Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Auto sie dusi się czasem, problemy z obrotami. Pomocy
[odpowiedz]
[1]
Auto sie dusi się czasem, problemy z obrotami. Pomocy
AutorWiadomość
michael0025.10.2004 11:03

Skąd: Łódź
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 120
Objawy opisane poniżej zaczęły mieć miejsce po założeniu gazu. Czy
należy to jakoś wprost wiązać - nie wiem, bo wcześniej za dużo tym
autem nie jeździłem.

Otóż jest tak, że często silnik się "dusi", auto nie ma siły jechać.
Maksymalne obroty jakie uda mi się z niego wyciągnąć to ledwo jakieś 3
tys. oczywiście cały czas z szarpaniem

Dzieje się tak zarówno na gazie, jak i na benzynie.

Po wciśnięciu pedału sprzęgła przy wciskaniu gazu
jak docisnąć gaz "do dechy" to może dojdzie do 3 tys, ale
zaraz zaczyna się huśtawka tych obrotów z tendencją do opadania
strzałki obrotomierza.

Zauważyłem też, że podczas tych anomalii wzrastają obroty na luzie.
Jeżeli normalnie jest ustawione na 800, to w czasie występowania
ww. zjawisk przestawia się na 1 tys.

Czyli przykładowo, auto jedzie OK, dojeżdżam do świateł, stoi na tych
800 obrotach i nagle strzałka leci do 1 tys. No to już wiem, że tak
łatwo spod świateł nie ruszę. I mam rację.

Albo kiedy indziej, w czasie jazdy auto zaczyna odmawiać
posłuszeństwa - dusi się. Wciskam sprzęgło, puszczam gaz. Obroty
obadają i zatrzymują się na 1 tys.
A jeżeli podczas poprawnej jazdy wcisnę sprzęgło i puszczę gaz, to
opadają do 800.



I to jest jedyna reguła - z tymi obrotami, jaką zdołałem zaobserwować na pewno. Poza tym
nigdy nie wiem, kiedy się spieprzy.


Może jeszcze jest taka lekka tendencja, że zaczyna się chrzanić po
jakimś czasie od ruszenia po nocy.

A reszta jest nieodgadniona dla mnie, bo czasem cały dzień jeździ OK,
a innym razem wręcz przeciwnie.

Silnik V6.

Gdzie szukać przyczyn?
314TeR25.10.2004 14:32

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Jak V6 i nie regulowałeś zaworów ba Gazie, to pierwsze zrób to.

Z opisu stawiał bym na 2 przyczyny - lewe powietrze, lub coś z elektryką.

Może być jedno i drugie, np walnięty przyspieszacz zapłonu na aparacie. Sprawdź może to coś banalnego typu spadnięta rurka podciśnienia jakiegoś czy inny bzdet.

Generalnie przy takich akcjach musisz po kolei eliminować usterki, czyli sprawdzić, wyregulować:
Zawory
Świece
Kable W/N - prz gazie b.ważne
przerwe na aparcie jak mechaniczny
Kopułkę
kąt wyprzedzenia zapłonu
działanie przyspieszacza
szczelność podciśnień

... grandziaż zapewne dopisze conieco
granadziarz30.10.2004 23:20

Skąd: Pruszcz Gdański
Od: 2004-02-24
Postów: 441
Widzę że wyszukiwarka powinna być chyba na środku strony.
podaję sznurek:
http://www.taunus.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=433

Jak sprawdzisz wszystko według wskazówek to daj cynk co znzlazłeś.
chociaż ja z opisanych przez ciebie objawów stawiam na zmielone zębatki napędu przepustnic w gaźniku, ale sprawdź wszystko co opisałem w powyższym sznurku.

[odpowiedz]
[1]