Technika |
Index >> Garaż >> Auto sie dusi się czasem, problemy z obrotami. Pomocy |
[odpowiedz] |
|
Auto sie dusi się czasem, problemy z obrotami. Pomocy |
Autor | Wiadomość |
michael00 | 25.10.2004 11:03 |
| Objawy opisane poniżej zaczęły mieć miejsce po założeniu gazu. Czy należy to jakoś wprost wiązać - nie wiem, bo wcześniej za dużo tym autem nie jeździłem. Otóż jest tak, że często silnik się "dusi", auto nie ma siły jechać. Maksymalne obroty jakie uda mi się z niego wyciągnąć to ledwo jakieś 3 tys. oczywiście cały czas z szarpaniem Dzieje się tak zarówno na gazie, jak i na benzynie. Po wciśnięciu pedału sprzęgła przy wciskaniu gazu jak docisnąć gaz "do dechy" to może dojdzie do 3 tys, ale zaraz zaczyna się huśtawka tych obrotów z tendencją do opadania strzałki obrotomierza. Zauważyłem też, że podczas tych anomalii wzrastają obroty na luzie. Jeżeli normalnie jest ustawione na 800, to w czasie występowania ww. zjawisk przestawia się na 1 tys. Czyli przykładowo, auto jedzie OK, dojeżdżam do świateł, stoi na tych 800 obrotach i nagle strzałka leci do 1 tys. No to już wiem, że tak łatwo spod świateł nie ruszę. I mam rację. Albo kiedy indziej, w czasie jazdy auto zaczyna odmawiać posłuszeństwa - dusi się. Wciskam sprzęgło, puszczam gaz. Obroty obadają i zatrzymują się na 1 tys. A jeżeli podczas poprawnej jazdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz, to opadają do 800. I to jest jedyna reguła - z tymi obrotami, jaką zdołałem zaobserwować na pewno. Poza tym nigdy nie wiem, kiedy się spieprzy. Może jeszcze jest taka lekka tendencja, że zaczyna się chrzanić po jakimś czasie od ruszenia po nocy. A reszta jest nieodgadniona dla mnie, bo czasem cały dzień jeździ OK, a innym razem wręcz przeciwnie. Silnik V6. Gdzie szukać przyczyn? |
314TeR | 25.10.2004 14:32 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | Jak V6 i nie regulowałeś zaworów ba Gazie, to pierwsze zrób to. Z opisu stawiał bym na 2 przyczyny - lewe powietrze, lub coś z elektryką. Może być jedno i drugie, np walnięty przyspieszacz zapłonu na aparacie. Sprawdź może to coś banalnego typu spadnięta rurka podciśnienia jakiegoś czy inny bzdet. Generalnie przy takich akcjach musisz po kolei eliminować usterki, czyli sprawdzić, wyregulować: Zawory Świece Kable W/N - prz gazie b.ważne przerwe na aparcie jak mechaniczny Kopułkę kąt wyprzedzenia zapłonu działanie przyspieszacza szczelność podciśnień ... grandziaż zapewne dopisze conieco |
granadziarz | 30.10.2004 23:20 |
Skąd: Pruszcz Gdański Od: 2004-02-24 Postów: 441 | Widzę że wyszukiwarka powinna być chyba na środku strony. podaję sznurek: http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=433 Jak sprawdzisz wszystko według wskazówek to daj cynk co znzlazłeś. chociaż ja z opisanych przez ciebie objawów stawiam na zmielone zębatki napędu przepustnic w gaźniku, ale sprawdź wszystko co opisałem w powyższym sznurku. |
[odpowiedz] |
|