Technika |
Index >> Garaż >> Wzmacnianie podłużnic |
[odpowiedz] |
|
Wzmacnianie podłużnic |
Autor | Wiadomość |
Lucky | 08.01.2005 14:29 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | Panowie, to ważna sprawa - liczę na Wasze opinie:) Planuje wsadzić do mojego tcIII serducho 2.0 OHC podkręcone ja jakieś 150KM i w związku z tym zastanawiam się nad wzmocnieniem karoserii. Auto jest wprawdzie po remoncie blachrskim, ale robionym na zasadzie wycinania "chorych" elementów i łatania blachą 1,5mm. Podłużnice przed remontem były w fatalnym stanie i nie wiem czy takie połatanie jest wystarczającym zabiegiem. Ustatliliśmy z blacharzem następującą wersje - te podłużnice zostają, a na nie zostaną nałożone jak gdyby następne - z blachy 2mm. Taki drugi kołnierz, szerszy i większy, ciągnąłby się wzdłóż całej płyty podłogowej i kończył na łączeniu przed silnikiem. Koszt: 300zł. Co Wy na to? Ktoś już próbował podobnych zabiegów? Może jakieś inne sposoby na wzmocnienie auta? [i:91c35608c0]załączam fotki spodu przed i po remoncie:[/i:91c35608c0] |
Pająk | 08.01.2005 14:46 |
| ja robie inaczej , kupuje profil zamknięty, grubość ścianki 3mm, i z tego dorabiam podłużnice, oczywiście stara jest casłkowicie wycięta |
many-m | 08.01.2005 19:22 |
Skąd: strzelce kraj Od: 2005-01-01 Postów: 54 | wedlug mnie metoda pajaka bedzie lepsza i solidniejsza moze troche wiecej roboty ale bedzie jak byc powinno:) Zycze milej zabawy i zadawalajacych efektow |
Jeti | 08.01.2005 19:44 |
Skąd: Kraków Od: 2004-09-27 Postów: 187 | To ja się dołączę do pytania Lucky'ego o inne miejsca i sposoby wzmacniania budy. Gdzie co dołożyć, żeby mi się buda nie rozjechała przy silniku 2.9 EFI... |
Pająk | 09.01.2005 10:01 |
| jedno z miejsc które musisz wzmocnić to w komkorze silnika przy samej przegrodzie między podłużnicami a górną częścią przegrody, wejdzie tam profil zamknięty o przekroju kwadratu chyba od długości ścianki 1,5-2cm |
Lucky | 09.01.2005 22:57 |
Skąd: Kraków Od: 2004-04-25 Postów: 252 | Dzięki Pająk, teraz będę wyciskał z Ciebie dalsze informacje jak z cytrynki... :wink: : - ile może kosztować zakup takich profili "kwadratowych" na podłużnice i gdzie to można dostać? - auto stoi na kanale ale całe - z silnikiem, zawieszeniem, wydechem itp. - czy przy tak ograniczonym dostępie da się to porządnie/wystarczająco zrobić? - czy żeby karoseria została odpowiednio wzmocniona trzeba wymienić absolutnie całe podłużnice czy wystarczy część (jaką?). - czy mnie też dotyczy to coś co pisałeś Jetiemiemu przy okazji 2.9 EFI. - czy wzmocnić coś jeszcze poza podłużnicami? - ile kosztowałoby to u Ciebie i czy jesteś w stanie to zrobić bez uszczerbku dla nowo-położonego lakieru? :wink: - czy zadaję za dużo pytań? Pozdrówka i z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) |
Pająk | 10.01.2005 10:05 |
| hehe to wpadłem jak śliwka w kompot. -7m profili kosztujo 70-150zl (nie pamiętam ile płąciłem ale w tym przedziale) -bez rozebrania auta, dobrze tego nie zrobisz. -podłóżnice przeważnie należałoby wymienić całe, problem pojawia się przy mocowaniu telnego wachacza, jeżeli w komorze silnika jpodłużnice są ok to nową można zacząć w miejscu gdzie jakby podłużnica nakłada się na drugą. -jeżeli samochód jest na seryjnym zawieszeniu i nie do rajdów to nie musisz az tak wzmacniać budy -zmocnienia dodatkowe można wykonać jeżeli auto ma jakiś słabu punkt (indywidualnie) -jestem w stanie wymienić same podłużnice bez naruszenia lakieru ale nie wierze blachażom i nie sądze żeby na podłużnicach sie skończyło.Poprostu wycinam wszystko co mi sie nie podoba, koszt całęj blacharki u mnie zaczyna się od 3000zl , roboty mniejsze są uzgadniane po obejżeniu konkretnego auta i obgadaniu sprawy -tak zadajesz za dużo pytań :) |
[odpowiedz] |
|