Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Pytanie do Grandziarzy.
[odpowiedz]
[1]
Pytanie do Grandziarzy.
AutorWiadomość
GośćSkromne pytanko, w jakiej pozycji powinna byc wskazowka temperatury plynu chlodzacego w Grandzi (2.3 auto) przy calkowicie rozgrzanym silniku? Powinna stac pionowo czyli byc w polowie skali czy moze prawidlowo jest gdy jest pochylona w prawo a wiec blizej czerwonego pola? Probuje dojsc do ladu ze swoim ukladem chlodzenia, mam wrazenie ze jest niedogrzany, mam uszkodzone (zblokowane) wisko przez co jak tylko uruchomie fure to wieje na maxa. Zmienilem czujnik temperatury na desce i teraz stoi mi pionowo (bez skojarzen prosze ;)), rdzen chlodnicy mam nowy, miedziany, elektryczny wentylator czeka na montaz, zastanawiam sie jeszcze nad termostatem czy przypadkiem nie jest uszkodzony albo zalozony odwrotnie przez co jest pelny obieg od samego poczatku.
314TeR17.11.2004 15:17

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Po koleii - najczęście prawidłowo wskazówka powinna być w 1/3 do połowy swojego zakresu od minimum. Jeśli masz dalej to oznacza, że albo masz źle dobrany czujnik temperatury w głowicy, lub uszkodzony wskaźnik, lub auto ci się przegrzewa.

Musisz po koleii sprawdzić - czy mam prawidłowy czujnik temperatury w głowicy, czy wskaźnik działa, a termostat też przydało by się sprawdziź - tylko termostat przypadkiem nie kupuj podróby, są naprawdę tragiczne, jedynie oryginalny motorcraft i to ten o wyższym otwarciu 93/102 czy jakoś tak, bo inaczej będziesz miał silnik niedogrzany. Natomiast wiatrak na sztywno prędzej rozwali ci pompę wody niż wychłodzi silnik - o ile jest to wiatrak od wisko nasztywno, bo były wiatraki też sztywne z fabryki, ale miały inny układ łopatek i były mniejsze.

Co do sprawdzenia dokładnego czy masz sprawne w/w podzespoły poproś o opis mądrzejsze głowy, ja nie mam danych.
maciorm17.11.2004 15:44

Skąd: Śląsk
Od: 2003-11-13
Postów: 90
Najczesciej przyczyna jest termostat bo jest niedomkniety juz na poczatku lub za bardzo sie otwiera. Wystarczy go wymontowac i sprawdzic w kuchni wkladajac do garnka z woda i ja gotowac. Przydaje sie jeszcze termometr do wody do 100st taki z pracowni chemicznej w szkole. Termostat nie moze lezec sobie na dnie garnka tylko musi wisiec w wodzie zawieszony na jakiejs nitce na np. widelcu polozonym na krawedziach garnka. Nawet jak wisko jest uszkodzone i jest sztywne to powinien sam termostat odpowiednio wyregulowac temperature. Poczatek otwierania jest w przedziale 82-92 stopnie a calkowite otwarcie 99-102. Ale jak wymontujesz termostat z zimnego silnikai bedzie niedomkniety to juz masz odpowiedz bez sprawdzania
GośćCzujnik na pewno mam dobry, jest nowy, dobrany wedlug katalogu i wyglada tak samo jak stary. Wskaznik na desce podmienilem bo mialem zapasowy i tez pokazuje tak samo. Termostat kupilem przed chwila nowy, nie Motorcraft ale o takich samych parametrach (wedlug katalogu powinien miec 88 stopni), z tego co pamietam to mam u siebie chyba jakis cudo z Poloneza. Wisko musze zmienic bo halas jest nie do wytrzymania no i dosyc dlugo nagrzewa sie po uruchomieniu (mam wysoko ustawione obroty biegu jalowego, na 1750 bo inaczej fura sie trzesie i ma ochote zgasnac gdy dam na D). Ale jest jeszcze jeden problem, mam bardzo wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia, dotychczas kapalo mi spod trojnika instalacji gazowej, "poluzowalem" nakretke zbiornika wyrownawczego i problemy ustaly ale dzisiaj spowrotem zakrecilem go na maxa przez co pekl mi waz prowadzacy do trojnika. Dodam tylko ze od czasu gdy mialem zmieniane umiejscowienie reduktora gazowego mam zbiornik wyrownawczy umieszczony sporo wyzej niz fabrycznie i nie wiem kiedy mam odpowiednia ilosc plynu, dzisiaj dolalem do max. i wydaje mi sie ze wlasnie przez to rozerwalo mi waz bo to bylo duzo za duzo. Uszczelke pod glowica raczej wykluczam, nie ma zadnych innych objawow ktore by na to wskazywaly.
314TeR17.11.2004 21:25

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Szkoda, że nie kupiłeś jednak oryginalnego termostatu - koszt niewiele wyższy, z 20-30zł więcej. Te podróby są tragiczne - za pół roku zacznie ci sięznów niedomykać. Na własnej skórze przerobiłem 2 podróby zanim zmądrzałem. Jak zmieniłem na oryginał to auto mi się nagrzewało w pare minut, i jak wskazówka doszła do połowy, to już tak zostawała, czy to zima czy lato i w korku stałem.
GośćNiestety nie mieli oryginalu nawet na zamowienie.

[odpowiedz]
[1]