Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> 2.8i v6 jaki jest?
[odpowiedz]
[1]
2.8i v6 jaki jest?
AutorWiadomość
GośćCzy moze mi ktos powiedziec cos na temat silnika 2.8i v6?
Jaki jest,zywotnosc moc itd.
Burza05.01.2005 22:51

Od: 2004-04-03
Postów: 178
Jaki jest hmmmm Żywotny i mocny jak kanadyjskie bobry!!!!!!!!
ale na serio wiesz zalezy od stanu jak po remoncie to z 200tys przekrecisz ponoc problemy z wtryskiem ale na gazniku chyba bez wiekszych problemow no i ma minus duzo pali ale to w koncu 2.8 osobiscie uwazam ze lepsze jest 2.9 efi 12v jest nowoczesniejszy i jak trafisz na wersje z hydraulicznymi popychaczami bo ponoc byly(wlasnie 12v a nie 24v cosworth) to bezobslugowy ale niech sie inni wypowiedza i zalezy czy benia czy lpg,
a jak kcesz mocy i sportowych wrazen to pakuj r4 2.0 na cosworth-u (np. z escorta) faleczki to raczej na trase sa....albo do ciagniecia wielkich
jachtow...:) (tudziez grubych dziewczyn jak kto lubi) a dajesz jaka fura i i o co cho....
Michal06.01.2005 01:18

Skąd: Gdańsk
Od: 2003-10-29
Postów: 439
Z tego co mi wiadomo 2.8 maja jakies podejrzane problemy z no kurde zapomnialem jak to sie nazywa :/ O, z panewkami ponoc. Granadziarz sie skarzyl ze to jedyna V w ktorej wysiadaja namietnie. Tylko nie wiadoma przyczyna byla, ktos sugerowal ze 2.8 sa bardziej przez ludzi katowane i to dlatego.
Michal06.01.2005 01:19

Skąd: Gdańsk
Od: 2003-10-29
Postów: 439
Aha, ja tez mysle ze 2.9 jest fajniejsze bo:
- nowsze
- wieksze
- mocniejsze
- kazdy cylinder ma osobne wyjscie spalin
GośćMasz na mysli 2.9efi czy cosworth?
314TeR06.01.2005 09:03

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
2.8 jak każda V'łka forda - dobra jak się ją normalnie używa.

Tu musisz rozróżnić 2.8 i 2.8i - ten drugi jest na wtrysku mechanicznym Bosh'a - K-Jet. Jeśli chcesz gazować to sprawi ci on więcej kłopotu niż zwykły 2.8 a do tego podetnie ci potem gaz parametry na benzynie - może chodzić nawet gorzej niż na gazie... do tego potrzeba dobrego mechanika.

2.9 EFI jest zdecydowanie lepszą alternatywą, ma już utwardzone gniazda zaworowe, głowice najczęściej już z hydraulicznymi popychaczami, no i 1 cylinder - 1 kanał w kolektorze, i zdecydowanie mniejsze przebiegi, bo są z nowszych aut... pozatym pasują bez problemu do zwykłych skrzyń.

Musisz sobie odpowiedzieć czego oczekujesz od auta, czy chcesz poszaleć, ostro, czy lubisz gang V6 i nie zależy ci za bardzo na osiagach...

Jeśli lubisz "po pałować" - to polecam jakąś R4 2.0 OHC (Pinto) lub którąś z DOHC - 2.0 8V, 2.0 16V lub najfajniejszy 2.3 16V ze scorpio o mocy jak pamiętam 140 koni.

Pamiętaj, że wszystkie silniki ze znaczkiem "cosworth" to potforne koszty części - np. jeden kabel do świecy ponad 200zł, świeca 50-60zł, uszczelka pod dekiel zaworów ponad 200zł, kopułka aparatu ponad 200zł, poduszka pod silnik ponad 400zł - mam sam więc wiem... ale za to fun jest :]

Jeśli masz już w garażu to 2.9 24V i to starsze 195koni to się nie zastanawiaj i pakuj do auta... o i po pałujesz a i gang V6 jest kuszący.

[odpowiedz]
[1]