Technika |
Index >> Garaż >> 2.8i v6 jaki jest? |
[odpowiedz] |
|
2.8i v6 jaki jest? |
Autor | Wiadomość |
Gość | Czy moze mi ktos powiedziec cos na temat silnika 2.8i v6? Jaki jest,zywotnosc moc itd. |
Burza | 05.01.2005 22:51 |
Od: 2004-04-03 Postów: 178 | Jaki jest hmmmm Żywotny i mocny jak kanadyjskie bobry!!!!!!!! ale na serio wiesz zalezy od stanu jak po remoncie to z 200tys przekrecisz ponoc problemy z wtryskiem ale na gazniku chyba bez wiekszych problemow no i ma minus duzo pali ale to w koncu 2.8 osobiscie uwazam ze lepsze jest 2.9 efi 12v jest nowoczesniejszy i jak trafisz na wersje z hydraulicznymi popychaczami bo ponoc byly(wlasnie 12v a nie 24v cosworth) to bezobslugowy ale niech sie inni wypowiedza i zalezy czy benia czy lpg, a jak kcesz mocy i sportowych wrazen to pakuj r4 2.0 na cosworth-u (np. z escorta) faleczki to raczej na trase sa....albo do ciagniecia wielkich jachtow...:) (tudziez grubych dziewczyn jak kto lubi) a dajesz jaka fura i i o co cho.... |
Michal | 06.01.2005 01:18 |
Skąd: Gdańsk Od: 2003-10-29 Postów: 439 | Z tego co mi wiadomo 2.8 maja jakies podejrzane problemy z no kurde zapomnialem jak to sie nazywa :/ O, z panewkami ponoc. Granadziarz sie skarzyl ze to jedyna V w ktorej wysiadaja namietnie. Tylko nie wiadoma przyczyna byla, ktos sugerowal ze 2.8 sa bardziej przez ludzi katowane i to dlatego. |
Michal | 06.01.2005 01:19 |
Skąd: Gdańsk Od: 2003-10-29 Postów: 439 | Aha, ja tez mysle ze 2.9 jest fajniejsze bo: - nowsze - wieksze - mocniejsze - kazdy cylinder ma osobne wyjscie spalin |
Gość | Masz na mysli 2.9efi czy cosworth? |
314TeR | 06.01.2005 09:03 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | 2.8 jak każda V'łka forda - dobra jak się ją normalnie używa. Tu musisz rozróżnić 2.8 i 2.8i - ten drugi jest na wtrysku mechanicznym Bosh'a - K-Jet. Jeśli chcesz gazować to sprawi ci on więcej kłopotu niż zwykły 2.8 a do tego podetnie ci potem gaz parametry na benzynie - może chodzić nawet gorzej niż na gazie... do tego potrzeba dobrego mechanika. 2.9 EFI jest zdecydowanie lepszą alternatywą, ma już utwardzone gniazda zaworowe, głowice najczęściej już z hydraulicznymi popychaczami, no i 1 cylinder - 1 kanał w kolektorze, i zdecydowanie mniejsze przebiegi, bo są z nowszych aut... pozatym pasują bez problemu do zwykłych skrzyń. Musisz sobie odpowiedzieć czego oczekujesz od auta, czy chcesz poszaleć, ostro, czy lubisz gang V6 i nie zależy ci za bardzo na osiagach... Jeśli lubisz "po pałować" - to polecam jakąś R4 2.0 OHC (Pinto) lub którąś z DOHC - 2.0 8V, 2.0 16V lub najfajniejszy 2.3 16V ze scorpio o mocy jak pamiętam 140 koni. Pamiętaj, że wszystkie silniki ze znaczkiem "cosworth" to potforne koszty części - np. jeden kabel do świecy ponad 200zł, świeca 50-60zł, uszczelka pod dekiel zaworów ponad 200zł, kopułka aparatu ponad 200zł, poduszka pod silnik ponad 400zł - mam sam więc wiem... ale za to fun jest :] Jeśli masz już w garażu to 2.9 24V i to starsze 195koni to się nie zastanawiaj i pakuj do auta... o i po pałujesz a i gang V6 jest kuszący. |
[odpowiedz] |
|