05.10.2004 15:56

Skąd: Scunthorpe
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 768
Termostat nie ma nic do gazu, bo parownik pobiera płyn bezpośrednio z silnika. Chyba, że jakiś cajmer podłączył ci parownik pod chłodnicę.
Jeśli zamarza to ewidentnie nie dostaje płynu bo jest go za mało, lub płyn nie krąży w obiegu silnika. W tym wypadku walnięta jest pompa wodna.

A w bardzo prosty sposób sprawdzić można czy termostat działa. Na ciepłym , najlepiej wyłączonym silniku otwórz korek z chłodnicy. Tylko uważaj, żeby nie był gorący, bo ci para da popalić. Wtedy odpal i zajrzyj czy woda się dość intensywnie przelewa, czy nie. Jeśli nie, to albo pompa walnięta albo termostat nie otwiera i jest do wymiany.

Wyjmij termostat, złóż to spowrotem do kupy i odpal. Jeśli przestał się grzać, to kup nowy termostat, jeśli grzeje się dalej kup nową pompę, jesli przegrzejesz, kup nowy silnik...
314TeR05.10.2004 22:41

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Maly23, nadal nie napisałeś co to za auto i jaki silnik... skąd jesteś, może ktoś obejrzy ci autko i poradzi coś.
maly2305.10.2004 22:53

Od: 2004-09-15
Postów: 3
Napisałem przeciez troche wyzej :)
Ford TAUNUS z 1980 silnik 1,6 OHC z gazem
Juz zdiagnozowalem usterke ale teraz jest inny problem. Po wylaczeniu silnika wylewa sie okolo 2 szklanki plynu i dzieje sie tak tylko przy wylanczaniu , w czasie jazdy jest raczej wporzadku tylko wiatrak rozbryzguje caly plyn ktory wczesniej sie wylal dookola.
Ponoc to moga byc objawy uszkodzenia pompy.
Wobec tego pytanie czy ktos ma do sprzedania taka pompe wody ?
Pozdrawiam
Mały
granadziarz30.10.2004 22:43

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
to jak zdiagnozowałeś to napisz co to było!

a jak ci wywala wodę po wyłączeniu to jest wina korka. korek chłodnicy powinien trzymać w niej ciśnienie. Jak nie trzyma to znaczy że jest uszkodzony. Powinien pasować od pomyloneza.
Po wyłączeniu silnika woda staje, ale głowica bezwładnością cieplną żeliwa grzeje jeszcze solidnie wodę. Wzrasta temperatura wody, często ponad 100 sopni. Jeżeli nie wzrośnie ciśnienie to się pojawią bąble pary i wywali wode przelewem. Jeżeli korek będzie sprawny to wzrośnie ciśnienie a co za tym idzie (fizyka klasa VI) wzrasta temperatura wrzenia i woda się nie zagotuje..
Gośćto co opisujesz mialem w fiaciorze. tez sie gotowal, parownik zamarzal, wyrzucal wode itd. nie chce straszyc ale u mnie byl pekniety blok silnika miedzy cylindrem a płaszczem wodnym.
a u Ciebie , jesli po wyjeciu termostatu dalej bedzie wyrzucal wode, zamarzal na gazie itp to poszla uszczelka pod głowicą. zobacz olej czy nie jest jak kawa z mlekiem. wtedy to napewno uszczelka

[odpowiedz]
[1]