Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> Wzmacnianie podłużnic
[odpowiedz]
[1]
Wzmacnianie podłużnic
AutorWiadomość
Lucky08.01.2005 14:29

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
Panowie, to ważna sprawa - liczę na Wasze opinie:)

Planuje wsadzić do mojego tcIII serducho 2.0 OHC podkręcone ja jakieś 150KM i w związku z tym zastanawiam się nad wzmocnieniem karoserii. Auto jest wprawdzie po remoncie blachrskim, ale robionym na zasadzie wycinania "chorych" elementów i łatania blachą 1,5mm. Podłużnice przed remontem były w fatalnym stanie i nie wiem czy takie połatanie jest wystarczającym zabiegiem.

Ustatliliśmy z blacharzem następującą wersje - te podłużnice zostają, a na nie zostaną nałożone jak gdyby następne - z blachy 2mm. Taki drugi kołnierz, szerszy i większy, ciągnąłby się wzdłóż całej płyty podłogowej i kończył na łączeniu przed silnikiem. Koszt: 300zł.

Co Wy na to? Ktoś już próbował podobnych zabiegów? Może jakieś inne sposoby na wzmocnienie auta?

[i:91c35608c0]załączam fotki spodu przed i po remoncie:[/i:91c35608c0]
Pająk08.01.2005 14:46

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
ja robie inaczej , kupuje profil zamknięty, grubość ścianki 3mm, i z tego dorabiam podłużnice, oczywiście stara jest casłkowicie wycięta
many-m08.01.2005 19:22

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
wedlug mnie metoda pajaka bedzie lepsza i solidniejsza moze troche wiecej roboty ale bedzie jak byc powinno:)
Zycze milej zabawy i zadawalajacych efektow
Jeti08.01.2005 19:44

Skąd: Kraków
Od: 2004-09-27
Postów: 187
To ja się dołączę do pytania Lucky'ego o inne miejsca i sposoby wzmacniania budy.

Gdzie co dołożyć, żeby mi się buda nie rozjechała przy silniku 2.9 EFI...
Pająk09.01.2005 10:01

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
jedno z miejsc które musisz wzmocnić to w komkorze silnika przy samej przegrodzie między podłużnicami a górną częścią przegrody, wejdzie tam profil zamknięty o przekroju kwadratu chyba od długości ścianki 1,5-2cm
Lucky09.01.2005 22:57

Skąd: Kraków
Od: 2004-04-25
Postów: 252
Dzięki Pająk, teraz będę wyciskał z Ciebie dalsze informacje jak z cytrynki... :wink: :

- ile może kosztować zakup takich profili "kwadratowych" na podłużnice i gdzie to można dostać?
- auto stoi na kanale ale całe - z silnikiem, zawieszeniem, wydechem itp. - czy przy tak ograniczonym dostępie da się to porządnie/wystarczająco zrobić?
- czy żeby karoseria została odpowiednio wzmocniona trzeba wymienić absolutnie całe podłużnice czy wystarczy część (jaką?).
- czy mnie też dotyczy to coś co pisałeś Jetiemiemu przy okazji 2.9 EFI.
- czy wzmocnić coś jeszcze poza podłużnicami?
- ile kosztowałoby to u Ciebie i czy jesteś w stanie to zrobić bez uszczerbku dla nowo-położonego lakieru? :wink:
- czy zadaję za dużo pytań?

Pozdrówka i z góry dzięki za wyczerpującą odpowiedź:)
Pająk10.01.2005 10:05

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
hehe to wpadłem jak śliwka w kompot.

-7m profili kosztujo 70-150zl (nie pamiętam ile płąciłem ale w tym przedziale)
-bez rozebrania auta, dobrze tego nie zrobisz.
-podłóżnice przeważnie należałoby wymienić całe, problem pojawia się przy mocowaniu telnego wachacza, jeżeli w komorze silnika jpodłużnice są ok to nową można zacząć w miejscu gdzie jakby podłużnica nakłada się na drugą.
-jeżeli samochód jest na seryjnym zawieszeniu i nie do rajdów to nie musisz az tak wzmacniać budy
-zmocnienia dodatkowe można wykonać jeżeli auto ma jakiś słabu punkt (indywidualnie)
-jestem w stanie wymienić same podłużnice bez naruszenia lakieru ale nie wierze blachażom i nie sądze żeby na podłużnicach sie skończyło.Poprostu wycinam wszystko co mi sie nie podoba, koszt całęj blacharki u mnie zaczyna się od 3000zl , roboty mniejsze są uzgadniane po obejżeniu konkretnego auta i obgadaniu sprawy
-tak zadajesz za dużo pytań :)

[odpowiedz]
[1]